24-okt was hij idd dicht..... durven ze hem niet meer open te gooien.quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Die gaat toch bijna automatisch dicht als ie te snel daalt?
Hij gaat pas dinsdag open. Ze hebben 'm vrijdag t/m maandag dichtgegooid.quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:34 schreef Drugshond het volgende:
[..]
24-okt was hij idd dicht..... durven ze hem niet meer open te gooien.
Heb je Trader?quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:43 schreef star_gazer het volgende:
Ik zit nu bij Binck naar die streaming koersen te turen. Kun je ook een streaming grafiek van de AEX krijgen?
Duitsland herstelt trouwens goed.
Hij zou voor twee dagen dicht blijven, dus t/m vandaag idd.quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:34 schreef Drugshond het volgende:
[..]
24-okt was hij idd dicht..... durven ze hem niet meer open te gooien.
http://koersen3.beurs.nl/koersen/default.aspxquote:Op maandag 27 oktober 2008 10:43 schreef star_gazer het volgende:
Ik zit nu bij Binck naar die streaming koersen te turen. Kun je ook een streaming grafiek van de AEX krijgen?
Gebruik Binck vandaag voor het eerst, dus heb nog geen traderquote:Op maandag 27 oktober 2008 10:52 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Heb je Trader?
In de standaard website kan het misschien ook wel, weet ik niet
\quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:53 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Gebruik Binck vandaag voor het eerst, dus heb nog geen trader
quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:55 schreef Public_NME het volgende:
DJ vandaag open op 14.30u, kunnen we een extra uurtje meeprofiteren!
Ah, gezellig!quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:55 schreef Public_NME het volgende:
DJ vandaag open op 14.30u, kunnen we een extra uurtje meeprofiteren!
ah okquote:Op maandag 27 oktober 2008 10:53 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Gebruik Binck vandaag voor het eerst, dus heb nog geen trader
nouquote:Op maandag 27 oktober 2008 10:57 schreef rvlaak_werk het volgende:
en wat verwachten we van de US vandaag? Weer totale chaos? Of gaan ze vandaag wel handelen volgens de wetten van logica?
Dow -246.00 -2.98% 8,015.00quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:57 schreef rvlaak_werk het volgende:
en wat verwachten we van de US vandaag? Weer totale chaos? Of gaan ze vandaag wel handelen volgens de wetten van logica?
Jaquote:Op maandag 27 oktober 2008 10:57 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
ah ok
3 transacties moet je hebben geloof ik toch?
Duidelijk, chaos dus... Kan een mooie dag worden vandaag.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:02 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Dow -246.00 -2.98% 8,015.00
NASDAQ -42.50 -3.57% 1,149.00
S&P -33.40 -3.86% 832.60
premarket data....
quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:02 schreef Public_NME het volgende:
[..]
S&P -33.40 -3.86% 832.60
premarket data....
quote:Markt gaat over tot noodverkoop
Hedgefondsen drukken beurskoersen en euro
Van onze redacteuren
Amsterdam
Gedwongen verkopen van effecten door hedgefondsen en banken houden de aandelenkoersen wereldwijd onder druk. Vrijdagochtend zette in Azië een golf van verkopen in, die leidde tot nieuwe dieptepunten op de Europese en Amerikaanse effectenbeurzen.
De Aziatische beurzen doken in de nacht van donderdag op vrijdag diep in het rood. De Japanse Nikkei verloor 9,6%. Het negatieve sentiment sloeg over naar Europa, waar de grote beurzen spoedig tot 10% lager stonden.
In Amsterdam stond de AEX-index enig moment even 10% lager op 232,4 punten. Bij het klinken van de gong stond de index op 245,9 punten, een kleine 5% onder het niveau van donderdag.
Sinds de val van Lehman op 15 september heeft de AEX-index ruim een derde van zijn waarde verloren. De zeshonderd grootste Europese beursfondsen zijn sindsdien meer dan een kwart kwijtgeraakt, waarmee er euro 1300 mrd aan beurswaarde in rook is opgegaan.
Volgens effectenbrokers en vermogensbeheerders worden de markten vooral omlaag geduwd door hedgefondsen die hun met schuld gefinancierde effectenposities moeten afwikkelen. Banken zijn terughoudend geworden en schroeven hun kredieten aan hedgefondsen terug. Daardoor moeten deze fondsen hun posities afbouwen.
Bovendien dreigt een uittocht van klanten bij hedgefondsen, zegt Roelie van Wijk, directeur beleggingen van Aegon-dochter TKP. Deze klanten kunnen doorgaans aan het eind van ieder kwartaal deels of helemaal uitstappen. 'Hedgefondsen bereiden zich hierop voor door hun beleggingen nu al te gelde te maken in plaats van daarmee tot het laatste moment te wachten.' TKP belegt euro 10 mrd aan pensioengeld van onder meer telecombedrijf KPN en postconcern TNT.
Banken staan voorts onder aanhoudende druk om hun balansen, die stevig met vreemd vermogen zijn gefinancierd, te verkleinen via de verkoop van activa. Analisten van Morgan Stanley schatten vrijdag in dat Deutsche Bank euro 10,5 mrd aan nieuw kapitaal moet ophalen om de buffers op peil te houden, of voor een veelvoud van dit bedrag aan bezittingen moet verkopen om hetzelfde effect te bereiken.
De wereldwijd opererende hedgefondsen zetten vrijdag ook grote bewegingen op de valutamarkten in gang. Een favoriete strategie was tot dusver om geld te lenen in landen met een lage rente, zoals Japan of de VS, dat vervolgens werd geïnvesteerd in hoogrenderende obligaties uit opkomende markten of het Verenigd Koninkrijk.
Door het terugdraaien van deze posities stijgen de yen en de dollar tegenover valuta's als het pond en de euro. De yen stond gisteren even bijna 10% in de plus tegenover de euro. Tegenover de dollar daalde de Europese eenheidsmunt tot onder de $ 1,25, een daling van 3,4%.
Marcel Andringa van SPF Beheer, dat euro 12 mrd belegt voor het Spoorwegpensioenfonds, ziet ook indirecte verkoopdruk vanuit pensioenfondsen. 'Deze verkopen niet, maar als hun dekkingsgraad onder het kritische punt komt van 105%, kunnen ze ertoe overgaan om hun aandelenposities met putopties af te dekken. Dit heeft op zichzelf al een drukkend effect.'
Fondsbeheerder Willem Burgers van Keijser Capital meent dat 'de laatste fase in de capitulatie is aangebroken' en koersherstel onderweg is. 'De laatste fase gaat altijd gepaard met extreme en snelle koersdalingen met lage volumes.'
Of je gokt op een totale capitulatie vanmiddag op Wall Street.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:23 schreef star_gazer het volgende:
-6% here we come. Ik denk dat het eens tijd wordt mijn short turbo's te gaan verpatsen.
Omhoog? We zitten op daylow (met de AEX iig)quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:25 schreef rvlaak_werk het volgende:
het gaat nu weer iets omhoog... Maar goed, Duitsland komt ook netjes meespelen in mineur....
Je bedoelt datgene wat vrijdag ook moest gebeuren?quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:25 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Of je gokt op een totale capitulatie vanmiddag op Wall Street.
Niet uit te sluiten maar ik zou het ook niet doen![]()
Moest gebeuren? Van wie? Niet van mij in ieder gevalquote:Op maandag 27 oktober 2008 11:26 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Je bedoelt datgene wat vrijdag ook moest gebeuren?
Op het moment van posten, was het -5.34%. een lichte stijging tov 1 minuut daarvoorquote:Op maandag 27 oktober 2008 11:26 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Omhoog? We zitten op daylow (met de AEX iig)
Als je de futures moest gelovenquote:Op maandag 27 oktober 2008 11:27 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Moest gebeuren? Van wie? Niet van mij in ieder geval
Tja, vrijdag werd er door de futures ook een heel ander beeld voorspeld dan er uiteindelijk werd waargemaakt.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:29 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Als je de futures moest geloven
Nou ja, de markten zijn ook heel slecht geopend, en daarna wat hersteld... wat ik niet erg onlogisch vond...quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:29 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Als je de futures moest geloven
Nee... de futures gingen op slot bij -6%... en de opening van Nasdaq/S&P was ook -6%... dus dat klopte wel. Daarna kwamen er kopers in de markt.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:30 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Tja, vrijdag werd er door de futures ook een heel ander beeld voorspeld dan er uiteindelijk werd waargemaakt.
a, ik heb idd de openings standen gemist. Aangezien ik ben aangewezen op beurs.nl, google en RTLZ, krijg ik mijn info met een behoorlijke vertraging. Maar goed, deze reeks in de gaten houden helpt ookquote:Op maandag 27 oktober 2008 11:33 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Nee... de futures gingen op slot bij -6%... en de opening van Nasdaq/S&P was ook -6%... dus dat klopte wel. Daarna kwamen er kopers in de markt.
Ja, heb mijn turbo's op een limiet van -6% geplaatstquote:Op maandag 27 oktober 2008 11:36 schreef rvlaak_werk het volgende:
en hier een nieuwe day-low (volgens Beurs.nl)... -6% zullen we wss wel aanraken vandaag.
En dan vraag ik me af wat men bedoeld met een "Bear market"... Paniekverkopen?quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX bevindt zich nog steeds in een sterke bear-market, waarbij een stijgende volatiliteit nog steeds verwacht mag worden, aldus technisch analist Roelof-Jan van den Akker van ING Wholesale Banking. Hij wijst in dit verband op de Amerikaanse volatiliteitsindex de VIX die dicht tegen de 80 punten noteert. 'De doorbraak van vrijdag 24 oktober boven de 71 punten bevestigt een koersdoel van 130 punten voor deze graadmeter', aldus Van den Akker. De Schatz-future loopt eveneens verder op, hetgeen een bevestiging is van de aanhoudende vlucht in beleggingen die de meeste zekerheid bieden. Van den Akker waarschuwt voor de versnelling in de daling van de AEX, die vrijdag inging. 'Deze versnelling impliceert een eindfase van de bearmarket, die gevolgd kan worden door een zeer scherp herstel', aldus de analist die een laagste niveau op de korte termijn tussen 200 en 175 punten niet uitsluit. De AEX noteert maandag rond 11.00 uur 5,2% lager op 233,31 punten. (ANS)
Een bear market is een dalende trend. Een bull market een stijgende trend.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:40 schreef rvlaak_werk het volgende:
MARKET COMMENT:AEX technisch nog steeds in sterke bear market
[..]
En dan vraag ik me af wat men bedoeld met een "Bear market"... Paniekverkopen?
quote:Bear market
A bear market is described as being accompanied by widespread pessimism. Investors anticipating further losses are often motivated to sell, with negative sentiment feeding on itself in a vicious circle
Een beer valt met zijn klauw van boven naar beneden aan, een stier met zijn kop van beneden naar boven.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:42 schreef rvlaak_werk het volgende:
Duidelijk, dank. Enig idee waar die termen vandaan komen?
trillionquote:Op maandag 27 oktober 2008 12:05 schreef Netstorm het volgende:
schaamteloze TVP
Begin deze maand stond de debt clock toch op 10 billion? moet je nu eens kijken
http://www.brillig.com/debt_clock/
10.5
Het is en blijft een achtbaan.. straks gaan we weer naar beneden en komt de foto!quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:08 schreef star_gazer het volgende:
AEX gaat ineens hardheel hard omhoog trouwens
Pre-lunch rallyquote:Op maandag 27 oktober 2008 12:12 schreef rvlaak_werk het volgende:
holy shit... de grafiek is in ene heel erg stijl gevonden.....
70 % is VW gestegen, wel absurd, wat zou daar de achtergrond van zijn.quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:12 schreef rvlaak_werk het volgende:
Hoor net op RTLZ dat VW op de DAX ca 80% is gestegen...![]()
![]()
quote:Volkswagen klimt 77%; Porsche wil direct belang 75% in 2009
AMSTERDAM (FD.nl/DJ)--Het aandeel Volkswagen AG (VW)noteert maandagochtend op de Duitse beurs zo'n 77% hoger, nadat Porsche Automobil meldde 31,5% in opties van VW te houden, bovenop het aandelenbelang van 42,6% in VW. De Duitse sportwagenmaker controleert daarmee zo'n 74% van de aandelen Volkswagen.
Het belang is groter dan marktpartijen hadden verwacht. Porsche liet eerder weten een aandelenbelang van 35,1% te hebben in Volkswagen, plus niet nader gespecificeerde opties. De luxe automaker wil het directe belang in VW dit jaar uitbreiden tot meer dan 50% van 42,6%, en in 2009 tot 75%. Porsche wil een belang van 75% zodat het de omzetten en winsten van VW in de eigen boeken kan opnemen.
De omvang van het belang van Porsche verklaart deels de recente volatiliteit in het aandeel Volkswagen. Door de aankondiging van Porsche is het nu duidelijk dat de zogenoemde free float, het aantal vrij verhandelbare aandelen op de beurs, slechts zo'n 5% bedraagt, aangezien de Duitse deelstaat Niedersachsen nog een belang houdt van 20% in Volkswagen.
70% nu jaquote:Op maandag 27 oktober 2008 12:12 schreef rvlaak_werk het volgende:
Hoor net op RTLZ dat VW op de DAX ca 80% is gestegen...![]()
![]()
De nieuwe golfquote:Op maandag 27 oktober 2008 12:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
70 % is VW gestegen, wel absurd, wat zou daar de achtergrond van zijn.
Maar de stijging van VW is enkel gebaseerd op het uitbreiden van het belang van Porsche in VW. Het lijkt mij dat dat geen gevolgen moet hebben voor andere aandelen. Het is niet dat er nu ineens 10 % meer auto's verkocht gaat worden door alle autobedrijven.quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:26 schreef rvlaak_werk het volgende:
De DOW lijkt me wel met VW te maken hebben, maar de AEX niet. Denk ik. Aangezien we in NL enkel Spijker en NEDCar hebben als autoproducenten. Amerika heeft veel grotere, zoals Ford en GM
Kijk eens naar de grafiek. Dat verloop is niet normaal hoorquote:Op maandag 27 oktober 2008 12:30 schreef PietjePuk007 het volgende:
Waarom wordt er zo overdreven? De hele dag schommelen we tussen -4 en -5,5, dat heeft toch niks met een achtbaan te maken
![]()
. Er wordt gewoon gehandeld
.
Toch is het, imo, bijzonder om te zien dat er binnen 5 minuten bijna een procent erbij komt.quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:30 schreef PietjePuk007 het volgende:
Waarom wordt er zo overdreven? De hele dag schommelen we tussen -4 en -5,5, dat heeft toch niks met een achtbaan te maken
![]()
.
quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:22 schreef star_gazer het volgende:
lol +73% wat is dit nu weerZit deze explosie in Duitsland achter de rally op de AEX? Want die snap ik even niet.
Neequote:Op maandag 27 oktober 2008 12:30 schreef star_gazer het volgende:
Denk dat het gewoon een koopgolf in Duitsland heeft veroorzaakt die zich over Europa uitbreidt. Frankrijk herstelt ook vlot.
quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:30 schreef PietjePuk007 het volgende:
![]()
.
Valt wel meequote:Op maandag 27 oktober 2008 12:31 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Kijk eens naar de grafiek. Dat verloop is niet normaal hoor
En de inflatie dan? Die zal erg stijgen bij een lagere rente.quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:40 schreef star_gazer het volgende:
Iemand enig idee of de ECB nog wat gaat doen? Je zou verwachten dat er een rentedaling aan zit te komen om de boel een beetje te stutten.
De inflatie wordt momenteel redelijk geremd door de lage olieprijs.quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:42 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
En de inflatie dan? Die zal erg stijgen bij een lagere rente.
Blijft een lastige baan, centraal bankier.
We staan op -5,5, we gaan naar -4, dat is niet echt schokkend momenteel, wel dan?quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:43 schreef superworm het volgende:
@ ID, je zegt nu 'valt wel mee' maar toen we een aantal weken geleden de eerste keer koersen in luttele minuten twee of drie procent erbij of eraf zagen krijgen, was jij ook bijna manisch, als in de trend van "jezus H. christus, dit heb ik nog NOOIT gezien"
Dat is 't verschil juist, in luttele minuten een paar procent is idd groots. Nu handelen we de hele morgen al in een bandbreedte van 1,5% en dat is niet groots.quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:43 schreef superworm het volgende:
@ ID, je zegt nu 'valt wel mee' maar toen we een aantal weken geleden de eerste keer koersen in luttele minuten twee of drie procent erbij of eraf zagen krijgen, was jij ook bijna manisch, als in de trend van "jezus H. christus, dit heb ik nog NOOIT gezien"
Ja is ook wel zo. Toch is het nog nooit zo vermakelijk geweest op de beurzen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:45 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dat is 't verschil juist, in luttele minuten een paar procent is idd groots. Nu handelen we de hele morgen al in een bandbreedte van 1,5% en dat is niet groots.
En voor de extra verwarring is een engelse Trillion anders dan een US Trillionquote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Long_and_short_scalesquote:The word "milliard", or its translation, is found in European languages and can be used for 109. However, it is unknown in American English, which uses billion, and not used in British English, which preferred to use 'thousand million' before the current usage of 'billion'. The financial term "yard", which derives from "milliard", is used on financial markets, as it is unambiguous, unlike "billion". Likewise, some long scale countries use a word similar to billiard for a thousand long scale billions (i.e. 1015), a word similar to trilliard for a thousand long scale trillions (i.e. 1021), etc.
Bizar. Alsof handelaren alleen nog kijken naar wat andere aandelen en/of beurzen doen: zodra ergens wat stijgt, hup, meteen willekeurige aandelen kopenquote:Op maandag 27 oktober 2008 12:30 schreef star_gazer het volgende:
Denk dat het gewoon een koopgolf in Duitsland heeft veroorzaakt die zich over Europa uitbreidt. Frankrijk herstelt ook vlot.
quote:MARKET TALK: SNS zal waarschijnlijk staatsfonds gebruiken
AMSTERDAM (Dow Jones)--Het is hoogst waarschijnlijk dat SNS Reaal gebruik zal maken van het fonds van EUR20 miljard dat de overheid beschikbaar heeft voor financiele instellingen, zegt een analist van Dresdner Kleinwort. Een kapitaalinjectie van EUR1-1,5 miljard is in zijn ogen waarschijnlijk. Daarvan zal EUR1 miljard van de staat komen en EUR500 miljoen van de Stichting Beheer SNS Reaal. Deze stichting houdt 54,3% van de aandelen SNS Reaal. Dresdner hanteert een hold advies op SNS. Omstreeks 13.30 uur noteert het aandeel 8,9% lager op EUR5.10. (RVD)
Daling, al staat het inmiddels weer op -145. Wordt spannend over drie kwartier.quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:44 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Is dat een stijging, of daling tov vanmorgen?
quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:49 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Daling, al staat het inmiddels weer op -145. Wordt spannend over drie kwartier.
quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:02 schreef Public_NME het volgende:
[..]
S&P -33.40 -3.86% 832.60
premarket data....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |