quote:Op maandag 27 oktober 2008 23:52 schreef Smart_ass het volgende:
Heb je eigenlijk wel gelijk in.
Breast Cancer Show Ever FTW!!!!11quote:Op maandag 27 oktober 2008 23:56 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik moest meteen aan die nieuwste aflevering van Southpark denken.
Het is KLB, wat verwacht je dan.quote:Op maandag 27 oktober 2008 23:55 schreef Fha het volgende:
Waar kan een mens zich toch allemaal druk om maken
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 00:08 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
[..]
Het is KLB, wat verwacht je dan.
Ik hou je niet tegen.quote:
Idd, als je borstkanker hebt, ben je ineens een stuk zieliger dan wanneer je longkanker hebt vanwege dat vrouwengeklets...quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 00:52 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Ik vind het sowieso verwerpelijk dat borstkanker tot een 'vrouwending' verheven is. Iets waarmee vrouwen zich kunnen identificeren en wat dús meer aandacht verdient dan andere ziekten en vormen van kanker. Het lijkt bijna alsof sommige vrouwen er trots op zijn dat ze hun eigen vrouwenziekte hebben waar ze zich lekker feministisch voor kunnen inzetten.
Dat terwijl borstkanker een overlevingskans heeft van ruim 70%, tegenover slechts 12% voor longkanker.
"Ja, euh, ik heb dan kanker, maar ik vind het nogal genant."quote:Het zijn stichtingen als deze die het voor een man genant maken om borstkanker te krijgen.
Wat een onzin. Je boob gaat er gewoon nog steeds in zn geheel af, soms ook deel van de oksel bij uitzaaiingen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 00:56 schreef Molluck het volgende:
[..]
maar al die aandacht heeft ook voor veel onderzoek en nieuwe behandelmethodes gezorgd...
En dan niet naar de dokter gaan maar zelf dingen gaan proberen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 02:02 schreef Specularium het volgende:
[..]
"Ja, euh, ik heb dan kanker, maar ik vind het nogal genant."
![]()
![]()
En dat is dan weer typisch iets voor vrouwen, of niet Sylvia Millecam?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 08:46 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
En dan niet naar de dokter gaan maar zelf dingen gaan proberen.
Ik denk niet dat ze antwoord geeft.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 08:47 schreef Slarioux het volgende:
[..]
En dat is dan weer typisch iets voor vrouwen, of niet Sylvia Millecam?
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 01:54 schreef zomgmoz het volgende:
eens met ts
Women with breast cancer often have the feeling they need to get something off their chest.quote:Op maandag 27 oktober 2008 23:56 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik moest meteen aan die nieuwste aflevering van Southpark denken.
Da's onzin. Bij m'n moeder hebben ze gewoon het gezwel weggehaald en bestraald. Als ze er vroeg genoeg bij zijn kan dat prima.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 02:40 schreef CrssY het volgende:
Wat een onzin. Je boob gaat er gewoon nog steeds in zn geheel af, soms ook deel van de oksel bij uitzaaiingen.
Pics or di....quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:11 schreef Catbert het volgende:
[..]
Da's onzin. Bij m'n moeder hebben ze gewoon het gezwel weggehaald en bestraald. Als ze er vroeg genoeg bij zijn kan dat prima.
Dat is dus tegenwoordig helemaal niet meer zo normaal bij borstkanker. Meestal kan er een borstbesparende operatie gedaan worden in combi met bestralen en chemo.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 02:40 schreef CrssY het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je boob gaat er gewoon nog steeds in zn geheel af, soms ook deel van de oksel bij uitzaaiingen.
Ik zal zelf niet trots paraderen met het feit dat ik silicone borsten heb, ik lid ben van een club met een roze lintje en ik ook regelmatig meedoe aan activiteiten als "A Sisters Hope walk", "De roze loper 2008" en de "Veghel Ladies walk".quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 02:02 schreef Specularium het volgende:
[..]
"Ja, euh, ik heb dan kanker, maar ik vind het nogal genant."
![]()
![]()
Borstkanker is voor homo's.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:52 schreef Geqxon het volgende:
Vind ik eigenlijk wel een beetje gay. Zeg maar.
Ik vind het vervelend dat ze voordoen alsof borstkanker een vrouwelijk iets is. Lekker feministisch. "Onze ziekte".quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 16:13 schreef Skipper_on_a_mission het volgende:
Waarom zou je idd vrouwen voorlichten over borstkanker!!ik bedoel, maar 1 op de 9 vrouwen krijgt het.
wat is er in hemelsnaam mis met veel aandacht hiervoor? natuurlijk kunnen mannen het ook krijgen, maar dat is minder dan 1% van alle gevallen van borstkanker... niet gek dat het dan meer als een vrouwelijke vorm van kanker word gezien, nietwaar?
Je leest niet.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 16:13 schreef Skipper_on_a_mission het volgende:
Waarom zou je idd vrouwen voorlichten over borstkanker!!ik bedoel, maar 1 op de 9 vrouwen krijgt het.
wat is er in hemelsnaam mis met veel aandacht hiervoor? natuurlijk kunnen mannen het ook krijgen, maar dat is minder dan 1% van alle gevallen van borstkanker... niet gek dat het dan meer als een vrouwelijke vorm van kanker word gezien, nietwaar?
blue ribbon, kneusquote:Op maandag 27 oktober 2008 23:50 schreef Geqxon het volgende:
Ik denk dat ik maar eens stichting "Brown Ribbon" ga starten, om prostaatkanker aandacht te geven.
Homoquote:Op maandag 27 oktober 2008 23:50 schreef Geqxon het volgende:
Ik denk dat ik maar eens stichting "Brown Ribbon" ga starten, om prostaatkanker aandacht te geven. "Dagelijks onder het douchen een vinger in je poepert en je weet zeker dat je het niet hebt!"
Toch ben en blijf je een raar ventje.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 16:19 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik vind het vervelend dat ze voordoen alsof borstkanker een vrouwelijk iets is. Lekker feministisch. "Onze ziekte".
Verder breng je kanker nog altijd op jezelf.
Het is niet vreemd dat kanker een westerse ziekte is die pas op is gekomen sinds de maatschapij steeds meer druk op ons legt?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 16:41 schreef Skipper_on_a_mission het volgende:
verder breng je kanker nog altijd op jezelf? zou je die voor mij nog even kunnen uitleggen?
Ik denk dat de eerste vrouw die tegenwoordig niks weet over borstkanker nog uitgevonden moet worden. Bovendien hebben al die bewustwordingscampagnes helemaal niets uitgehaald behalve dat ze veel geld in het laatje hebben gebracht.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 16:41 schreef Skipper_on_a_mission het volgende:
ik ben het met je eens dat het niet alleen een vrouwelijk iets is, maar het is voor een groot deel wel een "vrouwelijke ziekte". Het gaat er gewoon om dat veel vrouwen maar weinig weten over borstkanker, en dit is een manier om ze er meer bewust van te laten worden...
maar denk je dat het zou helpen als mannen ervoor gewaarschuwd werden dat ook zij borstkanker zouden kunnen krijgen?
verder breng je kanker nog altijd op jezelf? zou je die voor mij nog even kunnen uitleggen?
Bron?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 16:45 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het is niet vreemd dat kanker een westerse ziekte is die pas op is gekomen sinds de maatschapij steeds meer druk op ons legt?
Nee, vroeger ging je gewoon dood en werd je begraven. Dan voelde je je gewoon een tijdje ziekjes en ging je dood. En ja, ik kan het weten.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 16:45 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het is niet vreemd dat kanker een westerse ziekte is die pas op is gekomen sinds de maatschapij steeds meer druk op ons legt?
quote:
Kanker heb je voor 80% zelf in de hand.quote:Hoe krijg ik kanker?
Kanker wordt voor 80% beïnvloed door milieufactoren, de specifieke oorzaak van kanker bij mensen is nog niet bekend. Vaak zijn meerdere factoren die gelijktijding of na elkaar samenwerken de oorzaak. Een klein deel van de gevallen(5%), komt door erfelijkheid. Een groter deel komt door de manier waarop de hormonen in het lichaam samenwerken. Het aller grootste deel is de 80%. Hieronder volgen 5 punten waardoor je de kans opkanker kunt verkleinen.
Voeding: het is het beste om gevarieerd te eten, zo krijg je alle voedingsstoffen binnen. Het is ook belangrijk dat je voldoende vezels eet, deze zitten in brood, aardappelen, rijst, pasta, en peulvruchten. Groente en fruit zijn ook erg belangrijk. Je moet ongeveer 150-200 gram groente per dag eten. Hierbij moet je niet alleen boontjes enz. meetellen maar ook rauwkost, tomaten en komkommer. Ook is het goed om twee stukken fruit per dag te eten. Wat je niet moet doen is overmatig alcohol drinken. Af en toe kan geen kwaad maar zeker niet elke dag. Als je iets uit de frituur eet, moet je ervoor zorgen dat er geen verkoolde randjes en korstjes aanzitten, frituur niet boven de 180°C en ververs het vet regelmatig.
Beweging: als je alleen al een half uurtje per dag sport verklein je de kans op kanker. Je hoeft niet zeer intensief te bewegen. Een stevige wandeling met de hond is al voldoende.
Maatregelen: als je op je werk in contact komt met kankerverwekkende stoffen is het erg belangrijk om je aan de voorzorgsmaatregelen te houden en te letten op de veiligheid. Je kunt ook controleren of het bedrijf waar je werkt zich wel aan de wettelijke voorschriften houdt.
Roken: als je rookt vergroot je de kans op longkanker enorm. Dit geld ook voor de mensen in je omgeving! De meeste mensen die niet roken sporten bijvoorbeeld ook vaker. Dus stop met roken, niet alleen voor jou maar ook voor je vrienden!
Smeren: als je lekker op vakantie gaat moet je zeker niet vergeten om je zonnebrandcrème in te pakken. Niet alleen voor een zon vakantie maar ook op wintersport. De sneeuw weerkaatst erg veel zonlicht, dit vergroot de kans op huidkanker, vooral als je onder de 18 bent. Dit kun je met een hoge factor zonnebrandcrème voorkomen. Zorg zeker dat je niet verbrandt.
http://www.scholieren.com/werkstukken/11594
www.scholieren.comquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 16:54 schreef Geqxon het volgende:
[..]
[..]
Kanker heb je voor 80% zelf in de hand.
-->quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 16:45 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het is van een VWO student hoor.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 16:55 schreef PretKroket het volgende:
[..]
www.scholieren.com
wat een bron zeg
tjee
En iemand die niet (mee)rookt die longkanker krijgt dan? Of iemand die niet overmatig in de zon zit, en dan nog altijd met een goede bechermingsfactor, die huidkanker krijgt?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 16:56 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het is van een VWO student hoor.
Maar goed, kanker heb je toch echt zelf in de hand. Ik zal niet snel medelijden hebben voor iemand met longkanker wanneer deze een pakje per dag rookt. Of iemand met huidkanker die elke week 3 uur onder de zonnebank ligt.
Jawel.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 16:56 schreef MinderMutsig het volgende:
Dit meen je? Echt?
Een site voor de werkstukken van scholieren van het middelbaarberoepsonderwijs is je bron?
een vwo 'student'quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 16:56 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Maar goed, kanker heb je toch echt zelf in de hand. Ik zal niet snel medelijden hebben voor iemand met longkanker wanneer deze een pakje per dag rookt. Of iemand met huidkanker die elke week 3 uur onder de zonnebank ligt.
Je kiest er vaak zelf voor om activiteiten te ondergaan waar de blootstelling voor kankerverwekkende factoren groot is. Zonnen, roken, fastfood, op je luie reet SBS6 kijken in plaats van even een rondje joggen...quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 16:59 schreef MinderMutsig het volgende:
En hoe kom jij erbij dat je omgevingsfactoren en milieufactoren zelf in de hand hebt?
vertel?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 17:03 schreef MinderMutsig het volgende:
Weet je wel hoe ongezond joggen is?
Veel (huis)artsen en gewone artsen zijn er niet blij mee dat het KWF het maandelijk onderzoek van je borsten niet meer aanraadt.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 17:09 schreef Skipper_on_a_mission het volgende:
@ MinderMutsig: waarom gaan er dan nog zoveel vrouwen dood aan borstkanker als ze toch weten wat het is? blijkbaar weten ze niet genoeg... verder klopt het idd dat maandelijks onderzoek van je borsten geen nut heeft, maar veel vrouwen skippen het bevolkingsonderzoek die ze krijgen aangeboden...ook niet echt slim toch?
Aangezien het vrijwel alleen maar vrouwen treft zie ik niet wat je nu ziet te miepen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 16:19 schreef Geqxon het volgende:
Ik vind het vervelend dat ze voordoen alsof borstkanker een vrouwelijk iets is.
Wat ik zo apart vind, is dat ik die hippe kankerorganisaties nooit hoor over het scheren van oksels.quote:Op maandag 27 oktober 2008 23:50 schreef Geqxon het volgende:
Vre-se-lijk.
Het roze lintje, de reclamecampagne die zich enkel op vrouwen richt, het feit dat het allemaal door vrouwen gesteund wordt...
Het zijn stichtingen als deze die het voor een man genant maken om borstkanker te krijgen. Ze zien je al lopen hoor, met je roze homolintje.
Ik denk dat ik maar eens stichting "Brown Ribbon" ga starten, om prostaatkanker aandacht te geven. "Dagelijks onder het douchen een vinger in je poepert en je weet zeker dat je het niet hebt!"
Je hebt ook mensen die 2 pakjes per dag roken en geen kanker krijgen hoorquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 16:56 schreef Geqxon het volgende:
[..]
OMFGquote:"Dagelijks onder het douchen een vinger in je poepert en je weet zeker dat je het niet hebt!"
Ja idd, waarschijnlijk moest hij een beetje opschieten met zijn werkstuk en heeft hij gewoon een beetje zooi bij elkaar verzonnen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 16:59 schreef PretKroket het volgende:
[..]
een vwo 'student'
het is geschreven door een 16-jarige scholier, en nog zeer slecht ook
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |