Nee, die waarden en normen heb je omdat je gelooft dat ze de juiste zijn, niet omdat iedereen andere waarden & normen heeft. En vanuit die waarden & normen bekijk en beoordeel je de wereld op een bepaalde manier.quote:Op maandag 27 oktober 2008 17:17 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En dus is het persoonlijk en kan niemand er iets van zeggen
Tuurlijk kun je er over oordelen. En natuurlijk MAG je er oveer oordelen. Maar er is niemand die kan zeggen dat mijn, zijn, haar waarden en normen beter zijn dan die van een ander. Is relatief. Ergens zijn wel bepaalde waarden en normen vastgelegd inde wet (ik kan het hardstikke moreel verantwoord vinden om HIW te vermoorden maar de wet zegt anders), maar over dit soort dingen waar wij het over hebben (wilde sex, wisselende contacten etc) kan niemand bepalen of het goed of fout is. Kun je alleen voor jezelf.quote:Op maandag 27 oktober 2008 17:27 schreef MrBrightside het volgende:
[..]
Nee, die waarden en normen heb je omdat je gelooft dat ze de juiste zijn, niet omdat iedereen andere waarden & normen heeft. En vanuit die waarden & normen bekijk en beoordeel je de wereld op een bepaalde manier.
Natuurlijk kun je wel bedenken dat een ander andere waarden en normen heeft, maar dat wil niet zeggen dat je er niet over kunt oordelen.
Of het zin heeft is een 2e.
Eens. KK mag gerust oordelen, maar ik doe er dus niets mee omdat mijn levensstijl goed bevalt. Ik heb een prachtig 3-kamer appartement gekocht midden in het centrum van Amsterdam, samen met de man waar ik al 6 jaar veel van hou en een solide relatie mee heb. We hebben allebei een goeie baan, hebben leuke vrienden en we zijn gezond. In onze vrije tijd gaan we graag met onze benen wijd (onthouden voor de Sint). So be it, wij zijn gelukkig en schaden er niemand mee.quote:Op maandag 27 oktober 2008 17:27 schreef MrBrightside het volgende:
Natuurlijk kun je wel bedenken dat een ander andere waarden en normen heeft, maar dat wil niet zeggen dat je er niet over kunt oordelen.
Dat is toch perfect? Voor ons zou dat niet werken omdat ik daar dan weer te jaloers voor ben.quote:Op maandag 27 oktober 2008 17:35 schreef Nuno_G het volgende:
We geloven nu eenmaal dat wanneer we dat zo doen onze relatie goed blijft op afstand, en niet stuk gaat omdat een van de 2 verliefd wordt op een ander (of denkt) omdat de nood zo hoog is.
Oké.quote:Op maandag 27 oktober 2008 17:58 schreef Gellarboy het volgende:
Nee hoor. Je komt alleen als koppel in situaties terecht waarbij je even moet nagaan 'okay, hoe pakken we dit aan?' en als je alleen samen op de bank boeken leest dan hoeft dat niet..
Prima toch, doe wat voor jou werkt. Als iedereen dat doet is iedereen blij. Wij zijn het al.quote:Op maandag 27 oktober 2008 17:59 schreef MrBrightside het volgende:
Ja, ik heb wel wat met boeken lezen op de bank samen, maar niet met dat hele neukgedoe. Maar prima als jullie dat wel hebben, ik kan het me alleen niet goed voorstellen, of zo.
Ik ben ook blijquote:Op maandag 27 oktober 2008 18:04 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Prima toch, doe wat voor jou werkt. Als iedereen dat doet is iedereen blij. Wij zijn het al.
Ligt er maar net aan of je het de relatie waard is. Na een periode van verliefdheid en bij elkaar zijn kwam bij on de werkelijkheid. En die is nu eenmaal dat we per jaar lang en ver van elkaar zijn. Dan kun je 3 dingen doen. Je hoofd in het zand steken, er gewoon over hebben en afspraken maken als volwassen mensen, of het uitmaken. Wij hebben voor optie 2 gekozen, niks gekunsteld aan.quote:Op maandag 27 oktober 2008 17:54 schreef MrBrightside het volgende:
Niet aanvallend bedoeld of zo, maar ik vraag me dan toch af of zo'n relatie niet heel gekunsteld is. Als het zoveel moeite en theorieën en constructies kost.
Misschien JUIST wel omdat je er teveel regels aan het keurslijf hangtquote:Op maandag 27 oktober 2008 17:58 schreef MrBrightside het volgende:
Al ben ik misschien wel gewoon te pessimistisch voor een relatie. De basis stappen kosten bij mij al te veel moeite.
Ik zie het zo:quote:Op maandag 27 oktober 2008 18:08 schreef Nuno_G het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan of je het de relatie waard is. Na een periode van verliefdheid en bij elkaar zijn kwam bij on de werkelijkheid. En die is nu eenmaal dat we per jaar lang en ver van elkaar zijn. Dan kun je 3 dingen doen. Je hoofd in het zand steken, er gewoon over hebben en afspraken maken als volwassen mensen, of het uitmaken. Wij hebben voor optie 2 gekozen, niks gekunsteld aan.
De rgels die "de mens" vindt die aan relaties moeten hangen. Zoals alleen sex met elkaar hebben, waar het hier voornamelijk over gaat. Veel mensen roepen dan dat ze "niet het relatietype zijn", maar goed, je kunt ook je vorm van je relatie aanpassen zodat hij wel voor jullie beide (let wel: beide) werkt.quote:Op maandag 27 oktober 2008 18:14 schreef MrBrightside het volgende:
Wat voor regels?
Juist en daarom hebben wij dat ook gedaan, zoals ik al gezegd had.quote:
Nou, en daar heeft niemand verder iets meet te maken als alleen jullie 2quote:Op maandag 27 oktober 2008 18:25 schreef Nuno_G het volgende:
[..]
Juist en daarom hebben wij dat ook gedaan, zoals ik al gezegd had.
Uitmaken hebben we ook 1 keer geprobeerd maar dat was dus zeker geen goede optie (voor beiden niet). Ik geloof dat we beide nog nooit zo miserabel geweest zijn als in die periode.
Dus optie 3 works for us !
Ja, maar daar heb ik nu nog helemaal geen aanvaringen mee, die discussie dus voor mij is dat (nog) niet relevant.quote:Op maandag 27 oktober 2008 18:20 schreef Ang3l het volgende:
[..]
De rgels die "de mens" vindt die aan relaties moeten hangen. Zoals alleen sex met elkaar hebben, waar het hier voornamelijk over gaat. Veel mensen roepen dan dat ze "niet het relatietype zijn", maar goed, je kunt ook je vorm van je relatie aanpassen zodat hij wel voor jullie beide (let wel: beide) werkt.
En als dat door beide mensen (ja echt alleen indien beide) mensen als in orde en goed ervaren wordt... wie zijn wij dan om te zeggen dat dat geen echte relatie is? of slecht?
quote:Op maandag 27 oktober 2008 18:34 schreef MrBrightside het volgende:
[..]
Ja, maar daar heb ik nu nog helemaal geen aanvaringen mee, die discussie dus voor mij is dat (nog) niet relevant.Maar goed, ik sta vooral mezelf in de weg en ik stop nu met typen, because i'm not going to pull a 'hierissieweer'.
Tja.quote:Op maandag 27 oktober 2008 18:46 schreef MrBrightside het volgende:
Maar hoe kom je aan die Gonorroe?
quote:Op maandag 27 oktober 2008 17:14 schreef Nuno_G het volgende:
Zo respecteer ik ook jouw keuze om een miserabele, thuiszittend, sociaal gestoorde, sexloze vetzak te zijn.
Whehe, nee dat was meer een.... uh.... nou ja, het komt inderdaad wel vaker voorquote:Op maandag 27 oktober 2008 18:42 schreef Gellarboy het volgende:
Is een Ang3l-moment wanneer je met iemand staat te zoenen in de kroeg en hij even later buiten huilend in je armen valt?
Ik WIST dat je me er op terug ging pakken!quote:Op maandag 27 oktober 2008 18:42 schreef MrBrightside het volgende:
Jij zei toch vanochtend tegen mij dat wie A zegt ook B moet zeggen?
Oh, dat heeft P ook altijd. Maar dan ook meer in z'n algemeenheid. Ik ben vaak al blij dat ik vaag een teken van herkenning zie als hij thuiskomt. Meestal stel ik me dan weer even netjes voor en dan begint er vaak wel iets te dagen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 18:53 schreef Ang3l het volgende:
Nou uh... het heeft iets te maken met ontmoetingen in een kroeg, aangesproken wordem, de persoon niet herkennen, dan te horen krijgen "Zijn wij niet met elkaar naar bed geweest dan?" en dat de persoon in kwestie dan zoiets heeft van "uuuh uuuuh... och verrek ja! dat zou best wel eens kunnen!"
En ik vind dat nog steeds een complimentquote:Op maandag 27 oktober 2008 18:29 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nou, en daar heeft niemand verder iets meet te maken als alleen jullie 2
Ik bedoel, ik vind je wel een hoer, daar niet van, maar ik heb er niets mee te maken
Pff 100 keer effe kijken 7 * 30 dagen =210 / 100 =,2,1 dag. dus dat is bijna om de dag een, Jezus dat is bijna een fultime baanquote:Op maandag 27 oktober 2008 18:56 schreef wonderer het volgende:
Het verschil tussen optie twee en drie is denk ik wel dat je je bij optie drie ook helemaal niet meer gaat inhouden want het "mag". Er is niet echt een rem meer.
Maar goed, als je nou een keer met een ander de koffer in duikt in die zeven maanden of honderd keer...
Is goed!quote:Op maandag 27 oktober 2008 18:56 schreef Gellarboy het volgende:
Oh lief, ik ben niet naar de sportschool gegaan. Ik ben het hele huis aan het opruimen en schoonmaken voor alsDaniel
deze week komt eten. Dus kom gerust naar huis nu, want ik ben er dus al.
Denk je? Ik denk dat dat te maken heeft met de afspraken die je maakt. En als er eentje zich niet aan die afspraken houdt dan is ie net zo goed fout bezig. Dat "fout" bij een bepaald stel iets verder ligt dan "fout" bij een ander stel staat daar los van.quote:Op maandag 27 oktober 2008 18:56 schreef wonderer het volgende:
Het verschil tussen optie twee en drie is denk ik wel dat je je bij optie drie ook helemaal niet meer gaat inhouden want het "mag". Er is niet echt een rem meer.
Je kunt ook op 1 dag 7 man afwerkenquote:Op maandag 27 oktober 2008 19:01 schreef Nuno_G het volgende:
[..]
Pff 100 keer effe kijken 7 * 30 dagen =210 / 100 =,2,1 dag. dus dat is bijna om de dag een, Jezus dat is bijna een fultime baan
Ja, doe dat nou maar niet, want [zie boven].quote:
quote:Op maandag 27 oktober 2008 16:19 schreef Nuno_G het volgende:
[..]
Ik ook en we hebben besloten om hier binnenkort een keer met zijn 4en in zo'n tent wat te gaan dinken. Meedoen denk ik niet dat het zal worden, maar willen allemaal wel eens de sfeer weten daar
Of 17.quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:04 schreef Pjederdy het volgende:
Je kunt ook op 1 dag 7 man afwerken.
quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:03 schreef Pjederdy het volgende:
[..]
Is goed!
Ik maak hier nog even mijn "werk" af en dan kom ik eraan!
Oh en om ook nog iets aan de discussie toe te voegen:
D. en ik liegen nooit tegen elkaar over andere mannen. En dat hoeft ook niet omdat we het zo hebben ingericht. Hoe moreel verwerpelijk je onze levensstijl ook vindt, zie eerst maar eens zo'n eerlijkheid in je relatie voor elkaar te krijgen.
En op het moment dat een van de twee er moeite mee krijgt, dan kunnen we er in elk geval over praten en kijken naar een andere modus.
In tegenstelling tot veel stellen die stiekum vreemdgaan, met hun dronken hoofd met een ander zoenen en daar thuis niet over kunnen praten omdat ze nou eenmaal een keurige relatie hebben "waarin dit niet gebeurt".
En nu ga ik naar huis, lang genoeg gewerkt. Daar geef ik D. nog even een beurt of ik sleep hem mee naar een duistere sleazebar om aan negerlullen te zuigen!.
Wow wat ben je geliefd zeg!quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:05 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Of 17..
Ik heb weleens zoveel sex gehad in een darkroom dat het aantal mannen echt niet meer te tellen was en ik na afloop ook echt GEEN idee had. Oeps..
Precies! Nu heb ik tenminste een mening over jequote:Op maandag 27 oktober 2008 18:56 schreef Nuno_G het volgende:
[..]
En ik vind dat nog steeds een compliment
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:04 schreef Pjederdy het volgende:
[..]
Je kunt ook op 1 dag 7 man afwerken.
Ja, ik denk dat als de afspraak is dat je elkaar trouw bent, je minder snel met iemand het bed in duikt dan als je afspraken hebt van "ja, ga je gang, als je het maar veilig doet" of zo. Als je dan een leuke jongen in een bar tegenkomt, ga je denk ik ook niet denken "hm, laat ik maar even afstand houden, straks kom ik in de verleiding" en ga je er gewoon vol in.quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:04 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Denk je? Ik denk dat dat te maken heeft met de afspraken die je maakt. En als er eentje zich niet aan die afspraken houdt dan is ie net zo goed fout bezig. Dat "fout" bij een bepaald stel iets verder ligt dan "fout" bij een ander stel staat daar los van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |