Wat zijn er voor problemen dan?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 07:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik wacht tot nog maar even met de aanschaf van een nieuwe MBP als ik dit zo allemaal lees.
Blijkbaar het toetsenbord, wat scheve toetsen kent. Ik vind een naar voren knallend scherm ook niet handig. En hij past wellicht niet meer in mijn tasquote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:05 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wat zijn er voor problemen dan?
Weer iemand bekeerdquote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:02 schreef donderopman het volgende:
maat van mij heeft nu ook eindelijk een mac gekocht
Ik denk dat ik er heb een van een 12" 1.5Ghz.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:01 schreef nietzman het volgende:
Godverdegodver, flikkert m'n 12" PB van een doos af en sindsdien doet de Airport card het niet meer.. Iemand hier nog een originele installdisk van dat ding liggen voor de Apple hardware test?
Wat allemaal?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 07:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik wacht tot nog maar even met de aanschaf van een nieuwe MBP als ik dit zo allemaal lees.
Anders had ik nog wel een USB ding voor je gehad die werkt met Mac.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:01 schreef nietzman het volgende:
Godverdegodver, flikkert m'n 12" PB van een doos af en sindsdien doet de Airport card het niet meer.. Iemand hier nog een originele installdisk van dat ding liggen voor de Apple hardware test?
De Mac-version dan wel ..quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:59 schreef PankPinther het volgende:
Oh en hoe zit het eigenlijk met beeldkaarten?
Kan ik ook gewoon ergens anders een Nvidia 8800 GT halen en er zelf in prikken?
Ik heb namelijk niet zo'n zin om 3 weken te wachten.
Nope. De 8800 GT heeft een andere firmware dan de PC versie. Te koop bij de Apple store en als het meezit bij de reseller, ik heb nog geen reseller kunnen vinden die er ééntje had in ieder geval. Let wel dat je de goede koopt. De 'oude' Mac Pro gebruikt namelijk een andere dan de huidige Mac Pro (andere bussnelheid).quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:19 schreef PankPinther het volgende:
[..]
Ok, dus die kan ik niet overal zomaar kopen?
Iemand nog tips waar ik die ik die kan halen?
Wat denk je dat ik gedaan heb?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:20 schreef Mr.Noodle het volgende:
Tja, loop een willekeurige Apple store binnen dan denk ik...
Dat zou inderdaad ook kunnen ja. Ware het niet dat je rare dingen moet doen én het onder Windows moet doen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:30 schreef Mr.Noodle het volgende:
Kun je die zelf niet Flashen dan? Scheelt aardig wat duiten namelijk..
Het lijkt te werken volgens hier, ware het niet dat je 8800GT kaart wel een 128K Flashchip moet hebben en een Dos-Boot diskette nodig hebt..
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=434092&page=2
De kaart kost 230 euro. Verder is het natuurlijk niet zo gek om alleen de stock Mac Pro op voorraad te hebben.. maar goed het scheelt 110 euro als je 'm gelijk in de MP besteld of dat je 'm zelf installeert. Als je het zelf doet heb je dan wel weer de 2600 XT extra.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:35 schreef PankPinther het volgende:
[..]
Wat denk je dat ik gedaan heb?
Probleem is dat ze em alleen standaard hebben staan en als ik em met die 8800 kaart wil dan moeten ze hem opnieuw bestellen vanuit de fabriek. (3 weken)
Of ik moet em los bij kopen voor 253 euro (als ze em al op voorraad hebben)
Maar de 'header' is nu weg.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:02 schreef katerwater het volgende:
Correctie voor de OP:
[ afbeelding ]
Thanks.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:02 schreef katerwater het volgende:
Correctie voor de OP:
[ afbeelding ]
Probleem is al opgelost.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:42 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad ook kunnen ja. Ware het niet dat je rare dingen moet doen én het onder Windows moet doen.
[..]
De kaart kost 230 euro. Verder is het natuurlijk niet zo gek om alleen de stock Mac Pro op voorraad te hebben.. maar goed het scheelt 110 euro als je 'm gelijk in de MP besteld of dat je 'm zelf installeert. Als je het zelf doet heb je dan wel weer de 2600 XT extra.
Probeer anders eerst alleen CD1 te doen; daar staat OSX op. Dan zou je vanuit OSX 's kunnen proberen via Schijfhulpprogramme een .dmg bestand te maken van CD2 en vanuit die .dmg te installeren. Is even omslachtig....quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:49 schreef Aisumasen het volgende:
Omdat mijn MacBook na één jaar intensief gebruik wat aan de slome kant begon te worden, besloot ik om 'em opnieuw te installeren. Alles netjes gebackupt, alles kon er af. Dat gebeurde dus ook, en na een half uurtje vroeg-ie om CD 2. Na enkele minuten begon hij aan deel 2 van de installatie vanaf CD 2. Garageband, iPhoto, iDinges, iEnz... Maar na nog geen paar seconden installatie stopt hij abrupt bij "iMovie-installatiescript wordt uitgevoerd". Hij blijft enkele seconden hangen, en toont de melding: "Er hebben zich installatiefouten voorgedaan. Voer de installatie opnieuw uit."
Ik heb nu al wel 5 keer geprobeerd om de installatie vanaf CD 2 te voltooien, maar niets helpt. Telkens blijft hij hangen, en stopt hij op hetzelfde punt. Wie heeft ditzelfde probleem eens ondervonden. En, wat was de oplossing?
Hm, maar OSX start helemaal niet meer op... Enkel de melding of ik CD2 wil plaatsen voor vordering van de installatie. Is er vanuit het installatieprogramma een mogelijkheid om een .dmg-bestand te maken?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Probeer anders eerst alleen CD1 te doen; daar staat OSX op. Dan zou je vanuit OSX 's kunnen proberen via Schijfhulpprogramme een .dmg bestand te maken van CD2 en vanuit die .dmg te installeren. Is even omslachtig....
Als ik vanaf CD1 de installatie opnieuw begin (C ingedrukt houden bij opstarten), kom ik inderdaad bij Disk Utility (Schijfhulpprogramma). Echter kan ik dan CD2 niet controleren, omdat hij vanzelfsprekend CD1 niet wilt uitwerpen. Bij het opstarten Shift ingedrukt houden voor een eventuele 'veilige opstart' haalt ook niets uit. Telkens komt hij uit bij het installatiescherm met "plaats disc 2".quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:05 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ja, helemaal aan het begin, voordat je de installatie begint... Disk Utility
iCentre/Apple Reseller/Apple Store whatever, zou niet uit moeten maken.. Neem gewoon je macbook mee en je 2 CD's, zegt dat de 2 cd niet werkt, installeer je ondertussen op de toonbank je Mac en wacht je op een kopie van CD2 die je erna kan inschuiven..quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:39 schreef Aisumasen het volgende:
Dat is dan ook het eerste wat ik morgen even ga regelen. Alleen vrees ik dat ze daar een probleem van maken, aangezien ik mijn MacBook niet bij een Apple Store gekocht heb, maar bij een iCentre.
Naja, bedankt in ieder geval.
iPod van Apple roeleert!quote:Op maandag 18 november 2002 @ 10:22 schreef Tijn het volgende:
Wat is dat toch met Apple-gebruikers, dat ze altijd anderen willen overtuigen van "hun" systeem
Naja, dat is ook verder off-topic hier, het gaat om de iPod
Kheb zelf trouwens ook zitten kijken naar dat ding, maar ik vond 'em veelste duur. Kheb uiteindelijk een 20 GB MP3-speler van Archos gekocht voor 300 euro. Niet zo sjiek als een iPod, maar het werkt prima
Videora.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 00:42 schreef Mr.Noodle het volgende:
Dat was anders wel grof veel geld overigens voor een iPod
Maar ik was eigenlijk nog even op zoek naar een Windows alternatief voor het converteren van (DivX/XviD) AVI, MPG, MP4, h.264 -> iPod Touch formaat.. Iemand nog een goed idee?
Voor een gloednieuwe 3G iPod met 40GB moest ik begin 2004 zelfs 550 euro neerleggen. Damn!quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 00:42 schreef Mr.Noodle het volgende:
Dat was anders wel grof veel geld overigens voor een iPod[..]
Ja, ik had het toch niet gezegd als het niet waar wasquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 00:42 schreef Mr.Noodle het volgende:
Dat was anders wel grof veel geld overigens voor een iPod
Niet raar. Het ontwikkelen van nieuwe firmware en het updaten er van kost gewoon veel geld. Er is maar een hele kleine markt voor Mac videokaarten, dus je wilt ergens je kosten mee terug halen. Zodra de Mac PRO systemen erg populair gaan worden dan zal die prijs wel zakken en de keus en voorraad stijgen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:44 schreef Mr.Noodle het volgende:
Toch raar dat apple die videokaarten zoveel duurder moet maken, de GPU is gewoon hetzelfde vergeleken met normale PC videokaarten...
In de toekomst zullen we lachen met de huidige prijs voor de Iphonequote:Op vrijdag 31 oktober 2008 02:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik had het toch niet gezegd als het niet waar was
Ik zou voor m'n huidige 80 GB iPod ook geen 550 euro neerleggen
NTFS Geformatteerd? OSX kan standaard niet schrijven naar NTFS systemen. Net zoals alle andere Unix systemen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:53 schreef bodylotion het volgende:
weet iemand hoe je SABnzbd bestanden naar je Windows HD laat downloaden? Ik wil die Windows HD ook als een dataschijf gebruiken, maar ik kan alleen maar naar de Macintosh HD verwijzen.
Het is gewoon FAT32.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:30 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
NTFS Geformatteerd? OSX kan standaard niet schrijven naar NTFS systemen. Net zoals alle andere Unix systemen.
Er was wel een 3rd party oplossing maar die is in beta status.
Eeeehhh?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:35 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Het is gewoon FAT32.
Ik weet alleen niet wat het adres is van de Windows HD. Je moet die namelijk zelf toewijzen en staat standaard op "/Users/Bodylotion/ ..." wat dus op de Mac HD is.
Ik gebruik ook parallels.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:29 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Eeeehhh?
Als jij via Bootcamp windows geinstalleerd hebt, dan herkend OSX die automatisch. Een partitie kan niet op /Users/Bodylotion staan, dat zijn je persoonlijke data bestanden en daar worden geen complete OS'en weggeschreven. Ook niet met Bootcamp.
Of gebruik je VMWare / Parallels?
Je kunt het zeker op een andere HD doen. Ik deed het zelf ook. Maar dat kun je in SAB gewoon instellen. Dat "/Users/User" moet je niet serieus nemen. Je kunt ook een andere pad gebruiken.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:39 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Ik gebruik ook parallels.
ik heb gewoon 2 icoontjes op mijn desktop, eentje van Mac en eentje van Windows. Ik kan gewoon bestanden kopiëren en plakken op de Windows HD. Nu wil ik alleen dat SABnzbd de data naar de Windows HD schrijft, zodat ik ruimte op de Mac HD bespaar. Alleen weet ik niet hoe, want SABnzbd configureert je downloadmap automatisch op /Users/Bodylotion/ ... wat dus op de Mac HD is.
ik hoop dat ik mijn probleem nu een beetje duidelijk heb omschreven
Wat moet ik dan invullen?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:45 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Je kunt het zeker op een andere HD doen. Ik deed het zelf ook. Maar dat kun je in SAB gewoon instellen. Dat "/Users/User" moet je niet serieus nemen. Je kunt ook een andere pad gebruiken.
Het pad waar je downloads heen moeten though.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:57 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Wat moet ik dan invullen?
ben nog niet zo'n geavanceerde OSX-gebruiker![]()
Heb ik geprobeerd - naar Windows HD/Downloads - maar wat er dan gebeurt is dat ik een map op de Mac HD krijg; /user/user/windows hd/downloadsquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:00 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Het pad waar je downloads heen moeten though.
Dus /Windows schijf/Download ofzoiets.
Er moet ook /Volumes voor.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:12 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Heb ik geprobeerd - naar Windows HD/Downloads - maar wat er dan gebeurt is dat ik een map op de Mac HD krijg; /user/user/windows hd/downloads
Ja ; goed formatteren.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 20:49 schreef ebeaydojraes het volgende:
als ik me externe harddisk van me pc afhaal en op me mbp aansluit dan staat ie op alleen lezen. iemand een idee om ervoor te zorgen dat ik er wel op kan schrijven?
Het is de oplossing toch? Je hebt hoogstwaarschijnlijk een NTFS schijf i.v.m. rechten ; dus kun je hem formatteren naar FAT om 'm zowel in Windows én Mac te gebruiken, of te formatteren voor Mac. NTFS kun je ook nog lezen/schrijven d.m.v. Paragon of NTFS 3G.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 21:13 schreef ebeaydojraes het volgende:
ook lekker behulpzaam ...
Anders lees je mijn post fatsoenlijk..quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 21:24 schreef Qunix het volgende:
Boelshit... NTFS moet ook te schrijven zijn. En dan misschien wel via een app.
Ik weiger om Fat te gebruiken omdat ik veeeel bestanden heb die wel wat meer zijn dan 4 GB.
Als je op Google zoekt komt je het volgende tegen:
http://www.google.com/search?hl=en&q=make+ntfs+writable+mac&btnG=Google+Search&aq=f&oq=
Probeer dat eens.
Ik reageerde eerder dan jouw aanpassingenquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 21:26 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Anders lees je mijn post fatsoenlijk..
Ja daarom is het bericht ook 0% gewijzigd ..quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 21:43 schreef Qunix het volgende:
[..]
Ik reageerde eerder dan jouw aanpassingen
Je bent vergeten om de "out" weg te poetsen bovenin om het helemaal af te makenquote:Op zaterdag 1 november 2008 12:49 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De 'P' en ' wegpoetsen en je hebt zowaar iMac
http://www.ifoneguide.nl/?p=386quote:Op zaterdag 1 november 2008 15:13 schreef Vagere_Hein het volgende:
Iemand een idee hoe ik het beste mijn 1st gen iPhone (1.4 firmware) kan upgraden naar de 2.0 firmware? Ik ben toch wel benieuwd naar die app store. Ben een maand of wat geleden ook al ooit eens begonnen aan een upgrade, maar dat werkte echt voor geen meter (en dat was allemaal erg complex) en dat heb ik gelukkig nog allemaal kunnen afbreken voordat het ding niet meer werkte.
Pwnagetoolquote:Op zaterdag 1 november 2008 15:13 schreef Vagere_Hein het volgende:
Iemand een idee hoe ik het beste mijn 1st gen iPhone (1.4 firmware) kan upgraden naar de 2.0 firmware? Ik ben toch wel benieuwd naar die app store. Ben een maand of wat geleden ook al ooit eens begonnen aan een upgrade, maar dat werkte echt voor geen meter (en dat was allemaal erg complex) en dat heb ik gelukkig nog allemaal kunnen afbreken voordat het ding niet meer werkte.
Waar is je usericon?quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:30 schreef Geqxon het volgende:
Microsoft moet eens leren om boundaries te hebben. Tieten zeg, de "Documents" map is het domein van de gebruiker, daar moet Microsoft met hun kolereprogramma's vanaf blijven. En niet onderspammen met diverse directories.
quote:Op zaterdag 1 november 2008 18:07 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Brian is toffer. Want brian heeft een meisje van 11 verkracht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |