Nee, ik bedoel het groeiend aantal vrouwen wat niet financieel afhankelijk is van het inkomen van haar man.quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:28 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Je bedoelt dat kliekje feministen die leven volgens het motten: in mijn kut roert geen pik van een dommerik?
Het type vrouw dat jij beschrijft voelt altijd de behoefte om zich te bewijzen als ze eenmaal aan het werk gaat. Dat is ook begrijpelijk, want ze voelt de dreiging die er van nature is. Ze zijn wellicht niet bikkelhard, maar ze doen zich zo voor om de mannen te overtroeven. De vrouwen die dat niet doen zijn ook meestal de vrouwen die niet zo zijn zoals jij ze beschrijft aan de hand van je vriendinnen. Nogmaals: het is wat ik constateer.quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:28 schreef agter het volgende:
[..]
Waarom is een vrouw met een eigen carriere meteen een bikkelharde?
Ik snap dat niet hoor. Ze zorgt gewoon goed voor zichzelf, toch?
En ja, als er kinderen in het spel komen...dan ga ik ervan uit dat die vent er al is...dus de partner is al gekozen.
Uhhh, is toch algemeen bekend, dacht ik zo?quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:29 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
En over welk termijn loopt die meting? Is dat een cijfer van het afgelopen jaar? Wat zegt dat nu?
http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o1288n21021.htmlquote:Jonge vrouwen tussen de 25 en 34 jaar zijn tegenwoordig hoger opgeleid dan jonge mannen. Van de vrouwen in deze leeftijdsgroep heeft 37% een hoge opleiding tegenover 32% van de mannen. In de afgelopen jaren was er nog sprake van een achterstand ten opzichte van mannen, deze is nu ingehaald. Onder ouderen (55-64 jaar) is er nog een groot verschil in opleidingsniveau tussen mannen en vrouwen; 18% van de vrouwen is hoogopgeleid tegenover 30% van de mannen (CBS StatLine, 2008).
Van het CBS:quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:29 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
En over welk termijn loopt die meting? Is dat een cijfer van het afgelopen jaar? Wat zegt dat nu?
Dat zeg ik dus: één jaar. Laten we over vijf jaar nog eens kijken. Niet direct pretentieus worden van één jaar tegenover tientalle.quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:32 schreef agter het volgende:
[..]
Uhhh, is toch algemeen bekend, dacht ik zo?
[..]
http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o1288n21021.html
nou ik constateer dat heel veel vrouwen die gewoon een carriere maken dat echt niet doen om jou te willen imponeren of bedreigend over te komen, die hebben gewoon plezier in hun werk en willen alles uit het leven halen... Ben jij soms in de verkeerde eeuw geboren?quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:31 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Het type vrouw dat jij beschrijft voelt altijd de behoefte om zich te bewijzen als ze eenmaal aan het werk gaat. Dat is ook begrijpelijk, want ze voelt de dreiging die er van nature is. Ze zijn wellicht niet bikkelhard, maar ze doen zich zo voor om de mannen te overtroeven. De vrouwen die dat niet doen zijn ook meestal de vrouwen die niet zo zijn zoals jij ze beschrijft aan de hand van je vriendinnen. Nogmaals: het is wat ik constateer.
Ga je nu een beetje de slimmerik proberen uit te hangen? Die link had ik uiteraard zelf ook al gevonden. Ik wilde je met mijn vraag in laten zien dat je zo'n cijfer wel even in de juiste proporties moet zien. Wat zegt één zo'n meting nou? Voor hetzelfde geldt, is de verhouding volgend jaar weer anders. Niet zomaar voorspellingen doen op incidentele gegevens, hèquote:Op zaterdag 1 november 2008 13:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Van het CBS:
http://www.cbs.nl/nr/exer(...)668-2AEC94FA2EF3.htm
Tja, die tientallen jaren kregen vrouwen ook wle veel minder de kans om te studeren natuurlijk. Mijn moeder had het advies vanuit de lagere school om naar het vwo te gaan, maar moest naar de mavo omdat "haar broer daar ook heen ging en wat goed genoeg voor hem was was ook goed genoeg voor een meisje".quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:34 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus: één jaar. Laten we over vijf jaar nog eens kijken. Niet direct pretentieus worden van één jaar tegenover tientalle.
Het type vrouw wat ik beschreef komt niet helemaal overeen met hoe jij de beschrijving geinterpreteerd hebt.quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:31 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Het type vrouw dat jij beschrijft voelt altijd de behoefte om zich te bewijzen als ze eenmaal aan het werk gaat. Dat is ook begrijpelijk, want ze voelt de dreiging die er van nature is. Ze zijn wellicht niet bikkelhard, maar ze doen zich zo voor om de mannen te overtroeven. De vrouwen die dat niet doen zijn ook meestal de vrouwen die niet zo zijn zoals jij ze beschrijft aan de hand van je vriendinnen. Nogmaals: het is wat ik constateer.
Zal hij zich bedreigd voelen of zo?quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:35 schreef Re het volgende:
[..]
nou ik constateer dat heel veel vrouwen die gewoon een carriere maken dat echt niet doen om jou te willen imponeren of bedreigend over te komen, die hebben gewoon plezier in hun werk en willen alles uit het leven halen... Ben jij soms in de verkeerde eeuw geboren?
Nee, je moet leren lezen. Ik zeg niet dat vrouwen dat doen om te imponeren of de wens bedreigend over te willen komen. Uiteraard doen ze het voor het plezier en alles uit het leven willen halen (alles uit het leven willen halen, leg dat ook eens uit trouwensquote:Op zaterdag 1 november 2008 13:35 schreef Re het volgende:
[..]
nou ik constateer dat heel veel vrouwen die gewoon een carriere maken dat echt niet doen om jou te willen imponeren of bedreigend over te komen, die hebben gewoon plezier in hun werk en willen alles uit het leven halen... Ben jij soms in de verkeerde eeuw geboren?
Heb je wat moeite met grafieken en tabellen? Als je goed kijkt, zie je dat de lijn voor vrouwen al een aantal jaren stijgt. Ik kan me niet voorstellen dat dat allemaal volgend jaar in elkaar kakt en alle vrouwen ineens massaal ophouden met studeren.quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:36 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Ga je nu een beetje de slimmerik proberen uit te hangen? Die link had ik uiteraard zelf ook al gevonden. Ik wilde je met mijn vraag in laten zien dat je zo'n cijfer wel even in de juiste proporties moet zien. Wat zegt één zo'n meting nou? Voor hetzelfde geldt, is de verhouding volgend jaar weer anders. Niet zomaar voorspellingen doen op incidentele gegevens, hè.
Hallo, dat vrouwen vrij naar de universiteit kunnen gaan is al minstens 20 jaar zo hoor. En 1 tegenover 19 vind ik nog steeds geen verhouding waar je ook maar de geringste conclusie uit kunt trekken.quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:36 schreef Ripley het volgende:
[..]
Tja, die tientallen jaren kregen vrouwen ook wle veel minder de kans om te studeren natuurlijk. Mijn moeder had het advies vanuit de lagere school om naar het vwo te gaan, maar moest naar de mavo omdat "haar broer daar ook heen ging en wat goed genoeg voor hem was was ook goed genoeg voor een meisje".
Wat voor opleiding zal hij hebben?quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:38 schreef agter het volgende:
[..]
Zal hij zich bedreigd voelen of zo?
Vertel jij mij eens welk type is dan beschreven heb?quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:38 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Nee, je moet leren lezen. Ik zeg niet dat vrouwen dat doen om te imponeren of de wens bedreigend over te willen komen. Uiteraard doen ze het voor het plezier en alles uit het leven willen halen (alles uit het leven willen halen, leg dat ook eens uit trouwens). Maar ze voelen dat ze zich extra moeten bewijzen en daardoor stellen ze zich vaak extra hard op. Niet alle vrouwen, maar wel die van het type dat agter beschrijft.
Bovendien gaat het om vrouwen tussen de 25 en 34 jaar. Das dus bijna een hele generatie waar het hier om gaat!quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Heb je wat moeite met grafieken en tabellen? Als je goed kijkt, zie je dat de lijn voor vrouwen al een aantal jaren stijgt. Ik kan me niet voorstellen dat dat allemaal volgend jaar in elkaar kakt en alle vrouwen ineens massaal ophouden met studeren.
Het CBS doet ook niet aan incidentele cijfers.
Je kunt het je niet voorstellen, maar dat is heel wat anders dan wat de werkelijkheid is. Iedereen die enige basiskennis heeft van statistiek weet dat het vrijwel onmogelijk is om voorspelling te doen op basis van een grafiek over de tijd. Is het aannemelijk dat die lijn doorzet? Ja, op basis van wat de lijn tot nu toe laat zien, wel. Maar dat is het enige wat je er over kunt zeggen. Je weet kunt niet de maatschappelijke ontwikkelingen voorspellen die mogelijk invloed hebben op de verdeling van onderwijsniveau tussen mannen en vrouwen.quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Heb je wat moeite met grafieken en tabellen? Als je goed kijkt, zie je dat de lijn voor vrouwen al een aantal jaren stijgt. Ik kan me niet voorstellen dat dat allemaal volgend jaar in elkaar kakt en alle vrouwen ineens massaal ophouden met studeren.
Het CBS doet ook niet aan incidentele cijfers.
Blablablabla. Ja, lul je d'r maar uit. Ik denk dat het CBS wel een instantie is die deugdelijk onderzoek doet naar dit soort zaken.quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:43 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Je kunt het je niet voorstellen, maar dat is heel wat anders dan wat de werkelijkheid is. Iedereen die enige basiskennis heeft van statistiek weet dat het vrijwel onmogelijk is om voorspelling te doen op basis van een grafiek over de tijd. Is het aannemelijk dat die lijn doorzet? Ja, op basis van wat de lijn tot nu toe laat zien, wel. Maar dat is het enige wat je er over kunt zeggen. Je weet kunt niet de maatschappelijke ontwikkelingen voorspellen die mogelijk invloed hebben op de verdeling van onderwijsniveau tussen mannen en vrouwen.
Zelfs als die trend niet door zal zetten (wat ik betwijfel), doet dat er niet toe in deze discussie.quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:43 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Je kunt het je niet voorstellen, maar dat is heel wat anders dan wat de werkelijkheid is. Iedereen die enige basiskennis heeft van statistiek weet dat het vrijwel onmogelijk is om voorspelling te doen op basis van een grafiek over de tijd. Is het aannemelijk dat die lijn doorzet? Ja, op basis van wat de lijn tot nu toe laat zien, wel. Maar dat is het enige wat je er over kunt zeggen. Je weet kunt niet de maatschappelijke ontwikkelingen voorspellen die mogelijk invloed hebben op de verdeling van onderwijsniveau tussen mannen en vrouwen.
Mijn huidige baas is geen vrouw, maar mijn vorige wel en daar had ik trouwens heel veel respect voor. Dat was een zeer intelligente vrouw, erg goed in haar werk, maar die ook een hele open blik had naar het leven. Dat was dus een voorbeeld van een vrouw op een hoge positie die wèl werd geaccepteerd, omdat ze haar vrouwelijkheid niet had verloren.quote:
Eerlijke vraag: Zou jij er moeite mee hebben als je vrouw een stuk meer zou verdienen dan jij?quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:47 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Mijn huidige baas is geen vrouw, maar mijn vorige wel en daar had ik trouwens heel veel respect voor. Dat was een zeer intelligente vrouw, erg goed in haar werk, maar die ook een hele open blik had naar het leven. Dat was dus een voorbeeld van een vrouw op een hoge positie die wèl werd geaccepteerd, omdat ze haar vrouwelijkheid niet had verloren.
Moeite met eenvoudige grafieken interpreteren en nu ook nog eens moeite met begrijpend lezen? Waar heb je mij het CBS zien bekritiseren? Het CBS registreert alleen maar. Jij bent het die denkt dat je vervolgens daaruit zomaar een toekomstbeeld kunt afleiden.quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Blablablabla. Ja, lul je d'r maar uit. Ik denk dat het CBS wel een instantie is die deugdelijk onderzoek doet naar dit soort zaken.
Nogmaals: dat doet er toch niet toe?quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:49 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Moeite met eenvoudige grafieken interpreteren en nu ook nog eens moeite met begrijpend lezen? Waar heb je mij het CBS zien bekritiseren? Het CBS registreert alleen maar. Jij bent het die denkt dat je vervolgens daaruit zomaar een toekomstbeeld kunt afleiden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |