abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62736143
Cvitanich spoedig onder de MRI dus dat zal ook wel weer een paar weken duren...
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_62736373
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 22:18 schreef sagagiuh het volgende:
We moeten trouwens niet te lichtzinnig doen over Heracles woensdag trouwens jongens (ik beschuldig niemand). Dit seizoen zijn Feyenoord, Groningen, Roda en ADO al langsgeweest daar en alleen Groningen is met een punt naar huis gegaan.

Ik denk ik zeg het even.
Dan noem je ook wel clubs natuurlijk (muv Groningen). Desalniettemin gaat het niet makkelijk worden daar. Hopen dat het wat mee gaat zitten met onze voorhoede.
pi_62736766
Bromsnor die voorspelt dat Twente de punten gaat pakken...
pi_62736932
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:11 schreef patrickt37 het volgende:
Bromsnor die voorspelt dat Twente de punten gaat pakken...
Dan gaan wij winnen want hij heeft het bijna altijd fout
pi_62737154
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 22:37 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Volgens mij is vrijwel iedereen ervan doordrongen dat het twee lastige wedstrijden zijn. Waarin om te beginnen de mentaliteit moet kloppen. Zowel tegen Heracles als tegen Twente. Kunnen aan het eind van de rit wel eens bonuspunten zijn als je hier punten pakt. Beide clubs zijn thuis zoals je terecht opmerkt erg sterk.
Volgens mij zijn alle uitwedstrijden(op Volendam na) dit seizoen lastig
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_62737172
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 22:43 schreef Urquhart het volgende:
Sno wat een spits
Sno voor Huntelaar!!
As long as people continue to seek the true meaning of freedom, they will never ceased to be.
pi_62737232
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 22:37 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Volgens mij is vrijwel iedereen ervan doordrongen dat het twee lastige wedstrijden zijn. Waarin om te beginnen de mentaliteit moet kloppen. Zowel tegen Heracles als tegen Twente. Kunnen aan het eind van de rit wel eens bonuspunten zijn als je hier punten pakt. Beide clubs zijn thuis zoals je terecht opmerkt erg sterk.
Komop zeg. Je eigen druk maken om Heracles. Hiervan moet je met 2 vingers in de neus winnen
  maandag 27 oktober 2008 @ 23:24:23 #168
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_62737271
Cvita dus 6 weken eruit.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_62738090
Trainen wij als gladiatoren ofzo?
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 00:04:44 #170
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_62738482
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:23 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Komop zeg. Je eigen druk maken om Heracles. Hiervan moet je met 2 vingers in de neus winnen
Dit is wel heel voorbarig. Ik zou graag zien dat Ajax met verzorgd combinatiespel,strijd en prachtige doelpunten in Almelo wint maar of dit ook gebeurd is nog maar te zien. Heracles kan het Ajax behoorlijk lastig maken. Om het over Twente nog maar niet te hebben want die is nog een stap(of twee) hoger dan Heracles.
#FreeHat
pi_62738490
quote:

[..]

Als we dat de afgelopen twee of drie seizoenen tegen alle 'kleintjes' (met alle respect overigens) hadden gedaan, was er geen crisis geweest en hadden er minstens twee schalen extra in de kast gestaan.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_62738728
Het kunstgras bij Heracles zou in het voordeel moeten zijn voor een "goed" voetballende ploeg als Ajax, dus er gewoon vol op woensdag.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_62738828
Huntelaar zoekt naar zekerheden
Door MAARTEN WIJFFELS
AMSTERDAM - Ajax zoekt woensdag tegen Heracles Almelo naar de eerste competitiezege buitenshuis in dit seizoen. Het zou helpen als Klaas-Jan Huntelaar er weer eens een paar ballen in jaagt.
afbeelding vergroten Marco van Basten en Klaas-Jan Huntelaar. FOTO PIM RAS
Na Aston Villa – Ajax kreeg Huntelaar de vraag waarom hij niet langer de penalty’s neemt. Vóór de wedstrijd was dat thema ook al aangesneden. Toen gaf de spits een obligaat antwoord in de trant van: ,,Ik heb er twee gemist, nu is de beurt aan een ander. En als die ook mist kijken we weer verder.’’
Zo’n antwoord klinkt haast berustend. Moet jij niet uitstralen: ik ben topscorer, ik ben aanvoerder. Ik heb genoeg penalty’s wél gemaakt, dus ik blíjf ze opeisen?
Huntelaar, na een korte stilte: ,,Maar Van Basten vindt dat de kans naar een ander moet gaan als je mist. Misschien is daar wel iets voor te zeggen.’’

