abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:20:36 #1
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_62794094
quote:
De klusstrijd Het Blok is dit keer voor de vijfde keer te zien bij NET 5. De lustrumeditie bevat weer alle bekende ingrediënten: lange klusnachten, slopende weekenden en keiharde strijd om een bouwval om te toveren tot vier topappartementen. Wat de deelnemers van dit jaar echter niet weten, is dat Het Blok nog gesplitst moet worden van één woonhuis in meerdere woonhuizen. En dat ze dus eerst moeten gaan slopen, voordat ze kunnen beginnen aan de zwaarste verbouwingswedstrijd annex relatietest van Nederland.

Vier koppels
Het Blok speelt zich in en rondom vier vervallen appartementen af. In deze appartementen klussen en wonen vier kleurrijke koppels, terwijl ze hun dagelijkse baan gewoon voortzetten. Ze hebben slechts elf weken en een beperkt budget om de appartementen volledig te renoveren en in te richten. Na 77 dagen van bloed, zweet en tranen, worden de appartementen op een officiële onroerend goed veiling van de hand gedaan. Het bedrag dat de stellen kunnen winnen, is het verschil tussen verkoopprijs op de veiling en de oorspronkelijk getaxeerde startwaarde. Het koppel dat de grootste meerwaarde heeft weten te realiseren, wint bovendien de hoofdprijs van 50.000 euro.

Op de proef gesteld
De stellen worden in Het Blok enorm mentaal en sociaal op de proef gesteld. Kan hun relatie dat aan? Komen er verborgen karaktereigenschappen boven drijven, die de ander tot nu toe niet gezien had? Zijn er kanten die hem of haar toch iets minder leuk maken? Of wordt de onderlinge band juist enorm versterkt?
Terugkijken:
Gelukkig heeft NET5 ook een Uitzendinggemist. Bekijk de afleveringen hier!

Stellen:

Linda (23) & Alex (26)

Het reservekoppel Linda en Alex heeft de plek ingenomen van Eleanor en Roek, die vanwege hun faillissement het Blok moesten verlaten. Linda en Alex zijn 6 jaar samen, maar kennen elkaar al veel langer van de zwemclub waar ze vroeger lid van waren.

Motto
Ze zijn fanatiek en willen laten zien wat ze kunnen. Maar de achterliggende gedachte om mee te doen aan het Blok is toch vooral geld winnen om een droomhuis te kopen en een eigen bedrijf beginnen. Alex is meubelmaker en hoopt ooit zelfstandig aan de slag te kunnen. Linda werkt als accountmanager en verkoopt kunststofverpakkingen voor de voedselindustrie.

Grootste uitdaging
Ze zien het Blok als een experiment. Ze zitten opgezadeld met de erfenis van Eleanor en Roek en moeten alle zeilen bijzetten om in de resterende weken hun appartement klaar te maken voor de verkoop. Maar ze zijn nog fris en zien de toekomst vrolijk tegemoet.

Floortje (25) & Jeroen (28)

Stylist/visual merchandiser Floortje en accountmanager Jeroen hebben anderhalf jaar een relatie. Het eerste jaar hebben ze elkaar echter amper gezien; Floortje studeerde in China en Jeroen woonde en werkte in Dubai.

Samenwonen
Sinds een half jaar is dit stel weer terug op Nederlandse bodem en wonen ze bij elkaar om de hoek. Floortje en Jeroen gaan in Het Blok voor het eerst samenwonen. Dat wordt de eerste beproeving. Als hun relatie de verbouwingswedstrijd overleeft, komen er in de toekomst zeker vijf kinderen en een grachtenpand met een sloep voor de deur.

Eerbetoon
Behalve een relatietest is deelname aan Het Blok voor dit stel ook een eerbetoon aan hun handige vaders. De vader van Jeroen is in 2006 overleden. Die van Floortje een jaar eerder. Beide vaders waren fervente klussers en Floortje en Jeroen willen laten zien dat zij hun genen hebben geërfd. Jeroen zegt dat hij een goede klusser is en dat Floortje ‘voor een vrouw’ best handig is, kortom: dit studentikoze stel gaat voor de winst.

Petra (37) & Frits (40)

Frits heeft een vloerenbedrijf en zijn vrouw Petra helpt hem met de administratie. Daarnaast werkt ze in een woonwinkel en vormt ze de spil van het gezin. Petra en Frits zijn al 24 jaar samen en hebben hun handen vol aan hun zoons Dion (10), Guy (8) en dochter Estelle (5).

Met z'n tweetjes
Ze gaan eindelijk weer eens iets echt met z’n tweetjes doen, dat is de belangrijkste reden van Petra en Frits om zich met hart en ziel in deze verbouwingswedstrijd te storten. Klussen is ze wel toevertrouwd. Hun huis aan de rand van Groningen hebben ze helemaal zelf opgeknapt.

Vertrouwen
Dit stel heeft er dan ook alle vertrouwen in dat ze de klus in Het Blok met het grootste gemak aan kunnen, ook al zullen ze de kinderen natuurlijk vreselijk gaan missen. Maar dat wordt meer dan goed gemaakt als Frits en Petra winnen. Want dan gaat het hele gezin samen op reis.

Kristel (25) & Yarno (31)

Kristel en Yarno hebben elkaar via internet leren kennen en wat begon als vriendschap, is langzamerhand uitgegroeid tot liefde. Inmiddels heeft dit stel acht jaar een relatie en wonen ze al zes jaar samen.

Motto
Een dag niet gewerkt, is een dag niet geleefd’, is het motto van Kristel en Yarno. Grafisch vormgever Kristel en elektromonteur Yarno zijn echte workaholics die geen minuut stil kunnen zitten. Al hun spaarzame vrije tijd gaat op aan hun eigen huis, dat zij van onder tot boven zelf verbouwen. Een flinke klus waar Kristel en Yarno zes jaar geleden mee zijn begonnen en waarvan het einde nog lang niet in zicht is…

Grootste uitdaging
Dat zij de klus in Het Blok zullen klaren, staat voor dit stel als een paal boven water, maar gaat hen dit binnen elf weken lukken? De tijdsdruk vormt de grootste uitdaging voor Kristel en Yarno, die maar één doel voor ogen hebben: met het gewonnen geld eindelijk de verbouwing van hun eigen huis afmaken.

Vorige topics:
Het Blok 2008 #1
Het Blok #2
Het Blok #3 - Met hard werkende koppels... (sommige dan)
Het Blok #4 - Met een nieuw klus-koppel!

De OP is hier te vinden.

[ Bericht 6% gewijzigd door RobertoCarlos op 29-10-2008 21:51:19 ]
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_62794168
hehehe ze lekker in de war maken met gewoon wat cijfers roepen...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62794378
Lekker samenspannen tegen Floortje en Jeroen
  Moderator woensdag 29 oktober 2008 @ 21:35:48 #4
9859 crew  Karina
Woman
pi_62794699
Wat een stelletje zielige mensen, ik hoop toch zo dat Floortje en Jeroen winnen, ik lach me echt helemaal rot dan.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_62794744
Wat een ontzettende sneue mensen bij elkaar. Zich zó druk maken om iets waar ze niet eens iets van weten, puur uit nijd omdat Jeroen en Floortje wel dingen afkrijgen..

bah wat zielig
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62794776
Nah, ik hoop nog steeds dat Frits en Petra winnen. Vind ze toch het mooiste appartement hebben.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:38:20 #7
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_62794799
tvp

Overigens best slim van jeroen , mits ze de oplevering winnen
pi_62794998
Hoe hadden Jeroen en Floortje nou die stukadoor betaald? Dat heb ik niet meegekregen
pi_62795168
Ik lag me rot om Floortje en Jeroen. Wat een zielige lui zeg die andere stellen. Druk maken om iets dat ze niet eens zeker weten. Vreselijke jaloezie allemaal. Jammer ook dat dat nieuwe stel er zo in mee gaat.

Leuke aflevering weer!
pi_62795419
was weer leuk ben zelf wel benieuwd hoe het echt zit nu
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:54:39 #11
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_62795587
Je kunt toch gewoon vriendjes (om maar in J&F-termen te spreken) laten meehelpen?
En mag je op krediet een klusjesman laten werken?
En stel dat je nou zelf geld in het Blok zou steken? Lijkt me de moeite waard...

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertoCarlos op 29-10-2008 22:35:46 ]
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_62795991
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
Je kunt toch gewoon vriendjes (om maar in Y&F-termen te spreken) laten meehelpen?
Ja, maar vriendjes moet je dan wel 'marktconform' betalen.
quote:
En mag je op krediet een klusjesman laten werken?
Kweenie.
quote:
En stel dat je nou zelf geld in het Blok zou steken? Lijkt me de moeite waard...
Mag niet.
pi_62797086
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:37 schreef DarkElf het volgende:
Wat een ontzettende sneue mensen bij elkaar. Zich zó druk maken om iets waar ze niet eens iets van weten, puur uit nijd omdat Jeroen en Floortje wel dingen afkrijgen..

bah wat zielig
Ik vond Jeroen en Floor nu ook sympathieker worden. En ze spelen het spel bovendien het beste.
pi_62798082
tvp
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 29 oktober 2008 @ 23:15:03 #15
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_62798466
ik begin zowaar Jeroen en Floor te waarderen :d heerlijk tegen iedereen wat anders roepen over je budget
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_62799493
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 23:15 schreef rubbereend het volgende:
ik begin zowaar Jeroen en Floor te waarderen :d heerlijk tegen iedereen wat anders roepen over je budget
Eens. Maar Floortje moet niet dat zwarte shirt/ding met die witte stippen dragen want dat trek ik niet. Eigenlijk d'r hele kop niet, maar ik ben in een goeie bui nu.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_62801822
mooi verhaal gisteren, heerlijk die psychologische oorlogsvoering..

Meesterlijke zet van floortje en jeroen..
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
  donderdag 30 oktober 2008 @ 09:17:11 #18
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_62803158
Ik ben VOOR Floor en Jeroen. Die mogen van mij winnen. Ze spelen het spel gewoon keihard. De rest zijn allemaal zeikerds, en die 'nieuwe' mensen, die boeien mij helemaal niets!
opgezegd@fok.nl
  donderdag 30 oktober 2008 @ 09:26:16 #19
211083 Angelof9
I must go first
pi_62803336
Linda en Alex zijn wel een beetje zielig, maar ik vond hun badkamer wel het mooiste. Die van Yarno en Kristel met die jaren 70 tegels was weer helemaal niets...
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_62803536
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 09:26 schreef Angelof9 het volgende:
Linda en Alex zijn wel een beetje zielig, maar ik vond hun badkamer wel het mooiste. Die van Yarno en Kristel met die jaren 70 tegels was weer helemaal niets...
Eens. Wat een wansmaak hebben die mensen! Ik dacht dat de bedoeling was om meerwaarde te creëren, maar ik vind het niet mooi
pi_62806289
Ooeeh vanavond even op internet kijken (staat de aflevering al op net5.nl?) gisteren gemist namelijk!

Ik ben ook voor F&J... Ze hebben altijd alles wel mooi optijd af (tot zover ik het gezien heb) en alles is beter dan een compleet huis vol met sloophout! Het enige sloophout wat ik ooit ga kopen is mijn grafkist :-)
pi_62809290
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 11:31 schreef Jose1985 het volgende:
Ooeeh vanavond even op internet kijken (staat de aflevering al op net5.nl?) gisteren gemist namelijk!

Ik ben ook voor F&J... Ze hebben altijd alles wel mooi optijd af (tot zover ik het gezien heb) en alles is beter dan een compleet huis vol met sloophout! Het enige sloophout wat ik ooit ga kopen is mijn grafkist :-)
die hoef je dus nooit te kopen, want dat doen je nabestaanden wel

Maar inderdaad, die Y&K met hun boerenland stijl in amsterdam..
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
pi_62809680
Pfff, wat een zielige mensjes in het blok dit jaar zeg. Ik moet zeggen dat ik Floortje en Jeroen het minst sympathiek vond. Maar nu met dat zielige gedoe van de andere bewoners, ben ik volledig omgeslagen. Okee, het zouden niet mijn vrienden zijn, maar ze doen wel gewoon hun eigen ding, ze werken er keihard voor, en het resultaat is er ook nog naar. Verder niet zeiken maar werken. Respect.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 30 oktober 2008 @ 13:43:26 #24
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_62809862
leuk om te zien was gisteren waar blijkbaar de klustalenten van J&F vandaan komen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_62816185
Denk dat er wel iets niet klopt aan de financiering van F&J. Waarom zou anders Frits in de aankondiging van volgende week zeggen dat er een verdieping in zijn ogen niet meer bestaat en lucht voor hem is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')