quote:Syrië beschuldigt VS van aanval
Syrië beschuldigt de Amerikanen in Irak van een luchtaanval in Syrië, bij de grens met Irak. Vier Amerikaanse gevechtshelikopters zouden het vuur hebben geopend op een Syrisch dorp en acht mensen hebben gedood. De Amerikanen hebben nog niet gereageerd.
Volgens ooggetuigen en de Syrische tv werd gericht geschoten op mensen in een gebouw in aanbouw. Het grensgebied wordt volgens de VS vaak gebruikt om wapens over de grens met Irak te smokkelen.
Deze week zei het Amerikaanse leger nog dat Syrië te weinig doet om de grens met Irak te bewaken. Syrië vraagt uitleg aan Amerikaanse en Iraakse diplomaten.
Ja want al die dode waren allemaal vast lieve collectanten!!!quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:28 schreef boem-dikkie het volgende:
Goede reden. Ze doen te weinig om de grens met Irak te bewaken dus dan knallen we maar gewoon een dorp naar de kanker. Nu heb je nóg minder mensen om de grens te bewaken
Ach, echt goede redenen komen ze toch niet mee op de proppen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:32 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Ja want al die dode waren allemaal vast lieve collectanten!!!
Bush heeft anders nog maar anderhalve week, dan is de volgende president gekozen en kan ie niet veel anders meer dan z'n tijd uitzitten tot januari.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:03 schreef Clara het volgende:
Ik vermoed dat Syrië nog ander vuurwerk te verwachten heeft. Syriërs die wat verder vooruit zien doen er niet slecht aan om Damascus te verlaten.
Die klootzak wil een derde termijn want hij ziet ook wel dat McCain het niet gaat redden.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Bush heeft anders nog maar anderhalve week, dan is de volgende president gekozen en kan ie niet veel anders meer dan z'n tijd uitzitten tot januari.
Dat vuurwerk komt natuurlijk niet vanuit Amerika maar vanuit een ander land in de regio dat momenteel politieke instabiliteit beleeft en haar voortbestaan wenst te garanderen als het geprovoceerd wordt.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Bush heeft anders nog maar anderhalve week, dan is de volgende president gekozen en kan ie niet veel anders meer dan z'n tijd uitzitten tot januari.
Heeft meneer Bush jou persoonlijk iets aangedaan? Je komt zo verhit over en je doet voorkomen zijn gedachten te kennen...quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:09 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Die klootzak wil een derde termijn want hij ziet ook wel dat McCain het niet gaat redden.
Dit komt zo opzettelijk over dat het me idd kwaad maakt ja. Vooral ook omdat het minder een ver van mijn bed show is dan ik graag voor mezelf en de rest van de wereld zou wensen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:14 schreef Clara het volgende:
[..]
Heeft meneer Bush jou persoonlijk iets aangedaan? Je komt zo verhit over en je doet voorkomen zijn gedachten te kennen...
Welk land? Israël?quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:12 schreef Clara het volgende:
[..]
Dat vuurwerk komt natuurlijk niet vanuit Amerika maar vanuit een ander land in de regio dat momenteel politieke instabiliteit beleeft en haar voortbestaan wenst te garanderen als het geprovoceerd wordt.
Precies, wie heeft een heksenjachtproces nodig, iedereen naar de tering knallen FTW!11!!quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:32 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Ja want al die dode waren allemaal vast lieve collectanten!!!
Dan zal hij toch eerst een wetswijziging er door moeten jassen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:09 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Die klootzak wil een derde termijn want hij ziet ook wel dat McCain het niet gaat redden.
Ja, zat ook al te denken...quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan zal hij toch eerst een wetswijziging er door moeten jassen.
Laten we dan maar hopen dat het gewoon een smerige afleidingsmanouvre is om blijvende oorlog (en het gelijk krijgen over de "noodzaak" van die oorlog) populair te maken en zo de mensen te laten inzien dat omwille van de veiligheid voor McCain gestemd dient te worden.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan zal hij toch eerst een wetswijziging er door moeten jassen.
Da's het lullige als je president bent, he.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:33 schreef Clara het volgende:
Ik wordt evenals jij verontwaardigd over het gemak waarmee maar even met mensenlevens lijkt te worden gespeeld. Graag zie ik ook wat meer licht op wie en wat er nu precies tot deze actie heeft geleid maar ik zou dan weer niet direct George Bush als kop van Jut voor ergernis over dit soort acties gebruiken. Dat maakt het immers voor mensen die niets willen verantwoorden gemakkelijker om je als complotdenkster weg te zetten.
Er is geen ander land in het Midden-Oosten met een parlementaire democratie dat wordt omringd door buren met wie het vriendelijk gezegd gespannen samenleeft. Jaren eerder zag het zich gedwongen in te grijpen in Irak om Saddam Hoessein van de inzet van kernwapens af te kunnen houden.Ik denk dat het vandaag de dag klaarstaat om in Iran en Syrië hetzelfde te doen als het dat voor de eigen veiligheid nodig acht. Er gan geruchten dat een deel van Saddams chemische speelgoed nabij Damascus opgeslagen ligt en dat ook Syrië de zelfmoordenaars aanstuurt die momenteel in Irak huishouden. Het valt te hopen voor de inwoners van Damascus dat het slechts geruchten zijn nu Amerika een andere koers lijkt te willen varen en Israël zichzelf als een kat in het nauw zou kunnen beschouwen.quote:
Dat kon je wel eens tegenvallen als er minder conventionele wapens worden ingezet. Bovendien is ook Bashar al-Assad niet gebaat bij een al te machtig Hezbollah.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:50 schreef EricT het volgende:
Laat ze syrie maar binnenvallen, Hezbollah kickt ze er wel uit
Want elke dorpeling is natuurlijk een terrorist?quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Oftewel wat terroristen uitgeschakeld. Goed zo.
quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:33 schreef Clara het volgende:
Ik wordt
quote:Op zondag 26 oktober 2008 23:03 schreef Clara het volgende:
[..]
Dat kon je wel eens tegenvallen als er minder conventionele wapens worden ingezet. Bovendien is ook Bashar al-Assad niet gebaat bij een al te machtig Hezbollah.
Ow, intern zijn ze ook aardig bezig met smear tactics. Lees net op de frontpage dat iemand nu beweert dat Obama in Kenia geboren is en niet op Hawaii en dat er nog meer dingen zijn waarom hij eigenlijk niet verkiesbaar zou mogen zijn.quote:Op zondag 26 oktober 2008 23:22 schreef Drugshond het volgende:
Weer een landje boos gemaakt...Pakistan Syrie
En god weet waar ze nog meer met smear 'tactics' bezig zijn.
Lijkt meer op het rotzooi trappen om het leger apparaat aan de gang te houden (in deze woelige tijden).
Zonder vrede heeft Amerika een stem(metje) in het MO.
idd het is niet zozeer de militair die zijn hoofd verliest maar de politicusquote:Op zondag 26 oktober 2008 22:49 schreef El_Matador het volgende:
Voor een land met een dergelijke militaire macht zijn ze strategisch gezien echt zo belachelijk dom bezig. Het is verbijsterend hoe een land dat zo groot(s) was, binnen een tiental jaar het spoor volledig is kwijtgeraakt.
Voor ons Europeanen alleen maar beter. Laat de Atlantic maar zo groot mogelijk worden.
Béétje voorbarig...quote:
Toen Israel die kerncentrale in aanbouw in Syrie in de as legde werd ook eerst gezegd dat het een civiel gebouw in aanbouw was.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:03 schreef remlof het volgende:
Eight die in US attack inside Syria: official media
DAMASCUS (AFP) — American helicopter-borne troops launched an assault on Sunday on a building in a Syrian border village with Iraq, killing eight civilians, official Syrian media reported.
The government has summoned the official US and Iraqi representatives to protest, state television and the official SANA news agency said.
"Four American helicopters violated Syrian airspace around 16:45 local time (1345 GMT) on Sunday. They penetrated eight kilometres (five miles) into Syria," the official media said.
"American soldiers" who had emerged from helicopters "attacked a civilian building under construction and fired at workmen inside, causing eight deaths," the reports said.
"The helicopters then left Syrian territory towards Iraqi territory," SANA said.
bron: AFP
Helaas, de Amerikanen hebben het al bevestigd:quote:Op zondag 26 oktober 2008 23:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
idd het is niet zozeer de militair die zijn hoofd verliest maar de politicus![]()
Ik mag hopen dat dit syrische propaganda is want dit lijkt een opmaat voor iran te worden.
quote:Amerikaanse aanval in Syrië
Vier Amerikaanse legerhelikopters hebben zondag een zeer zeldzame aanval uitgevoerd op Syrisch grondgebied, in de buurt van de Iraakse grens. Acht mensen zijn omgekomen, onder wie vier kinderen. Dat hebben Syrische functionarissen laten weten.
Amerikaanse troepen zouden een gebouw in aanbouw hebben aangevallen nabij Abu Kamal. Deze plaats bevindt zich op Syrisch grondgebied, ongeveer 8 kilometer van de grens met Irak.
"Syrië veroordeelt de ernstige aanval en houdt de Verenigde Staten verantwoordelijk voor de agressie en de vergeldingsacties'', aldus het Syrische staatspersbureau SANA. Verder heeft Syrië de zaakgelastigde van Irak op het matje geroepen.
De Amerikaanse regering liet weten dat het de Syrische beschuldigingen onderzoekt. Luitenant-kolonel Chris Hughes, woordvoerder van de Amerikaanse troepen in het westen van Irak, zei dat Amerikaanse militairen aan de Iraakse kant van de grens niet bij de aanval waren betrokken. Amerikaanse media meldden maandag echter op basis van anonieme bronnen binnen Defensie dat de Amerikanen wel degelijk achter de aanval zaten. De actie zou gericht zijn tegen buitenlandse strijders die banden hebben met het terreurnetwerk al-Qaeda.
De militanten reizen volgens de VS via Syrië naar Irak. Syrië zou ovoldoende inspanningen leveren om te voorkomen dat die strijders Irak binnentrekken. Vorige week zei generaal-majoor John Kelly, een hoge Amerikaanse militair in Irak, dat dat er op een groot gedeelte van de Syrisch-Iraakse grens geen toezicht is. Volgens een anonieme functionaris hebben de Amerikanen daarom besloten ,,de zaken in eigen hand te nemen''.
Case closed, iedereen weet dat wapens onmogelijk kunnen worden weggehaald voordat Al Jazeera met de cameraploeg arriveert. Misschien kan de Green Helmet Guy nog even langskomen om met een lijkje te paraderen en een teddybeertje neer te leggen voor de fotografen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:39 schreef Mutant01 het volgende:
De beelden zeggen in ieder geval wel wat, geen enkel wapen te bespeuren
Uiteraard, want de insurgents die gaan daar, na een constante aanval van de VS weer terug om hun wapens op te halen - die de VS daar hebben laten liggen, logisch toch! En die mensen in het ziekenhuis, allemaal acteurs toch? Its all a freakin complot! Die kinderen zijn gewoon doodgemaakt door Syrië om de VS in een kwaad daglicht te stellen!quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:47 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Case closed, iedereen weet dat wapens onmogelijk kunnen worden weggehaald voordat Al Jazeera met de cameraploeg arriveert. Misschien kan de Green Helmet Guy nog even langskomen om met een lijkje te paraderen en een teddybeertje neer te leggen voor de fotografen.
En later bleek ook nog eens dat er geen straling gevonden is, dus laten we voor de afwisseling toch maar eens de syriers geloven ipv de liegende en bedriegende israeliers en amerikanen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 01:05 schreef Viajero het volgende:
Toen Israel die kerncentrale in aanbouw in Syrie in de as legde werd ook eerst gezegd dat het een civiel gebouw in aanbouw was.
Ja laat de VS hier in nederland ook maar even met een helicopte een willekeurig huis aan gort schieten omdat er zogenaamd huisvesting aan terroristen werdt verleend.quote:Leuk te zien dat iedereen hier al weet wat er gebeurd is en waarom, en wie de slachtoffers en de daders waren. Meldt je aan bij een van de veiligheidsdiensten daar, ze kunnen mensen die zo snel dingen kunnen achterhalen op basis van zo weinig informatie goed gebruiken.
Als ze een heel land in puin kunnen schieten na valse beschuldigingen, waarom zou dat dan niet zo kunnen bij een willekeurig huis.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:40 schreef speknek het volgende:
Ik heb op zich nog wel net genoeg vertrouwen in de Amerikanen dat ze niet at random mensen doodgeschoten hebben. Het kan natuurlijk wel zijn dat ze een groep terroristen / Syrische geheime dienst achtervolgd hebben, dat deze een willekeurig huis ingerend zijn om de helikopters te ontwijken en dat de bewoners nu de collateral damage zijn.
Nouja, in tegenstelling tot de populaire opinie, is Irak nou ook weer niet random wanton destruction.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:42 schreef Mutant01 het volgende:
Als ze een heel land in puin kunnen schieten na valse beschuldigingen,
Die zijn privaat en dragen dus geen politieke consequenties. Toegegeven, de Bush administratie heeft toch al weinig meer in aanzien te verliezen. De Assads ook niet, natuurlijk.quote:waarom zou dat dan niet zo kunnen bij een willekeurig huis.Sowieso, vertrouwen hebben in Amerikanen.....Blackwater ftw.
Iddquote:Op maandag 27 oktober 2008 11:56 schreef damian5700 het volgende:
Ik zie hier trendvorming. Turkije die de PKK aanpakt in Irak, Colombia de FARC in Ecuador, de Amerikanen die de Taliban achtervolgen tot in Noordoost-Pakistan.
Heb je iets persoonlijks tegen Syrie/pro-Israëlquote:Op maandag 27 oktober 2008 13:32 schreef Clara het volgende:
Weer eens wat anders dan een zwarte september in Jordanië... of een syrische ordehandhaving in Hama.
Soldaten zijn net mensen, dat kun je natuurlijk ook in je overweging meenemen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 17:31 schreef Scaurus het volgende:
Zullen wel weer een loze beschuldiging of ongeluk zijn. Immers, wat voor diplomatiek voordeel hebben de Amerikanen bij het in puin schieten van het dorp?
Dé Amerikanen diplomatiek niets, maar de Republikeinse partij zou politiek gezien best wel eens gebaat kunnen zijn bij een escalatie van de oorlog zo vlak voor de verkiezingen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 17:31 schreef Scaurus het volgende:
Zullen wel weer een loze beschuldiging of ongeluk zijn. Immers, wat voor diplomatiek voordeel hebben de Amerikanen bij het in puin schieten van het dorp?
Was jij niet de user die het belachelijk vond alle moslims en lislamanden over één kam te scheren? (waar ik achter sta)quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sowieso, vertrouwen hebben in Amerikanen.....Blackwater ftw.
quote:'Doelwit aanval Syrië was smokkelaar'
WASHINGTON - De aanval van het Amerikaanse leger in Syrië zondag was gericht op een zeer belangrijke regionale smokkelaar van terroristen.
Deze man, Abu Ghadiya, zou om het leven zijn gebracht toen vier legerhelikopters vanuit Irak toesloegen in een dorp nabij de grens met Irak.
Dat meldde een Amerikaanse overheidsfunctionaris maandag. "De operatie was succesvol", aldus de anonieme bron. "We nemen aan dat hij om het leven is gekomen." Zeker acht personen kwamen om het leven door de aanval.
Bron
Niks selectief aan, ik vertrouw de Amerikanen voor geen meter. Dat kan zelf best belachelijk zijn, ik zeg namelijk niet dat mijn wantrouwen jegens elke Amerikaan niet belachelijk is.quote:Op maandag 27 oktober 2008 18:25 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Was jij niet de user die het belachelijk vond alle moslims en lislamanden over één kam te scheren? (waar ik achter sta)
Je doet het goed om zo te posten. Valt me tegen, want het ontkracht je wijze woorden in een ander topic. Beetje selectief.
Ben trouwens wel voor een neutraal onderzoek.
De operatie was succesvol, maar ze weten niet of hij nog leeft en/of hij überhaupt geraakt is.quote:
Het is toch overduidelijk wat hier aan de hand is!!quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:33 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ach, echt goede redenen komen ze toch niet mee op de proppen.
Het blijven Amerikanen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 18:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De operatie was succesvol, maar ze weten niet of hij nog leeft en/of hij überhaupt geraakt is.
![]()
quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:35 schreef Irakees het volgende:
[..]
Het blijven Amerikanen.Men vindt het tegenwoordig blijkbaar geen probleem meer als er 7 onschuldige omstanders omkomen. Moesten die Syriërs maar geen terroristen helpen! De nabestaanden kunnen bij Bashar al-Assad gaan klagen! Zo werkt het dus niet. De nabestaanden zullen vast wraak willen nemen.
De Amerikanen wilden met deze actie een signaal afgeven: "de terroristen zijn niet langer veilig in Syrië". Maar waarom hebben de Amerikanen dan niet eerder ingegrepen toen Irak een hel was vergeleken met Irak vandaag? De Amerikanen hebben deze aanval om meerdere redenen uitgevoerd: Syrische steun aan Hezbollah (anti-Israël), Syrische leger dat in grote getallen aanwezig is vlakbij de grens in het noorden van Libanon (Syrische bemoeienis met Libanon), Syrische steun aan terroristen die mensen opblazen in Irak (anti-Irak) en wat de Amerikanen vooral dwars zit is dat Syrië een bondgenoot is van Iran. Deze aanval is ook een signaal richting de Europese landen die juist een einde hadden gemaakt aan de isolering van Syrië, de Amerikanen willen blijkbaar nog geen toenadering.
Dat is helemaal niet gek. De extremisten in het Amerikaanse Bush-regime willen niet dat Israël en Syrië gesprekken voeren.quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
wat gek is want zover ik weet zijn Israel en syrie in een vergevorderd stadium van vredesbesprekingen
Ik snap de generalisatie niet, maar ga er ook verder niet op door.quote:Op maandag 27 oktober 2008 18:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niks selectief aan, ik vertrouw de Amerikanen voor geen meter. Dat kan zelf best belachelijk zijn, ik zeg namelijk niet dat mijn wantrouwen jegens elke Amerikaan niet belachelijk is.
quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Enfin, laten we hopen dat Syrië niet op de provocatie ingaat. Wanneer er de komende drie weken ergens nog een oorlogje uitbreekt weet je hoe het komt!
Kan me vergissen, maar ik lees hieruit:" wanneer de militanten reageren met aanslagen (die ze al deden, maar uiteraard zal dat allemaal propaganda zijn geweest van het gehate westen) is het de eigen schuld van Amerika".quote:“Syrië veroordeelt de ernstige aanval en houdt de Verenigde Staten verantwoordelijk voor de agressie en de vergeldingsacties”, aldus het Syrische staatspersbureau SANA.
Tuurlijk is dat erg. Net als de aanslagen die op onschuldige burgers worden gepleegd om een signaal af te geven, alleen met dit verschil: was het een aanslag? Zijn we met zijn allen zo nuchter om eens om dat blanke kleurtje heen te kijken?quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:35 schreef Irakees het volgende:
[..]
Het blijven Amerikanen.Men vindt het tegenwoordig blijkbaar geen probleem meer als er 7 onschuldige omstanders omkomen. Moesten die Syriërs maar geen terroristen helpen! De nabestaanden kunnen bij Bashar al-Assad gaan klagen! Zo werkt het dus niet. De nabestaanden zullen vast wraak willen nemen.
De Amerikanen wilden met deze actie een signaal afgeven: "de terroristen zijn niet langer veilig in Syrië". Maar waarom hebben de Amerikanen dan niet eerder ingegrepen toen Irak een hel was vergeleken met Irak vandaag? De Amerikanen hebben deze aanval om meerdere redenen uitgevoerd: Syrische steun aan Hezbollah (anti-Israël), Syrische leger dat in grote getallen aanwezig is vlakbij de grens in het noorden van Libanon (Syrische bemoeienis met Libanon), Syrische steun aan terroristen die mensen opblazen in Irak (anti-Irak) en wat de Amerikanen vooral dwars zit is dat Syrië een bondgenoot is van Iran. Deze aanval is ook een signaal richting de Europese landen die juist een einde hadden gemaakt aan de isolering van Syrië, de Amerikanen willen blijkbaar nog geen toenadering.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |