abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62701461
quote:
Syrië beschuldigt VS van aanval

Syrië beschuldigt de Amerikanen in Irak van een luchtaanval in Syrië, bij de grens met Irak. Vier Amerikaanse gevechtshelikopters zouden het vuur hebben geopend op een Syrisch dorp en acht mensen hebben gedood. De Amerikanen hebben nog niet gereageerd.

Volgens ooggetuigen en de Syrische tv werd gericht geschoten op mensen in een gebouw in aanbouw. Het grensgebied wordt volgens de VS vaak gebruikt om wapens over de grens met Irak te smokkelen.

Deze week zei het Amerikaanse leger nog dat Syrië te weinig doet om de grens met Irak te bewaken. Syrië vraagt uitleg aan Amerikaanse en Iraakse diplomaten.
pi_62701554
Breaking news op Sky.
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:28:25 #3
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_62701562
Goede reden. Ze doen te weinig om de grens met Irak te bewaken dus dan knallen we maar gewoon een dorp naar de kanker. Nu heb je nóg minder mensen om de grens te bewaken
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:32:36 #4
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_62701747
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:28 schreef boem-dikkie het volgende:
Goede reden. Ze doen te weinig om de grens met Irak te bewaken dus dan knallen we maar gewoon een dorp naar de kanker. Nu heb je nóg minder mensen om de grens te bewaken
Ja want al die dode waren allemaal vast lieve collectanten!!!
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:33:27 #5
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_62701794
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:32 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Ach, echt goede redenen komen ze toch niet mee op de proppen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:34:13 #6
104871 remlof
Europees federalist
pi_62701836
"There might also have been ground troops involved coming from those helicopters" zeggen ze net op Sky News op televisie.
pi_62701901
Wat een oliedomme politieke move zeg
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_62702304
Syrië lijkt me een land waar ze niet zo snel het moslimfundamentalisme zullen een duwtje in de rug geven. Laat de VSA-ers in godsnaam niet doen wat ze nu in de Pakistaanse grensstreek met Afghanistan uitspoken.
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:50:32 #9
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_62702514
Werkelijk godgeklaagd. Hopelijk zal het bij een eenmalig incident blijven.
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:56:52 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62702758
Oftewel wat terroristen uitgeschakeld. Goed zo.
censuur :O
pi_62702900
Zat daar in 2003 geen Jihad-basis?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_62703023
Ik vermoed dat Syrië nog ander vuurwerk te verwachten heeft. Syriërs die wat verder vooruit zien doen er niet slecht aan om Damascus te verlaten.
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:03:43 #13
104871 remlof
Europees federalist
pi_62703041
Eight die in US attack inside Syria: official media

DAMASCUS (AFP) — American helicopter-borne troops launched an assault on Sunday on a building in a Syrian border village with Iraq, killing eight civilians, official Syrian media reported.
The government has summoned the official US and Iraqi representatives to protest, state television and the official SANA news agency said.
"Four American helicopters violated Syrian airspace around 16:45 local time (1345 GMT) on Sunday. They penetrated eight kilometres (five miles) into Syria," the official media said.
"American soldiers" who had emerged from helicopters "attacked a civilian building under construction and fired at workmen inside, causing eight deaths," the reports said.
"The helicopters then left Syrian territory towards Iraqi territory," SANA said.

bron: AFP
pi_62703103
Goh, Cambodia all over again...
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:07:37 #15
104871 remlof
Europees federalist
pi_62703176
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:03 schreef Clara het volgende:
Ik vermoed dat Syrië nog ander vuurwerk te verwachten heeft. Syriërs die wat verder vooruit zien doen er niet slecht aan om Damascus te verlaten.
Bush heeft anders nog maar anderhalve week, dan is de volgende president gekozen en kan ie niet veel anders meer dan z'n tijd uitzitten tot januari.
pi_62703213
jaaaa, jongens, kom op. Is er echt iemand die daarin tuint?
Verkiezingen in twee weken waarbij Obama voor ligt in de peilingen die zo snel mogelijk troepen daar weg wil halen. Economische crisis waardoor er eigenlijk echt echt geen geld meer in oorlog gestopt kan worden en men begint er op deze manier een en doet het voorkomen alsof dat echt echt niet anders kon. Wat zijn de plannen daar? Afleiding van de shit waar het echt om gaat?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_62703240
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:07 schreef remlof het volgende:

[..]

Bush heeft anders nog maar anderhalve week, dan is de volgende president gekozen en kan ie niet veel anders meer dan z'n tijd uitzitten tot januari.
Die klootzak wil een derde termijn want hij ziet ook wel dat McCain het niet gaat redden.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_62703356
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:07 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat vuurwerk komt natuurlijk niet vanuit Amerika maar vanuit een ander land in de regio dat momenteel politieke instabiliteit beleeft en haar voortbestaan wenst te garanderen als het geprovoceerd wordt.
pi_62703437
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:09 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Die klootzak wil een derde termijn want hij ziet ook wel dat McCain het niet gaat redden.
Heeft meneer Bush jou persoonlijk iets aangedaan? Je komt zo verhit over en je doet voorkomen zijn gedachten te kennen...
pi_62703733
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:14 schreef Clara het volgende:

[..]

Heeft meneer Bush jou persoonlijk iets aangedaan? Je komt zo verhit over en je doet voorkomen zijn gedachten te kennen...
Dit komt zo opzettelijk over dat het me idd kwaad maakt ja. Vooral ook omdat het minder een ver van mijn bed show is dan ik graag voor mezelf en de rest van de wereld zou wensen.
Trouwens, niet Bush alleen hoor. Maar het hele circus erachter en eromheen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_62704088
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:12 schreef Clara het volgende:

[..]

Dat vuurwerk komt natuurlijk niet vanuit Amerika maar vanuit een ander land in de regio dat momenteel politieke instabiliteit beleeft en haar voortbestaan wenst te garanderen als het geprovoceerd wordt.
Welk land? Israël?
pi_62704189
Ik wordt evenals jij verontwaardigd over het gemak waarmee maar even met mensenlevens lijkt te worden gespeeld. Graag zie ik ook wat meer licht op wie en wat er nu precies tot deze actie heeft geleid maar ik zou dan weer niet direct George Bush als kop van Jut voor ergernis over dit soort acties gebruiken. Dat maakt het immers voor mensen die niets willen verantwoorden gemakkelijker om je als complotdenkster weg te zetten.
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:34:18 #23
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62704214
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:32 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Precies, wie heeft een heksenjachtproces nodig, iedereen naar de tering knallen FTW!11!!
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 oktober 2008 @ 22:38:15 #24
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62704360
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:09 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Dan zal hij toch eerst een wetswijziging er door moeten jassen.
pi_62704510
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:38 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, zat ook al te denken...
Ze kunnen 2 keer gekozen worden en daarna is het toch echt...

Misschien de laatste erectie van Bush?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_62704636
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:38 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Laten we dan maar hopen dat het gewoon een smerige afleidingsmanouvre is om blijvende oorlog (en het gelijk krijgen over de "noodzaak" van die oorlog) populair te maken en zo de mensen te laten inzien dat omwille van de veiligheid voor McCain gestemd dient te worden.

Maar de economische situatie is ook bagger en die heeft ook geen lekkere invloed op de republikeinen. Ik zie dit wel als een noodgreep. Wie weet welke noodgrepen men nog uit de hoge hoed kan toveren.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_62704700
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:33 schreef Clara het volgende:
Ik wordt evenals jij verontwaardigd over het gemak waarmee maar even met mensenlevens lijkt te worden gespeeld. Graag zie ik ook wat meer licht op wie en wat er nu precies tot deze actie heeft geleid maar ik zou dan weer niet direct George Bush als kop van Jut voor ergernis over dit soort acties gebruiken. Dat maakt het immers voor mensen die niets willen verantwoorden gemakkelijker om je als complotdenkster weg te zetten.
Da's het lullige als je president bent, he.
Zo zijn er wel meer voorbeelden in de geschiedenis te noemen waar de club erachter niet wordt genoemd die er eigenlijk voor verantwoordelijk is.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_62704776
Voor een land met een dergelijke militaire macht zijn ze strategisch gezien echt zo belachelijk dom bezig. Het is verbijsterend hoe een land dat zo groot(s) was, binnen een tiental jaar het spoor volledig is kwijtgeraakt.

Voor ons Europeanen alleen maar beter. Laat de Atlantic maar zo groot mogelijk worden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_62704802
Laat ze syrie maar binnenvallen, Hezbollah kickt ze er wel uit
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:54:48 #30
104871 remlof
Europees federalist
pi_62704961
Vreemd dat CNN het niet meldt op de frontpage, maar alleen onder de "Middle-East" sectie: http://edition.cnn.com/20(...)yria.iraq/index.html
pi_62705158
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:31 schreef Alcatraz het volgende:

[..]

Welk land? Israël?
Er is geen ander land in het Midden-Oosten met een parlementaire democratie dat wordt omringd door buren met wie het vriendelijk gezegd gespannen samenleeft. Jaren eerder zag het zich gedwongen in te grijpen in Irak om Saddam Hoessein van de inzet van kernwapens af te kunnen houden.Ik denk dat het vandaag de dag klaarstaat om in Iran en Syrië hetzelfde te doen als het dat voor de eigen veiligheid nodig acht. Er gan geruchten dat een deel van Saddams chemische speelgoed nabij Damascus opgeslagen ligt en dat ook Syrië de zelfmoordenaars aanstuurt die momenteel in Irak huishouden. Het valt te hopen voor de inwoners van Damascus dat het slechts geruchten zijn nu Amerika een andere koers lijkt te willen varen en Israël zichzelf als een kat in het nauw zou kunnen beschouwen.
pi_62705233
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:50 schreef EricT het volgende:
Laat ze syrie maar binnenvallen, Hezbollah kickt ze er wel uit
Dat kon je wel eens tegenvallen als er minder conventionele wapens worden ingezet. Bovendien is ook Bashar al-Assad niet gebaat bij een al te machtig Hezbollah.
  zondag 26 oktober 2008 @ 23:10:35 #33
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_62705506
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Oftewel wat terroristen uitgeschakeld. Goed zo.
Want elke dorpeling is natuurlijk een terrorist?

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 28-10-2008 11:46:28 ]
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 26 oktober 2008 @ 23:14:26 #34
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_62705655
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:33 schreef Clara het volgende:
Ik wordt
"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
pi_62705691
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 23:03 schreef Clara het volgende:

[..]

Dat kon je wel eens tegenvallen als er minder conventionele wapens worden ingezet. Bovendien is ook Bashar al-Assad niet gebaat bij een al te machtig Hezbollah.

Die redenering wordt ook weleens gedaan als het Iran betreft. Maar we zullen zien als puntje bij paaltje komt
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  zondag 26 oktober 2008 @ 23:22:36 #36
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_62705933
Weer een landje boos gemaakt...
  • Pakistan
  • Syrie
    En god weet waar ze nog meer met smear 'tactics' bezig zijn.
    Lijkt meer op het rotzooi trappen om het leger apparaat aan de gang te houden (in deze woelige tijden).
    Zonder vrede heeft Amerika een stem(metje) in het MO.
  • pi_62706099
    quote:
    Op zondag 26 oktober 2008 23:22 schreef Drugshond het volgende:
    Weer een landje boos gemaakt...
  • Pakistan
  • Syrie
    En god weet waar ze nog meer met smear 'tactics' bezig zijn.
    Lijkt meer op het rotzooi trappen om het leger apparaat aan de gang te houden (in deze woelige tijden).
    Zonder vrede heeft Amerika een stem(metje) in het MO.
  • Ow, intern zijn ze ook aardig bezig met smear tactics. Lees net op de frontpage dat iemand nu beweert dat Obama in Kenia geboren is en niet op Hawaii en dat er nog meer dingen zijn waarom hij eigenlijk niet verkiesbaar zou mogen zijn.
    Umuntu Ngumuntu Ngabantu
    pi_62706209
    quote:
    Op zondag 26 oktober 2008 22:49 schreef El_Matador het volgende:
    Voor een land met een dergelijke militaire macht zijn ze strategisch gezien echt zo belachelijk dom bezig. Het is verbijsterend hoe een land dat zo groot(s) was, binnen een tiental jaar het spoor volledig is kwijtgeraakt.

Voor ons Europeanen alleen maar beter. Laat de Atlantic maar zo groot mogelijk worden.
    idd het is niet zozeer de militair die zijn hoofd verliest maar de politicus
    Ik mag hopen dat dit syrische propaganda is want dit lijkt een opmaat voor iran te worden.
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
      zondag 26 oktober 2008 @ 23:42:14 #39
    9362 Dubbelzuurrr
    Humanistisch misantroop
    pi_62706503
    quote:
    Op zondag 26 oktober 2008 22:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:
    Goh, Cambodia all over again...
    Béétje voorbarig...

Andere vliegrichting ook...
    It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
      maandag 27 oktober 2008 @ 01:05:33 #40
    111528 Viajero
    Who dares wins
    pi_62707866
    quote:
    Op zondag 26 oktober 2008 22:03 schreef remlof het volgende:
    Eight die in US attack inside Syria: official media

DAMASCUS (AFP) — American helicopter-borne troops launched an assault on Sunday on a building in a Syrian border village with Iraq, killing eight civilians, official Syrian media reported.
    The government has summoned the official US and Iraqi representatives to protest, state television and the official SANA news agency said.
    "Four American helicopters violated Syrian airspace around 16:45 local time (1345 GMT) on Sunday. They penetrated eight kilometres (five miles) into Syria," the official media said.
    "American soldiers" who had emerged from helicopters "attacked a civilian building under construction and fired at workmen inside, causing eight deaths," the reports said.
    "The helicopters then left Syrian territory towards Iraqi territory," SANA said.

bron: AFP
    Toen Israel die kerncentrale in aanbouw in Syrie in de as legde werd ook eerst gezegd dat het een civiel gebouw in aanbouw was.

Ik ben benieuwd wat hier aan de hand was. Het kan natuurlijk ook een stel triggerhappy GI's zijn die niet goed op hun GPS gekeken hebben.

Leuk te zien dat iedereen hier al weet wat er gebeurd is en waarom, en wie de slachtoffers en de daders waren. Meldt je aan bij een van de veiligheidsdiensten daar, ze kunnen mensen die zo snel dingen kunnen achterhalen op basis van zo weinig informatie goed gebruiken.
    It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
      maandag 27 oktober 2008 @ 01:09:25 #41
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_62707912
    quote:
    Op zondag 26 oktober 2008 23:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

idd het is niet zozeer de militair die zijn hoofd verliest maar de politicus
    Ik mag hopen dat dit syrische propaganda is want dit lijkt een opmaat voor iran te worden.
    Helaas, de Amerikanen hebben het al bevestigd:

The raid was confirmed by a US official in Washington, who said it targeted elements of a network supplying foreign fighters to Iraq from North Africa and the Middle East.

...

The US official told the Associated Press that while there had been considerable success dealing with "rat lines" conveying militants into Iraq near the Euphrates River, the part of the network involving elements of the Syrian army had been out of reach.
    "The one piece of the puzzle we have not been showing success on is the nexus in Syria," the official said. "We are taking matters into our own hands."

Bron
      Moderator maandag 27 oktober 2008 @ 09:39:35 #42
    8781 crew  Frutsel
    pi_62710528
    quote:
    Amerikaanse aanval in Syrië
    Vier Amerikaanse legerhelikopters hebben zondag een zeer zeldzame aanval uitgevoerd op Syrisch grondgebied, in de buurt van de Iraakse grens. Acht mensen zijn omgekomen, onder wie vier kinderen. Dat hebben Syrische functionarissen laten weten.
    Amerikaanse troepen zouden een gebouw in aanbouw hebben aangevallen nabij Abu Kamal. Deze plaats bevindt zich op Syrisch grondgebied, ongeveer 8 kilometer van de grens met Irak.

"Syrië veroordeelt de ernstige aanval en houdt de Verenigde Staten verantwoordelijk voor de agressie en de vergeldingsacties'', aldus het Syrische staatspersbureau SANA. Verder heeft Syrië de zaakgelastigde van Irak op het matje geroepen.

De Amerikaanse regering liet weten dat het de Syrische beschuldigingen onderzoekt. Luitenant-kolonel Chris Hughes, woordvoerder van de Amerikaanse troepen in het westen van Irak, zei dat Amerikaanse militairen aan de Iraakse kant van de grens niet bij de aanval waren betrokken. Amerikaanse media meldden maandag echter op basis van anonieme bronnen binnen Defensie dat de Amerikanen wel degelijk achter de aanval zaten. De actie zou gericht zijn tegen buitenlandse strijders die banden hebben met het terreurnetwerk al-Qaeda.

De militanten reizen volgens de VS via Syrië naar Irak. Syrië zou ovoldoende inspanningen leveren om te voorkomen dat die strijders Irak binnentrekken. Vorige week zei generaal-majoor John Kelly, een hoge Amerikaanse militair in Irak, dat dat er op een groot gedeelte van de Syrisch-Iraakse grens geen toezicht is. Volgens een anonieme functionaris hebben de Amerikanen daarom besloten ,,de zaken in eigen hand te nemen''.
      maandag 27 oktober 2008 @ 10:36:16 #43
    101811 Nicky_Rincon
    ilharaka baraka
    pi_62711888
    En ze proberen nog maar weer eens een touwtje extra in handen te nemen..
    la taqta il-amal
    pi_62711954
    De beelden zeggen in ieder geval wel wat, geen enkel wapen te bespeuren. Wel tapijtjes en wat kleertjes her en der in een gebouw waar het dak nog niet eens op zit en de stellingen overal staan. En bloedspetters natuurlijk. Maar goed, Syrië is een van de Axis of Evil dus het is een complot! En Amerika heeft ons weer behoed voor een aanval van de baby-etende terroristen!
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_62712198
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 10:39 schreef Mutant01 het volgende:
    De beelden zeggen in ieder geval wel wat, geen enkel wapen te bespeuren
    Case closed, iedereen weet dat wapens onmogelijk kunnen worden weggehaald voordat Al Jazeera met de cameraploeg arriveert. Misschien kan de Green Helmet Guy nog even langskomen om met een lijkje te paraderen en een teddybeertje neer te leggen voor de fotografen.
    pi_62712258
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 10:47 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Case closed, iedereen weet dat wapens onmogelijk kunnen worden weggehaald voordat Al Jazeera met de cameraploeg arriveert. Misschien kan de Green Helmet Guy nog even langskomen om met een lijkje te paraderen en een teddybeertje neer te leggen voor de fotografen.
    Uiteraard, want de insurgents die gaan daar, na een constante aanval van de VS weer terug om hun wapens op te halen - die de VS daar hebben laten liggen, logisch toch! En die mensen in het ziekenhuis, allemaal acteurs toch? Its all a freakin complot! Die kinderen zijn gewoon doodgemaakt door Syrië om de VS in een kwaad daglicht te stellen!
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_62712876
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 01:05 schreef Viajero het volgende:

Toen Israel die kerncentrale in aanbouw in Syrie in de as legde werd ook eerst gezegd dat het een civiel gebouw in aanbouw was.
    En later bleek ook nog eens dat er geen straling gevonden is, dus laten we voor de afwisseling toch maar eens de syriers geloven ipv de liegende en bedriegende israeliers en amerikanen.
    http://latimesblogs.latim(...)syria-more-ques.html
    quote:
    Leuk te zien dat iedereen hier al weet wat er gebeurd is en waarom, en wie de slachtoffers en de daders waren. Meldt je aan bij een van de veiligheidsdiensten daar, ze kunnen mensen die zo snel dingen kunnen achterhalen op basis van zo weinig informatie goed gebruiken.
    Ja laat de VS hier in nederland ook maar even met een helicopte een willekeurig huis aan gort schieten omdat er zogenaamd huisvesting aan terroristen werdt verleend.

Maar zoals altijd de VS doet gewoon wat men niet kan laten, sommige mensen verdedigen dat willekeurig om zich heen slaan gedrag andere gaan er tegen in, maar de VS komt er toch mee weg.
    pi_62713454
    Apart.
      maandag 27 oktober 2008 @ 11:40:17 #49
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_62713689
    Ik heb op zich nog wel net genoeg vertrouwen in de Amerikanen dat ze niet at random mensen doodgeschoten hebben. Het kan natuurlijk wel zijn dat ze een groep terroristen / Syrische geheime dienst achtervolgd hebben, dat deze een willekeurig huis ingerend zijn om de helikopters te ontwijken en dat de bewoners nu de collateral damage zijn.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_62713754
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 11:40 schreef speknek het volgende:
    Ik heb op zich nog wel net genoeg vertrouwen in de Amerikanen dat ze niet at random mensen doodgeschoten hebben. Het kan natuurlijk wel zijn dat ze een groep terroristen / Syrische geheime dienst achtervolgd hebben, dat deze een willekeurig huis ingerend zijn om de helikopters te ontwijken en dat de bewoners nu de collateral damage zijn.
    Als ze een heel land in puin kunnen schieten na valse beschuldigingen, waarom zou dat dan niet zo kunnen bij een willekeurig huis. Sowieso, vertrouwen hebben in Amerikanen.....Blackwater ftw.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_62713818
    Ja. inderdaad. Ik heb net niet genoeg vertrouwen in de Amerikanen (in niemand, zeg maar)... het zou net zo goed een foutje kunnen zijn. Dat gebeurt.
    pi_62713952
    Mijn voormalig thuisland!
      maandag 27 oktober 2008 @ 11:50:41 #54
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_62713969
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 11:42 schreef Mutant01 het volgende:
    Als ze een heel land in puin kunnen schieten na valse beschuldigingen,
    Nouja, in tegenstelling tot de populaire opinie, is Irak nou ook weer niet random wanton destruction.
    quote:
    waarom zou dat dan niet zo kunnen bij een willekeurig huis. Sowieso, vertrouwen hebben in Amerikanen.....Blackwater ftw.
    Die zijn privaat en dragen dus geen politieke consequenties. Toegegeven, de Bush administratie heeft toch al weinig meer in aanzien te verliezen. De Assads ook niet, natuurlijk.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_62714118
    Ik zie hier trendvorming. Turkije die de PKK aanpakt in Irak, Colombia de FARC in Ecuador, de Amerikanen die de Taliban achtervolgen tot in Noordoost-Pakistan.
    If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
    pi_62714123
    Kennelijk werkt het in Pakistan ook zo goed. Ja: apart.
    pi_62714636
    October surprise.
    pi_62716928
    Weer eens wat anders dan een zwarte september in Jordanië... of een syrische ordehandhaving in Hama.
    pi_62720494
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 11:56 schreef damian5700 het volgende:
    Ik zie hier trendvorming. Turkije die de PKK aanpakt in Irak, Colombia de FARC in Ecuador, de Amerikanen die de Taliban achtervolgen tot in Noordoost-Pakistan.
    Idd
    De volgende keer bezetten ze een heel land om 3 terroristen te pakken
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
      maandag 27 oktober 2008 @ 17:22:39 #60
    101811 Nicky_Rincon
    ilharaka baraka
    pi_62723977
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 13:32 schreef Clara het volgende:
    Weer eens wat anders dan een zwarte september in Jordanië... of een syrische ordehandhaving in Hama.
    Heb je iets persoonlijks tegen Syrie/pro-Israël
    la taqta il-amal
    pi_62724140
    Het is al langer bekend dat het Syrische Ba'ath regime en de Syrische geheime dienst terroristen trainen die aanslagen in Irak plegen. De meeste terroristen komen Irak binnen via Syrië. De Iraakse regeringswoordvoerder heeft gezegd dat de Amerikanen een terroristenkamp in Syrië hebben aangevallen dat gebruikt werd door een bekende terreurgroep die onlangs nog 13 Iraakse agenten heeft gedood. Irak had Syrië al verzocht om deze terroristen uit te leveren aan Irak maar Syrië gaf daar geen gehoor aan.
      maandag 27 oktober 2008 @ 17:31:51 #62
    185261 Scaurus
    Memento mori
    pi_62724228
    Zullen wel weer een loze beschuldiging of ongeluk zijn. Immers, wat voor diplomatiek voordeel hebben de Amerikanen bij het in puin schieten van het dorp?
    Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
    Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
      maandag 27 oktober 2008 @ 17:40:27 #63
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_62724467
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 17:31 schreef Scaurus het volgende:
    Zullen wel weer een loze beschuldiging of ongeluk zijn. Immers, wat voor diplomatiek voordeel hebben de Amerikanen bij het in puin schieten van het dorp?
    Soldaten zijn net mensen, dat kun je natuurlijk ook in je overweging meenemen.

Zoals mensen die 'yeeehaaaa' schreeuwen als ze met hun nightvision op witte silhouetten schieten.
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
      maandag 27 oktober 2008 @ 17:44:29 #64
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_62724569
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 17:31 schreef Scaurus het volgende:
    Dé Amerikanen diplomatiek niets, maar de Republikeinse partij zou politiek gezien best wel eens gebaat kunnen zijn bij een escalatie van de oorlog zo vlak voor de verkiezingen.
    pi_62725804
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 11:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Sowieso, vertrouwen hebben in Amerikanen.....Blackwater ftw.
    Was jij niet de user die het belachelijk vond alle moslims en lislamanden over één kam te scheren? (waar ik achter sta)
    Je doet het goed om zo te posten. Valt me tegen, want het ontkracht je wijze woorden in een ander topic. Beetje selectief.

Ben trouwens wel voor een neutraal onderzoek.
    Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
    pi_62726049
    quote:
    'Doelwit aanval Syrië was smokkelaar'

WASHINGTON - De aanval van het Amerikaanse leger in Syrië zondag was gericht op een zeer belangrijke regionale smokkelaar van terroristen.

Deze man, Abu Ghadiya, zou om het leven zijn gebracht toen vier legerhelikopters vanuit Irak toesloegen in een dorp nabij de grens met Irak.

Dat meldde een Amerikaanse overheidsfunctionaris maandag. "De operatie was succesvol", aldus de anonieme bron. "We nemen aan dat hij om het leven is gekomen." Zeker acht personen kwamen om het leven door de aanval.

Bron
    pi_62727055
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 18:25 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Was jij niet de user die het belachelijk vond alle moslims en lislamanden over één kam te scheren? (waar ik achter sta)
    Je doet het goed om zo te posten. Valt me tegen, want het ontkracht je wijze woorden in een ander topic. Beetje selectief.

Ben trouwens wel voor een neutraal onderzoek.
    Niks selectief aan, ik vertrouw de Amerikanen voor geen meter. Dat kan zelf best belachelijk zijn, ik zeg namelijk niet dat mijn wantrouwen jegens elke Amerikaan niet belachelijk is.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_62727094
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 18:30 schreef Irakees het volgende:

[..]

De operatie was succesvol, maar ze weten niet of hij nog leeft en/of hij überhaupt geraakt is.

Allah Al Watan Al Malik
      maandag 27 oktober 2008 @ 19:28:32 #69
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_62728184
    quote:
    Op zondag 26 oktober 2008 21:33 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ach, echt goede redenen komen ze toch niet mee op de proppen.
    Het is toch overduidelijk wat hier aan de hand is!!

McCain is momenteel kansloos in de verkiezingen. De enige manier waarop hij nog een kans zou maken is wanneer er een conflict escaleert en het Amerikaanse publiek behoefte krijgt aan een leider met veel politieke/militaire ervaring die van de harde lijn.

Daar gaat het om. Binnenlandse politiek (op Syrisch grondgebied)

Enfin, laten we hopen dat Syrië niet op de provocatie ingaat. Wanneer er de komende drie weken ergens nog een oorlogje uitbreekt weet je hoe het komt!
    The End Times are wild
    pi_62728429
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 18:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De operatie was succesvol, maar ze weten niet of hij nog leeft en/of hij überhaupt geraakt is.

Het blijven Amerikanen. Men vindt het tegenwoordig blijkbaar geen probleem meer als er 7 onschuldige omstanders omkomen. Moesten die Syriërs maar geen terroristen helpen! De nabestaanden kunnen bij Bashar al-Assad gaan klagen! Zo werkt het dus niet. De nabestaanden zullen vast wraak willen nemen.

De Amerikanen wilden met deze actie een signaal afgeven: "de terroristen zijn niet langer veilig in Syrië". Maar waarom hebben de Amerikanen dan niet eerder ingegrepen toen Irak een hel was vergeleken met Irak vandaag? De Amerikanen hebben deze aanval om meerdere redenen uitgevoerd: Syrische steun aan Hezbollah (anti-Israël), Syrische leger dat in grote getallen aanwezig is vlakbij de grens in het noorden van Libanon (Syrische bemoeienis met Libanon), Syrische steun aan terroristen die mensen opblazen in Irak (anti-Irak) en wat de Amerikanen vooral dwars zit is dat Syrië een bondgenoot is van Iran. Deze aanval is ook een signaal richting de Europese landen die juist een einde hadden gemaakt aan de isolering van Syrië, de Amerikanen willen blijkbaar nog geen toenadering.
    pi_62728722
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 19:35 schreef Irakees het volgende:

[..]

Het blijven Amerikanen. Men vindt het tegenwoordig blijkbaar geen probleem meer als er 7 onschuldige omstanders omkomen. Moesten die Syriërs maar geen terroristen helpen! De nabestaanden kunnen bij Bashar al-Assad gaan klagen! Zo werkt het dus niet. De nabestaanden zullen vast wraak willen nemen.

De Amerikanen wilden met deze actie een signaal afgeven: "de terroristen zijn niet langer veilig in Syrië". Maar waarom hebben de Amerikanen dan niet eerder ingegrepen toen Irak een hel was vergeleken met Irak vandaag? De Amerikanen hebben deze aanval om meerdere redenen uitgevoerd: Syrische steun aan Hezbollah (anti-Israël), Syrische leger dat in grote getallen aanwezig is vlakbij de grens in het noorden van Libanon (Syrische bemoeienis met Libanon), Syrische steun aan terroristen die mensen opblazen in Irak (anti-Irak) en wat de Amerikanen vooral dwars zit is dat Syrië een bondgenoot is van Iran. Deze aanval is ook een signaal richting de Europese landen die juist een einde hadden gemaakt aan de isolering van Syrië, de Amerikanen willen blijkbaar nog geen toenadering.

wat gek is want zover ik weet zijn Israel en syrie in een vergevorderd stadium van vredesbesprekingen
    pi_62728759
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 19:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

wat gek is want zover ik weet zijn Israel en syrie in een vergevorderd stadium van vredesbesprekingen
    Dat is helemaal niet gek. De extremisten in het Amerikaanse Bush-regime willen niet dat Israël en Syrië gesprekken voeren.
    pi_62728841
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 18:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niks selectief aan, ik vertrouw de Amerikanen voor geen meter. Dat kan zelf best belachelijk zijn, ik zeg namelijk niet dat mijn wantrouwen jegens elke Amerikaan niet belachelijk is.
    Ik snap de generalisatie niet, maar ga er ook verder niet op door.

Ontopic] Er was toch een jihadkamp in dat gebied? Is die er nog? Ik heb er nooit meer iets over gehoord.
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 19:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Enfin, laten we hopen dat Syrië niet op de provocatie ingaat. Wanneer er de komende drie weken ergens nog een oorlogje uitbreekt weet je hoe het komt!
    quote:
    “Syrië veroordeelt de ernstige aanval en houdt de Verenigde Staten verantwoordelijk voor de agressie en de vergeldingsacties”, aldus het Syrische staatspersbureau SANA.
    Kan me vergissen, maar ik lees hieruit:" wanneer de militanten reageren met aanslagen (die ze al deden, maar uiteraard zal dat allemaal propaganda zijn geweest van het gehate westen) is het de eigen schuld van Amerika".

Denk nu eigenlijk dat Syrié dondersgoed weet dat er wapens richting de militanten gaan en er inderdaad dan ook niets aan heeft gedaan. Net als Turkije dus ook de PKK aanviel in Irak (zoals eerder al is vermeld)
    Wanneer de staatspers de waarheid spreekt lijkt me dit aardig voor de hand liggend.
    pi_62729715
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 19:35 schreef Irakees het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat erg. Net als de aanslagen die op onschuldige burgers worden gepleegd om een signaal af te geven, alleen met dit verschil: was het een aanslag? Zijn we met zijn allen zo nuchter om eens om dat blanke kleurtje heen te kijken?

Ik zie pure discriminerende posts hier. Dacht dat ik me moest verbazen in die moslimtopics, maar blijkbaar doen sommigen hier precies hetzelfde tegen Amerikanen en Joden

Hopen de waarheid boven tafel komt en de daders gestraft worden.

En nabestaanden wraak nemen? Op wie? En hoelang? tot er zes slachtoffers vallen? Burgers? Maar net als ik neem jij gewoon dingen aan wat gewoon giswerk is
    pi_62731050
    Toch staat Syrie sterker dan voorheen nu de Amerikanen in Irak zitten en Iran machiger is geworden in de regio. Er wordt niet voor niets achter de schermen hard onderhandelt om de Iraans-Syrische alliantie (zichtbaar in Libanon o.a.) te breken en Syrie te overtuigen dat het er meer aan heeft met Iran te breken in buitenlands beleid.
    X
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')