Ik ben gelijk je verslag gaan lezen, wat mooi! En dat stuk van Brian is leukquote:Op woensdag 29 oktober 2008 @ 12:38 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Alleen als de afstand veel te klein is (tien meter ofzo). Als dat zo is, kun je je dus beter dood houden.
[..]
Als je op minstens honderd meter afstand bent, is dat niet zo'n probleem denk ik.
Ik ben net in een National Park geweest waar ook beren rondlopen, vandaar dat ik de instructies goed in mijn hoofd heb zitten. Ik had er trouwens graag eentje gezien hoor.
Hey, niet spoilers die voor mij bedoeld zijn gaan zitten lezen hèquote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Merel, zit jouw werk in de buurt van waar jij woont? Want ik heb dan weer de juiste financiële opleiding maar misschien wat minder schrijftalent
Ik zal je even de link naar de vacature PM'enquote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Merel, zit jouw werk in de buurt van waar jij woont? Want ik heb dan weer de juiste financiële opleiding maar misschien wat minder schrijftalent
Ja, ik balen dat ik het topic dichtgegooid had!quote:
Ze had dat kind Renée - Charlotte moeten noemen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:26 schreef Viking84 het volgende:
Bij jongetjes met lang haar moet ik altijd hier aan denken:
[ afbeelding ]
Dat hangt ervanaf wat voor soort beer het is. Zwarte beren en bruine beren gedragen zich heel anders. De ene soort ziet je als prooi en zal je gelijk opeten als hij honger is, dus vooral in de lente na hun winterslaap. Die soort kan niet in bomen klimmen, dus dat is het slimste om te doen. De andere soort wil graag dat je bederft voordat hij je opeet, dus dan kun je het beste dood spelen, en dan zal hij later terugkomen. Sowieso, zodra ze zich bedreigd voelen zullen ze je aanvallen, zeker als ze kleine beren hebben.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:30 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wegrennen is eigenlijk het laatste wat je moet doen.Het advies is, als de beer te dichtbij is: je groot maken, met je armen zwaaien, veel lawaai maken.
Overigens ziet een beer een mens niet als prooi en zal hij dus normaal gesproken alleen aanvallen als hij zich bedreigd voelt. Doet hij dat wel, dan kun je het beste doen alsof je dood bent.
Laat 't even weten als je er daadwerkelijk iets mee doet, misschien kan ik helpenquote:
Inderdaad... Bij mij pcies dezelfde rede om in dit geval voor eigen mening te gaan...quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:20 schreef Esse_est het volgende:
[Jongetjes met lang haar]
Vamp, oudste heeft een sociale stoornis en heel veel moeite met geaccepteerd worden. De groep waar hij nu in zit is redelijk okay (na veel gedoe en coaching) maar hij wordt ouder, is dit jaar overgegaan naar een ander gebouw met andere kinderen, oudere kinderen ook, en jij weet ook, dat wat afwijkt minder makkelijk wordt opgenomen. Ik denk dat het voor de komende 5, 6 jaar beter is als zijn haar 'normaal' is. Call me stupid.
En Kwak, oudste heeft altijd zijn haar in een staart op school, was een voorwaarde van mij om hem zijn haar lang te laten mogen groeien en dat ziet er altijd keurig uit.
Oftewel, je leert hem sociale angst aan... "Je moet vooral voldoen aan wat De Anderen willen, anders loopt het slecht met je af". Juist van je eigen weg gaan (en op je bek gaan daarbij) word je sterk. En het lijkt mij sterk dat dat bij een kind met een sociale stoornis anders zou zijn.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:20 schreef Esse_est het volgende:
[Jongetjes met lang haar]
Vamp, oudste heeft een sociale stoornis en heel veel moeite met geaccepteerd worden. De groep waar hij nu in zit is redelijk okay (na veel gedoe en coaching) maar hij wordt ouder, is dit jaar overgegaan naar een ander gebouw met andere kinderen, oudere kinderen ook, en jij weet ook, dat wat afwijkt minder makkelijk wordt opgenomen. Ik denk dat het voor de komende 5, 6 jaar beter is als zijn haar 'normaal' is. Call me stupid.
Klote, ja.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:18 schreef MissBliss het volgende:
Wel enorm sneu dat het bezoek aan Jamie niet meer doorging
Hij stond in de spoiler, Vivi en is inmiddels al weer weg. En verder hoef ik niet onherkenbaar te zijn, alleen wat minder makkelijk te vinden. Maar bedankt voor het medenken!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:39 schreef Vivi het volgende:
Zeg Esse, is het wel zo handig om foto´s van je kinderen te plaatsen gezien het feit dat je zo graag onherkenbaar wilt blijven....
Soms zullen ouders hun kinderen ook moeten beschermen tegen de grote boze buitenwereld. Dat is dan een afweging die je maakt.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 14:29 schreef Isegrim het volgende:
Oftewel, je leert hem sociale angst aan... "Je moet vooral voldoen aan wat De Anderen willen, anders loopt het slecht met je af". Juist van je eigen weg gaan (en op je bek gaan daarbij) word je sterk. En het lijkt mij sterk dat dat bij een kind met een sociale stoornis anders zou zijn.
Oh, weet je dat nu nog steeds niet?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 @ 14:31 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Klote, ja.Vooral omdat de post dus ook nauwelijks loopt, dus ik heb geen idee of hij mijn kaartjes wel gekregen heeft...
Maar goed, ik ben van plan om begin 2009 weer te gaan.
Je moet een kind wapenen tegen de boze buitenwereld, want hij komt er uiteindelijk toch wel in terecht. Als je 'm dan al die tijd beschermd hebt, weet hij niet hoe hij ermee om moet gaan.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 14:34 schreef Merel het volgende:
[..]
Soms zullen ouders hun kinderen ook moeten beschermen tegen de grote boze buitenwereld. Dat is dan een afweging die je maakt.
Nope. Brieven duren normaal al een week of drie en nu kan het wel nog veel langer duren...quote:Op woensdag 29 oktober 2008 14:35 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Oh, weet je dat nu nog steeds niet?
Jeetje...
Ik hoop het ook. Even afwachten tot de situatie weer genormaliseerd is.quote:Begin 2009, dat is al bijnaIk hoop dat het dan beter gaat!
Dat is iets heel anders imo. Al zou ik gewoon zeggen "Prima, dan doe je je handschoenen niet aan". En dan komt hij er wel achter. En natuurlijk kan hij ook handschoenen uitkiezen die hij zelf wel mooi vindt.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 14:39 schreef Esse_est het volgende:
Als het koud is moet hij van mij zijn handschoenen aan op de fiets, ook al vindt hij ze niet zo mooi. Ik houd zijn handen niet vast onderweg naar school.
Ik was onvermoed drukquote:
Juistem! Hij gaat niet snappen dat dat haar kan leiden tot minder fijne situaties! Ik zei net al, hij heeft een contactstoornis. Daardoor kan hij onder meer geen gezichten lezen én reageert hij op alles waarvan hij dénkt dat het over hem gaat. Als er achter zijn rug iets gezegd wordt over 'een dom wijf' dan dénkt hij dat ze hem uitschelden en ontstaat iets vervelends. Als dat haar nou eraf is, dan is dat een reden minder voor hem tot achterdocht ten opzichte van zijn medeleerlingen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 14:44 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is iets heel anders imo. Al zou ik gewoon zeggen "Prima, dan doe je je handschoenen niet aan". En dan komt hij er wel achter. En natuurlijk kan hij ook handschoenen uitkiezen die hij zelf wel mooi vindt.
Daar komt hij dan toch vanzelf achter? En dan leert hij vanzelf om daar op een adequate manier op te reageren.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 14:49 schreef Esse_est het volgende:
[..]
Juistem! Hij gaat niet snappen dat dat haar kan leiden tot minder fijne situaties!
Als er achter mij mensen staan te lachen, denk ik ook dat ze mij uitlachen.quote:Ik zei net al, hij heeft een contactstoornis. Daardoor kan hij onder meer geen gezichten lezen én reageert hij op alles waarvan hij dénkt dat het over hem gaat. Als er achter zijn rug iets gezegd wordt over 'een dom wijf' dan dénkt hij dat ze hem uitschelden en ontstaat iets vervelends. Als dat haar nou eraf is, dan is dat een reden minder voor hem tot achterdocht ten opzichte van zijn medeleerlingen.
Moeilijk uitleggen maar ik hoop dat je me snapt.
Nu verveel ik me weerquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer actief op Fok!
Krijgen kinderen met een sociale stoornis niet al genoeg ervaring met die grote boze buitenwereld zonder dat hun haar ook nog eens raar gevonden wordt?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 14:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je moet een kind wapenen tegen de boze buitenwereld, want hij komt er uiteindelijk toch wel in terecht. Als je 'm dan al die tijd beschermd hebt, weet hij niet hoe hij ermee om moet gaan.
Toch mag mijn jongste broertje ook geen skatebroeken dragen van mijn ouders, hoe mooi hij dat ook vindt, omdat je daar veel commentaar op krijgt. Draag ze zelf, net als mn andere broertje, wel en je moet soms best stevig in je schoenen staan om tegen de opmerkingen te kunnen. Een kind dat al moeite heeft met sociale vaardigheden moet jet het niet nog moeilijker maken leuk contact te krijgen, door een afwijkend uiterlijk. Men kijkt mij ook eerst gek aan, maar zodra ze zien wat voor persoon ik ben, is het hele 'wijde broeken zijn gek/stom/ben jij gothic' meteen weg. Mijn jongste broertje is communicatief niet in staat om mensen door die eerste indruk heen te laten prikken, en ze blijven hem raar vinden. Ben het wel eens met Esse.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 14:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Oftewel, je leert hem sociale angst aan... "Je moet vooral voldoen aan wat De Anderen willen, anders loopt het slecht met je af". Juist van je eigen weg gaan (en op je bek gaan daarbij) word je sterk. En het lijkt mij sterk dat dat bij een kind met een sociale stoornis anders zou zijn.
Iedereen kent wel een gehandicapte, maar de ene handicap is de andere niet. No offense, maar ik denk dat Esse zelf wel weet wat bij haar zoon het beste werkt.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 14:53 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daar komt hij dan toch vanzelf achter? En dan leert hij vanzelf om daar op een adequate manier op te reageren.
[..]
Als er achter mij mensen staan te lachen, denk ik ook dat ze mij uitlachen.
Ik snap je wel, ik ben het alleen totaal niet met je eens. Ik heb zelf een gehandicapt nichtje dat van haar ouders nooit wat mocht, 'want dat kan ze toch niet'. En ik liet haar bij mij wél alles doen. Ze ging af en toe keihard op d'r bek, maar haar zelfvertrouwen nam wel enorm toe!
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 15:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
Eindelijk wat kleine lichtpuntjes: m'n vriend heeft vandaag op twee vacatures gereageerd en is voor allebei vrijwel direct uitgenodigd voor een gesprek, allebei morgen. Ook al wordt het niets, deze goede nieuwtjes konden we wel even gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |