abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:57:29 #1
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_62741700

Biografie
Wesley begon zijn carrière bij de Utrechtse amateurvereniging DOS alvorens hij naar Ajax vertrok. Daar maakte hij sinds het seizoen 2002/03 deel uit van de selectie van het eerste team. Zijn debuut in het eerste van Ajax maakte hij op 2 februari 2003 in de uitwedstrijd bij Willem II welke met 0-6 werd gewonnen. Ruim twee maanden later, op 13 april 2003 maakte hij zijn eerste doelpunt in de met 0-3 gewonnen uitwedstrijd tegen NAC Breda. Wesley maakte op 30 april 2003 tegen Portugal zijn debuut in het Nederlands Elftal. Hij kwam totaal 31 keer uit voor het Nederlands Elftal en scoorde daarin zes keer. Wesley is op 18 juni 2005 getrouwd met Ramona Streekstra en ze hebben 1 zoon, geboren op 4 september 2006. Geheel in de familietraditie eindigt zijn naam ook op \'ey\'. Na Jeffrey (oudere broer), Wesley en Rodney (jongere broer) hebben de voetballer en zijn vrouw gekozen voor Jessey.

Statistieken
seizoen club wedstrijden doelpunten
2002/03 Ajax 17 4
2003/04 Ajax 30 9
2004/05 Ajax 30 7
2005/06 Ajax 19 5
2006/07 Ajax 30 18
2007/08 Real Madrid 30 9
2008/09 Real Madrid 3 1

Interlands: 50 Doelpunten: 11

YouTube:
- compilatie
-top 7 doelpunten

Laatste nieuws: Wesley in Utrecht shirt

Links:Officiele website Wesley Sneijder - http://www.wesleysneijder.nl/
Statistieken op vi.nl - http://www.vi.nl/vi/show/(...)page=40054/sc=ff6bac
Sneijder op Ajax.nl - http://www.ajax.nl/web/sh(...)m=1/typeofpage=55719
Sneijder op UEFA.com - http://www.uefa.com/competitions/UCL/Players/Player=57132/

Goals voor Madrid:
2-1 tegen Atletico Madrid
0-2 tegen Villareal
0-4 tegen Villareal
2-0 tegen Almeria

[ Bericht 1% gewijzigd door sjimz op 28-10-2008 10:05:57 ]
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:58:02 #2
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_62741706
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:50 schreef rubbereend het volgende:
staat Sneijder goed, een FC Utrecht shirt
Eh wat !?
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_62741747
Was bij DWDD.

Leuker vind ik het wat hij bij Madrid aan het presteren is. Ik zie altijd alleen maar fragmenten uit die competitie en de goals, maar hoe is de opinie over Sneijder?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_62741844
De OP is een beetje out of date HN
pi_62742962
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:04 schreef sjimz het volgende:
De OP is een beetje out of date HN
Jij bent VBL-mod
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_62743026
Wesley toch
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:10:54 #7
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_62743444
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:51 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Jij bent VBL-mod
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_62747598
Hala Madrid
AFC AJAX
pi_62747947
quote:
staat Sneijder goed, een FC Utrecht shirt
Pics?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_62747993
Rugnummer 8 ligt voor hem klaar.
That's all folks!
pi_62748176
Ah:

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:59:29 #12
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_62748501
Wesley wat doe je
#FreeHat
pi_62748597

Wel leuk dat ie 'm aantrekt.
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
pi_62748668
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:47 schreef venomsnake het volgende:
Ah:

[ afbeelding ]

What's next, een Barcelona shirt?
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:44:16 #15
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_62809885
Dat is wel humor .
  donderdag 30 oktober 2008 @ 14:09:14 #16
67174 Dos37
Come on Twente
pi_62810651
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:04 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Goed plan dan kan ie straks ook varkens koppen gaan koppen.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 30 oktober 2008 @ 14:14:46 #17
176521 Grulez
rasgroninger
pi_62810819
Wel de goede maat
  donderdag 30 oktober 2008 @ 15:43:26 #18
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_62813453
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:47 schreef venomsnake het volgende:
Ah:

[ afbeelding ]
Wesley: "Had je geen nummer 10?"
Frank: "Nee, was uitverkocht "
pi_62842651
Ik mag hem niet.
Maar ik mag geen een Amsterdammer dus dat scheelt.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:12:43 #20
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_62842660
Hoezo niet Ado?
pi_62843018
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 17:12 schreef Adothehague het volgende:
Ik mag hem niet.
Maar ik mag geen een Amsterdammer dus dat scheelt.
Je weet dat Sneijder uit utrecht komt?
pi_62843046
Trouwens, Sneijder blijft een held, maar hij had dat shirt nooit aan mogen trekken wat mij betreft. Tuurlijk is het een grapje en deed hij het met tegenzin, maar dan nog niet doen.
pi_62843894
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 17:12 schreef Houniet het volgende:
Hoezo niet Ado?
Omdat hij dan tof is bij zijn Ado matties .
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_62843956
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 18:01 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Omdat hij dan tof is bij zijn Ado matties .
Nee
pi_62854163
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 17:29 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Trouwens, Sneijder blijft een held, maar hij had dat shirt nooit aan mogen trekken wat mij betreft. Tuurlijk is het een grapje en deed hij het met tegenzin, maar dan nog niet doen.
Het zou ook wel kinderachtig zijn geweest om het niet te doen voor de camera vind je niet?
pi_62854265
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 00:53 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Het zou ook wel kinderachtig zijn geweest om het niet te doen voor de camera vind je niet?
Nee, dat had ik heel mooi gevonden.
pi_62854423
Iedereen valt nou eenmaal voor Frank's charme he.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_62858040
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:04 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Laten we het hopen .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_63639351
quote:
Spierblessure nekt Sneijder

MADRID - Wesley Sneijder heeft weinig kunnen klaarspelen in de wedstrijd tegen Getafe. De middenvelder van Real Madrid werd al na 17 minuten per brancard van het veld gedragen met een spierblessure.

Het lijkt erop dat de Nederlandse middenvelder opnieuw kampt met een hamstringblessure. Hij was net teruggekeerd van eenzelfde kwetsuur. Sneijder was niet de enige die al in de eerste helft gewisseld moest worden, ook Michael Torres moest met een kwetsuur van het veld af.

telegraaf

Kon er wel eens langdurig uitliggen..
pi_63639364
Zuur voor hem .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_63654935
pi_63654971
Blijkbaar toch te snel gegaan allemaal..
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_63669883
quote:
Blessure Sneijder valt mee

MADRID - De spierblessure van Wesley Sneijder in zijn bovenbeen valt mee. Volgens zijn club Real Madrid is de middenvelder een dag of tien uit de roulatie.

De international viel zaterdag in de verloren uitwedstrijd tegen Getafe (3-1) na een kwartier uit.
De Portugees Pepe en de Spanjaard Miguel Torres hielden eveneens spierblessures over aan dat duel. Ook zij zijn ongeveer anderhalve week uitgeschakeld.

(ANP)
pi_63997782

Te vroeg gebracht, weer 4 week uitgeschakeld volgens sport1.
pi_63997867
quote:
Op zondag 14 december 2008 00:19 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ]

Bekende fout met hamstrings.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_63998819
quote:
Op zondag 14 december 2008 00:19 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ]

Belachelijk, hij had de dag ervoor alleen een paar rondjes gelopen, verder niet getraind zei hij tegen de Sport1 journalist. Dat Ramos dan gewoon vd Vaart opstelt, lijkt me een meer dan redelijk alternatief.
pi_64002200
quote:
'We namen risico met Sneijder'

MADRID - De rentree van Wesley Sneijder bij Real Madrid duurde daardoor slechts 35 minuten. Toen viel de middenvelder tegen Barcelona met een hamstringblessure uit. Sneijder ontbrak de afgelopen weken al door een spierblessure aan zijn bovenbeen.

Trainer Juande Ramos besloot de nauwelijks herstelde Sneijder direct in de basis te zetten voor de kraker tegen de aartsrivaal. „We zaten krap in de spelers, daarom moesten we het riskeren”, verklaarde Ramos na het duel, dat Barcelona met 2-0 won. „We hadden afgesproken dat Wesley zou spelen tot hij niet meer verder kon.” De Madrilenen konden zondag nog niet zeggen hoe lang Sneijder uitgeschakeld is.
pi_64035683
quote:
Sneijder lijkt topper tegen Valencia te halen

Wesley Sneijder kan komende zaterdag waarschijnlijk gewoon zijn opwachting maken in de competitiewedstrijd van Real Madrid tegen Valencia. De kleine spelverdeler viel het voorbije weekend in de topper tegen Barcelona al na een half uur uit nadat hij opnieuw last had gekregen van zijn hamstring.

Een scan die maandag in het ziekenhuis werd gemaakt wees uit dat de Oranje-international niks heeft gescheurd, maar slechts een kleine verrekking in zijn rechterbovenbeen heeft opgelopen. In plaats van de gevreesde maand afwezigheid, lijkt de oud-Ajacied dan ook al binnen enkele dagen weer terug te kunnen keren op het veld.

Sneijder zal echter allereerst een individueel programma afwerken om de spier zo snel mogelijk weer in z’n geheel te laten herstellen. Mocht hij dit met goed gevolg afronden en ontvangt hij groen licht van de medische staf, dan zal coach Juande Ramos mogelijk een beroep op hem doen voor de laatste wedstrijd van het kalenderjaar.
pi_64035696
Heeft ie weer mazzel mee.
pi_64035729
Jeeeuh, wedden dat hij tijdens die wedstrijd weer geblesseerd raakt?
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_64036295
quote:
Op maandag 15 december 2008 17:48 schreef _Mike_ het volgende:
Jeeeuh, wedden dat hij tijdens die wedstrijd weer geblesseerd raakt?
Inderdaad, je kunt die jongen nu toch beter rust geven zodat 'ie volledig hersteld is?

dat 'ie dan de wedstrijd tegen Valencia mist is slechts bijzaak
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  maandag 15 december 2008 @ 18:34:27 #42
67174 Dos37
Come on Twente
pi_64036697
Precies Real moet vol voor de Champions League gaan
pi_65291111
Arme Jessey,
quote:
Wesley en Ramona Sneijder uit elkaar

AMSTERDAM - Wesley Sneijder (24) gaat scheiden van zijn vrouw Ramona (25). De voetballer zou in Madrid een nieuw liefje hebben gevonden.

Het weekblad Privé laat weten dat Ramona sinds een maand weer terug is in Nederland met zoontje Jessey (2). De een zegt dat Wesley zijn oog heeft laten vallen op een sportjournaliste van een Spaans televisiestation, de ander praat over een pr-dame van Real Madrid...

Wesley en Ramona gaven elkaar op 18 juni 2005 hun ja-woord. Op 4 september 2006 kwam zoontje Jessey ter wereld. Twee jaar geleden tekende de voetballer een vijfjarig contract bij Real Madrid en vertrok hij met zijn gezin naar de Spaanse hoofdstad.
  woensdag 21 januari 2009 @ 18:31:04 #44
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_65291344
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:22 schreef sjimz het volgende:
Arme Jessey,
[..]
Weekblad Privé
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  woensdag 21 januari 2009 @ 23:14:08 #45
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_65301542
Ik geloof er geen reet van.
pi_65301592
Bij de vrouwtjes schiet hij er dus ook op los?
pi_65794694
quote:
Sneijder: 'Raúl wil mijn shirt pas wanneer ik goed speel'

06/02/2009 11:33

Wesley Sneijder worstelt met zijn vorm. De middenvelder van Real Madrid is ontevreden over zijn eigen spel en vindt zelfs dat hij momenteel niet in de basis van De Koninklijke thuishoort.

Sneijder spreekt openhartig over zichzelf in een interview met AS. De Oranje-international kampte de eerste maanden van het seizoen met een knieblessure, die hij in de voorbereiding had opgelopen tijdens een oefenduel met Arsenal. Sinds hij hersteld is, zoekt de voormalig Ajacied naar zijn vorm.

'Ik ben erg boos op mezelf', bekent Sneijder. 'Als ik thuis ben, dan denk ik Jeetje Wesley, wat doe je toch? Je hebt meer kwaliteit dan je laat zien. Je speelt niet goed. In de volgende wedstrijd móet je beter spelen.'

'Ik speelde erg goed op het EK, maar nadat ik drie maanden geblesseerd was heb ik mijn zelfvertrouwen verloren en niet meer goed gespeeld. Ik mis ritme. Ik zoek ernaar en ik blijf zoeken, maar als het niet komt… Het is ingewikkeld. Ik heb een goede wedstrijd nodig.'

Sneijder heeft dan wel een basisplaats onder coach Juande Ramos, maar hij geniet er amper van. 'Ik ben ontevreden, want ik speel niet op het niveau waarop ik wil spelen. Na mijn blessure heb ik nog steeds niet de vorm van vorig jaar. Daarom heb ik weinig reden tot tevredenheid of te lachen. Als ik beter speel, dan zal ik wel weer lachen op het veld.'

'Ik praat veel met mijn ploeggenoten. Met iedereen. Ik weet dat de gehele selectie vertrouwen in mij heeft. Zo vertelde Cannavaro me: Wes, als jij speelt, speelt Madrid beter. En vandaag (donderdag, red.) gebeurde er iets vreemds. Saviola vroeg me om mijn shirt. Ik heb het hem gegeven. Raúl was er ook bij en hij vertelde me: Ik wil ook een shirtje van je hebben, maar pas wanneer je weer speelt op jouw niveau.'

Na de 2-0 uitzege op Numancia van afgelopen zondag stak coach Ramos Sneijder een hart onder de riem, vertelt de 24-jarige Utrechter. 'Wesley, in deze partij heb je al beter gespeeld. Zoals in de tweede helft. Je had de bal, zocht passes tussen de linies, je liep vrij. Dit is de manier waarop ik moet spelen. Maar eerlijk gezegd verdien ik momenteel geen basisplaats, denk ik.'
pi_65796298
Raul
Saviola
pi_67820645
quote:
'Ik zie Wesley graag reserve zitten'

07/04/2009 15:00

Een fijne spanning als ik woensdagavond naar Nederland-Macedonië ga kijken. Hopen dat Wesley Sneijder weer op de bank begint. Niemand zit mooier en verontwaardigder reserve dan Wesley. Boos op alles en iedereen. Op die rotstoelen, die veel te hoog in de dug-out zijn gemonteerd waardoor zijn beentjes net iets boven de grond bengelen.

Boos op Mark van Bommel, gewoon omdat het Mark van Bommel is. Boos op Kees Jansma, die net in de spelerstunnel even een arm om zijn schouder sloeg. Zo vernederend. Goed onthouden dat hij de volgende keer Jansma met zijn hoofd tegen een mengkraan gooit als ze hem in bad gooien. Niemand troost Wesley ongestraft.

Woede, daar is Sneijder goed in. Verontwaardiging als zijn grootheid niet wordt gevoeld. En dat is prachtig om naar te kijken. Een jaar of twee geleden zag ik Sneijder op een amateurveld uit de Ajax-bus stappen. Op hetzelfde moment werd er nog druk onderhandeld over zijn vertrek naar Real Madrid. Dat had híj weer. Moest hij tussen zuur ruikende boeren door lopen, ergens in de bollenstreek.

Ook toen speelde Wesley niet, maar was de lichaamstaal heel anders. Hij vond het wel lekker zo. Henk ten Cate naast hem stond regelmatig op. Om aanwijzingen te geven, of om een jonge speler snel even naar de kant te roepen en uit te leggen hoe erg Nelson Mandela – ook een doorzetter, dus een goede vriend van Henk – had geleden voor de zwarte medemens.

Sneijder keek naar zijn knie. Mooie knie eigenlijk. Een echte Sneijderknie. Dus mooi. Vlak voor hem deed Kennedy Bakircioglu toen al erg zijn best om te verhullen dat hij eigenlijk een middelmatige, vroeg kalende handballer uit het derde district West is. Sneijder zag niets. Hij wilde hier weg. Weg naar een plek waar men zijn talent begreep. Daar waar men hem bewonderde.

Sneijder is de nieuwe Seedorf aan het worden. Altijd miskend, altijd boos, altijd onbegrepen. Ze zijn heel goed, want dat zegt iedereen in het buitenland. Ze hoeven in restaurants nooit te betalen, want ze zijn een door God zelf naar de aarde gezonden geschenk. Net als Clarence Seedorf kijkt Wesley Sneijder alsof hij op de reservebank het wereldvoedselprobleem zit op te lossen. Zulke lieve jonge jongens met zulke oude hoofden. Tobbers van in de twintig.

Altijd maar mensen om je heen hebben die je omarmen, dat doet iets met je. Vraag dat maar aan Glenn Helder. En hoe snel ze je arm weer van je af trekken. Sneijder is door het jarenlange gedweep gaan geloven in zijn eigen goddelijkheid. Jezelf zien als iets unieks, als iemand die met respect moet worden behandeld, dan ben je ver heen. Dan zie ik liever Willem van Hanegem die al een leven lang een arbeidersjongen acteert.

Wesley is de verwende dj die in Manilla aankomt en klaagt over de hitte van het asfalt. Dat is slecht voor zijn platen. Het is de misplaatste grandeur van iemand als Mart Smeets, die een medewerker dwars door Frankrijk schopt als de fles wijn op tafel niet met het etiket naar hem toe staat.

Sneijder beheerst dat allemaal. Hij lijkt me iemand die in Madrid verveeld op een bankje zit te wachten in modehuis Savage Royale, terwijl het personeel een leuke broek voor hem uitzoekt bij de grootste kindermaatjes.

Daarom was het genieten zaterdag. Ik zie Wesley graag reserve zitten. Met tegenzin warm lopen. Expres niet naar Bert van Marwijk kijken. De vernedering moeten ondergaan van een wissel. In Madrid halen ze hem er meestal uit, dus hij weet hoe het voelt. En dan ook nog erin komen voor Robin van Persie, die ooit zijn vrije trap pikte.

Toch gebeurde er iets moois. Wesley ontdooide toen de bal op hem af kwam rollen. Het instinct. De voetballer die geen weerstand kan bieden aan de naar hem toe rollende bal. Wesley reageerde eindelijk weer eens zoals een voetballertje hoort te reageren. Bal. Rollen. Leuk!

Hij accelereerde. Dartelde. Hij gaf een prachtig steekballetje op Klaas-Jan Huntelaar. Forceerde een strafschop. Hij lachte toen Dirk Kuijt de strafschop benutte. Wreef over hoofden. Gras, medespelers, doelpuntje. Er was weinig voor nodig om Wesley weer even gelukkig te maken. Na het laatste fluitsignaal was dat snel over. Sneijder zat al op de bank bij zijn ouders een oude aflevering van Frasier te kijken toen zijn medespelers in Oranje de fans nog bedankten. En toch is er hoop. Wesley schijnt een nieuwe vriendin te hebben.

Zo zit het dus. Wesley wilde gewoon aan haar laten zien dat hij best wel heel goed kan voetballen. Het was gewoon heerlijk schoolpleingedoe. Annelies van klas 3a komt langs en opeens beweegt alles soepeler. De keeper schiet uit en voor het eerst in je leven, omdat zij naar je kijkt, durf je te koppen. Je kijkt opzij en ze doet haar duim omhoog. Dat Wesley dit blijkbaar nog voelt maakt alles draaglijk. Hij gaat ons wereldkampioen maken omdat zijn meisje kijkt.

Nico Dijkshoorn
  woensdag 8 april 2009 @ 10:35:32 #50
67174 Dos37
Come on Twente
pi_67820891
ik vind hem wel goed
  woensdag 8 april 2009 @ 11:44:11 #51
176521 Grulez
rasgroninger