Ook leuk, begint FOK plotseling te fokken over mijn Adblocker......
Ik had een update beloofd met wat foto's. Dus bij deze. Maar beginnen bij het begin, lijkt me. Let op, deze foto is gemaakt rond 09:30 nadat ik de avond ervoor de Bauleiter had verteld dat het huis verkeerd stond:
![]()
Ik zou verwacht hebben dat ze het werk stilleggen. Maar nee, ze gingen vrolijk door. Wat weet de Bauherr er nou van.....
Dan krijg je dus dingen als dat hier de Erbauer nog duidelijk bezig is:
![]()
En een half uurtje later die de graafmachine heeft opgeladen en al heel ver weg is. Daarom stond ook op het overzicht van de kosten die ze gemaakt hebben, dat de truck met graafmachine onderweg weer omgekeerd is. Had voorkomen kunnen worden.
Dit is hoe de bouwplaats achtergelaten wordt:
![]()
Dit is slechts wat ik in het schijnsel van de koplampen kon fotograferen. Het was representatief voor de rest. Ik ben blij dat ik er niet naast woon. (Sorry Z80.....). Maar ik baal er wel van dat ze zo werken.
Hoe moet het huis dan wel staan? Nou, zo dus:
![]()
Ook altijd leuk, dit is het straatje.
![]()
Gelukkig bleek de kelderdecke sterk genoeg om op te lopen:
![]()
Om een beetje een indruk te geven van hoe het huis wordt:
Voorkant
![]()
Zijkant (de keuken)
![]()
De achterkant (staat ook al op de foto's van Z80, maar iets lager perspectief)
![]()
Van binnen ziet het er zo uit:
Woonkamer
![]()
![]()
Keuken
![]()
![]()
Ziet er al gezellig uit he? Grotere versies en nog wat andere foto's staan op het blog. Anders loopt het hier helemaal uit de klauw met de fotos.
Vrijdag zijn we een dagje naar Vechta geweest. Wat een eind rijden zeg, bijna 3 uur! We hebben daar dus eerst de stenen uitgezocht. Mijn vrouw wilde deze (als ik tenminste de goede er zo uitgepikt heb, we hebben andere nummers gekregen):
![]()
En ik wilde (en krijg dus) deze:
![]()
Iets minder perfect en minder glad. Een rode steen met aardig wat blauw erin. Daar komen dan donkergrijze niet te erg glanzende dakpannen bij.
Verder zijn we bij de tegeltoko geweest. Hadden aardig wat keuze, maar toch ging het uitzoeken redelijk vlot. De vloer in de woonkamer/diele/toilet wordt ongeveer deze kleur:
![]()
Maar dan glazend gepolijst. Iedereen verklaard ons voor gek, maar dat vinden we allebei mooi. Hebben we ook in 2 appartementen gehad waar we eerder gewoond hebben. Mijn vrouw heeft wel plechtig beloofd 3 keer per dag te gaan dweilen :-).
De Keuken wordt een donkergrijze tegel, niet gepolijst. Voor achter het aanrecht zijn we nog op zoek naar leuke tegeltjes.
De HWR krijgt ongeveer dezelfde kleur als de woonkamer, alleen niet gepolijst, uit praktische motieven (we zijn niet helemaal gek :-).
De badkamer krijgt een grijze vloer, met creme tegels met een effectje erin. Met een strooitegel met oa een grijs motief, kleurt dat leuk.
Vervolgens zijn we nog bij de sanitair dinges geweest. Wat we standaard krijgen is niet zo heel veel soeps. Daar moeten we dus nog even wat meer werk van maken.
Dit lijkt me wel even weer genoeg ter update. Juridische problemen met de bouwonderneming heb ik weggelaten, zoals al eerder vermeld, om ze niet in de kaart te spelen.