Als ik dat doe, dan krijg ik dit:quote:Op donderdag 11 december 2008 16:23 schreef DaFan het volgende:
Om te checken kan je dus alles van E5 tot E12 leeghalen, daar de formule overheen slepen zoals Frollo heeft uitgelegd. De uitgaven en inkomsten blijven natuurlijk wel staan. Als je het dan goed hebt gedaan moeten alle getallen in de kolom Saldo overeenkomen met de oorspronkelijke opgave.
In C10 staat 132,50, dat moet 132,55 zijn.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:32 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als ik dat doe, dan krijg ik dit:
[ afbeelding ]
Dan kloppen de onderste twee berekeningen niet
hé, zo handig, wist ik helemaal nietquote:Op vrijdag 12 december 2008 11:02 schreef Frollo het volgende:
Misschien werkt het niet omdat je de dollartekens met de hand hebt getypt? Op F4 drukken is volgens mij de enige juiste methode, en sowieso handiger.
Ah, maar dan is het toch niet de enige juiste methode, want jij hebt het blijkbaar altijd zonder gedaan.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:06 schreef placebeau het volgende:
[..]
hé, zo handig, wist ik helemaal niet
ja, maar zo in de formule gaan duiken om $'s te zetten vind ik behoorlijk vervelend, leve F4quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:09 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ah, maar dan is het toch niet de enige juiste methode, want jij hebt het blijkbaar altijd zonder gedaan.
Dat kan met INDIRECT.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:19 schreef placebeau het volgende:
[..]
ja, maar zo in de formule gaan duiken om $'s te zetten vind ik behoorlijk vervelend, leve F4
oja, ik had nog een vraagje
stel, in veld A1 staat "tabel1", waarbij tabel1 een naam is van een tabel uit een andere sheet.
in veld a2 schrijf je bijvoorbeeld vlookup(b2;a1;2;false)
dat werkt natuurlijk niet, want vlookup(b2;"tabel1";2;false) is nog niet gelijk aan vlookup(b2;tabel1;2;false)
is er een manier om dit wel te doen slagen?
maw, is er een manier om tekst te veranderen in de variabele waarnaar de tekst verwijst?
Uiteraard werkt dat, maar placebeau wil juist die 'tabel1'-string uit een andere cel halen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:26 schreef DaFan het volgende:
Of
VLOOKUP(B2;tabel1;2,FALSE)
werkt bij ook prima, Office 2007.
ja, tuurlijk, maar ik wou verwijzen naar andere cellen waar de namen als tekst instaan (namen heten tabel1, tabel2, enz en om de formule niet tekens opnieuw te moeten typen ...)quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:26 schreef DaFan het volgende:
Of
VLOOKUP(B2;tabel1;2,FALSE)
werkt bij ook prima, Office 2007.
klopt niet, denk ik, ze krijgen allemaal standaard 37,5 ook al hebben ze minder gewerktquote:Op maandag 15 december 2008 10:37 schreef Frollo het volgende:
In M4:
=ALS(J4<37,5;J4*uurloon;37,5*uurloon)
Bij mij klopt het wel hoor. Kijk maar in M4 op mijn plaatje.quote:Op maandag 15 december 2008 10:52 schreef placebeau het volgende:
[..]
klopt niet, denk ik, ze krijgen allemaal standaard 37,5 ook al hebben ze minder gewerkt
betekent dat pbvb persoon1 uit jouw voorbeeld ook 375 moet krijgenquote:Op maandag 15 december 2008 09:57 schreef Dimitri_ het volgende:
Nu moeten de mensen standaard voor 37,5 uren betaald krijgen, ook al hebben ze minder gewerkt.
Oooh, overheen gelezen!quote:Op maandag 15 december 2008 10:59 schreef placebeau het volgende:
ik dacht dat
[..]
betekent dat pbvb persoon1 uit jouw voorbeeld ook 375 moet krijgen
=ALS(J4<$A$39;ALS(J4-$B$40<0;0;J4-$B$40);0)quote:Op maandag 15 december 2008 11:04 schreef Dimitri_ het volgende:
Ik moet eigenlijk gewoon alle overuren in 1 kolom hebben.
Ik heb nu in K: =ALS(J4<$A$39;J4-$B$40;0)
Nu krijg ik echter de negatieven als negatieve weergeven, terwijl de negatieven 0 moeten worden.
How to?
1 2 3 4 5 6 7 | If sheets("werkblad").checkbox1.value = true then sheets("werkblad").checkbox1.value = true Else sheets("werkblad").checkbox1.value = flase End if End Sub |
En als je 'flase' wijzigt in 'false'?quote:Op maandag 15 december 2008 12:12 schreef made het volgende:
Ik heb in excel via werkset besturingselementen een checkbox gezet.
deze wil ik beveiligen.
Via excel werkt het niet dus wil ik het in vb doen.
Ik weet alleen niet hoe ik het moet doen. Dus als de waarde true is en je klikt er op dan moet hij true blijven!
Ook andersom.
Onderstaande werkt niet !!!
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 | Sheets("werkblad").Checkbox1.Value = True End Sub |
1 |
Ik zet hem aan via VB via een userform.quote:Op maandag 15 december 2008 12:14 schreef DaFan het volgende:
[ code verwijderd ]
Waarom niet gewoon zo? Als hij True is moet hij True worden/blijven, als hij False is moet hij True worden.
Huh nu krijg ik weer bij alles 0 eruit.quote:Op maandag 15 december 2008 11:16 schreef DaFan het volgende:
[..]
=ALS(J4<$A$39;ALS(J4-$B$40<0;0;J4-$B$40);0)
Dat heb ik ook gezocht, maar kon ik niet vinden. Ik heb gewoon de 2 variabelen omgedraaid in de formule.. Te dom eigenlijk.quote:Op maandag 15 december 2008 17:02 schreef Marmex het volgende:
Je kan negatieve getallen altijd positief maken door er absolute getallen van te maken. In de Engelstalige Excel is het =ABS(nummer)
Is het getal al positief blijft het dat ook;
Is het getal negatief, word het positief.
Kan je hier wat mee?
Voor de volgende keerquote:Op maandag 15 december 2008 18:06 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gezocht, maar kon ik niet vinden. Ik heb gewoon de 2 variabelen omgedraaid in de formule.. Te dom eigenlijk.Maarja ik zat veel te ingewikkeld te denken dus zoiets simpels over het hoofd gezien..
Bedankt in ieder geval!
1 2 3 4 | 15-12-2008 16-12-2008 17-12-2008 |
Het gaat om de urenregistratie van een touringcarbedrijf. Dan ligt het aan het tijdstip welk loon en welke toeslag je krijgt. Dan is het makkelijker om de verschillende uren apart in te vullen. Maar dat betekend wel dat je op een volgende regel dezelfde datum moet gebruiken als er die dag nog een keer gewerkt wordt.quote:Op maandag 15 december 2008 20:48 schreef Marmex het volgende:
Je kan:
sorteren op datum;
verschillen met elkaar (1 van de andere aftrekken);
alle uitkomsten die nul zijn staan er al een keer eerder in;
Je kan dan handmatig tellen hoeveel verschillende erin staan; wat is precies je doel met het tellen? Geef 's wat meer info?
Hier zeurt ie over..quote:Op maandag 15 december 2008 20:47 schreef DaFan het volgende:
http://office.microsoft.c(...)using%20%20functions
Zeg A1:A4:
=SUM(IF(FREQUENCY(IF(LEN(A1:A4)>0,MATCH(A1:A4,A1:A4,0),""), IF(LEN(A1:A4)>0,MATCH(A1:A4,A1:A4,0),""))>0,1))
Bevestigen met Ctrl-Shift-Enter!
En je voert de datums altijd op chronologische volgorde in?quote:Op maandag 15 december 2008 20:52 schreef qu63 het volgende:
[..]
Het gaat om de urenregistratie van een touringcarbedrijf. Dan ligt het aan het tijdstip welk loon en welke toeslag je krijgt. Dan is het makkelijker om de verschillende uren apart in te vullen. Maar dat betekend wel dat je op een volgende regel dezelfde datum moet gebruiken als er die dag nog een keer gewerkt wordt.
jupquote:Op maandag 15 december 2008 20:56 schreef Marmex het volgende:
[..]
En je voert de datums altijd op chronologische volgorde in?
Vertaald naar Nederlands:quote:Op maandag 15 december 2008 20:54 schreef qu63 het volgende:
[..]
Hier zeurt ie over..
Gebruik trouwens Excel 2007 NL
Gewoon het aantal gewerkte datums jaquote:Op maandag 15 december 2008 21:06 schreef Marmex het volgende:
En je wil gewoon uit een hele lijst datums, tellen hoeveel verschillende je hebt?
Ah, ik had deze gevonden en daar stond ie niet bij: http://branders.name/files/Excel-Function-Reference.pdfquote:Op maandag 15 december 2008 21:07 schreef DaFan het volgende:
FREQUENCY = INTERVAL
Zie http://dolf.trieschnigg.nl/excel/excel.html
Staat in de OP hequote:Op maandag 15 december 2008 21:09 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ah, ik had deze gevonden en daar stond ie niet bij: http://branders.name/files/Excel-Function-Reference.pdf
Dat laatste was emquote:Op maandag 15 december 2008 21:10 schreef DaFan het volgende:
[..]
Staat in de OP he
Laat even weten of ie nog zeurt of dat het werkt. Denk wel aan Ctrl-Shift-Enter, het is een array-functie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |