Dit heb ik al eerder gepost in dit topic: Waarom mogen intelligente mensen voor kinderen kiezen en ze de hele dag op een kinderdagverblijf dumpen en waarom mogen minder intelligente mensen dat niet?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:48 schreef El_Matador het volgende:
Ik vind het bovendien misdadig om de omgeving op te zadelen met de zorg voor een kind. Jij kiest voor kinderen, dan mag je ze ook zelf opvoeden.
En ook die ouders nog met een leugen naar huis sturen met: 'Het kind moet nog 1 nachtje in het ziekenhuis blijven, en morgen mag je hem ophalen'.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:36 schreef JohnDope het volgende:
En hoe heet die organisatie die verantwoordelijk is voor deze zaak en gister te laf was om voor de camera te reageren?
Ik zou het niet weten. Zelfs Einstein zei te geloven in 'God.'quote:Op woensdag 29 oktober 2008 07:54 schreef hersenchirurg het volgende:
[..]
Gemiddeld genomen zullen slimmere mensen wél atheistisch zijn, simpelweg omdat zij minder snel geneigd zijn genoegen te nemen met "god heeft alles gemaakt" als verklaring.
Het is verschrikkelijk, die lui die hier verantwoordelijk voor zijn, zijn minderwaardige mensen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:49 schreef Irrem het volgende:
[..]
En ook die ouders nog met een leugen naar huis sturen met: 'Het kind moet nog 1 nachtje in het ziekenhuis blijven, en morgen mag je hem ophalen'.
Eigenlijk welquote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten. Zelfs Einstein zei te geloven in 'God.'
Nederland is zo'n beetje het 'ongeloofigste' land ter wereld. Zijn wij slimmer, beter en meer vooruit dan de rest?
Einstein was zijn tijd ver vooruit, dus die vlieger gaat niet op.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:49 schreef RRGJL het volgende:
En vergeet daarnaast ook niet in welke tijd Einstein leefde he. Misschien was 'ie nu wel Atheïst geweest..
de avond ervoor, bij Nova, zat er wel iemand van Mee aan tafel, met het verhaal dat hun alleen de door-verwijzende instantie zijn, ze zijn wel verplicht om zo'n zwangerschap te melden en dat hebben ze dan ook gedaan, niet meer en niet minder .. die man zelf sprak er ook schande van, de achterbakse manier waarop dat gegaan isquote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:27 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is verschrikkelijk, die lui die hier verantwoordelijk voor zijn, zijn minderwaardige mensen.![]()
Ik heb nog even dat item terug gekeken op de Hart van Nederland site, maar die stichting die als eerste verantwoordelijk is voor dit familiedrama is "Mee".
En die andere die wel commentaar gaf was Jan-Dirk Sprokkereef van Stichting jeugdzorg.
Zie ook: http://www.hartvannederla(...)_zwakbegaafde_ouders
Nazi's leefden ook ten tijde van Einstein, en dat waren toch atheisten.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:49 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Eigenlijk wel
Amerikanen bijvoorbeeld zijn gemiddeld (!) dommer dan Belgen, maar Belgen zijn dan weer niet dommer dan Nederlanders. Pas nog een onderzoek over gelezen. Dus wat gezegd werd over Atheïsme vs. intelligentie, lijkt me wel aannemelijk. Natuurlijk zijn er altijd wel weer uitzonderingen. En vergeet daarnaast ook niet in welke tijd Einstein leefde he. Misschien was 'ie nu wel Atheïst geweest..
Kees Korthals heet die kerel en als er iemand achterbaks en een minderwaardig mens is, dan is hij het wel.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:00 schreef moussie het volgende:
[..]
de avond ervoor, bij Nova, zat er wel iemand van Mee aan tafel, met het verhaal dat hun alleen de door-verwijzende instantie zijn, ze zijn wel verplicht om zo'n zwangerschap te melden en dat hebben ze dan ook gedaan, niet meer en niet minder .. die man zelf sprak er ook schande van, de achterbakse manier waarop dat gegaan is
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nazi's leefden ook ten tijde van Einstein, en dat waren toch atheisten.
Maar nogmaals, geen idee of ongelovigen slimmer zijn. Ik denk dat als je echt slim bent, je respecteert van elkaar dat je gelovig bent of niet en je dat verder privé en voor jezelf uitmaakt, en niet een etiketje op iemand plakt omdat die persoon gelovig is of juist niet.
Intelligencequote:Average intelligence predicts atheism rates across 137 nations
Evidence is reviewed pointing to a negative relationship between intelligence and religious belief in the United States and Europe. It is shown that intelligence measured as psychometric g is negatively related to religious belief. We also examine whether this negative relationship between intelligence and religious belief is present between nations. We find that in a sample of 137 countries the correlation between national IQ and disbelief in God is 0.60.
Ik heb net dit item gezien. Het is werkelijk te triest voor woorden.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:27 schreef JohnDope het volgende:
Zie ook: http://www.hartvannederla(...)_zwakbegaafde_ouders
Ik ken die gast verder niet ..quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Kees Korthals heet die kerel en als er iemand achterbaks en een minderwaardig mens is, dan is hij het wel.
Coulance......quote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:23 schreef Angelcakes het volgende:
Er stond ook in de krant dat ze aanstaande dinsdag uit coulance het kindje even mochten zien en ik neem aan dat dat dus betekend dat ze al die tijd geen contact mochten hebben met hun eigen kindje en dat vind ik gewoon wreed !
Deel van het probleem is dat links geloofd dat intelligentie door de opvoeding wordt doorgegeven, dus vanuit die redenatie lijkt het me wel logisch omdat een kind opgevoed door idioten in theorie met een geweldige achterstand zou beginnen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:23 schreef Angelcakes het volgende:
Ik las er gisteren over in de krant en de opa van het kindje vertelde dat hij zijn dochter wel in staat achtte een baby groot te brengen.
Die twee woorden bij elkaar in één zin. Hilarisch.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 14:38 schreef SeventhWave het volgende:
Deel van het probleem is dat links geloofd dat intelligentie door de opvoeding wordt doorgegeven, dus vanuit die redenatie lijkt het me wel logisch omdat een kind opgevoed door idioten in theorie met een geweldige achterstand zou beginnen.
Het gaat natuurlijk niet altijd op, maar om een goed adviseur over dit onderwerp te zijn hoef je niet persé zelf de vaardigheden te bezitten om een kind op te voeden. Hetzelfde geldt voor sportcoaches, managers, etc.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 14:57 schreef JohnDope het volgende:
Het is gewoon niet te geloven dat mensen die zelf niet eens in staat zijn om hun eigen kinderen fatsoenlijk op te voeden gaan beslissen dat er bij deze mensen het kind weggehaald moet worden.
Managers en sportcoaches vergelijken met een minderwaardig mens die bij iemand even het pas geboren kind laat weghalenquote:Op woensdag 29 oktober 2008 14:59 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet altijd op, maar om een goed adviseur over dit onderwerp te zijn hoef je niet persé zelf de vaardigheden te bezitten om een kind op te voeden. Hetzelfde geldt voor sportcoaches, managers, etc.
Het gaat mij er ook niet om of het rechtvaardig is of niet, dat ze zelf hun kind niet kunnen opvoeden (die aanname maak jij voor het gemak maar even) , wil niet zeggen dat ze geen goed oordeel kunnen hebben over wat wel geen goede opvoeding is.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 15:00 schreef JohnDope het volgende:
Managers en sportcoaches vergelijken met een minderwaardig mens die bij iemand even het pas geboren kind laat weghalen
Die lui mogen natuurlijk wel hun oordeel hebben ookal maken ze er zelf een zooitje van wat betreft opvoeding, maar ze hebben niet het recht om bij deze mensen het kind weg te halen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 15:08 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Het gaat mij er ook niet om of het rechtvaardig is of niet, dat ze zelf hun kind niet kunnen opvoeden (die aanname maak jij voor het gemak maar even) , wil niet zeggen dat ze geen goed oordeel kunnen hebben over wat wel geen goede opvoeding is.
Welk deel van 'het geldt natuurlijk niet altijd' begrijp je niet?
Ja zeg..quote:Op woensdag 29 oktober 2008 14:56 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Die twee woorden bij elkaar in één zin. Hilarisch.
Als het er alleen om gaat het kind in leven te houden wel lijkt me. Maar je kunt mensen die verstandelijk gehandicapt zijn niet aanleren slimmer en emotioneel volwassener te worden zodat ze het kindje ook tijdens het opgroeien kunnen blijven bieden wat het nodig heeft. Je kunt iemand niet aanleren niet meer verstandelijk gehandicapt te zijn.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 14:17 schreef deedeetee het volgende:
Je had vroeger opvanghuizen waar een alleenstaande jonge moeder een tijd kon wonen met pasbeboren baby om onder toezicht/begeleiding te leren om te gaan met haar kind.
Is er niet zoiets te creëren voor gevallen als dit ?
Nou er zijn natuurlijk óók scholen en familie enzo, dus daar zou wel een mouw aan te passen zijn. En dan heb je nog zoiets als erfelijkheid. Wie zegt dat hun kind veel intelligenter gaat zijn als zijn ouders ?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:23 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Als het er alleen om gaat het kind in leven te houden wel lijkt me. Maar je kunt mensen die verstandelijk gehandicapt zijn niet aanleren slimmer en emotioneel volwassener te worden zodat ze het kindje ook tijdens het opgroeien kunnen blijven bieden wat het nodig heeft. Je kunt iemand niet aanleren niet meer verstandelijk gehandicapt te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |