Precies.quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:34 schreef agter het volgende:
In het artikel staat dat ze ZONDER hulp gewoon samenleven en een baan hebben bij de sociale werkplaats. Tot nu toe nog geen problemen kunnen ontdekken waarom ze geen kinderen zouden mogen opvoeden.
In het artikel staat dat de beste mensen een verstandelijke beperking hebben. Dat kan van alles zijn.
Volgens wiki:
[..]
Op wiki staat ook:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mentale_retardatie
Verstandelijke handicaps zijn er in allerlei soorten en maten. Er zit nogal een verschil tussen ADHD en het syndroom van Down.quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies.
Ik ken een directeur van een middelbare school die zelf ADHD heeft en jaren voor de klas heeft gestaan.
Als zo iemand, met een verstandelijke handicap, een hele klas aankan, waarom dan niet zijn eigen kinderen?
Het is zeker erg beroerd voor de ouders, was veel beter geweest als ze nooit aan een kind waren begonnen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:48 schreef foeyonghaii het volgende:
Die ouders kunnen er toch niets aan doen! Vind dat wel rot voor die ouders!
Klinkt allemaal lief en aardig, maar zelfs de grootste idioot en domme kneus heeft recht op kinderen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:22 schreef SHE het volgende:
[..]
Ja, en iedereen heeft recht op kittens, puppies en visjes.
Je hebt helemaal geen enkel recht, je hebt alleen maar plichten.
Als mensen iets vaker hun hoofd uit hun aars zouden trekken, dan zou de wereld ook niet vol met imbecielen en verwaarloosde wezens zitten.
.
Waar lees jij dat de zaak onderzocht is?quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:34 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Men heeft de zaak onderzocht en is bezorgt voor het kind. Als ze dat niet doen en het kindje word per ongeluk verkeerdmishandeld dat schreeuwt iedereen moord en brand over de domheid van de kinderbescherming.
En dat, mijn beste, is een heel treurig gegeven.quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:52 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Klinkt allemaal lief en aardig, maar zelfs de grootste idioot en domme kneus heeft recht op kinderen.
dat is idd niet leuk, maar het is gewoon een feit.
Precies. Daarom kun je er niet op de voorhand vanuit gaan dat deze mensen niet in staat zijn, een kind groot te brengen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Verstandelijke handicaps zijn er in allerlei soorten en maten. Er zit nogal een verschil tussen ADHD en het syndroom van Down.
Jij kent die mensen ook niet, en toch ga jij er op voorhand van uit dat ze niet voor een kind kunnen zorgen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:48 schreef deedeetee het volgende:
Waarom gaan jullie er zo gemakkelijk van uit deze mensen prima voor het kind zullen zorgen ? Je ként die mensen niet eens. Dat ze werken is geen garantie voor goed gedrag hoor...
Oh, dus als je je al bewezen hebt, is het goed.quote:En een schooldirecteur met ADHD heeft niks met deze discussie te maken, hij heeft al bewezen in een normale baan te kunnen functioneren.
Dat is het nu juist. Het enige tegenmiddel is zwaarder dan het symptoom zelf.quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:59 schreef SHE het volgende:
[..]
En dat, mijn beste, is een heel treurig gegeven.
Het haalt in elk geval de fascist in mij naar boven
Je kunt mensen toch niet dwingen om geen kinderen te nemen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:51 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het is zeker erg beroerd voor de ouders, was veel beter geweest als ze nooit aan een kind waren begonnen.
Als het aan mij lag zou je dat in bepaalde gevallen wél kunnen, maar ik ben de eerst om te erkennen dat het soms/vaak heel moeilijk is om te bepalen in welke gevallen dat zou moeten kunnen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:04 schreef foeyonghaii het volgende:
[..]
Je kunt mensen toch niet dwingen om geen kinderen te nemen.
quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:06 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als het aan mij lag zou je dat in bepaalde gevallen wél kunnen, maar ik ben de eerst om te erkennen dat het soms/vaak heel moeilijk is om te bepalen in welke gevallen dat zou moeten kunnen.
Er zullen veel grensgevallen zijn, maar in duidelijke gevallen zou ik zeggen : steriliseren.
Ik denk, en dat was vandaag ook op radio 1, dat er golfbewegingen zitten in de jeugdzorg.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:04 schreef deedeetee het volgende:
Die twijfels zijn toch niet zomaar ontstaan lijkt me. De raad komt niet zomaar uit de blauwe hemel vallen met zoiets. Daar is heus wel een aanleiding voor geweest. [..]
ja, en zo'n aanleiding komt over het algemeen neer op: 'in DEZE Maatschappij is het lastig voor die kinderen'.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:04 schreef deedeetee het volgende:
Die twijfels zijn toch niet zomaar ontstaan lijkt me. De raad komt niet zomaar uit de blauwe hemel vallen met zoiets. Daar is heus wel een aanleiding voor geweest.
quote:Ik vind gewoon in geval van twijfel : kind geen risico laten lopen.
OMG. Dat kun je niet menen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:06 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als het aan mij lag zou je dat in bepaalde gevallen wél kunnen, maar ik ben de eerst om te erkennen dat het soms/vaak heel moeilijk is om te bepalen in welke gevallen dat zou moeten kunnen.
Er zullen veel grensgevallen zijn, maar in duidelijke gevallen zou ik zeggen : steriliseren.
Tuurlijk maar als ze nu denken dat die mensen met die tips evengoed nog niet geholpen zijn ?quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:09 schreef foeyonghaii het volgende:
[..]
Die mensen van die instantie kunnen toch ook die ouders helpen en tips geven om het kind op te voeden? Of onder toezicht of wat dan ook. Zomaar je kind afnemen, terwijl zy niet eens de kans hebben gekregen om het zelf op te voeden.
Jij kijkt echt veel tv of niet?quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Tuurlijk maar als ze nu denken dat die mensen met die tips evengoed nog niet geholpen zijn ?
Kijk stel dat kindje begint te huilen en de ouders werken de tips af die ze zich nog kunnene herinneren. En dat kindje huitl maar door. En die ouders raken in paniek omdat ze deneken dat het hun schuld is dat het kindje blijft huielen en dat de hulpverlenens daardoor zullen denken dat ze niet goed voor het kinde zorgen en hun het kind zullen afnemen. Ze komen in de paniek tot angstige gedachte dat het kind moet zwijgen en leggen het heel even kussen op het gezichtje. Héél eventjes maar tot het stil is.....
Wil jij ze daar de kans voor geven ? Ikke niet !
Dus eigenlijk zouden alle ouders hun kinderen pas op mogen voeden als de kinderen oud en groot genoeg zijn om terug te slaan..quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Tuurlijk maar als ze nu denken dat die mensen met die tips evengoed nog niet geholpen zijn ?
Kijk stel dat kindje begint te huilen en de ouders werken de tips af die ze zich nog kunnene herinneren. En dat kindje huitl maar door. En die ouders raken in paniek omdat ze deneken dat het hun schuld is dat het kindje blijft huielen en dat de hulpverlenens daardoor zullen denken dat ze niet goed voor het kinde zorgen en hun het kind zullen afnemen. Ze komen in de paniek tot angstige gedachte dat het kind moet zwijgen en leggen het heel even kussen op het gezichtje. Héél eventjes maar tot het stil is.....
Wil jij ze daar de kans voor geven ? Ikke niet !
Maar dat gebeurt niet.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:04 schreef deedeetee het volgende:
Het argument dat er zat slechte ouders in de wereld zijn met een hoger IQ vind ik nogal zwak. Als daar van gedacht word dat ze hun kind schade kunnen toebrengen hoort zo'n kind daar ook weggehaald te worden.
En dat is relevant in deze discussie omdat......?quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:19 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb 3 kinderen...... en eentje daarvan was een huilbaby
Neen, beslist NIET. Ik heb een zwakbegaafde buuf gehad die haar eerste kind zó * vreemd * behandelde dat ik een vertrouwensarts belde toen ze opnieuw zwanger was. Resultaat veel geklets van hulpverleners en een dode baby.....quote:Kom op zeg. Als je niet al te slim bent, dan is het minste of geringste al aanleiding om een kind uit huis te plaatsen, maar intelligente ouders kunnen alles wat krom is wel weer recht lullen en zich beroepen op hun goede afkomst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |