quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:01 schreef buddie het volgende:Voor ik gebashed wordt: ik ben conservatief opgevoedt. Niet lullen maar poetsen verhaal. Ik ben me daar terdege van bewust, en vind dat het me geen kwaad heeft gedaan. Als ik zelf kinderen op zou voeden zou ik dat op dezelfde manier doen.
[..]
Mijn inziens moeten jongeren tot 18 gewoon voor 11 uur binnen zijn. Gewoon hun schoolwerk doen, een bijbaantje hebben, en niet zo veel eisen.
[..]
Ik zit hevig te spitten wat ik deed op die leeftijd (14-18) maar dat kwam volgens mij neer op spelen met vriendjes (onschuldig ipv rokend en bierdrinkend in het park hangen) boomhutten bouwen, met lego spelen, etc etc.
[..]
Vakkenvullen verdien je bijna niks mee? Wat denk jij dan. Het is ongeschoold werk. Je leeft in een kapitalistisch systeem. Als je meer wil, moet je meer je best doen. En door onze verzorgingsstaat loopt dat (je best doen vs de beloning) kwadratisch op om te voorkomen dat de onderkant van de samenleving gaat muiten. Ga studeren (in iets waarbij je iets kan, dus iets technisch, niet economisch / management, want dat gaat allemaal over de kop binnenkort) en werk je boven de rest uit.
[..]
Dus als ik het zo lees, vind je het logisch dat jongeren per definitie semi-crimineel bezig zijn TENZIJ de overheid ze daarvan weerhoudt. Weet je hoe verschrikkelijk veel belasting ik betaal voor die onzin?
In mijn ogen moeten jongeren ( o.a ik ) idd voor 11 uur binnen zijn, maar meestal gebeurt dit niet en doordat de ouders weinig tijd hebben
door het werken e.d kunnen jongeren gewoon hun gang gaan en al hebben de ouders tijd dan gebeurt het alsnog niet doordat jongeren van tegen
woordig brutaal en bijdehand tegen en dat ook tegen over hun ouders.
Verder verdien je met vakkenvullen niet veel mee, doordat het inderdaad ongeschoold werk is. Doordat je er zo weinig aan verdient ( het is helaas niet anders ) )
weerhoud dat jongeren om toch wel te gaan werken, ze hangen liever op straat met vrienden/vriendinnen dan dat ze gaan werken,
Verder verwachten jongeren ook veel van hun ouders, denk maar aan geld / kleding. Alles moet van papa en mama komen en ik doe er niks voorik ben nog minderjarig tot me 18en moeten zij voor mij zorgen. Dan denk ik bij me zelf je bent helemaal verkeerd bezig als je zo denkt
want op den duur moet je OOIT voor je brood werken en voor je zelf zorgen, en des te vroeger je hiermee begint des te beter het later voor je is maar dat dringt ook niet door tot jongeren wat eindigt als ze de 18 jarige leeftijd hebben bereikt, de ouders gewoon zeggen van en nu ga je maar het huis uit, en wat gebeurt er dan? ze komen in de schulden terecht, kunnen niet GOED voor hun zelf zorgen
mede omdat ze het niet gewend zijn om voor hun zelf te zorgen. Verder zijn vrienden/vriendinnen in je omgeving waar je mee omgaat ook heel belangrijk om geen slechte dingen te doen,
Meestal gaat het fout bij de opvoeding, papa en mama hebben het te druk met dat zogenaamde werken, verwaarlozen de kinderen al vroeg op leeftijd door ze naar opa en oma te brengen of naar de kindercreche.En wat gebeurt er dan? het kind heeft geen liefde / aandacht gekregen en bekeerd zich tegen de wereld en zoekt aandacht door juist slechte dingen te doen, En vergis je niet dit komt heel veel voor en vaak op vroege leeftijd al!
En er word gewoon simpelweg niks aan gedaan, hooguit een activiteit per jaar en daar houd het op. Het word gewoon tijd dat ouders hun kinderen beter gaan opvoeden door liefde / aandacht te geven en dat er gewoon iets te doen is een acitiviteit bijvoorbeeld : naar een pretpark met ze allen met het buurthuis of je moet ze juist iets laten doen en dan een beloning geven ( uiteten ofzo )
Het is gewoon daadwerkelijk wel logisch dat jongeren semi-crimineel bezig zijn, En je moet het meegemaakt hebben om het te weten.
Daarnaast ben ik er uiterst tegen dat jongeren onder de 16 jaar aan alcohol kunnen komen, Dit veroorzaakt ook ernstig veel overlast het zelfde geld voor jongeren tussen de 12 en de 16 jaar die blowen.
Kortom : De tijden van legospellen , en boomhutjes maken zijn gewoon voorbij. jongeren roken/drinken/blowen liever omdat dit gewoon stoer en spannend is voor hun zo van " kijk ik blow ik ben stoer " of zo van " kijk is hoeveel alcohol ik kan hebben " of zo van " ik voel me de baas want ik rook weetje " of ze gaan elkaar opstoken waar de meisjes bij zijn en dan gebeuren fouten dingen denk maar aan graffiti , vandalisme e.d of die ene zegt van " Kijk is hoeveel geld ik heb heehhe " en die andere word jaloers want meisjes van tegenwoordig houden van jongens met geld en een breed lichaam en een auto totdat je op een gegeven moment in de loverboy situatie terechtkomt
Voorbeeld :
Jan en Piet zijn beste vrienden en groeien samen op. Ze zijn allebei 14 jaar
Jan z`n ouders hebben het beter dan Piet z`n ouders,
Op een dag komt Jan met een mooie dure Mp3 speler.
Piet wilt hem ook en word jaloers en vraag thuis aan zijn ouders of hij er ook zo een kan krijgen
Helaas voor Piet hebben ze ouders het niet makkelijk en zijn altijd weg of aan het werken, Jan zijn ouders zijn altijd in het weekend thuis en doen dan leuke dingen met Jan,
Op een nacht kan Piet niet slapen, zijn ouders zijn nog steeds niet thuis en hij heeft het moeilijk met het feit dat hij niet de Mp3 speler heeft die Jan wel bezit. Piet besluit om even buiten een rondje te lopen ( Aangezie n de ouders er niet zijn kan Piet makkelijk het huis uit ) . Aangekomen bij het centrum ziet Piet de bewuste Mp3 speler in een etalage liggen, Jaloezie en woede overwint de angst van Piet want hij wil er ook bij horen,
Piet pakt een baksteen en gooit hem door het ruit, net op dat moment komt de Politie de hoek om en gaat achter Piet aan, Piet word opgepakt voor diefstal en komt voor het eerst in aanraking met Politie, Piet word uit huis geplaatst mede doordat zijn ouders nooit thuis zijn en hij een stafbare feit heeft gedaan wat best ernstig is op zijn leeftijd. In het tehuis krijgt Piet het moeilijk, hij heeft geen vrienden en ziet zijn ouders bijna nooit en doet zijn best niet meer op school. Op zijn 18de mag hij eindelijk het tehuis uit en hij komt Jan weer tegen met een heel mooi meisje, Jan heeft zijn school afgemaakt en heeft een bijbaantje en een goed vervolgopleiding. Piet heeft helemaal niks meer en woont op een kamer en leeft met weinig geld. Piet zit op het slechte pad nu en komt in aanraking met criminelen, en pleegt inbraken en rand vrouwen aan en beland uiteindelijk in de gevangenis
Hoe had dit kunnen voorkomen ?
De ouders van Piet hadden meer tijd voor hem kunnen maken en konden leuke dingen met hem doen dan was dit niet gebeurd. Liefde en aandacht overwint geld en dure spullen
[ Bericht 7% gewijzigd door dontf0kwithme op 28-10-2008 12:27:34 ]