abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 juni 2009 @ 11:17:49 #276
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_69820474
Hij heeft een Uno en geen goedgekeurde koplampen voor xenon.
World domination is my middle name.
pi_69828081
quote:
Op maandag 8 juni 2009 00:01 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

heb zelfs discussie gehad, en de beste meneer van de RDW die kwam meebemoeien en gaf mij 100% gelijk

2e x aangehouden, en mocht weer doorrijden
Vertel eens wat meer over de discussie en wat er gezegd is, ik ben erg benieuwd.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_69886627
quote:
Op maandag 8 juni 2009 15:50 schreef FransDeens het volgende:

[..]

Vertel eens wat meer over de discussie en wat er gezegd is, ik ben erg benieuwd.
Zal ik doen als ik terug ben van school
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_69890451
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 07:54 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Zal ik doen als ik terug ben van school
Okee.. de trein reed niet omdat er een dode trein was in blerick, dus hier mijn verhaal.. kan wat langer zijn, ik hou hem wel kort

1e keer: Controle bij de Trefcenter bij KFC in Venlo.
Ik kwam aanrijden vanuit de rotonde richting velden en moest de eerste afslag hebben naar rechts naar mijn vaste garage voor 2 nieuwe voorbandjes..
Kreeg een volg teken van een motormuis, dus ik netjes volgen..
Na ongeveer een kwartier en 280 euro boete komt er een agent ineens naar me auto kijken en praatjes maken.. Van dat het een schrotbak is enzo.. Dus ik zeg, na mijn mening ben jij een achterlijke flikker

Mooi zo zegt ie, dan krijg je meteen een boete voor je mistlampen en je Xenon verlichting, want die mag jij niet hebben omdat je auto geen wiswas heeft
Ik zeg: Dat mag ik wel, hij zegt weer van niet, uiteindelijk heb ik de man van de RDW er bij gehaald en hem verteld wat ik hier in dit topic heb gelezen over de tekentjes ofzo op de koplampen.
Hij vertelde me letterlijk dit: Als de auto NA 2005(of06/07) op kenteken is gezet al is het van bouwjaar 1997. hij MOET dan een wiswas installatie hebben (en dacht ook hoogteregeling). Jou auto is in 93 op kenteken gezet en is een 93er. Van de nieuwe regeling weet ik op dit moment vrij weinig van af.

Daarna heb ik gevraagd of ik wel 10.000K mag hebben. De agent meteen van: 10.000k!! Dat mag helemaal niet!! Boete van xxx euro jongeman.
Komt de man van de RDW aan.. ( ) Zolang je duidelijk ziet dat het wit is maakt het vrij weinig uit wat voor kleur tintje er doorheen gaat. (in mijn geval babyblauwe tintje).

En toen kreeg ik bijna bekeuring voor mijn mistlampen, omdat ik ze niet kan uitschakelen (zijn de parkeerlichtjes). Zegt de man van de RDW zo van waar heb je hem aangesloten jongeman? Ik vertelde hoe ik alles had gemaakt e.d. en dat ik de parkeerlichtjes daarin heb gezet en dat het E gekeurde lampen zijn (zijn ze ook) en dat de kabels ook naar de vorig parkeer licht stekkers zijn getrokken. Zegt hij zo van dat is wel mooi gelukt, mooie spoor breedte verlichting zei hij met een knipoog De gezicht van dat wout.. Hij scheurde de boete door omdat het spoor breedte verlichting zijn zogenaamd

2e keer in Venlo centrum/parkeerplaats.
Ik trok beetje vlot op en bleef bumper kleven bij een politie auto.
Ineens stopt de auto voor me en er komen nog 2 muizen er aan en vragen of ik me mistlampen ff wil uitzetten.
Ik heel blij van ja dat kan dus niet. Ik heb automatische verlichting, als ie op stand O staat, staan me Xenon koplampen aan, als ik hem op parkeerlichten dus stand I zet dan gaat me Xenon uit en onder aan + dashboard verlichting, en stand 2 gaan we Xenon weer aan met de parkeerlichten en dashboardverlichting. Tevens zijn mijn parkeerlichten mijn spoorbreedte verlichting. Ik heb niks meer in de koplampen zitten.

Toen zei de pliesie van ja Xenon mag je ook niet hebben, heb je daar een typegoedkeuring voor..? Ik zo van nee, me auto is een 93er, en is niet op geleverd. Ik heb ook geen wiswas of hoogte regeling omdat hij niet NA 2005 op kenteken is gezet.
Ik heb ook geen tekentje ofzo op me koplamp dus binnekort mag ik dit ook niet of wel..? De pliesie van: Jij hebt je huiswerk gedaan jongen, met de nieuwe regeling mag dit idd niet.. Rij veilig door

Klinkt beetje als een sterk verhaal, maar tis echt gebeurd, heb veel stukken er uit gehaald, want was bij elkaar opgeteld zeker een discussie van een half uur/40 minuten
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
pi_69894898
maar waarom ga je dan ook bumperkleven bij een pliesieauto, dat is vragen om gezeik van oom agent
TVP
One after one, by the star-dogged Moon, too quick for groan or sigh,
each turned his face with a ghastly pang, and cursed me with his eye.
  woensdag 10 juni 2009 @ 13:57:03 #281
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_69896911
Mistlampen als parkeerlichten? wtf?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_69909155
Okee, eigenlijk heb je gewoon heel veel mazzel gehad dus want oom agent bevestigde dat je een bepaalde codering in je lampen moet hebben?
pi_69917913
Als ik het zo lees is Turquaz in het verkeer een beetje een opgefokt type, plakken achter een politieauto
pi_70012190
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 19:47 schreef FransDeens het volgende:
Okee, eigenlijk heb je gewoon heel veel mazzel gehad dus want oom agent bevestigde dat je een bepaalde codering in je lampen moet hebben?
Yep, maar pas ALS de nieuwe regeling is toegepast.. nu is het nog veilig..
Quote van Tjabbo:
pi_70012211
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 23:00 schreef TeringHenkie het volgende:
Als ik het zo lees is Turquaz in het verkeer een beetje een opgefokt type, plakken achter een politieauto
Er zijn mensen op het forum die me al hebben gespot met rijden
Quote van Tjabbo:
pi_70014456
quote:
Op maandag 15 juni 2009 00:02 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Er zijn mensen op het forum die me al hebben gespot met rijden
Ik zou keihard op mijn rem trappen als je dat bij mij zou doen.

Doe ik nu ook al trouwens.
  maandag 15 juni 2009 @ 07:55:41 #287
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_70015496
quote:
Op maandag 15 juni 2009 02:21 schreef Pas259 het volgende:

[..]

Daaag no claim
  maandag 15 juni 2009 @ 09:58:38 #288
157922 fathank
pi_70017587
quote:
Op maandag 15 juni 2009 07:55 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Daaag no claim
"Er stak een kat de weg over..". En als je binnen de bebouwde kom zo dicht op je voorligger zit dat je niet meer op tijd kunt remmen verdien je een gebruikte kreukelzone.
  maandag 15 juni 2009 @ 09:59:58 #289
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_70017621
quote:
Op maandag 15 juni 2009 09:58 schreef fathank het volgende:

[..]

"Er stak een kat de weg over.."
Dat zeg ik: daaag no claim. Maakt geen reet uit of het jouw fout is of iemand anders zijn fout. Jouw schade wordt vergoed maar je no claim/premie gaat wel weer omhoog.
  maandag 15 juni 2009 @ 10:03:05 #290
157922 fathank
pi_70017706
quote:
Op maandag 15 juni 2009 09:59 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Dat zeg ik: daaag no claim. Maakt geen reet uit of het jouw fout is of iemand anders zijn fout. Jouw schade wordt vergoed maar je no claim/premie gaat wel weer omhoog.
Boeiend, de baas betaalt.
  maandag 15 juni 2009 @ 10:04:48 #291
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_70017760
quote:
Op maandag 15 juni 2009 10:03 schreef fathank het volgende:

[..]

Boeiend, de baas betaalt.
Das een ander verhaal.
  maandag 15 juni 2009 @ 10:15:51 #292
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_70018022
Wat een onzin, diegene die achterop rijdt is (vrijwel) áltijd aansprakelijk. ZIJN verzekering betaalt jouw schade, niks noclaim kwijt.

Alhoewel het kat-voorbeeld een slecht voorbeeld is want remmen voor dieren mag niet tenzij er op die manier gevaar ontweken wordt. En bij een kat is dat niet het geval. Maar dan nog ligt de schuld van de aanrijding bij de partij die achterop reed.
Huilen dan.
pi_70027512
quote:
Op maandag 15 juni 2009 02:21 schreef Pas259 het volgende:

[..]

Kijk maare es hoe hard ik kan wegscheuren dan... dan is me radiateur maar lek en me auto krom..
Zonder bewijs kom je nergens..
Quote van Tjabbo:
pi_70038841
quote:
Op maandag 15 juni 2009 10:15 schreef Isdatzo het volgende:
Wat een onzin, diegene die achterop rijdt is (vrijwel) áltijd aansprakelijk. ZIJN verzekering betaalt jouw schade, niks noclaim kwijt.
Dat dus!
  maandag 15 juni 2009 @ 22:48:08 #295
157922 fathank
pi_70043888
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:41 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Kijk maare es hoe hard ik kan wegscheuren dan... dan is me radiateur maar lek en me auto krom..
Die Uno van jou hou ik in m'n achteruit nog bij . Ik hoef alleen maar je kenteken op te schrijven.
pi_70044306
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:41 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Oe door rijden na een aanrijding, dat is een aanrader
pi_70051413
Probeer het eens en open dan een topic
TVP
One after one, by the star-dogged Moon, too quick for groan or sigh,
each turned his face with a ghastly pang, and cursed me with his eye.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:09:54 #298
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_70073820
Wat een stakkers, de jochies met hun aftermarket >8000K xenon lampen...dan zit ik echt met zo'n lach in de auto: Vaak natuurlijk ook nog totaal verkeerd afgesteld, of dat er één kapot is ofzo

Subklacht: sowieso mensen die verkeerde verlichting voeren, of kapotte lampen hebben en het niet door hebben. Of waarbij de verlichting totaal verkeerd afsteld staat. Of een combinatie van dit. Wat een stakkers
pi_73516200
Gelukkig, de eis dat je een voor xenon goedgekeurde koplamp moet hebben om xenon-verlichting te voeren is afgeschaft!
quote:
De link naar de regelgeving voertuigen d.d. 9 april 2009:

http://www.rdw.nl/NR/rdon(...)gelingVoertuigen.pdf

Dan de quote van het forum.infopolitie.nl:

Ik heb het volgende gelezen, maar kan iemand dit bevestigen, of waar ik dit kan vinden??

Xenonverlichting toegestaan
Het is niet meer strafbaar om met een motorvoertuig te rijden waarvan de codering van de lichtarmatuur niet in overeenstemming is met de voor die armatuur bestemde lamp (art. 5.*55 Rv).
Feitcode N 553 is per 1 oktober 2009 te vervallen.
Het gaat hierbij met name om Xenonlampen die later zijn ingebouwd waardoor de codering van de lamp niet overeenkomt met Xenon. Jonge automobilisten die het nodige aan hun auto aanpassen bouwen de verlichting nogal eens om naar Xenonverlichting.
Kan er dan helemaal niet meer worden opgetreden? Ja, natuurlijk wel, maar nu alleen nog voor verblinde verlichting.

.. en de toevoeging op deze quote:

De artikelen 5.2.55, achtste lid, 5.3.55, achtste lid, 5.3a.55, achtste lid, 5.5.55, achtste lid, en 5.12.55, zevende lid, vervallen.

Toelichting
De permanente eisen met betrekking tot de codering van lichtarmaturen waren strenger gesteld dan de eisen die gelden bij de individuele toelating van voertuigen. Het is ongewenst wanneer permanente eisen strenger zijn dan de toelatingseisen voor een bepaald voertuig. Anders zou met een voertuig dat aan alle eisen voldoet om tot de weg te worden toegelaten toch al direct niet worden voldaan aan de eisen die gelden bij gebruik op de weg.
Oudere voertuigen hebben vaak geen codering in de lichtarmaturen en passende vervangende lichtarmaturen met de juiste codering zijn in veel gevallen niet leverbaar. Mede omdat de eis met betrekking tot de codering van de lichtarmaturen onder omstandigheden in strijd zou kunnen zijn met Europees recht (het vrij verkeer van goederen: buitenlandse voertuigen kunnen niet altijd aan de eis voldoen) is deze geschrapt.

En dan de betreffende artikelen zoals die in eerder genoemde regelgeving te vinden zijn:

Artikel 5.2.55 - 8 (aangaande personenauto's)
De codering van de lichtarmaturen moet in overeenstemming zijn met de voor dat armatuur bestemde licht. Hierbij is het bepaalde in bijlage VIII, annex 6, van toepassing.

5.3.55 etc heeft betrekking op bedrijfsauto's dus geen betrekking op ons forum
5.5.55 etc heeft betrekking op 3wielige voertuigen.... dus ook nada voor ons
5.12.55 heeft betrekking op aanhangers ... om die nou met xenon uit te rusten maar goed, dus ook niets voor nos.

Conclusie
Met het vervallen van artikel 5.2.55 - 8 klaart de lucht voor ons.
Wel jammer dat er geen uitspraak is te vinden dat bijlage VIII ook is komen te vervallen (waarin in dat artikel naar verwezen wordt)

De markering HC/HR/HCR en DC/DR/DCR hebben voor aftermarket xenon geen effectief verschil meer.

Maar pas op: verblindende koplampen blijven niet toegestaan.
Deze quote heb ik geleend van een ander forum. Maar toch leuk nieuws.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 19:48:22 #300
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_73529427
Hmm interessant. Ik kan dus weer xenon pitjes steken. Ik had ze bij mijn laatste apk keuring vervangen door halogeen en daarna niet meer verwisseld. Blijkt het dus dat ik gerust met xenon (mits niet verblindend) mag rijden en zelfs door de apk kom
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')