abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62801345
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 02:18 schreef Hertog_Martin het volgende:
Bleek dus dat XP een of ander NTFS filesystem kent, wat gebruikt werd door C: en D: gewoon FAT32... waardoor dos dus C: niet herkende en D: als C: zag waardoor ik dus álles wat ik wilde bewaren aan het formatteren was
auw
quote:
Ik snap nog steeds niet echt hoe je nou makkelijk kan formatteren met XP... ik mis Windows 98
Van Windows XP cd booten of als het geen systeemschijf is, kan je simpelweg ook rechtsklikken in Explorer in XP op de schijf die je wilt formatteren en Format kiezen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_62801381
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 02:18 schreef Hertog_Martin het volgende:
Gedeeld leed is half leed:

Paar jaar terug wou ik een harde schijf formatteren met windows xp. Dus ik álles wat ik wilde bewaren op D: gezet zodat ik rustig de C: schijf kon formatteren.

Dus ik zoals ik het altijd deed opstarten met floppy om in MSDOS te komen en format c: te doen.

Bleek dus dat XP een of ander NTFS filesystem kent, wat gebruikt werd door C: en D: gewoon FAT32... waardoor dos dus C: niet herkende en D: als C: zag waardoor ik dus álles wat ik wilde bewaren aan het formatteren was

Ik snap nog steeds niet echt hoe je nou makkelijk kan formatteren met XP... ik mis Windows 98
In dat geval had je waarschijnlijk alles nog wel kunnen recoveren, wat TS nu misschien ook nog wel kan... Hoewel die kans natuurlijk steeds kleiner wordt naarmate er meer nieuwe dingen weggeschreven worden op de harddisk.

Heb zelf ook vaak genoeg dit soort acties gemaakt (om het leed nog maar eens even verder te verzachten ), al zijn bij mij meestal geheugenkaarten van digitale camera's e.d. de lul. Recovery doet dan toch altijd wonderen...
pi_62801395
Laatste keer dat zoiets gebeurde sloeg ik zo hard op mijn computer dat de HDD onherstelbaar beschadigt was.

Ook een strakke move, moet ik zeggen!
pi_62803466
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 01:22 schreef Daffodil31LE het volgende:
Als je nu heel erg geluk hebt, zijn al die bestanden die je nu kwijt bent, pas later op je PC gezet. Daardoor heb je dus kans dat ze fysiek op een plek na je september-installatie zijn gezet. Dat wil dus zeggen dat je met data-recovery aan de gang moet.

Ik geef je niet de garantie dat het werkt of dat je alles terug zal vinden, maar installeer dus nu even helemaal niets meer op je computer, behalve een recovery-prog op een andere partitie of fysieke schijf.
Nee, want het stond dus op mn C schijfje.
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 02:07 schreef flipsen het volgende:
Btw, Acer laptop wellicht? Ik had namelijk paar weken geleden exact hetzelfde probleem! Terwijl de versie op mijn pc het nog wel doet... Als die er ook mee ophoudt ben ik de lul!
Nope. HP. Maar jammer voor CS3. Morgen heb ik CS4
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 02:17 schreef COG_Playbunny het volgende:
* cog_playbunny voelt zich dom vergeleken met TS
Hulde dat TS een meid is en wat verstand heeft van pc's
pi_62803600
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 02:17 schreef COG_Playbunny het volgende:
* cog_playbunny voelt zich dom vergeleken met TS
Hulde dat TS een meid is en wat verstand heeft van pc's
Verstand, verstand. Als ze haar verstand had gebruikt dan had ze niet een complete recovery uitgevoerd. Laat staan dat ze dan voor een fatsoenlijke backup van haar documenten had gezorgd... En onderstaande maakt ook weinig indruk op me.
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 09:32 schreef Lauriette91 het volgende:
Nee, want het stond dus op mn C schijfje.
Data recovery kan in sommige gevallen bestanden terughalen van schijven die al geformatteerd zijn, dus ook van je C schijf. Het is een beetje geluk hebben. Hoe meer je nu installeert en doet, hoe kleiner die kans wordt.
pi_62803652
Tja da's kut
pi_62803745
er bestaan tooltjes voor om je bestanden weer terug te halen. Wellicht zijn ze dan niet 100% in orde, maar kun je er nog wel wat uithalen
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  donderdag 30 oktober 2008 @ 09:47:05 #33
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_62803768
Koop een externe HD en maak daar een backup op. En open een extra gmail-account en mail alles naar jezelf. Dan kun je ook nog met labels aan de slag om alles makkelijk te indexeren.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_62804907
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 09:47 schreef fathank het volgende:
Koop een externe HD en maak daar een backup op. En open een extra gmail-account en mail alles naar jezelf. Dan kun je ook nog met labels aan de slag om alles makkelijk te indexeren.
K maak backups. Alleen moet ik mezelf aanleren om dat vaker te doen dan 1x per 2 maanden
pi_62804997
Samenvatting?
pi_62805011
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 10:39 schreef Lauriette91 het volgende:
K maak backups. Alleen moet ik mezelf aanleren om dat vaker te doen dan 1x per 2 maanden
Of voordat je een image over je HDD heen gooit...
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 10:43:29 #37
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_62805026
Als je alles wat je maakt ook gelijk naar jezelf mailt heb je gelijk een backup waar je overal ter wereld bij kan.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_62805061
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 10:42 schreef Smart_ass het volgende:
Samenvatting?
1. Programma doet 't niet.
2. TS zet een image van een tijdje geleden terug.
3. TS is data kwijt.

De stap tussen 1 en 2 is voor mij een raadsel, maar dat is naast het punt.
pi_62805083
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 01:56 schreef dikkemongul het volgende:
Ik weet dat ik het niet mag doen maar dit is toch wel erg sneu:
[ afbeelding ]

Terwijl je toch best een lekker ding bent.
Het is maar goed dat jij geen fobo hebt.
pi_62805103
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 10:42 schreef Smart_ass het volgende:
Samenvatting?
TS faalt.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  donderdag 30 oktober 2008 @ 10:51:14 #41
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_62805238
Ik las:
Studierichting: Grafmediatechnologie

Maar goed. Ik denk dat iedereen zo'n soort voorval eens meemaakt in zijn/haar studie. "vroeger" had je CRC error met een diskette... Dat was de schade 1,4 mb ofzo

Succes
heitieh
pi_62805268
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 10:51 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik denk dat iedereen zo'n soort voorval eens meemaakt in zijn/haar studie.
Nee.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_62806126
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 10:43 schreef fathank het volgende:
Als je alles wat je maakt ook gelijk naar jezelf mailt heb je gelijk een backup waar je overal ter wereld bij kan.
& dan zit er dus ongeveer 200 GB aan backupfiles in mn mail box.
Liever niet
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 10:44 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

1. Programma doet 't niet.
2. TS zet een image van een tijdje geleden terug.
3. TS is data kwijt.

De stap tussen 1 en 2 is voor mij een raadsel, maar dat is naast het punt.
Zonder dat programma kan ik niks op school.
Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 10:51 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik las:
Studierichting: Grafmediatechnologie

Maar goed. Ik denk dat iedereen zo'n soort voorval eens meemaakt in zijn/haar studie. "vroeger" had je CRC error met een diskette... Dat was de schade 1,4 mb ofzo

Succes
Thankyou.
pi_62806500
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 11:24 schreef Lauriette91 het volgende:

[..]

& dan zit er dus ongeveer 200 GB aan backupfiles in mn mail box.
Liever niet
[..]

[..]

Thankyou.
Kan me (gelukkig) niet herinneren dat ik zelf zo'n vergissing gemaakt heb (en hoop het ook nooit mee te maken), maar ik ken het gevoel van: fuck mn bestanden zijn weg...
Vorige week schijf van 40GB gecrashed. Gelukkig stonden mn recente bestanden daar niet op, maar er stonden wel belangrijke gegevens bij.

Ik weet dus wat je voelt. En als je de boel al overschreven hebt, dan is er een kleine kans dat je de bestanden nog terug krijgt

1 advies voor de volgende keer:
Koop een grote externe schijf (1 TB is er al voor 99,-) en backup regelmatig je gegevens. Ik ben dat ook gaan doen sinds 1 week...

Succes!
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_62806735
Ow ja,
Vind je het erg als ik zeg dat je tekst in je bio op je website nogal ironisch is?
quote:
Zo zal je niet snel een meisje tegenkomen dat precies weet waar de Font hoofdmap in Windows staat, maar Lauriëtte kan je er bij jullie eerste ontmoeting flink mee verrassen.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 11:52:31 #46
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_62806856
quote:
Zo zal je niet snel een meisje tegenkomen dat precies weet waar de Font hoofdmap in Windows staat, maar Lauriëtte kan je er bij jullie eerste ontmoeting flink mee verrassen.
quote:
Uiteraard ben ik zo slim geweest om alle bestanden voor school en mn website op mijn bureaublad te zetten. [Gewoon omdat ik dat handig vind] & was ik vergeten dat dit bij C hoorde en nu dus weg is!
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_62806892
Mijn laatste backup was 26 juni 2007, en ik ben in die tijd geen data kwijt geraakt ondanks dat ik wel een paar harddisks verder ben.
Knip het topic af bij de stippellijn.
---------------------->8-------------------------------------->8--------------------------------------->8-------------------------------------->8----------
pi_62806981
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 11:24 schreef Lauriette91 het volgende:
Dát begrijp ik wel.
Ik begrijp echter niet waarom je, als één programma het niet doet (ook niet na herinstallatie), je de HD meteen opnieuw imaget. Er zijn genoeg andere dingen die je kan doen dan herinstalleren.
pi_62807072
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 01:15 schreef Lauriette91 het volgende:
Meneer CS3 besloot ermee op te houden.
Dan kan je dus geen issues meer verzamelen?

Sorry, net prince2 gehad, en CS3 is het proces waar projectissues verzameld worden

edit: fotoboek checkt / neuken?

[ Bericht 11% gewijzigd door vogeltjesdans op 30-10-2008 12:08:32 ]
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_62807207
En ga je nu WEL backups maken op een USB stick?

Dan maak je een batch file die je in de opstarten groep zet:

@echo off
echo pc hufterproof maken start...
copy "c:\mijn documenten" e:\backup /Y /V
echo pc is nu hufterproof
echo druk op een toets om verder te prutsen
pause > null
exit

Of je gebruikt gewoon ptreplicator van www.karenware.com.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')