Moet jij dat zomaar laten gebeuren?
,,Dat moet ik nu niet in het openbaar bespreken.’’

HUNTELAARS FAVORIETE OPPONENT HEET HERACLES

Morgen speelt Klaas-Jan Huntelaar met Ajax in Almelo tegen Heracles. Dat lijkt voor de spits een uitstekende mogelijkheid om zijn magere doelpuntenproductie van dit seizoen aan te scherpen. In Heracles treft Huntelaar namelijk een van zijn meest favoriete tegenstanders.

Van zijn 132 doelpunten in het Nederlandse betaald voetbal (ere- en eerste divisie) maakte de international er negen tegen Heracles. Alleen tegen NAC Breda was Huntelaar net zo succesvol. Voor die 132 goals had Huntelaar 180 wedstrijden nodig. Hij speelde ook voor Heerenveen, AGOVV, De Graafschap en PSV.
Het voorbeeld is illustratief voor de situatie waarin Huntelaar twee maanden na de start van dit seizoen verkeert. Voor de spits die de laatste jaren blind kon varen op zijn doeltreffendheid zijn er even weinig zekerheden meer. Voorlopig hapert het kanon met slechts drie competitietreffers in de eerste zeven wedstrijden. Dat is zijn laagste moyenne in vijf jaar.

De twijfel komt niet alleen voort uit het missen van kansen. In het hoofd van de 25-jarige aanvaller is het sowieso een wirwar van gedachten en niet beantwoorde vragen. In de afgelopen twee maanden heeft er zich rond hem meer afgespeeld dan anders in een heel jaar.

In de publieke opinie is het nooit scherp gesteld, maar feit is bijvoorbeeld dat Ajax een aanvoerder heeft die monddood is gemaakt door de KNVB. Zo voelt dat als je zoals Huntelaar tegenwoordig elke wedstrijd ingaat met een voorwaardelijke schorsing achter je naam. Aanvankelijk wilde hij ook niet akkoord gaan met zo’n impliciete straf voor wat hij zei na Feyenoord – Ajax. Wat Huntelaar betreft was (en is) het een principezaak. Als aanvoerder dacht hij op een onderbouwde manier een statement te kunnen maken over de Nederlandse arbitrage in brede zin. Maar in Zeist pikten ze één woord (marchanderen) over één scheidsrechter (Eric Braamhaar) eruit om hem te kunnen pakken.

Huntelaars aanvankelijke weigering om te schikken, leidde er zelfs toe dat Ajax om meer bedenktijd moest vragen in Zeist. In de extra uren van intern overleg liet de spits zich alsnog overtuigen te kiezen voor de weg van de minste weerstand.

,,Ik heb niet zonder respect over scheidsrechters gesproken,’’ houdt Huntelaar nu nog altijd vol. ,,Je moet ook gewoon kunnen zeggen wat je vindt.’’ Maar voor de zekerheid zegt hij in interviews toch maar dat het niveau van de arbiters in Nederland ‘fantááástisch’ is.

Op het veld garandeert de aanvoerdersband hem al evenmin extra bescherming, zo leerde de eerste thuiswedstrijd van dit seizoen tegen Roda JC. Om zijn eerste competitiezege met Ajax binnen te slepen, offerde trainer Marco van Basten zijn topschutter die hij twee weken eerder nog voor geen 40 miljoen euro wilde laten gaan.

Van Basten deed het zonder zich af te vragen wat Huntelaar en de rest van de wereld ervan vonden.

Voor zijn ingreep volgde een puur voetbalinhoudelijke uitleg. Zoals die ook klonk toen hij afgelopen zondag tegen NEC binnen 41 minuten Gabri van het veld haalde, Ajax’ meest geroutineerde middenvelder. Van Basten ziet spelers na zo’n ingreep nog als even belangrijke stukken op zijn schaakbord. Maar alles in het leven draait om perceptie, dus je moet er op berekend zijn dat de speler iets anders ervaart.

Van Basten en Huntelaar hebben een voorgeschiedenis met elkaar uit hun periode bij het Nederlands elftal. In het jaar dat Ruud van Nistelrooy bedankte voor Oranje blééf Huntelaar in de spits maar stuivertje wisselen met Dirk Kuyt. Eerder viel hij onder bondscoach Van Basten al af voor het WK.

Nu ze bij Ajax met elkaar werken, heeft Van Basten het al een paar keer publiekelijk voor Huntelaar opgenomen. Waar ze allebei niks aan kunnen doen is dat de ploeg een speler ontbeert die dicht bij Huntelaar in de buurt kan opereren. Een balvaste middenvelder met diepgang, creativiteit én het vermogen om ook als tweede spits te spelen.

Met Sulejmani leek er iets te kunnen groeien, maar de kleine Serviër hervat pas volgende week de groepstraining na zes weken blessureleed.

Zonder zo’n nummer 10 heeft Huntelaar de neiging zelf een grotere ruimte op het veld te willen bestrijken. Het resultaat is dan hij dan alleen nog maar meer van het doel verwijderd raakt. Over dit soort zaken praten Van Basten en Huntelaar met elkaar. Ze delen liefde voor het vak en een oog voor detail. Maar ook daarin zit toch nog wel verschil. Op het WK van 2006 kwam Van Basten het stadion van Leipzig binnen. Het was daags voor het openingsduel van Oranje. De eerste blik die de bondscoach wierp was er één in de lucht, om de stand van de zon te controleren op het tijdstip dat er een dag later zou worden afgetrapt.

Toen Huntelaar laatst bij Feyenoord – Ajax de toss won, koos hij ervoor om het mentaal gewonde Feyenoord in de tweede helft te laten aanvallen richting het doel met zijn meest fanatieke fans.

Zoiets had Van Basten vroeger als aanvoerder nooit gedaan.

Bron: http://www.sportwereld.nl(...)naar_zekerheden.html
pi_62738848
Lineker 27-09: 'Hunter kent spitsgeheimen'
http://video.eredivisielive.nl/license.php?ProductID=19069
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 00:51:02 #175
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_62739360
Sneijder, een echte Ajacied.

pi_62739413
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 00:51 schreef Kopbal het volgende:
Sneijder, een echte Ajacied.

Kom je ook weer uit je grot?

Lekker boeiend dat Utrecht shirt hij komt uit Utrecht en het werd hem gevraagd, ik zie geen probleem
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 00:58:37 #177
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_62739438
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 00:55 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Kom je ook weer uit je grot?

Lekker boeiend dat Utrecht shirt hij komt uit Utrecht en het werd hem gevraagd, ik zie geen probleem
Ik moest er stiekem wel een beetje van lachen.

Sno in de spits is trouwens niet eens zo'n heel gek idee.
pi_62739457
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 00:58 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Zoals eerder opgemerkt, de Utrechters zullen het erger vinden dan de meeste Ajacieden
pi_62739544
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

De tribunes bij jullie zijn stijler en er zit een dak op. Dat zorgt voor een betere weerkaatsing van het geluid.
Nee, als we een lied cht hard zingen dan hoor je het geluid ineens zachter gaan. Ze dempen het dus gewoon omdat het anders de commentator overtreft.

Nu nog iedereen staan en het is perfect.
pi_62739591
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 00:58 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Slechter dan Makaay zal ie niet zijn idd.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 01:20:53 #181
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_62739603
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 01:19 schreef Nashje het volgende:

[..]

Slechter dan Makaay zal ie niet zijn idd.
Hihi.

Nee maar serieus, in deze rol is hij compleet nutteloos voor jullie en hij heeft bewezen bij Jong Oranje een goed breekijzer te zijn.

Stiekem heeft Bassie gewoon een nieuwe Urzaiz gekocht.
pi_62739632
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 01:20 schreef Kopbal het volgende:

[..]

in deze rol is hij compleet nutteloos
Ook in de rol die die heeft gehad . Nee, Sno is fysiek sterk, maar meer dan dat kan ik er niet van maken, helaas.
pi_62740274
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:50 schreef Jasza het volgende:
[ afbeelding ]

Nemen jullie wel is dartpijltjes mee?
Uhm, hoe wil je foto's maken als je geen camera mee naar binnen mag nemen? En nee, ik ga er niet mee gooien (of met de batterijen) want dat ding was al duur genoeg. Beetje jammer.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:25:34 #184
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_62742313
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:24 schreef Houniet het volgende:
Cvita dus 6 weken eruit.
. Dit begint echt kansloos te worden..
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:27:08 #185
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_62742340
quote:

[..]

Ahja, net zoals de afgelopen 3 keer dat jullie kwamen?
Onderschatting door de tegenstander is waardoor wij juist sterker worden. Volgens mij wordt t ook maar 5 graden morgenavond. Beetje regen erbij, volle bak erop kletsen en het wordt sowieso geen makkie
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_62742356
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]

. Dit begint echt kansloos te worden..
Ja vooral als hij zijn MRI scan vandaag pas gaat maken
pi_62742397
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:27 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Ahja, net zoals de afgelopen 3 keer dat jullie kwamen?
Onderschatting door de tegenstander is waardoor wij juist sterker worden. Volgens mij wordt t ook maar 5 graden morgenavond. Beetje regen erbij, volle bak erop kletsen en het wordt sowieso geen makkie
't Is Patrick, die vindt nog steeds dat we ongeslagen kampioen moeten worden met een doelsaldo van 130 voor en 10 tegen.
Iedereen hier weet dat Heracles geen makkie zal worden. Hopelijk dat de spelers daar ook van doordrongen zijn.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_62742538
WTF doet Sneijder nou bij die Jakhals?

Hij trekt zonder blikken of blozen dat Utrecht shirt aan en zegt dat hij het een mooi shirt vind en het hem wel staat

pi_62742563
Hoi Spuit 11.
pi_62742583
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:36 schreef sjimz het volgende:
Hoi Spuit 11.
Lol, had idd nog niets terug gelezen.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:54:45 #191
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_62743065
beetje jammer van Wes ;-)
pi_62744908
boeie van Wes, alleen als ie een psv of feyenoord shirt aantrekt kijk ik raar op.
pi_62745172
Moet die lekker zelf weten, maar kennelijk is die dan al die gezellige spreekkoren al weer vergeten.

Bij de sportweel reacties, wil iemand Sno als linksbuiten zien haha!
http://www.sportweek.nl/detail.asp?groupid=2&newsid=76348
pi_62747110
wtf het is morgen gewoon een competitie wedstrijd tegen Heracles ik dacht voor de beker ofzo
AFC AJAX
pi_62747363
Voor de verandering lopen we er morgen gewoon eens overheen in een uitwedstrijd. Omdat het tijd is.
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
pi_62747809
quote:
'Ajax volgt Bosnische middenvelder'

Volgens Belgische media heeft Ajax interesse in de Bosnische middenvelder Sulejman Smajic. Smajic is bezig aan zijn eerste seizoen bij het Belgische FCV Dender en maakt daar indruk.

De Bosniër speelde tussen 2004 en 2008 bij Zrinsjki Mostar uit zijn geboorteland. Ajax zou bijna wekelijks scouts naar Dender sturen om de verrichtingen van Smajic te volgen.

Naast de Nederlandse topclubs zou er ook interesse zijn uit Spanje voor de 24-jarige middenvelder. Smajic staat bij het Dender van Johan Boskamp overigens nog onder contract tot medio 2012.
pi_62747828
Eindelijk, het scoutingapparaat werkt.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:36:56 #198
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_62747871
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:35 schreef Scorpie het volgende:
Eindelijk, het scoutingapparaat werkt.
Waarschijnlijk toen ze Sulejmani aan het scouten waren, zijn ze deze speler tegengekomen in het computerbestand.
pi_62747901
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:36 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Waarschijnlijk toen ze Sulejmani aan het scouten waren, zijn ze deze speler tegengekomen in het computerbestand.
Zoeken op:

"Sulej*"

Verrek, meerdere Sulej. Nou dan gaan we ze maar allemaal bekijken!
pi_62747981
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zoeken op:

"Sulej*"

Verrek, meerdere Sulej. Nou dan gaan we ze maar allemaal bekijken!
Als ze dezelfde naam hebben zullen ze ook wel net zo goed kunnen voetballen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')