Thanks, maar helaas, zelfs als ik wel bereiken benoem, krijg ik die fout. Ik geef de bereiken ook al door, door de variabelen mee te geven bij het callen van de functie.quote:Op zondag 9 november 2008 13:14 schreef ManAtWork het volgende:
Je verwijst naar een bereik met een naam (Sales en Expenses) maar deze heb je waarschijnlijk op de werkblad niet gedefinieerd. Vandaar de foutmelding.
Daar ging et misquote:Op zondag 9 november 2008 13:21 schreef DaFan het volgende:
Je moet een module invoegen en daar je UDF in plaatsen, dat kan niet in Blad1.
Echt he !quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:47 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik dacht vroeger dat je alleen maar getallen kon invullen in die kolommen. Wat een heldenprogramma is dat Excel zeg
Oh, heel simpel.quote:Op donderdag 13 november 2008 00:32 schreef Sneijder5 het volgende:
Vraagje,
Hoe kan ik het aantal doelpunten bepalen van een wedstrijd als ik de uitslag invoer in een cel, bijv. 5-2.
In een andere cel moet dus 7 staan.
Oftewel: De getallen voor en na de - moeten bij elkaar worden opgeteld. Hoe doe ik dit?
Alvast bedankt
Bedankt voor je reactie, maar ik kom er niet uit. Zo ziet het er uit:quote:Op woensdag 12 november 2008 21:55 schreef DaFan het volgende:
Oh op die fiets.
Zeg in Kolom A staat voornaam achternaam gescheiden door een spatie. In C1 zet je dan:
=RIGHT(A1,LEN(A1)-FIND(" ",A1)) & ", " & LEFT(A1,FIND(" ",A1)-1)
Cel A1:
Jan van Veen
Cel C1:
Van Veen, Jan
Succes.
Je hebt de Nederlandse Excel, zie ik?quote:Op donderdag 13 november 2008 09:33 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie, maar ik kom er niet uit. Zo ziet het er uit:
[ afbeelding ]
Die lijst is vervolgens 193 namen lang.
Precies, en LEN door LENGTE, en FIND door VIND.ALLES.quote:Op donderdag 13 november 2008 09:37 schreef UncleSam het volgende:
Dan moet ik alle rights en lefts, vervangen door rechts en links?
zomaar voor de lol in de OP stond?quote:Tip 2: Als je een vraag stelt, zet er dan bij welke versie je hebt en op welke taal hij ingesteld staat!!
O ja, mijn fout, je moet de komma's tussen de argumenten ook nog veranderen in puntkomma's. Zo is ie goed:quote:Op donderdag 13 november 2008 09:55 schreef UncleSam het volgende:
Wat heb ik nu nog fout?
[ afbeelding ]
Ik krijg een pop up met: De formule die u hebt getypt bevat een fout.
Ik heb nu deze gebruikt: =RECHTS(A1,LENGTE(A1)-VIND.ALLES(" ",A1)) & ", " & LINKS(A1,VIND.ALLES(" ",A1)-1)
Je cursor in de rechter benedenhoek van de cel zetten (de cursor wordt dan een plusje, zie afbeelding) en dubbelklikken.quote:Op donderdag 13 november 2008 10:17 schreef UncleSam het volgende:
jan van veen van veen, jan
Jep dat werkt!
En hoe krijg ik nu die hele kolom A in een keer, dus van rij A8 tot A194 om te wisselen?
Nee, dat gaat helemaal niet simpel.quote:Op donderdag 13 november 2008 10:55 schreef UncleSam het volgende:
helemaal geweldig.
Nu nog een kleine vraag.
Ik heb nu de namen zo: van der Mxx, Mxxx
Als ik op alfabet sorteer, dan zijn er wel heel veel van's (van, van den, van der, enz)
Kan het van "van der Achternaam, Voornaam" ook veranderd worden naar "Achternaam, van der Voornaam"
Op net zo'n simpele manier als bovenstaand?
quote:Op donderdag 13 november 2008 14:48 schreef Ultralaser het volgende:
Ik heb een kolom in mijn excel blad met verschillende data erin. Nu wil ik weten welke het meest voorkomt. Dus als voorbeeld:
1-1-2008
1-1-2008
1-1-2008
2-1-2008
4-1-2008
In dit geval komt 1-1-2008 3x voor.
Ik zou dan ook willen dat Excel dat aangeeft alleen ik weet niet hoe dus vandaar de vraag weet iemand het hier wel hoe dit te doen?
Of als je een Engelse versie hebt:quote:Op donderdag 13 november 2008 14:32 schreef ruud.nl het volgende:
=aantal.als(bereik;waarde)
Deze functie laat zien welke waarde het vaakst voorkomt:quote:Op donderdag 13 november 2008 14:48 schreef Ultralaser het volgende:
Ik heb een kolom in mijn excel blad met verschillende data erin. Nu wil ik weten welke het meest voorkomt. Dus als voorbeeld:
1-1-2008
1-1-2008
1-1-2008
2-1-2008
4-1-2008
In dit geval komt 1-1-2008 3x voor.
Ik zou dan ook willen dat Excel dat aangeeft alleen ik weet niet hoe dus vandaar de vraag weet iemand het hier wel hoe dit te doen?
Precies.quote:Op donderdag 13 november 2008 15:14 schreef placebeau het volgende:
dus je combineert gewoon beiden: countif(a1:a5;mode(a1:a5))
Als ik de modus gebruik dan komt die met een mega getal eruit.quote:Op donderdag 13 november 2008 14:57 schreef Frollo het volgende:
[..]
Deze functie laat zien welke waarde het vaakst voorkomt:
=MODUS(A1:A5) (Nederlands)
=MODE(A1:A5) (Engels)
Je weet dan nog niet hoe vaak die voorkomt, maar als je wil kan ik daar ook nog wel naar kijken.
Je kunt inderdaad natuurlijk ook tot twee keer toe m'n antwoord negeren.quote:Op donderdag 13 november 2008 15:57 schreef Ultralaser het volgende:
[..]
Als ik de modus gebruik dan komt die met een mega getal eruit.
Zou wel handig zijn als ook wordt gekeken hoe vaak die voorkomt.
Dan moet je het nog even als datum opmaken.quote:Op donderdag 13 november 2008 15:57 schreef Ultralaser het volgende:
[..]
Wat placebeau en ruud.nl en DaFan zeggen dus.quote:Zou wel handig zijn als ook wordt gekeken hoe vaak die voorkomt.
dat getal is wsch het getal dat een datum representeert, gewoon ff het veld formatten als datmquote:Op donderdag 13 november 2008 15:57 schreef Ultralaser het volgende:
[..]
Zou wel handig zijn als ook wordt gekeken hoe vaak die voorkomt.
Ik heb deze ook nog even geprobeerd met "Jan Veen", "Jan van Veen" en "Jan van der Veen" en het werkt allemaal prima.quote:Op donderdag 13 november 2008 15:58 schreef DaFan het volgende:
UncleSam:
=RIGHT(A1,LEN(A1)-FIND(CHAR(1),SUBSTITUTE(A1," ",CHAR(1),LEN(A1)-LEN(SUBSTITUTE(A1," ",""))))) & ", " & MID(A1,FIND(" ",A1)+1,FIND(CHAR(1),SUBSTITUTE(A1," ",CHAR(1),LEN(A1)-LEN(SUBSTITUTE(A1," ",""))))-FIND(" ",A1)) & " " & LEFT(A1,FIND(" ",A1))
Succes met vertalen.
=AANTAL.ALS(A1:A5;MODUS(A1:A5))quote:Op donderdag 13 november 2008 16:50 schreef Ultralaser het volgende:
Maar als ik dat gecombineerd doe dan geeft die #naam?
1 |
Deze werkt bij mij:quote:Op woensdag 19 november 2008 11:17 schreef ILCILA het volgende:
-Geneste ALS functie
Voor een opdracht ben ik met het volgende werkblad bezig: klik hier...
[ afbeelding ]
Nu is mijn vraag de volgende:
Zoals op de afbeelding/werkblad te zien is, dient in het vak waar nu #Waarde staat, het jaar te staan waarin de hoogste nettowinst behaald is, in dit geval is dit 2005, echter dient dit automatisch te gebeuren, nu had ik gehoord dat dit gedaan wordt door een geneste ALS functie. Nu kwam ik tot de volgende code:
[ code verwijderd ]
Echter is dit niet juist... Iemand een oplossing?
Excel 2007 - Nederlands
Hahaha hey inderdaad het was 2007quote:Op donderdag 20 november 2008 23:25 schreef Yashaaaaa het volgende:
Zal 2007 zijn, onder View -> Freeze panes...niet zo lastig imo.
(DaFan hier, niet zomaar een vrouwdie dingen van Excel weet).
zet er een ' voorquote:Op vrijdag 21 november 2008 09:49 schreef ftt1989 het volgende:
ik ben nu bezig met excel 2003 en ben er ook redelijk een noob in, maar mijn vraag is: Hoe kan ik de 0 aan het begin van een kolom laten staan, want hij wordt automatisch weggehaald?
Sorryquote:Op vrijdag 21 november 2008 14:15 schreef Yashaaaaa het volgende:
Moet je je versie er maar bij zetten zoals in de OP gevraagd wordt dan kon ik de formule voor je aanpassen.
Als je Engels hebt probeer eens ; door , te vervangen. Of als je NL hebt natuurlijk de engelse stuff door Nederlands, zie ook OP voor een url met vertalingen.
quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:04 schreef DaFan het volgende:
Tip 4: Zelf de formules in verschillende talen vertalen: http://dolf.trieschnigg.nl/excel/excel.html
Die wordt door middel van een commandbutton (die op eerste tab staat, de eigenlijke database is tab 2) weggeschreven op de eerste lege rij die er is, onderaan dusquote:Op vrijdag 21 november 2008 14:16 schreef Yashaaaaa het volgende:
BierKoning:
Ja kan wel maar ik heb geen tijd/zin om nu daar een macro voor te schrijven. Kan je nog even toelichten hoe je de nieuwe namen toevoegd, gewoon onder in de rij of voeg je een rij in en dan de nieuwe naam op de juiste plaats?
Hee!quote:Op donderdag 20 november 2008 23:25 schreef Yashaaaaa het volgende:
Zal 2007 zijn, onder View -> Freeze panes...niet zo lastig imo.
(DaFan hier, niet zomaar een vrouwdie dingen van Excel weet).
Dat is heel simpel. Ga in de cel staan waarvan je de (conditional) formatting wilt overnemen, klik opquote:Op dinsdag 25 november 2008 11:16 schreef Martijn85 het volgende:
Is het ook mogelijk om een conditional formatting te "slepen" / kopieėren als met een normale formule.
Hoe bedoel je dit precies? Waar moet een 'resultaat' komen, wat moet er met die bedragen gebeuren?quote:Op dinsdag 25 november 2008 11:16 schreef Martijn85 het volgende:
Excel 2003 EN
Ik wou weten of het mogelijk is om een bedrag op te delen in stukjes?
Dus bijvoorbeeld in cel A1 staat ¤ 35.750,- en dat wil ik dan opgedeeld hebben in 3 andere cellen in stukjes van:¤ 0 - ¤ 5.000 ¤ 5.000 - ¤ 25.000 ¤ 25.000 ->
Als ik in A1 35.500 heb dan wil ik weten hoeveel van het bedrag in die ranges ligt.quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:18 schreef DaFan het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit precies? Waar moet een 'resultaat' komen, wat moet er met die bedragen gebeuren?
Of wil je alleen zien hoeveel je overhoudt in die tussen liggende stukken (dus nu 12500, bij bv 8000 euro is het 3000 in het vakje naast 5000-25000).
Dit zou idd makkelijk geweest zijn, maar ik kreeg een melding dat de formule fout wasquote:Op dinsdag 25 november 2008 13:49 schreef placebeau het volgende:
tkan makkelijker als je gewoon max en min gebruikt
A2: min(5000;A1)
A3: max(min(20000;A1-5000);0)
A4: max(A1-20000;0)
(komt op tzelfde neer als dafan, maar is iets eleganter)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |