quote:
Okee.. de trein reed niet omdat er een dode trein was in blerick, dus hier mijn verhaal.. kan wat langer zijn, ik hou hem wel kort

1e keer: Controle bij de Trefcenter bij KFC in Venlo.
Ik kwam aanrijden vanuit de rotonde richting velden en moest de eerste afslag hebben naar rechts naar mijn vaste garage voor 2 nieuwe voorbandjes..
Kreeg een volg teken van een motormuis, dus ik netjes volgen..
Na ongeveer een kwartier en 280 euro boete komt er een agent ineens naar me auto kijken en praatjes maken..

Van dat het een schrotbak is enzo..

Dus ik zeg,
na mijn mening ben jij een achterlijke flikker
Mooi zo zegt ie, dan krijg je meteen een boete voor je mistlampen en je Xenon verlichting, want die mag jij niet hebben omdat je auto geen wiswas heeft
Ik zeg: Dat mag ik wel, hij zegt weer van niet, uiteindelijk heb ik de man van de RDW er bij gehaald en hem verteld wat ik hier in dit topic heb gelezen over de tekentjes ofzo op de koplampen.
Hij vertelde me letterlijk dit:
Als de auto NA 2005(of06/07) op kenteken is gezet al is het van bouwjaar 1997. hij MOET dan een wiswas installatie hebben (en dacht ook hoogteregeling). Jou auto is in 93 op kenteken gezet en is een 93er. Van de nieuwe regeling weet ik op dit moment vrij weinig van af. Daarna heb ik gevraagd of ik wel 10.000K mag hebben. De agent meteen van:

10.000k!! Dat mag helemaal niet!! Boete van xxx euro jongeman.
Komt de man van de RDW aan.. (

) Zolang je duidelijk ziet dat het wit is maakt het vrij weinig uit wat voor kleur tintje er doorheen gaat. (in mijn geval babyblauwe tintje).
En toen kreeg ik bijna bekeuring voor mijn mistlampen, omdat ik ze niet kan uitschakelen (zijn de parkeerlichtjes). Zegt de man van de RDW zo van waar heb je hem aangesloten jongeman? Ik vertelde hoe ik alles had gemaakt e.d. en dat ik de parkeerlichtjes daarin heb gezet en dat het E gekeurde lampen zijn (zijn ze ook) en dat de kabels ook naar de vorig parkeer licht stekkers zijn getrokken. Zegt hij zo van dat is wel mooi gelukt, mooie
spoor breedte verlichting zei hij met een knipoog

De gezicht van dat wout..

Hij scheurde de boete door omdat het
spoor breedte verlichting zijn zogenaamd
2e keer in Venlo centrum/parkeerplaats.
Ik trok beetje vlot op en bleef bumper kleven bij een politie auto.
Ineens stopt de auto voor me en er komen nog 2 muizen er aan en vragen of ik me mistlampen ff wil uitzetten.
Ik heel blij van ja dat kan dus niet. Ik heb automatische verlichting, als ie op stand O staat, staan me Xenon koplampen aan, als ik hem op parkeerlichten dus stand I zet dan gaat me Xenon uit en onder aan + dashboard verlichting, en stand 2 gaan we Xenon weer aan met de parkeerlichten en dashboardverlichting. Tevens zijn mijn parkeerlichten mijn spoorbreedte verlichting. Ik heb niks meer in de koplampen zitten.
Toen zei de pliesie van ja Xenon mag je ook niet hebben, heb je daar een typegoedkeuring voor..? Ik zo van nee, me auto is een 93er, en is niet op geleverd. Ik heb ook geen wiswas of hoogte regeling omdat hij niet NA 2005 op kenteken is gezet.
Ik heb ook geen tekentje ofzo op me koplamp dus binnekort mag ik dit ook niet of wel..? De pliesie van: Jij hebt je huiswerk gedaan jongen, met de nieuwe regeling mag dit idd niet.. Rij veilig door
Klinkt beetje als een sterk verhaal, maar tis echt gebeurd, heb veel stukken er uit gehaald, want was bij elkaar opgeteld zeker een discussie van een half uur/40 minuten