quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:43 schreef OxygeneFRL het volgende:
De enige auto met wis was installatie die ik ken is volvo.
Je bronvermelding klopt geen reet van: De orginele bron is gewoon een lullig persberichtje...quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:37 schreef OxygeneFRL het volgende:
Over het voeren van achteraf xenon in een personenvoertuig,
[...]
Bronvermelding:
- Artikel 115 t/m 118 van de bijlagen Regeling Voertuigen versie 9 april 2009 http://www.rdw.nl
- Helpdesk RDW technische dienst 0900 07 39
- Politie Groningen 0900-8844
- Boetebase http://www.om.nl", etc
Uhh:quote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Noem jij dan nog even een paar op gaarne.
Veel serieuze informatie had je ook niet hoeven te verwachten van die userquote:Op zondag 10 mei 2009 00:43 schreef Spamblik het volgende:
[..]
Je bronvermelding klopt geen reet van: De orginele bron is gewoon een lullig persberichtje...![]()
Het verlichtingsgedeelte van het voertuigregelement is begin deze maand op de schop gegaan, maar een geupdate versie heb ik nog niet gezien![]()
Iemand een linkje?
Die hebben inderdaad allemaal een koplampreinigingsinstallatie.quote:Op zondag 10 mei 2009 01:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Uhh:
http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Audi/A5/3242387/algemeen.htm?sortering=DEFAULT&merken=Audi&modellen=A5&paginaNummer=1&total=68&pos=8
https://diensten.vwe.nl/publiek/dienst/AdverteerDirectDetail.aspx?vtid=4282265&bdrid=82979#
http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.nl/search%3Fq%3Dwis/was+xenon%26hl%3Dnl%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla%3Anl%3Aofficial%26hs%3D7tv%26start%3D30%26sa%3DN&url=http%3A//auto.marktplaats.nl/mercedes-benz/246653856-mercedes-benz-m-klasse-400-cdi-v8-aut-xenon-comand-pts-etc.html%3Fxref%3D1
Gewoon een paar willekeurig.
Eensch, zwaar irritantquote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:39 schreef ThaFreak het volgende:
over foute lichten, merken meer mensen dat de koplampen van dit model punto vrijwel altijd verkeerd schijnen???
Vind die koplampen zo irritant in de binnenspiegel schijnen he
quote:Op zondag 10 mei 2009 02:03 schreef Jim-E het volgende:
[..]
Die hebben inderdaad allemaal een koplampreinigingsinstallatie.
Maar hij bedoelde waarschijnlijk een klein ruitenwissertje om je koplampen te reinigen.
31 jaar geleden...quote:Op zondag 10 mei 2009 15:28 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
25 jaar geleden zelfs![]()
W126
Dat dingk is schijt en schijt lelijk man gekquote:Op dinsdag 12 mei 2009 01:00 schreef heijx het volgende:
[..]
31 jaar geleden...![]()
[ afbeelding ]
Saab 96
Ik moet hier wel offtopic gaan want ik laat mij geen Merc W126 coupé voor een W116 aansmeren.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:33 schreef Turquaz52 het volgende:
[ afbeelding ]
W116.. das uit 1974 (35 jaar)
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 01:00 schreef heijx het volgende:
[..]
31 jaar geleden...![]()
[ afbeelding ]
Saab 96
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:33 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dat dingk is schijt en schijt lelijk man gek![]()
![]()
En ehmm..
[ afbeelding ]
W116.. das uit 1974 (35 jaar)
En de Saab 99 al in 1970quote:
heb zelfs discussie gehad, en de beste meneer van de RDW die kwam meebemoeien en gaf mij 100% gelijkquote:
en wat voor auto heb je? zijn je units goed voor xenon?quote:Op maandag 8 juni 2009 00:01 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
heb zelfs discussie gehad, en de beste meneer van de RDW die kwam meebemoeien en gaf mij 100% gelijk![]()
2e x aangehouden, en mocht weer doorrijden
Vertel eens wat meer over de discussie en wat er gezegd is, ik ben erg benieuwd.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:01 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
heb zelfs discussie gehad, en de beste meneer van de RDW die kwam meebemoeien en gaf mij 100% gelijk![]()
2e x aangehouden, en mocht weer doorrijden
Zal ik doen als ik terug ben van schoolquote:Op maandag 8 juni 2009 15:50 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Vertel eens wat meer over de discussie en wat er gezegd is, ik ben erg benieuwd.
Okee.. de trein reed niet omdat er een dode trein was in blerick, dus hier mijn verhaal.. kan wat langer zijn, ik hou hem wel kortquote:Op woensdag 10 juni 2009 07:54 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Zal ik doen als ik terug ben van school
Yep, maar pas ALS de nieuwe regeling is toegepast.. nu is het nog veilig..quote:Op woensdag 10 juni 2009 19:47 schreef FransDeens het volgende:
Okee, eigenlijk heb je gewoon heel veel mazzel gehad dus want oom agent bevestigde dat je een bepaalde codering in je lampen moet hebben?
Er zijn mensen op het forum die me al hebben gespot met rijdenquote:Op woensdag 10 juni 2009 23:00 schreef TeringHenkie het volgende:
Als ik het zo lees is Turquaz in het verkeer een beetje een opgefokt type, plakken achter een politieauto
Ik zou keihard op mijn rem trappen als je dat bij mij zou doen.quote:Op maandag 15 juni 2009 00:02 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Er zijn mensen op het forum die me al hebben gespot met rijden
Daaag no claimquote:Op maandag 15 juni 2009 02:21 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Ik zou keihard op mijn rem trappen als je dat bij mij zou doen.
Doe ik nu ook al trouwens.
"Er stak een kat de weg over..". En als je binnen de bebouwde kom zo dicht op je voorligger zit dat je niet meer op tijd kunt remmen verdien je een gebruikte kreukelzone.quote:
Dat zeg ik: daaag no claim. Maakt geen reet uit of het jouw fout is of iemand anders zijn fout. Jouw schade wordt vergoed maar je no claim/premie gaat wel weer omhoog.quote:
Boeiend, de baas betaalt.quote:Op maandag 15 juni 2009 09:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dat zeg ik: daaag no claim. Maakt geen reet uit of het jouw fout is of iemand anders zijn fout. Jouw schade wordt vergoed maar je no claim/premie gaat wel weer omhoog.
Kijk maare es hoe hard ik kan wegscheuren dan... dan is me radiateur maar lek en me auto krom..quote:Op maandag 15 juni 2009 02:21 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Ik zou keihard op mijn rem trappen als je dat bij mij zou doen.
Doe ik nu ook al trouwens.
Dat dus!quote:Op maandag 15 juni 2009 10:15 schreef Isdatzo het volgende:
Wat een onzin, diegene die achterop rijdt is (vrijwel) áltijd aansprakelijk. ZIJN verzekering betaalt jouw schade, niks noclaim kwijt.
Die Uno van jou hou ik in m'n achteruit nog bijquote:Op maandag 15 juni 2009 15:41 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Kijk maare es hoe hard ik kan wegscheuren dan... dan is me radiateur maar lek en me auto krom..
Zonder bewijs kom je nergens..![]()
Oe door rijden na een aanrijding, dat is een aanraderquote:Op maandag 15 juni 2009 15:41 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Kijk maare es hoe hard ik kan wegscheuren dan... dan is me radiateur maar lek en me auto krom..
Zonder bewijs kom je nergens..![]()
Deze quote heb ik geleend van een ander forum. Maar toch leuk nieuws.quote:De link naar de regelgeving voertuigen d.d. 9 april 2009:
http://www.rdw.nl/NR/rdon(...)gelingVoertuigen.pdf
Dan de quote van het forum.infopolitie.nl:
Ik heb het volgende gelezen, maar kan iemand dit bevestigen, of waar ik dit kan vinden??
Xenonverlichting toegestaan
Het is niet meer strafbaar om met een motorvoertuig te rijden waarvan de codering van de lichtarmatuur niet in overeenstemming is met de voor die armatuur bestemde lamp (art. 5.*55 Rv).
Feitcode N 553 is per 1 oktober 2009 te vervallen.
Het gaat hierbij met name om Xenonlampen die later zijn ingebouwd waardoor de codering van de lamp niet overeenkomt met Xenon. Jonge automobilisten die het nodige aan hun auto aanpassen bouwen de verlichting nogal eens om naar Xenonverlichting.
Kan er dan helemaal niet meer worden opgetreden? Ja, natuurlijk wel, maar nu alleen nog voor verblinde verlichting.
.. en de toevoeging op deze quote:
De artikelen 5.2.55, achtste lid, 5.3.55, achtste lid, 5.3a.55, achtste lid, 5.5.55, achtste lid, en 5.12.55, zevende lid, vervallen.
Toelichting
De permanente eisen met betrekking tot de codering van lichtarmaturen waren strenger gesteld dan de eisen die gelden bij de individuele toelating van voertuigen. Het is ongewenst wanneer permanente eisen strenger zijn dan de toelatingseisen voor een bepaald voertuig. Anders zou met een voertuig dat aan alle eisen voldoet om tot de weg te worden toegelaten toch al direct niet worden voldaan aan de eisen die gelden bij gebruik op de weg.
Oudere voertuigen hebben vaak geen codering in de lichtarmaturen en passende vervangende lichtarmaturen met de juiste codering zijn in veel gevallen niet leverbaar. Mede omdat de eis met betrekking tot de codering van de lichtarmaturen onder omstandigheden in strijd zou kunnen zijn met Europees recht (het vrij verkeer van goederen: buitenlandse voertuigen kunnen niet altijd aan de eis voldoen) is deze geschrapt.
En dan de betreffende artikelen zoals die in eerder genoemde regelgeving te vinden zijn:
Artikel 5.2.55 - 8 (aangaande personenauto's)
De codering van de lichtarmaturen moet in overeenstemming zijn met de voor dat armatuur bestemde licht. Hierbij is het bepaalde in bijlage VIII, annex 6, van toepassing.
5.3.55 etc heeft betrekking op bedrijfsauto's dus geen betrekking op ons forum
5.5.55 etc heeft betrekking op 3wielige voertuigen.... dus ook nada voor ons
5.12.55 heeft betrekking op aanhangers ... om die nou met xenon uit te rustenmaar goed, dus ook niets voor nos.
Conclusie
Met het vervallen van artikel 5.2.55 - 8 klaart de lucht voor ons.
Wel jammer dat er geen uitspraak is te vinden dat bijlage VIII ook is komen te vervallen (waarin in dat artikel naar verwezen wordt)
De markering HC/HR/HCR en DC/DR/DCR hebben voor aftermarket xenon geen effectief verschil meer.
Maar pas op: verblindende koplampen blijven niet toegestaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |