Ik heb niet gezocht, stuitte er bij toeval op.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 01:53 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dit kan tweeledig worden opgevat, hoelang heb je naar die quote moeten zoeken?
Is dit het beeld dat je van mensen hebt die niet in complottheorieën geloven?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:42 schreef Man-E-Faces het volgende:
Mensen die nergens kwaad in zien zijn juist degegen (naar mijn mening) die teveel in de watten zijn gelegd. Waar keer op keer voor is "bewezen" dat de wereld niet slecht is en dta het wel meevalt. Waarvoor moeders elke dag klokslag 5:30pm eten voor klaar heeft staan. Die denken idd dat het allemaal overtrokken is en dat het wel weer overwaait. Ik noem dat naief.
Omdat het nooit superconcreet wordt, blijft het vaak speculatie. Je kunt mensen vervolgens naief noemen omdat ze aannemen dat er in het algemeen nooit voorbedachte zaken spelen achter de colissen, maar niet omdat ze vervolgens niet in een bepaalde theorie geloven. Gevolgtrekkingen in de vorm van samenzweringen maken uit zaken die een luchtje hebben of waarin bepaalde elementen niet verklaarbaar zijn vind ik weer getuigen van een raar gevoel voor logica en rationaliteit.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 03:06 schreef Man-E-Faces het volgende:
Volgens mij is het de debunkers erom te doen, omdat ze weten dat er vrijwel nooit super-concrete bewijzen op tafel kunnen komen als alles nog aan de gang is of zich nog ontvouwt. Het is dus ws. niet meer dan schenen-schopperij en mensen ridiculiseren. Dat is het volgens mij, dan voelen ze zich super-slim.
Aan de andere kant kunnen debunkers ook niet bewijzen dat het helemaal niet slecht is wat er allemaal gebeurt nu in de wereld. En zelf noiot de moeite nemen om dingen na te trekken, en daarop ingaan is oo vreemd.
Je pakt telkens weer extremen in je betoog. Als je complotten niet serieus neemt ga je helemaal niks onderzoeken is het nu weer.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 02:54 schreef Man-E-Faces het volgende:
Hoe moeten complot-theoristen het dan allemaal wel bekijken naar jouw idee? "Vaag" bewijs is niet genoeg, dus dan maar je ogen sluiten?
Dat het NIST fout zit volgens mij, dan moet je maar wat docu erop naslaan ik ga geen linkjes voor jou oprafelen en vervolgens dat i er geen ruk mee doet. Kijk die docus eens, en trek wat dingen na die volgens jouw te ovetrokken zijn, en kom dan hier zeggen hoe jij het dan wel ziet. ZERo-an investigation into 9/11 vind ik een mooie documentaire zelf, dus ga dat lekker aanvallen.
Als er niet zoveel propaganda filmpjes met misleidende informatie op Youtube zouden worden gekwakt, dan zou YouTube een betrouwbare bron kunnen zijn. Nu er zoveel (bewust) foute informatie via YouTube wordt verspreid neemt de betrouwbaarheid af.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:35 schreef Orwell het volgende:
youtube als bron verwerpen is net zo achterlijk als de betrouwbaarheid van papier als medium in twijfel trekken...
"zolang ik het niet in rooksignalen, rook op lucht, voor me zie, geloof ik er geen snars van..!"
Ach, zolang de massa via de TV, hersenloze info en staatsleugens/propaganda verslindt, ben ik blij dat ik de keuze heb mijn info op andere manieren te vergaren. TY . You Tube.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:28 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Als er niet zoveel propaganda filmpjes met misleidende informatie op Youtube zouden worden gekwakt, dan zou YouTube een betrouwbare bron kunnen zijn. Nu er zoveel (bewust) foute informatie via YouTube wordt verspreid neemt de betrouwbaarheid af.
Jij zult iemand die 99 keer een leugen verteld de 100ste keer ook niet (meteen) geloven toch?
Niemand vraagt aan debunkers om een mening overte nemen dat maken ze er zelf van. Mensen als jij vegen alles maar dan ook alles helemaal gelijk tafel, zonder zelf de docus te zien en daarop inte gaan. En dan zeggen 'jullie zijn gek, jullie zien ze vliegen'. Voor jou is er dus ook kennelijk geen middenweg. want ik zie je nooit zelf ingaan op dingen die naar jou idee overtrokken zijn mbt. 9/11 of Venezuela bijv. Je hamert er wel steeds op dat er geen concreet bewijs is. Ik zeg steeds, met hoeveel bewijs zou jij dan wel tevreden zijn. Pas als NOS tegen jou zegt dat iets zo is? Waar haal jij je o zo betrouwbare bronnen dan vandaan in het dagelijks leven die je vertrouwt?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:46 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Je pakt telkens weer extremen in je betoog. Als je complotten niet serieus neemt ga je helemaal niks onderzoeken is het nu weer.
Snap je dan echt niet dat er dan ook een middenweg is?
Zero investigation komt niet hier op het forum roepen wat er allemaal fout is aan 9/11. Dat komen jij en anderen doen. Dus als die personen willen dat ik hun mening overneem, dan is het aan die personen om met fatsoenlijk bewijs te komen. In het wilde weg verwijzen naar een YouTube filmpje is echt te simpel.
je vergelijking gaat ernstig mank...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:28 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Als er niet zoveel propaganda filmpjes met misleidende informatie op Youtube zouden worden gekwakt, dan zou YouTube een betrouwbare bron kunnen zijn. Nu er zoveel (bewust) foute informatie via YouTube wordt verspreid neemt de betrouwbaarheid af.
Jij zult iemand die 99 keer een leugen verteld de 100ste keer ook niet (meteen) geloven toch?
Het wordt niet gevraagd inderdaad, he wordt verwacht die mening over te nemen. Doe je dat niet dan ben je maar dom, stekeblind, Bush fan of wat dan ook.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:01 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Niemand vraagt aan debunkers om een mening overte nemen dat maken ze er zelf van. Mensen als jij vegen alles maar dan ook alles helemaal gelijk tafel, zonder zelf de docus te zien en daarop inte gaan. En dan zeggen 'jullie zijn gek, jullie zien ze vliegen'. Voor jou is er dus ook kennelijk geen middenweg. want ik zie je nooit zelf ingaan op dingen die naar jou idee overtrokken zijn mbt. 9/11 of Venezuela bijv. Je hamert er wel steeds op dat er geen concreet bewijs is. Ik zeg steeds, met hoeveel bewijs zou jij dan wel tevreden zijn. Pas als NOS tegen jou zegt dat iets zo is? Waar haal jij je o zo betrouwbare bronnen dan vandaan in het dagelijks leven die je vertrouwt?
Het enige wat complot-heoristen doen is zeggen, hey. dit en dit en dat, vind je dat ook niet op z,n minst vreemd?Als je dan gelijk gaat doen van je bent gek ik kijk er nieteens naar het kan niet, hoe dom kan je dan zijn? Ik vermoed dan ook dat je helemaal niet geinteresseerd bent in de materie. En dat je enkelt blijft om mensen te beleren. Alsof jij jezelf acht de waarheid in pacht te hebben. Anders ben je toch allang vertrokken? Compolot-theoristen zeggen alleen, hey dit en dat is vreemd. En jij zegt, nee! dat kan niet! klaar.
Wie is dan extreem bezig?
Man-E-Faces, waarom geef je geen antwoord op deze vraag?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:45 schreef salvadora het volgende:
[..]
Is dit het beeld dat je van mensen hebt die niet in complottheorieën geloven?
Dat is mijn ervaring niet. Meestal hebben mensen het dan over schandalen, en niet over complotten.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:16 schreef salvadora het volgende:
Even een algemeen vraagje: waarom kom ik mensen die geloven in en/of zich bezig met complottheorieën alleen tegen op het internet en niet in het dagelijkse leven? Alle andere soort subculturen kom ik zowel op internet als in het dagelijkse leven tegen... Is het internet een veilig arena voor het spuien dit soort theorieën?
Ik geef toch mijn mening, wat denk je dat het antwoord daarop is dan?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:14 schreef salvadora het volgende:
[..]
Man-E-Faces, waarom geef je geen antwoord op deze vraag?
Ik vind het een beetje makkelijk en simpel om alle debunkers op 1 hoop te gooien.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:43 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Ik geef toch mijn mening, wat denk je dat het antwoord daarop is dan?
Als je niets verdachts ziet/herkent waar er de spreekwoordelijke rook is, dan moet jeje zekerheid dat het wel meezal vallen toch ergens vandaan halen? Daarom denk ik dat debunkers uit een vrij beschermde milleu moeten komen. Ik vermoed dat debunkers denken rationeel te zijn en zich ook beter en slimmer voelen dan anderen doordoor. Het gsepui tegen "complot-theoristen" (what's in a name) op forums is volgens mij ook niet meer dan dat. Ik noem ze dus naief.
Je ontwijkt mijn vraag.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:04 schreef Man-E-Faces het volgende:
Waar komt bij jullie de behoefte vandaan om te denken dat mensen die onraad ruiken maar schizofreen moeten zijn dan?
Dat is jouw aanname. Ik geloof best dat er complotten bestaan.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:15 schreef Man-E-Faces het volgende:
Als ik me moet gaan bezig houden met nuanceren en alle verschillende links-recht-midden-semi-debunkers moet gaan opnoemen en welk eik speciefiek bedoel, wordt het een lange post. Effe in grote lijnen bekijken als je dat kunt. En aangezien je in deze thread post en niet gelooft dat er complotten kunnen bestaan, ga ik ervanuit dat je "complotters" maar keu vind. Vandaar.
schizofreen of niet, daar gaat dit topic eigenlijk over. de huidige tt. is verandert naar "geestelijke gesteldheid"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |