En anders morgen... Of overmorgen..quote:Op donderdag 27 november 2008 11:41 schreef siemi het volgende:
Vanmorgen nog even langs het grondstuk gereden. Niets geen activiteit. De graver dus maar weer gebeld. Vanmiddag gebeurt het echt.
Mwoah, niet zo vaak dat het op gaat vallen..quote:Had ik al gezegd dat ik moe wordt van die man?
Geeft niet, je hebt morgen weer een kans..quote:Op donderdag 27 november 2008 21:54 schreef z80 het volgende:
geprobeerd wat foto's te maken.
maar het is te donker, totaal geen maan.
dus helaas kan even geen bewijs tonen
Gaat alles nog wel door of is dat ook nog spannend?quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:58 schreef siemi het volgende:
Er zijn op zich wel ontwikkelingen, maar het is me afgeraden die online te zetten. Aangezien het grondstuk er nog zo bij ligt als in December, is het denk ik wel duidelijk dat het niet botert tussen mij en de bouwer......
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er schijnt van 10:00 tot 12:00 actie te zijn geweest. Ik ben benieuwd naar het hoe en wat en zo.
Betaal je ze per 'gewerkt' uur ofzo?quote:Op maandag 2 februari 2009 17:43 schreef z80 het volgende:
En er is vandaag weer gegraven.
langzaam maar zeker, met de nadruk op langzaam.
Is het grondstuk al van jou?quote:Op maandag 2 februari 2009 18:56 schreef siemi het volgende:
Ik ben er vanmorgen nog even langsgeweest. Ze waren inderdaad bezig, met slechts 1 truck. De bouwonderneming moet namelijk nog even aangeven hoe diep het gat moet zijn. Het schijnt dat ze morgen met meer trucks aan de gang gaan.
Ook raar trouwens dat ze het niet afgezet hebben met hekken of zo. Het lijkt me een levensgevaarlijk gat wat er zo ligt. Het zal zo'n 2,75m diep zijn en langzaam maar zeker gevuld met water....
Als je goed kijkt zie je dat het gat klaar is voor de kelder.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:39 schreef Anne het volgende:
Ik zie hekken liggen. Of is het wat anders?
Ik heb het over datgeen wat rechts op de grond ligt. Dat zijn hekken.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:27 schreef sander89 het volgende:
[..]
Als je goed kijkt zie je dat het gat klaar is voor de kelder.
Op de voorgrond ligt een grote hoop zand wat ze weg gegraven hebben.![]()
Best link, gezien het gat nogal dicht aan de weg ligt zo te zien. Als er een auto uit moet wijken omdat er een andere auto tegemoet komt zou het wel eens mis kunnen gaan..quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:40 schreef z80 het volgende:
klopt er liggen hekken.
en ja die liggen er nu nog.
dus een groot gat zonder afzetting,
zelfs een afzet lint is nu niet meer aanwezig.(was er een paar dagen geleden nog wel)
en sander89
het gat van de kelder is nog lang niet klaar.
ze zijn nog niet op de helft.
Grappig, een vriend van me had een tijdje geleden ook interesse in (neem ik aan) datzelfde bankgebouw.quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:07 schreef siemi het volgende:
We zijn trouwens ondertussen nog bezig om een oud bankgebouw in Rindern erbij te kopen..... [ afbeelding ]
Eh, dat mag niet volgens mijn concurrentiebeding :-) Dus dan gaan we er maar een restaurant van maken.quote:
Die kennis zoekt een huis in de buurt van de busroute naar Nijmegen (aangezien zijn vrouw daar werkt). En hij heeft 2 auto's dus dacht hij van die ruimtes beneden mooi garages te kunnen maken. Maar er was een reden dat hij geen interesse meer had. Had volgens mij te maken met wanneer hij erin kon, want hij heeft zo snel mogelijk een huis nodig.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:08 schreef siemi het volgende:
[..]
Wanneer had je kennis daar dan interesse in? Volgens mij staat al een half jaar of zo te koop en ik dacht dat er helemaal niemand interesse in zou hebben :-)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb de bauleiter al geinformeerd, heb ik meteen gedaan toen ik het zag. Die kon me niet geloven, maar die gaat me morgenvroeg bellen om, tsja, waarom eigenlijk. Ik zeg, fixen. En snel.
Waarom gebeurt ons dit nou weer?
Oh ja, er was vandaag ook nog goed nieuws. De financieringstoezegging voor het bankgebouw is er. Morgen nog wat meer papierwerk inleveren en dan komt het definitieve aanbod.
quote:Op donderdag 12 februari 2009 11:55 schreef ueberduitser het volgende:
Ik neem aan dat je niet de tekeningen (zoals ik) zelf hebt gemaakt, maar de aannemer. De aannemer stuurt de bauleiter aan en die weer de vermesser, dus in eerste instantie bijft de aannemer verantwoordelijk, zowieso niet jij!!!!
Goede start van de bouw trouwens, belooft nog wat voor de rest van het traject.
Zorg dat je de aannemer te vriend houdt, daar heb je mee te maken tot en met de oplevering!
Ik ben bijna aan het eind van ons bouwtraject, en heb nog niet 1x iets hoeven corrigeren richting aannemer.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik zelf alles getekend heb, tot en met de electraaansluitingen aan toe, alles tot in de puntjes omschreven had en zelf bouwkundige ben, dus veel zaken had ik van tevoren al getackled
een dringend advies: betaal niets vooraf dus!!! Hou ook goed rekeningen van de aannemer in de gaten, betaal niet meer dan dat er aan waarde in de woning zit. Lijkt lastig, maar bekijk dat gewoon relatief.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 14:33 schreef siemi het volgende:
Ik ben niet helemaal gerust op mijn bouwbedrijf, maar een ander bouwbedrijf waar ik de folders van thuis heb gehad is inmiddels wel (weer) failliet. Dat was EURO-Massivhaus uit Moers. Die maken er blijkbaar gewoonte van om 1 keer per jaar failliet te gaan.
Als het goed is, wordt er vandaag beton gestort. Gisteravond leek al het betonijzer klaar te liggen voor het storten. Ik ben benieuwd.
lol, arbo regels in Duitsland??? Moet je eens opletten als ze straks een steiger bouwen...quote:Op maandag 16 februari 2009 22:50 schreef z80 het volgende:
geheel tegen de arbo regels in heb ik 1 persoon 25 liter blikken in het gat zien schouwen.
trap langs de zandwal, en in bij de handen een blik.
en lopen maar.
onder aan de trap nog een paar beton ijzers die nog niet afgeknipt waren.
verderop 1 man bezig met een beton schaar de uitstekende beton ijzers afknippend.
en nummer 3 als chef kijkend hoe de andere 2 werken.
ik zou ze daar toch even op wijzen als ie er niet komt. je weet anders maar nooit waar ze 'het' doenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:50 schreef siemi het volgende:
Shit, heb ik dat gemist. Dan gaan de kelderwanden komen. Die komen uit de fabriek. Had ik graag een foto van willen maken.
De manier van werken past precies in mijn verwachtingen van het bouwbedrijf. Ze werken niet helemaal volgens de regels en zullen er een teringzooi van maken tijdens de bouw. Ik sta nog te twijfelen of ik ze er op zal wijzen dat volgens contract er een dixi moet komen.
Bij ons op de bouw was er anders ook al een controleur geweest. En die zijn behoorlijk streng hoor.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:16 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
lol, arbo regels in Duitsland??? Moet je eens opletten als ze straks een steiger bouwen...
Of de pannenleggers die de pannen gewoon het dak opgooien in plaats van met een liftje...
Bij ons op de bouw heb ik ook nooit een helm gezien, laat staan veiligheidsschoenen...
(bier daarentregen wel!)
Dan ben je denk ik te laat..quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:50 schreef siemi het volgende:
Shit, heb ik dat gemist. Dan gaan de kelderwanden komen. Die komen uit de fabriek. Had ik graag een foto van willen maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
Kun je niet even een webcam installeren?quote:Op woensdag 18 februari 2009 08:50 schreef z80 het volgende:
ja hoor.
en als je de originele wil hebben laat het maar even weten.
ze zijn alleen niet allemaal even scherp.
maar voor een weblog is dit geen probleem.
Als je slim bent leg je deze opmerkingen even schriftelijk vast en stelt de aannemer verantwoordelijk als er lekkage komt, bla, bla, bla... en stuur je naar de aannemer....quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:46 schreef siemi het volgende:
Mijn bouwexpert belde me vanavond ook al. Ze hebben de kelderwanden gezet, maar er moet speciale tape onderin. Die moet exact in het midden volgens de fabrikant. Vonden ze niet echt nodig. Als het er maar ergens eronder ligt, dan komt het wel goed.
ik heb de benodigde dingen daarvoor niet.quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:12 schreef qltel het volgende:
[..]
Kun je niet even een webcam installeren?
Jammer, livebeelden zouden best gaaf zijn..quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:38 schreef z80 het volgende:
[..]
ik heb de benodigde dingen daarvoor niet.
geen netwerk kabels boven, ook geen wifi
en geen webcam.
Zeker, en best handig, iemand in de buurt die een oogje in het zeil houd..quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:57 schreef siemi het volgende:
Deze foto's zijn al super, omdat ik alleen maar in het weekend en in het donker foto's kan maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |