Oudste [toen 12] heeft vorig jaar een digitale camera gehad, was rond de 200 euro en nog wat kleinigheidjes zoals een memorystick en opbergtasje, sloffen, nieuw dekbedovertrek en een stapeltje DVD's.
Jongste [toen 8] kreeg een R4DS kaartje voor zijn DS en twee grote dozen LEGO, en dan ook nog wat kleinigheidjes als DVD's en wat kleine gezelschapsspelletjes.
Nu ze wat ouder zijn, is het lastig om ze toch iets leuks te bieden. Niet dat een bulk geld gelijk garant staat voor een leuk cadeau. Oudste wilde een digi-make-over-camera vorig jaar. Ding gezien in de winkel en dan is het een hoop geld voor een ding waar een meid van 12 eigenlijk te groot voor is.
Met haar digitale camera maakt ze mooiere foto's en ze kan bovendien filmpjes maken. Op de PC heeft ze een bewerkingsprogramma staan, waar ze inmiddels aardig mee uit de voeten kan. Kind helemaal blij en wij ook, want nu wordt de camera intensief gebruikt en beleefd ze daar samen met haar vriendinnen veel plezier aan. Ze sleept hem overal mee naar toe en ik kon een extra externe harde schijf aanschaffen om haar foto's over te kunnen zetten.
Jongste heeft zijn DS en XBox360 zelf bij elkaar gespaard en daar krijgt hij dan ook wel wat spelletjes voor. Vorig jaar zijn R4DS kaartje en dit jaar een paar spelletjes voor zijn XBox360. Oudste heeft zelf haar LCD-tv voor op haar slaapkamer bij elkaar gespaard en ze wilde eigenlijk nog een DVD-speler. Dat zal het dit jaar dan ook wel worden.
Kortom, wij spenderen aardig wat geld op pakjesavond. Maar ik sprokkel het hele jaar door vanalles bij elkaar, dat gaat naar de geheime opbergplek en zo kost het iedere maand maar een beetje. Sowieso betaal je vaak de volle mep zo vlak voor de feestdagen, dus als het in augustus in de aanbieding is, koop ik het dan. Dat het dan nog 4 maanden in de kast ligt te wachten is geen probleem.
Door oma ben ik tot hoofd inkoop gebombardeerd, dus die komt altijd met twee envelopjes bij ons 'winkelen' op de avond dat we de cadeautjes gaan inpakken. Ze vind het lastig om in te schatten wat ze willen hebben en of ze dat ook leuk vinden. Dus vind ze het wel handig dat ik het een en ander op voorraad heb, zodat ze gewoon bij ons kan komen kiezen.
Voor hun verjaardag mogen ze voor een bepaald bedrag uitzoeken, alles wat het meer kost is voor eigen rekening, of betalen ze terug als ze aan de visite geld hebben gevraagd. Ik heb liever dat ze aan de hele familie een enveloppe vragen, dan dat ze 10 cadeautjes krijgen waar ze eigenlijk niet blij mee zijn. Maar no way dat ze van ons zomaar een WII, XBox360, PS3, of televisie gaan krijgen. Jongste krijgt volgend jaar met zijn verjaardag een fiets, want zijn huidige is te klein aan het worden. Hij kan er nog wel een maand of 3 mee doen, dan is hij begin februari jarig, dus dat komt goed uit. Dus dat wordt toch wel weer een duur cadeau.
* Sjeekie_Beekie is ondertussen eindelijk opgewarmd.
voor

en mij. Het resultaat na een hele dag garage opruimen is dat de aanhanger na ruim een half jaar EINDELIJK weer IN de garage staat. Waardoor de auto gewoon weer onder de carport kan staan en ik dus 's ochtends om half 6 niet als een idioot hoef te krabben.
Morgen moeten we nog wel naar het stort rijden [is hier dicht op donderdag] met een volle aanhanger en nog meer zooi uit de garage ruimen, maar het begin is gemaakt.

is niet zo'n held in het weggooien en afstand doen van dingen. Dat heeft zijn tijd nodig en dan krijgt hij het ineens op zijn heupen dat het een bende is. Ik sta dan gelijk klaar om eens rigoureus te ruimen.
De hond ligt voor pampus in de bench, die heeft de hele dag meegeholpen met ruimen. Althans... ze lag midden op de garagevloer de boel in de gaten te houden. De merels die in de bladerenhoop aan het graven waren, de achterburen die met hun hond langskwamen, schoolkinderen die een soort speurtocht aan het doen waren. Maar ze bleef netjes IN de garage, ze kwam niet verder dan de rand van de gagagedeur. Maar daar werd ze wel heel moe van, dus het is maar goed dat we vanochtend al naar de duinen zijn geweest. Vanavond lekker samen op de fatboy filmpje kijken denk [bij gebrek aan

, want die heeft weer avonddienst].
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste,
Jongste en
LaraMijn
mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.