Als je het zo bekijktquote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:38 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[ afbeelding ]
Haha, dubieuze foto hoor. Het had zomaar een gevulde wc in een willekeurige trein kunnen zijn.
Maar zo ziet het er inderdaad uit zoals het moet. Eigenlijk al behoorlijk stug tijdens het maken, en niet zoals Phuturistixxx omschrijft.
Smeerlap.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:38 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[ afbeelding ]
Haha, dubieuze foto hoor. Het had zomaar een gevulde wc in een willekeurige trein kunnen zijn.
Maar zo ziet het er inderdaad uit zoals het moet. Eigenlijk al behoorlijk stug tijdens het maken, en niet zoals Phuturistixxx omschrijft.
Het zijn dan ook eerder wafelkruimels dan stroopwafelkruimels, want de stroop is in geen velden of wegen te bekennen bij die gortdroge bende.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:27 schreef Hekates het volgende:
Stroopwafel kruimels zijn bij mij trouwens geen verkruimelde stroopwafels, maar de restjes die overblijven bij het uitsteken van een stroopwafel. Bij ons op de markt worden die kruimels in zakjes verkocht.
OMG.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:01 schreef RobinOok het volgende:
Mijn gepimpte arretjescake. Hoewel ik denk dat het eerder een arretjespudding is geworden. Redelijk stevig, maar plakken kan je niet echt snijden.
[ afbeelding ]
* 125g boter met 100g pure chocolade au bain marie smelten en tot homogene saus roeren
* 2 eetlepels hazelnootlikeur door deze saus roeren
* 2 eitjes met 200g witte basterdsuiker dik en lobbig mixen
* afgekoelde boterchocolademengsel voorzichtig door het eisuikermengsel roeren
* 200g verkruimelde bastognekoeken door het mengsel roeren
* in met bakpapier beklede vormpjes storten
* opstijven in koelkast
En daarna een beetje opleuken. Het lijkt een beetje overdone, hihi, of nee, het lijkt heel erg overdone, maar toch paste de smaken allemaal wel bij elkaar, was heel niet mis:
[ afbeelding ]
Arretjescake met caramel-saus (ingekookte gecondenseerde melk), schijfjes banaan, beetje palmsuiker erover, daar even de blowtorch op. En dan om het af te maken wat gecarameliseerde pecannoten.
Kon het vanmorgen gelijk merken aan de weegschaal!
Hm, ja, vriend ja. :-)quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 18:51 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
OMG.
Heb jij eigenlijk al een vriendin/vrouw/vriend/man?
Ze zien er tenminste wel uit zoals een arretjescake eruit hoort te zien!quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 18:00 schreef maok het volgende:
Nou niet zulke artistieke foto's als RobinOok, op je schermpje zien ze er altijd zo goed uit maar ze zijn een beetje onscherp, ik heb geen zin om nieuwe te maken.
De stroopwafelvariant:
[ link | afbeelding ]
De arretjescake:
[ link | afbeelding ]
Damn. Zoeken jullie nog een faghag?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 20:02 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Hm, ja, vriend ja. :-)
En die zette ik het net bij de koffie voor en die vond het maar zo zo.
Niet iets om anderen voor te zetten. Beetje een raar prutje.
En dat zegt ie niet vaak, dus tsja....
Ik vind het zelf eigenlijk nog steeds best geslaagd, als toetje.![]()
Maar het maakt ook niet uit, want niet echt voor herhaling vatbaar, wegens veeeeels te vet.
Wel leuk om een keer gemaakt/bedacht te hebben.
Leuke site RobinOok en mooie foto's. Hobby of profi (kok)?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:01 schreef RobinOok het volgende:
Mijn gepimpte arretjescake. Hoewel ik denk dat het eerder een arretjespudding is geworden. Redelijk stevig, maar plakken kan je niet echt snijden.
[ afbeelding ]
Arretjescake met caramel-saus (ingekookte gecondenseerde melk), schijfjes banaan, beetje palmsuiker erover, daar even de blowtorch op. En dan om het af te maken wat gecarameliseerde pecannoten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |