abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:35:41 #1
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62661552
Alleen was ik gister gewoon aan het werk in Rotterdam .

Vanochtend keek ik even of mijn salaris al was gestort en ik kreeg de schrik van m'n leven...
Gisteravond en vannacht na 0:00 is er namelijk dus zo'n 1400 euro opgenomen bij buitenlandse geldautomaten. Gezien de bedragen moet het in een niet-euroland zijn geweest, want het zijn geen mooie ronde getallen.

Op internet ziet de afschrijving er als volgt uit:
quote:
buitenlandse geldautomaat
PASNR ***L444 24-10-2008 22:20 -628,07
24-10-2008 Gereserveerd bedrag
Van 4 t/m 11 oktober ben ik een weekje op vakantie naar Griekenland geweest. Daar heb ik twee keer gepind en die transacties zijn keurig afgeschreven en heb ik de bonnetjes nog van.
Na terugkomst in NL heb ik een paar keer gepind; een keer bij Albert.nl, een keer bij een schoenenzaak en een paar keer bij de befaamde NS-automaten.

Aan de ene kant vermoed ik dat het in Gouda is gebeurd, want anders was er misschien al wel eerder geld afgeschreven. De rekening was weliswaar redelijk leeg maar ik kan wel 1000 euro in de min.
Aan de andere kant, het geld is opgenomen in een niet-euro land, dus dat maakt Griekenland waarschijnlijker, want vanaf daar zit je natuurlijk zo in bijvoorbeeld Turkije.

Maar goed, het geld is weg, de pas geblokkeerd en ik vraag me af hoe in godsnaam nóg voorzichtiger dan ik al deed m'n pincode moet invoeren als ik aan 't pinnen ben.

De vriendelijke meneer van de Postbank adviseerde me maandagochtend terug te bellen om te informeren of er meer kopieerfraude-meldingen zijn binnengekomen het weekend. Dan hoef ik namelijk niets te doen en krijg ik sowieso mijn geld terug. Is dat nou niet het geval, dan moet ik maandagochtend aangifte doen en een formulier invullen.

Heeft iemand enig idee wat de kansen zijn dat ik mijn geld terugkrijg? Zoals gezegd, ik was gewoon hier in Nederland en niemand anders dan ikzelf heeft beschikking over mijn pas met pincode.

Jullie zullen begrijpen dat ik zo'n bedrag niet even kan missen

[ Bericht 0% gewijzigd door XcUZ_Me op 25-10-2008 10:41:44 ]
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_62661638
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 10:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Alleen was ik gister gewoon aan het werk in Rotterdam .

Vanochtend keek ik even of mijn salaris al was gestort en ik kreeg de schrik van m'n leven...
Gisteravond en vannacht na 0:00 is er namelijk dus zo'n 1400 euro opgenomen bij buitenlandse geldautomaten. Gezien de bedragen moet het in een niet-euroland zijn geweest, want het zijn geen mooie ronde getallen.

Op internet ziet de afschrijving er als volgt uit:
[..]

Van 4 t/m 11 oktober ben ik een weekje op vakantie naar Griekenland geweest. Daar heb ik twee keer gepind en die transacties zijn keurig afgeschreven en heb ik de bonnetjes nog van.
Na terugkomst in NL heb ik een paar keer gepind; een keer bij Albert.nl, een keer bij een schoenenzaak en een paar keer bij de befaamde NS-automaten.

Aan de ene kant vermoed ik dat het in Gouda is gebeurt, want anders was er misschien al wel eerder geld afgeschreven. De rekening was weliswaar redelijk leeg maar ik kan wel 1000 euro in de min.
Aan de andere kant, het geld is opgenomen in een niet-euro land, dus dat maakt Griekenland waarschijnlijker, want vanaf daar zit je natuurlijk zo in bijvoorbeeld Turkije.

Maar goed, het geld is weg, de pas geblokkeerd en ik vraag me af hoe in godsnaam nóg voorzichtiger dan ik al deed m'n pincode moet invoeren als ik aan 't pinnen ben.

De vriendelijke meneer van de Postbank adviseerde me maandagochtend terug te bellen om te informeren of er meer kopieerfraude-meldingen zijn binnengekomen het weekend. Dan hoef ik namelijk niets te doen en krijg ik sowieso mijn geld terug. Is dat nou niet het geval, dan moet ik maandagochtend aangifte doen en een formulier invullen.

Heeft iemand enig idee wat de kansen zijn dat ik mijn geld terugkrijg? Zoals gezegd, ik was gewoon hier in Nederland en niemand anders dan ikzelf heeft beschikking over mijn pas met pincode.

Jullie zullen begrijpen dat ik zo'n bedrag niet even kan missen
Ik heb niet echt een reactie waar je iets aan hebt maar ben je dan je pas ook kwijt? Kan dat niet helemaal opmaken uit je verhaal namelijk...

Maar wel kut dit...
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:40:38 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62661649
Nee, mijn pasje heb ik nog gewoon Hij is nu useless, want geblokkeerd.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:40:38 #4
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_62661650
Pff dat is kut zeg! Het klinkt alsof je slachtoffer bent geworden van een skim-actie. In dat geval is de kans natuurlijk zeer groot dat je het geld gewoon terug zult krijgen.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:41:41 #5
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62661675
De pas ligt hier netjes op tafel ja.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:44:04 #6
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62661730
Nouja, het móet wel skimming zijn geweest, want mijn pas heeft gewoon netjes in m'n portemonnee gezeten en is gisteren en vandaag niet door mijzelf gebruikt. En ik heb ook geen verplaatsingszapmachine in de woonkamer staan waarmee ik mezelf even naar het buitenland kan beamen .
pi_62661747
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 10:40 schreef Raissa het volgende:

[..]

Ik heb niet echt een reactie waar je iets aan hebt maar ben je dan je pas ook kwijt? Kan dat niet helemaal opmaken uit je verhaal namelijk...

Maar wel kut dit...
Waarom quote je in godsnaam zo'n lange OP als al lang duidelijk is waar je op reageert?
pi_62661767
Zoek zowiezo even op "skimming" omdat je daar het slachtoffer van bent geworden.
Ik denk dat het gebeurd is in Griekenland, ze hoeven echt niet gelijk het geld van je rekening af te halen. Zo proberen zo met hun truck zo veel mogelijk passen en pincode's te pakken te krijgen om zo in één keer, zo veel mogelijk geld te pakken te krijgen.
Wel lullig in ieder geval. Stel in ieder geval de bank aansprakelijk. Zij horen de betaalmiddelen dermate te beveiligen dat andere niet makkelijk met jouw geld ervandoor kunnen gaan. Dit probleem is nu al een paar jaar bekend en ze hadden echt al met een oplossing kunnen komen door bv een chip te gebruiken in plaats van een (makkelijk) kopieerbare magneetstrip.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_62661780
Simpel, dit is skimming. Nu direct zorgen voor het blokkeren van je bankrekening en maandag een melding maken van skimming bij je bank.
Skimming wordt gewoon vergoed door je bank. Moet dus geen probleem zijn.
pi_62661792
Ik neem aan dat je eigen pasnummer ook eindigt op L444?

Wel kut trouwens voor je
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:47:38 #11
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62661799
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 10:46 schreef RJD het volgende:
Simpel, dit is skimming. Nu direct zorgen voor het blokkeren van je bankrekening en maandag een melding maken van skimming bij je bank.
quote:
Maar goed, het geld is weg, de pas geblokkeerd...
Direct gedaan natuurlijk.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:50:53 #12
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62661860
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 10:47 schreef detulp050 het volgende:
Ik neem aan dat je eigen pasnummer ook eindigt op L444?

Wel kut trouwens voor je
Dat klopt. Het is kut en mijn pas eindigt idd op dat nummer.
  Moderator zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:55:14 #13
42184 crew  DaMart
pi_62661936
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 10:46 schreef dahei het volgende:
Zoek zowiezo even op "skimming" omdat je daar het slachtoffer van bent geworden.
Ik denk dat het gebeurd is in Griekenland, ze hoeven echt niet gelijk het geld van je rekening af te halen.
Het kan ook gewoon in Nederland gebeurd zijn. Kennissen hebben hier ook mee te maken gehad. In Nederland bij de supermarkt gepind, en een paar weken later werd in Engeland geld met hun pasnummer opgenomen.

Maar dit is wel vervelend. Hopelijk heb je snel je geld weer terug, XM.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:55:52 #14
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_62661950
Gezien het bedrag zou er weleens 500 Engele ponden afgeboekt kunnen zijn.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:57:28 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62661978
Zoals de afschrijving nu op mijnpostbank staat, zo stonden die van mijn vakantie er eerst ook. Later werd plaats e.d. toegevoegd. Ik zal dus binnenkort wel kunnen zien wáár het geld is opgenomen, maar ik neem aan dat de Postbank snellere manieren heeft om dat te achterhalen.

Heb wel ongelooflijk de pest in.
pi_62661989
Zolang je kan bewijzen dat je in de enige echte stad ter wereld was komt alles goed!!

Wel zwaar kut
pi_62662038
Er staat nu op je afschrift (of mijnpostbank.nl), "gereserveerd voor buitenlandse betaling. Na een paar werkdagen verandert dat, en staat er de pinautomaat waar het geld is opgenomen. Vervolgens kun je aantonen dat je daar niet bent geweest (bijvoorbeeld geen stempeltje in je paspoort o.i.d.) en bezwaar maken bij de Postbank.

Mijn ervaring is dat de Postbank, hangende het onderzoek, je geld weer terugstort en (in mijn geval maaaaaaaaaaanden) later een briefje stuurt dat het jouw schuld niet was, en je het geld terug hebt gekregen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:00:38 #18
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62662055
Dat bewijzen is niet zo'n probleem. Gisterochtend had ik een sollicitatie in Reeuwijk, dus dat bedrijf kan dat beamen. Daarna ben ik naar mijn werk gegaan en daar zijn ook collega's die dat kunnen bevestigen en gisteravond ben ik gewoon lekker thuis geweest en suf met mensen op msn zitten beppen, dus ook daar genoeg getuigen
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:03:45 #19
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62662106
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 10:59 schreef LangeTabbetje het volgende:
Mijn ervaring is dat de Postbank, hangende het onderzoek, je geld weer terugstort en (in mijn geval maaaaaaaaaaanden) later een briefje stuurt dat het jouw schuld niet was, en je het geld terug hebt gekregen.
Wel fijn dat je dan niet maanden op je geld hoeft te wachten!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:06:16 #20
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_62662158
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 10:46 schreef RJD het volgende:
Dat dus
pi_62662250
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wel fijn dat je dan niet maanden op je geld hoeft te wachten!
Vond ik ook wel sympathiek van ze. Maar goed, zou ik de boel belazeren trekken ze het net zo hard weer van mijn rekening natuurlijk.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:14:13 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62662323
De postbankmeneer zei dat er al één andere melding vanuit Gouda was binnengekomen... Ik "hoop" maar dat er nog meer meldingen komen, zodat ik niet op maandag aangifte hoef te gaan doen en allerlei formulieren moet gaan invullen.

Dat wordt dus afwachten...
pi_62662609
edit-

[ Bericht 93% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2008 11:45:18 ]
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:33:42 #24
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_62662661
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:30 schreef Silven het volgende:
gewoon ff uitkijken bij het pinnen dus, volgende keer. om dit et voorkomen kun je het beste bij de ABN Amro of Postbank pinnen.
Ja, anders lees je de OP even door
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:39:39 #25
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62662775
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:33 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ja, anders lees je de OP even door
sommige mensen hebben daar geen tijd voor

Ik hoop met je mee TS dat je niet de weg van aangifte en alles door hoeft... En uiteraard dat het bedrag netjes op je rekening terug komt..
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:54:45 #26
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62663064
Ik heb nu mijn eigen kredietcrisis
pi_62663479
hm daar zit je niet op te wachten nee..
zeker niet als je net terug komt van vakantie
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:38:57 #28
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62663845
Sommige mobiele pin-apparaten (zoals bij supermarkten bijv. staan) geven deze omschrijving ook op het afschrift
Bij de C1000 hier staat zo'n ding van Maestro, daar had ik van de week gepind, toen ik thuis op mijnpostbank.nl keek stond daar ook 'reservering buitenlandse geldautomaat'.

Niet dat dit je nu verder helpt.. maar toch..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:53:25 #29
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62664091
Boodschappen zijn van de gezamenlijke rekening betaald. Alleen albert heb ik van mijn eigen rekening betaald, maar ik verwacht eigenlijk niet dat dat het is. Ik verdenk de NS-automaten. Die zijn altijd toegankelijk en volgens mij ook redelijk fraudegevoelig. Als 't in Griekenland zou zijn gebeurd, zou er al eerder geld afgehaald zijn. We zijn alweer 2 weken terug en het is voor die criminelen veel handiger om te handelen als ik nog op vakantie ben, want dan heb ik het veel minder snel in de gaten dan nu.
pi_62664363
Tja, ik vrees toch dat Duvel z'n treinen moet gaan verkopen.
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_62664531
Hoezo? heeftie Marklin treinen ofzo?
pi_62665051
quote:
[...]
Zo proberen zo met hun truck zo veel mogelijk passen en pincode's te pakken te krijgen om zo in één keer, zo veel mogelijk geld te pakken te krijgen.
[...]
Hoe gaat dat? Rijden ze dan over je heen ofzo?
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:27:34 #33
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_62667133
What the fuck!

Wordt trouwens vaak genoeg gedaan hier, dus ik gok dat het niets met Griekenland te maken heeft.

Je krijgt alles wel terug trouwens. Banken willen het vertrouwen in die klotepasjes bewaren, ook al zijn ze heel makkelijk te kopiëren, want het duurt nog een jaren voor de nieuwe chip-gebaseerde pasjes er zijn.

Ik denk dat je het beste wel sowieso aangifte kunt doen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:32:26 #34
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62667226
Ja, dat ga ik ook wel doen, het is en blijft een misdrijf. Mochten er meer meldingen zijn en krijg ik mijn geld sowieso terug, dan wacht ik even tot ik weet wáár het geld is opgenomen, misschien wel handig voor de aangifte.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:43:39 #35
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62667486
Nu je het zo zegt trouwens soylent, vind ik het wel gek dat als er meer meldingen zijn, je ineens geen aangifte meer hoeft te doen. Het lijkt er dan wel een beetje op alsof de Postbank het onder de pet probeert te houden dat er weer een redelijk grote skimming-actie is geweest.

Maandagochtend dan dus hoe dan ook maar even langs de politie
pi_62668206
Mijn ma heeft enkele maanden geleden hetzelfde meegemaakt en die heeft alles terug gehad van de Rabobank, dus ik denk dat het bij jou ook zo zal zijn.
pi_62668245
-

[ Bericht 99% gewijzigd door ItaloDancer op 25-10-2008 16:33:02 (spam) ]
pi_62669240
ouch, je zei dat je de kans niet zo groot vond dat het in Griekenland is gebeurd, lijkt me wel vrij aannemelijk dat ze ff wachten totdat ze je rekening plunderen
you might aswell do the white line
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:17:32 #39
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62669415
We gaan het vanzelf zien

Maar ben wel wat geruster over het geld. Ik denk dat de Postbank het wel dekt.
En anders maak ik er wel werk van
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:24:55 #40
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_62669567
Zelfde meegemaakt, gelukkig had ik het geld al terug voordat ik merkte dat het er überhaupt af was.
Verschillende banken merkten dat er veel geld werd gepint met verschillende bankpassen in Roemenië en vertrouwden het niet. Bij nader onderzoek bleek dat al die mensen bij dezelfde winkel in Den Haag hadden gepint. Ze hebben dus meteen alle passen geblokkeerd en de winkel op de hoogte gesteld. Bleek dat daar inderdaad iets over een pinapparaat was geplaatst.

Gelukig was het wel snel en netjes opgelost.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_62688609
Banken willen graag dat je met pin betaald (de kosten zijn lager) ze zullen daarom alles doen om het vertrouwen in het pinnen hoog te houden,vroeger gebeurde dit ook met creditcards maar die hebben als ik het me goed herrinner tegenwoordig een chip erop zitten en moet men een code intoetsen.

Maar goed het blijft vervelend ook al omdat je hier werk van moet maken.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:16:12 #42
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62689464
Tjempie, lekker verhaal zoiets. Het geld komt wel weer terug van de postbank, maar er kan wel weer enige tijd overheen gaan..
pi_62698285
Ik heb twee weken geleden iets soortgelijks gehad, ook bij de postbank. Gelukkig voor mij stond er niet veel geld op mijn rekening en is er maar 255 euro afgehaald...

Mijn rekening is meteen geblokkeerd door iemand van de Postbank. Ik kreeg ook het verhaal af te wachten en na het weekend terug te bellen (toevallig kwam ik er ook op een zaterdag achter). Toen ik maandag belde bleek dat er inderdaad een pinautomaat was gebruikt om gegevens te scannen.
Mijn pas kreeg ik binnen 5 werkdagen en had mijn geld na ongeveer 2 weken terug.

Dus geen nood, als het bij een pinautomaat of NS-loketje gebeurd is, krijg je gewoon je geld terug!
  zondag 26 oktober 2008 @ 20:03:56 #44
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62698619
Mja, morgen weet ik het. Ik duim maar dat het niet in Griekenland is gebeurd, want dan ben ik wat langer aan het werk voor ik m'n geld terug heb, vrees ik.
pi_62701475
Of het nu in Nederland of in het buitenland gebeurd is moet niet uitmaken. Je bank is ervoor verzekerd en zou je snel moeten terugbetalen. En dat papierwerk valt ook best mee, formuliertje met NAW en bankgegevens invullen en op een kopietje van je rekeningafschift aangeven welke transacties niet door jou gedaan zijn. Volgens mij mag je het zelfs opsturen naar een antwoordnummer, kost het je niks.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:29:07 #46
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62701589
Ik kan toch geen postzegels kopen op het moment
pi_62701715
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik kan toch geen postzegels kopen op het moment
Dat weten ze. Vandaar het antwoordnummer.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:36:30 #48
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_62701929
Ik wil graag even inzetten op Griekenland, skimmers verzamelen over een wat langere periode data en gaan dan in eens wat geldautomaten langs, klootzakken...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:38:15 #49
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62702002
Als je het mis hebt, zie ik je donatie graag tegemoet op m'n rekening Klonk
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:38:58 #50
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_62702028
laat maar, niet goed gelezen

[ Bericht 29% gewijzigd door Freeflyer op 26-10-2008 21:41:30 (niet goed gelezen) ]
Neerkomen wel!
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:39:48 #51
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62702061
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:38 schreef Freeflyer het volgende:
in Griekenland hebben ze toch ook de euro
Ja, maar ze kunnen skimmen in Griekenland en dan even de grens over naar een van de gezellige buurlandjes.
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:41:06 #52
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_62702124
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
skimmers zijn vieze honden, mijn rekening is ook eens een deel geplunderd, gewoon bij een nl pinautomaatding, voordat die beveiligde dingen er kwamen, bank wist niet hoe snel ze hun fout moesten toegeven...
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:44:41 #53
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_62702265
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:39 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja, maar ze kunnen skimmen in Griekenland en dan even de grens over naar een van de gezellige buurlandjes.
Ik snapte het inmiddels, mooi kut.
Kun je aan de hand van www.oanda.com en de omwisselkoers van de Turkse Lira naar de euro het bedrag niet herleiden? Je weet dan in ieder geval wat meer.

Meestal staat op een afschrift ook wel een plaatsnaam vermeld trouwens.
Neerkomen wel!
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:45:29 #54
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_62702307

boeiend filmpje, waarin ze laten zien hoe afschuwlijk makkelijk het is...
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:10:06 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62703269
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:45 schreef Klonk het volgende:

boeiend filmpje, waarin ze laten zien hoe afschuwlijk makkelijk het is...
Het systeem met magneetstrips op pasjes is fundamenteel onveilig. Maar helaas: men maakt zich drukker over een te kraken OV-chipkaart...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62704654
quote:
Ik denk dat het gebeurd is in Griekenland
Hoeft niet. Waarschijnlijk is de pas gewoon in Gouda geskimmed en is er net over de grens gepind. Hier over de grens (in Duitsland bijvoorbeeld) kan geld afhalen op deze manier ook, dan krijg je ook van die vage omschrijvingen. Dat is populair omdat daar geen camera's hangen

Je krijgt je geld na een paar dagen gewoon terug. Doe wel even aangifte bij politie en voeg er uitreksels van jouw en de buitenlandse geldopnames bij.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_62705658
Als je niet weet waar het geld gepint is, kun je ook dmv de wisselkoers kijken bij welke koers het een rond buitenlands getal is? (waarschijnlijk 1000 of 500 xx).

/edit: het is 501,xx Engelse Pond

Rest vd buitenlandse koersen gaven een raar getal. Wat zijn de overige bedragen?

[ Bericht 15% gewijzigd door Sport_Life op 26-10-2008 23:29:41 ]
pi_62708543
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 23:14 schreef Sport_Life het volgende:
Als je niet weet waar het geld gepint is, kun je ook dmv de wisselkoers kijken bij welke koers het een rond buitenlands getal is? (waarschijnlijk 1000 of 500 xx).

/edit: het is 501,xx Engelse Pond

Rest vd buitenlandse koersen gaven een raar getal. Wat zijn de overige bedragen?
Koersen wijzigen alleen dagelijks, dat werkt dus helaas niet.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  maandag 27 oktober 2008 @ 07:45:42 #59
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62709099
Postbank gebeld en het is in Gouda gebeurd. Ik zet dus vol in op de NS-automaten. Heel fijn, aangezien ik 2x per week een kaartje koop bij die dingen. Haal wel even een riedeltje ongedateerde kaartjes bij het loket. Eikels.

Enfin, mevrouw van de Postbank zei dat het al bekend was bij de politie en dat ik geen aangifte meer hoef te doen. Dat ga ik zometeen om 08:00 wel even zélf navragen bij het bureau .

Hoe dan ook, geld krijg ik dus wel terug
  maandag 27 oktober 2008 @ 07:51:15 #60
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_62709124
Toch Gouda

wel fijn dat je je centen zonder problemen terug krijgt
pi_62709263
Hulde voor de Postbank dan maar
  maandag 27 oktober 2008 @ 10:26:00 #62
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62711637
N.a.v. de politie weet ik inmiddels dat het inderdaad om de NS gaat. Fijn idee he?
pi_62711674
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 07:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Enfin, mevrouw van de Postbank zei dat het al bekend was bij de politie en dat ik geen aangifte meer hoef te doen. Dat ga ik zometeen om 08:00 wel even zélf navragen bij het bureau .
Dat zeiden ze tegen mij ook, "u hoeft geen aangifte te doen". Later bleek dat dat toch een vereiste was. De bank wil gewoon niet fout in het nieuws komen bij de politie. Gewoon aangifte doen dus.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_62711692
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 10:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
N.a.v. de politie weet ik inmiddels dat het inderdaad om de NS gaat. Fijn idee he?
De pinautomaat of de kaartjesautomaat?
  maandag 27 oktober 2008 @ 10:31:09 #65
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62711774
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 10:28 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

De pinautomaat of de kaartjesautomaat?
Kaartjes. Ik heb geen geld uit de muur gehaald lately.
  maandag 27 oktober 2008 @ 10:31:55 #66
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_62711795
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 10:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
ik had al een hekel aan treinreizen, nu helemaal
  maandag 27 oktober 2008 @ 10:36:42 #67
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62711895
Politiemevrouw: "Ohja, het gebeurt meestal bij de NS en dan wordt het geld opgenomen in Engeland"

Toch tof dat de NS geen veilige apparatuur kan leveren, de banken geen veilige pasjes, maar dat je wel 50 cent extra mag betalen als je je kaartje aan het loket wilt kopen .
  maandag 27 oktober 2008 @ 10:37:24 #68
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_62711909
NS

Lekker dan.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 27 oktober 2008 @ 10:54:21 #69
22273 Dizer
Save the beard!
pi_62712377
Je kans zou 100% moeten zijn om je geld terug te krijgen... mits aantoonbaar dat je daar niet was

Toch?
Friends don't let friends remain beardless...
  maandag 27 oktober 2008 @ 10:58:14 #70
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_62712501
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 10:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Toch tof dat de NS geen veilige apparatuur kan leveren, de banken geen veilige pasjes, maar dat je wel 50 cent extra mag betalen als je je kaartje aan het loket wilt kopen .
Ligt alleen niet zo zeer aan de NS, elke pinapparaat is te bewerken voor skimming. Ook als je geld uit de muur trekt om een kaartje aan 't loket te kopen loop je nog een risico
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 27 oktober 2008 @ 10:58:51 #71
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62712518
Politiemevrouw zei dat het HEEL moeilijk zou worden als het in Griekenland was gebeurd. Waarom begreep ik niet helemaal, maar iets met losstaand geval, etc.
  maandag 27 oktober 2008 @ 10:59:30 #72
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62712536
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 10:58 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ligt alleen niet zo zeer aan de NS, elke pinapparaat is te bewerken voor skimming. Ook als je geld uit de muur trekt om een kaartje aan 't loket te kopen loop je nog een risico
NS is wel kwetsbaarder doordat hun apparatuur de hele tijd buitenstaat natuurlijk.
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:00:41 #73
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_62712572
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 10:59 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

NS is wel kwetsbaarder doordat hun apparatuur de hele tijd buitenstaat natuurlijk.
en geldautomaten worden elke avond binnen gezet
pi_62712621
Wel mooi dat je je geld terug krijgt, maar wat zal jij een kut weekend gehad hebben met die onzekerheid
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:14:24 #75
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62712947
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:00 schreef Klonk het volgende:

[..]

en geldautomaten worden elke avond binnen gezet
Nouja, ik heb toch een beter gevoel bij de pinautomaten van de bank dan die gammele NS-dingen.
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:15:44 #76
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62712984
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:02 schreef denthemen het volgende:
Wel mooi dat je je geld terug krijgt, maar wat zal jij een kut weekend gehad hebben met die onzekerheid
Ja, was niet leuk. Ik ben ook pas rustig als ik het weer terugheb hoor
pi_62713105
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:15 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja, was niet leuk. Ik ben ook pas rustig als ik het weer terugheb hoor
Ik ben dus niet de enige die zo is

Ik wens je er veel succes mee
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:35:17 #78
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62713539
Even gegoogled op NS en fraude, talloze hits en een leuke quote van een NS-woordvoerder:
quote:
Bij de NS-automaat kan de reiziger niet zien of de automaat veilig is of niet. ‘De aanpassingen zitten aan de binnenkant en zijn van buiten niet te zien’, verklaart de NS-woordvoerder.
Echt lekker idee hoor!
pi_62713570
Aangezien je het de laatste tijd vaker hoort, dat de NS automaten misbruikt worden vraag ik me het volgende af. Wat als je kaartjes koopt met je chipknip, kunnen ze dan ook je pasje skimmen?
Je toetst daarvoor geen pincode oid in.

Als dat niet lukt, dan ga ik misschien die chipknip toch nog eens gebruiken.
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:56:06 #80
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62714104
Dat weet ik eigenlijk niet! Op zich vind ik dat wel een goeie inderdaad.
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:03:18 #81
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62714323
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:36 schreef s3n het volgende:
Aangezien je het de laatste tijd vaker hoort, dat de NS automaten misbruikt worden vraag ik me het volgende af. Wat als je kaartjes koopt met je chipknip, kunnen ze dan ook je pasje skimmen?
Je toetst daarvoor geen pincode oid in.

Als dat niet lukt, dan ga ik misschien die chipknip toch nog eens gebruiken.
Ze kunnen 'm wel skimmen, hij loopt immers langs de zelfde magneetstriplezer, maar ze kunnen er niets mee omdat je geen pincode intoetst.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:10:16 #82
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62714502
Het is ook minder lucratief omdat er vaak veel minder geld opstaat. Ik vind het een puik plan en ga voortaan ook chippen bij de NS-apparatuur.
pi_62714834
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 10:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Politiemevrouw: "Ohja, het gebeurt meestal bij de NS en dan wordt het geld opgenomen in Engeland"
Ziedaar het gevolg van VMBO-niveau op de politiescholen. Als je niet weet waar het over gaat, lul je maar een eind weg.
quote:
Leuk he? De NS kan die dingen wel zeker beveiligen, maar dat kost geld en de banken betalen de gedupeerde klanten toch wel terug, dus...
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 10:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Politiemevrouw zei dat het HEEL moeilijk zou worden als het in Griekenland was gebeurd. Waarom begreep ik niet helemaal, maar iets met losstaand geval, etc.
Politiemevrouw heeft helemaal geen zin in papierwerk. Laat staan dat ze iets voor jou willen doen. Als ze geld van jou kunnen afpikken staan ze vooraan, maar criminelen oppakken levert niets op.
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:20:07 #84
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62716575
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
Politiemevrouw heeft helemaal geen zin in papierwerk. Laat staan dat ze iets voor jou willen doen. Als ze geld van jou kunnen afpikken staan ze vooraan, maar criminelen oppakken levert niets op.
Ja, dat zal het zijn.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62716663
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, dat zal het zijn.
Dude, ik heb bij de politie gewerkt.
  maandag 27 oktober 2008 @ 17:01:07 #86
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_62723391
Hm heb paar maanden geleden ook n rare situatie meegemaakt bij een NS-apparaat in Gouda-Goverwelle. Stonden twee Roemenen (denk ik) bij die vroegen 'of het lukte'? Dacht eerst dat ze de apparaten niet begrepen ofzo. Dus net toch maar ff gekeken maar k heb al mn geld nog gelukkig. Anyway, k ga alsnog een nieuw pasje aanvragen binnenkort voor de zekerheid. (Het pasje is ook wel aan vervanging toe eerlijk gezegd)
pi_62724759
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hij zit in zoverre iig goed, dat er een lange periode overheen gaat voor dát ze er misbruik van maken. Of het nu Griekenland of Nederland is.

Door bijv. een automaat van camera + kaartlezer te voorzien, en deze er 2 dagen lang te laten zitten, en daarna pas een maand later de rekening leeg te trekken, is het moeilijker te achterhalen wanneer en waar het is gebeurt.
pi_62725000
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 07:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Postbank gebeld en het is in Gouda gebeurd. Ik zet dus vol in op de NS-automaten. Heel fijn, aangezien ik 2x per week een kaartje koop bij die dingen. Haal wel even een riedeltje ongedateerde kaartjes bij het loket. Eikels.

Hoe dan ook, geld krijg ik dus wel terug
LAatste tijd is NS groot slachtoffer. Zijn ook groepen oost europeanen die het (iig lange tijd) massaal voorzien hebben op postbankautomaten.

Vaak maken ze een opzet-stuk voor 1 apparaat-soort. Dus is een tijdje 1 soort automaat de lul. Postbank en de NS zijn inmiddels "bekend" en het is dus een kwestie van tijd tot er een Rabo of een ABN skim-'trend' komt.
  maandag 27 oktober 2008 @ 19:12:33 #89
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62727601
Ik word zojuist gebeld door mijn huisbankier dat mijn pas geblokkeerd is. Blijkt te gaan om de rekening waar ik in het weekend een paar keer een treinkaartje mee gekocht heb; het pasje van de andere rekening die bij dezelfde bank loopt is niet geblokkeerd...

Kennelijk dus idd NS automaten..
pi_62727645
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:12 schreef Alicey het volgende:
Ik word zojuist gebeld door mijn huisbankier dat mijn pas geblokkeerd is. Blijkt te gaan om de rekening waar ik in het weekend een paar keer een treinkaartje mee gekocht heb; het pasje van de andere rekening die bij dezelfde bank loopt is niet geblokkeerd...

Kennelijk dus idd NS automaten..
De NS voert op het moment ook een soort campagne mbt. skimming Alle achtergrondschermen op de automaten zijn aangepast, om maar iets te noemen.
  maandag 27 oktober 2008 @ 19:15:00 #91
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62727707
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

De NS voert op het moment ook een soort campagne mbt. skimming Alle achtergrondschermen op de automaten zijn aangepast, om maar iets te noemen.
Dat is me niet echt opgevallen, maar ik koop kaartjes ook altijd min of meer op de automatische piloot.
pi_62727853
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:15 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is me niet echt opgevallen, maar ik koop kaartjes ook altijd min of meer op de automatische piloot.
er staat nu een groot code intoetsschermpje als achtergrondje, waar dan een hand over heen schuift

En het kopen op de automatische piloot is eigenlijk waar het ook mis gaat bij skimming

Abnamro heeft op alle automaten staan "Voer uw pas in als de invoer er het zelfde uitziet als onderstaande foto" ofzo. En dan een foto van de invoer-dinges
  maandag 27 oktober 2008 @ 19:19:58 #93
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62727890
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

er staat nu een groot code intoetsschermpje als achtergrondje, waar dan een hand over heen schuift

En het kopen op de automatische piloot is eigenlijk waar het ook mis gaat bij skimming
Valt wel mee. Als het er vreemd uitziet sla ik het over en ik houd ook altijd mijn hand er voor als ik een pincode intoets.
quote:
Abnamro heeft op alle automaten staan "Voer uw pas in als de invoer er het zelfde uitziet als onderstaande foto" ofzo. En dan een foto van de invoer-dinges
Doen bijna alle banken tegenwoordig.
  maandag 27 oktober 2008 @ 19:52:01 #94
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62729040
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 17:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Hij zit in zoverre iig goed, dat er een lange periode overheen gaat voor dát ze er misbruik van maken. Of het nu Griekenland of Nederland is.
Of het lang is, is maar de vraag. Ik pin elke week 2 kaartjes bij die automaat, dus het kan een maand geleden gedaan zijn, maar ook vorige week donderdag.
  maandag 27 oktober 2008 @ 20:27:02 #95
22273 Dizer
Save the beard!
pi_62730450
Ik heb vanmiddag een treinkaartje moeten kopen op Rotterdam Centraal....
Friends don't let friends remain beardless...
pi_62730538
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:27 schreef Dizer het volgende:
Nou, maak dan je borst alvast maar nat!
Op dinsdag 28 oktober 2008 20:02 schreef Mwanatabu het volgende:
Denk dat jij met je bord voor je kop blij mag zijn dat jij niet achter een raam staat met je kontje als kutje :W
  maandag 27 oktober 2008 @ 21:13:35 #97
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62731984
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:27 schreef Dizer het volgende:
Ik heb gisteren en eergisteren kaartjes gekocht op o.a. Rotterdam Centraal en nu is mijn pas geblokkeerd.
pi_62732606
Gisteren op Utrecht CS kaartje gehaald.........
  maandag 27 oktober 2008 @ 21:31:46 #99
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62732700
He ja, laten we allemaal gaan posten waar we een treinkaartje hebben gehaald
pi_62732766
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
He ja, laten we allemaal gaan posten waar we een treinkaartje hebben gehaald
iedere maandag 5 stuks op station Lombardijen, tot de kredietcrisis alle niet-vaste krachten er uit deed trappen

Stomme skimmers ook
pi_62733161
Equens/banken vergoeden de schade omdat de beveiliging van de pinautomaten het probleem is en niet vast te stellen is dat het probleem bij de klant ligt.
Bank doet zelf aangifte, aangezien zij benadeeld zijn door de schade(vergoeding). Daarom hoef je skimmen alleen bij je bank te melden, tenzij het geen skimming is op grote schaal, maar alleen fraude met jouw pas.
dag
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:49:20 #102
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62744444
En England it is:
quote:
24-10-08 23:37 GELDAUTOMAAT
BARCLAYS BANK PLC / HORNCHURCH

24-10-2008 24-10-08 21:20 GELDAUTOMAAT
BARCLAYS BANK PLC / BRENTWOOD
Bij deze twee apparaten is het gepind.
pi_62744501
Klassieke skimactie dus.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:53:22 #104
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62744604
Yep!

Ik hoop wel dat de Postbank snel mn geld terugstort, want het Zilveren Kruis, de IBG en de KPN boeken wel vrolijk hun factuurtjes af .
pi_62745810
Precies hetzelfde als dat er bij mij aan de hand was, dus!
Waarschijnlijk heb je ergens volgende week je geld terug...
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:31:25 #106
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62745827
BARCLAYS BANK wilde toch ABN AMRO kopen? Dit is wraak van de Britten!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 1 november 2008 @ 14:01:46 #107
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_62860491
NIEUWSDUMP

vr 31 okt 2008, 22:00
Bankrekeningen leeggehaald na pinnen bij NS

Van onze correspondent

Gouda - Gebruikers van de kaartjesautomaat op het Centraal Station van Gouda, zijn deze week slachtoffer geworden van skimmen. De bankrekeningen zijn vanuit Engeland leeggehaald.

Rob Barendse (39) is een van de slachtoffers, de Gouwenaar ging voor 1400 euro het schip in. Rob betaalde maandagmorgen met zijn Rabobank-pasje bij de NS-automaat. "De volgende morgen was mijn pasje geblokkeerd. Toen ik vandaag een nieuwe kreeg opgestuurd, zag ik dat mijn rekening vanuit Engeland was geplunderd.”

Currence, die in Nederland het betalingsverkeer regelt, wil niet zeggen hoeveel reizigers zijn gedupeerd. ,"Maar de schade wordt wel honderd procent vergoed. Iedereen heeft binnen twee dagen zijn of haar geld terug en een nieuw pasje hebben ze binnen een week,’’ zegt Currence woordvoerder Bob Gouwloze.

Volgens Gouwloze worden bij NS regelmatig passen geskimmd, maar is het systeem wel honderd procent veilig. "Criminelen plaatsen camera’s boven het toetsenbord. Wanneer je het toetsenbord met je hand afschermt, loop je dus absoluut geen risico. Doe je dit niet, tja dan heb je kans dat je bankrekening wordt geplunderd en zit je met de gebakken peren.”
  zondag 2 november 2008 @ 10:58:37 #108
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62877785
Wat een crap, want ik scherm m'n pincode altijd af met mijn portemonnee. Zéker bij de NS-apparatuur. Maar goed, ik chip nu voortaan, dus dikke vinger naar de skimmers.

Mn geld heb ik nog steeds niet terug trouwens
pi_62879511
quote:
Op zondag 2 november 2008 10:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat een crap, want ik scherm m'n pincode altijd af met mijn portemonnee. Zéker bij de NS-apparatuur. Maar goed, ik chip nu voortaan, dus dikke vinger naar de skimmers.

Mn geld heb ik nog steeds niet terug trouwens
Dat is inderdaad de optie ja, als ongedierte dan bij (een deel van) je geld wil komen hebben ze je pincode niet eens nodig

Scherm je je pincode af tegen meelezers? Vaak zit de camera zeg maar in het opzetstuk van de pinpas invoer - En zou je dus in theorie met je linkerhand je pincode moeten tikken en met rechts afschermen wil hij niet te lezen zijn
  zondag 2 november 2008 @ 13:02:01 #110
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62879982
Of je leest even mijn bovenstaande reactie

Ik scherm dus altijd mijn pincode af door mijn (uitklapbare) portemonnee boven mijn hand te houden.
pi_62880085
Het viel me overigens op dat aan de binnen-bovenkant van de automaat (waar de lamp zit) een stuk plastic zit wat gewoon los zit. Hier kunnen skimmers gewoon gemakkelijk een camera plaatsen en hebben ze nog toegang tot stroom ook, omdat de tl buis daar zit. Wel dom van de Postbank/ING hoor!
pi_62882538
quote:
Op zondag 2 november 2008 13:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Of je leest even mijn bovenstaande reactie

Ik scherm dus altijd mijn pincode af door mijn (uitklapbare) portemonnee boven mijn hand te houden.
Ik ga er niet vanuit dat ze binnen drie keer je code goed gegokt hebben
  zondag 2 november 2008 @ 14:49:26 #113
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62882585
quote:
Op zondag 2 november 2008 14:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ja, 't is allemaal m'n eigen schuld. En het is ook allemaal mijn schuld dat er honderden mensen hun geld kwijt zijn.
  zondag 2 november 2008 @ 15:05:45 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62882956
quote:
Op zondag 2 november 2008 14:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Misschien moet het jou ook gewoon een keer overkomen, zodat je meemaakt dat er ook andere manieren dan een camera zijn om je pincode te achterhalen. Ik gun 't je vanzelfsprekend van harte.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 4 november 2008 @ 10:47:29 #115
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62929714
Vandaag is eindelijk m'n geld teruggestort

* opgelucht is
  dinsdag 4 november 2008 @ 11:02:59 #116
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_62930097
gelukkig, kan me voorstellen dat je errug blij bent nu
pi_62930128
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vandaag is eindelijk m'n geld teruggestort

* opgelucht is
dus nu ga je rondje geven
  dinsdag 4 november 2008 @ 11:05:41 #118
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_62930161
contant betalen dan wel
  dinsdag 4 november 2008 @ 11:15:27 #119
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62930413
Nou, ik heb eerst wat tekorten aangevuld en Duvel wat schuld terugbetaald
pi_62931103
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 11:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
en Duvel wat schuld terugbetaald
Het was een gezamenlijke rekening toch?
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
  dinsdag 4 november 2008 @ 11:43:54 #121
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62931162
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 11:42 schreef Svensational het volgende:

[..]

Het was een gezamenlijke rekening toch?
Nee, mijn eigen.
  dinsdag 4 november 2008 @ 11:56:47 #122
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62931538
Dus als ik het goed begrijp is het afschermen van je pincode tegenwoordig al niet meer voldoende? Hoe moet je jezelf dan in godesnaam beveiligen zeg!! Ze hebben de pincode toch nodig?

TS, mooi dat het opgelost is, maar eigenlijk wil je al die ellende natuurlijk niet. Dood aan de skimmers!!!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 4 november 2008 @ 11:58:21 #123
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62931586
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 11:56 schreef ElizabethR het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is het afschermen van je pincode tegenwoordig al niet meer voldoende? Hoe moet je jezelf dan in godesnaam beveiligen zeg!! Ze hebben de pincode toch nodig?
Ja, niet dus. Pinnen wordt een variant op Russische roulette.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62931765
Dat geld komt altijd wel terug.... Bij Paypal is het nog maar de vraag.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_62932000
2 jaar geleden exact hetzelfde meegemaakt in Griekenland...

Even een paar uurtjes bij de Griekse politie gezeten die je al intimiderend weg probeert te krijgen zodat ze verder kunnen met koffie drinken, maar vervolgens wel het gehele bedrag vergoed gekregen .
I was an atheist until I realized I was God
  dinsdag 4 november 2008 @ 12:16:25 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62932046
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 12:14 schreef kastanova het volgende:
2 jaar geleden exact hetzelfde meegemaakt in Griekenland...

Even een paar uurtjes bij de Griekse politie gezeten die je al intimiderend weg probeert te krijgen zodat ze verder kunnen met koffie drinken, maar vervolgens wel het gehele bedrag vergoed gekregen .
Dit was gelukkig niet in Griekenland, zo bleek uiteindelijk... Jij had destijds toch je moeder nog een waarschuwing laten posten hier?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62932326
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 12:16 schreef Duvel het volgende:
Dit was gelukkig niet in Griekenland, zo bleek uiteindelijk... Jij had destijds toch je moeder nog een waarschuwing laten posten hier?
Dat was geheel op eigen initiatief .
I was an atheist until I realized I was God
pi_62935125
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 11:56 schreef ElizabethR het volgende:

TS, mooi dat het opgelost is, maar eigenlijk wil je al die ellende natuurlijk niet. Dood aan de skimmers!!!!
Afschermen is wel voldoende. De hash die op je chipkaart staat is niet uit te lezen enkel te vergelijken - en dat zijn niet-unieke coderingen (oftewel: 0000 als pincode kan de zelfde uitslag geven als 1111 als pincode (maar dat hoeft niet) - er is dus grofweg voor je telebankier ding wel te zeggen of je pincode fout is of niet, maar die ziet nooit jou pincode. De echte check gebeurt daar pas na inlog).

De enige manier om achter de pincode te komen is meelezen, dmv camera, gluren, of ze zouden echt het hele toetsenbord moeten saboteren maar dat is erg onwaarschijnlijk
  dinsdag 4 november 2008 @ 14:29:38 #129
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62935471
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 14:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

De enige manier om achter de pincode te komen is meelezen, dmv camera, gluren, of ze zouden echt het hele toetsenbord moeten saboteren maar dat is erg onwaarschijnlijk
"Bij de NS-automaat kan de reiziger niet zien of de automaat veilig is of niet. ‘De aanpassingen zitten aan de binnenkant en zijn van buiten niet te zien’, verklaart de NS-woordvoerder."

Bron: klik
  dinsdag 4 november 2008 @ 15:31:16 #130
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_62936959
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 14:29 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

"Bij de NS-automaat kan de reiziger niet zien of de automaat veilig is of niet. ‘De aanpassingen zitten aan de binnenkant en zijn van buiten niet te zien’, verklaart de NS-woordvoerder."

Bron: klik
Ik had vorige week gelezen dat ze een cameraatje boven het toetsdeel gemonteerd hebben, bij het lampje of zoiets. Zodat ze echt centimeters boven het pinblok zitten. Maar echt veel zullen we er niet over te weten komen, want dat brengt mensen alleen maar op ideëen

Maar de NS doet er wat aan hoor! De automaten zeggen nu dit

Een nieuwe NS-automaat bij ons op het station is wel weer anders trouwens. Niet met zo'n bovenplaatje. Maar daarop kun je weer haast niet zien wat het pin-schermpje meldt omdat het zo afgeschermd is
pi_63222779
Op alle metrostations in Rotterdam hangen nu posters met een NS pinautomaat waar iemand staat zonder hoofd, en iemand anders meekijkt op het scherm. Ondertussen " ligt " dat hoofd bij iets dat de aandacht weg trekt.
pi_63940508
quote:
Forse toename van skimmen op station
Uitgegeven: 11 december 2008 19:05
Laatst gewijzigd: 11 december 2008 19:05
AMSTERDAM - Het aantal gevallen van het illegaal kopiëren van pinpasgegevens via kaartjesautomaten op NS-stations is in oktober en november sterk gestegen.

Kwamen bij de Spoorwegpolitie dit jaar tot oktober nog driehonderd meldingen van 'skimmen' bij kaartjesautomaten op NS-stations binnen, in oktober en november samen waren dit er tweehonderd.

Een woordvoerder van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) bevestigt de berichtgeving hierover in de uitzending van Netwerk op donderdag.

Cijfers

De Spoorwegpolitie valt onder het KLPD. Ook vergeleken met vorig jaar is volgens de woordvoerder van het KLPD sprake van een forse stijging. Over vorig jaar zijn echter geen cijfers beschikbaar.

Hoe het komt dat het aantal gevallen van skimmen opeens zo'n vlucht neemt, weet hij niet. Dit jaar zijn tot nu toe 'iets meer dan twintig' daders gearresteerd.

De meeste daders komen volgens de woordvoerder uit Roemenië. Als een melding van skimmen op het NS-station binnenkomt, wordt meteen gekeken bij het apparaat, zegt hij. "Vaak zijn de apparatuur die voor skimmen worden gebruikt dan al weg."

Platteland

Het skimmen via kaartjesautomaten op NS-stations gebeurt in heel Nederland, vertelt de woordvoerder. "Zowel in de stad als op het platteland." In het buitenland komt het eveneens voor.

Daarbij gebeurt skimmen niet alleen bij kaartjesautomaten op NS-stations, zegt hij. Of het illegaal kopiëren van pinpasgegevens met als doel rekeningen te plunderen ook bij andere apparaten sterk is toegenomen, weet de woordvoerder van de KLPD niet.
pi_63940703
De opperskimmer post een bericht tegen skimmers, steeds maffer hier
  maandag 15 december 2008 @ 13:27:01 #134
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_64029497
Vorige week bleef er van mij trouwens weer een pinpas hangen in de NS automaat. Toen ik even ging navragen bij de servicebalie en terug kwam waren er 2 buitenlanders, of in ieder geval mensen die erg goed hun best deden als buitenlander over te komen aan het klieren met die automaat waar mijn pasje toen niet meer in zat.

Lang leve de NS kaartjesautomaten.

Maar, vorige week kreeg ik alweer een nieuwe pas van mijn bank en inmiddels zal deze ook wel weer geactiveerd zijn.
  maandag 15 december 2008 @ 13:51:14 #135
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_64030101
Daar was dus ook mee gerotzooid, daar kan je donder op zeggen.

Ik chip zoveel mogelijk nu en houd nu mijn portemonnee over mijn hand bij het intoetsen van de code. Je wordt er echt paranoïde van. Ik wel tenminste
  maandag 15 december 2008 @ 14:16:39 #136
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_64030727
quote:
Op maandag 15 december 2008 13:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Daar was dus ook mee gerotzooid, daar kan je donder op zeggen.
Ja, da's een eenvoudige som. Alleen vraag ik me nog steeds af wat ze nu precies van plan zijn met een bankpas zonder pincode (bij NS automaten voer je de pin pas in als de pas er al weer uit is). Ik kan wel wat dingen bedenken, maar wat nu precies ... ?
quote:
Ik chip zoveel mogelijk nu en houd nu mijn portemonnee over mijn hand bij het intoetsen van de code. Je wordt er echt paranoïde van. Ik wel tenminste
Bij het invoeren van pincodes kijk ik erg goed uit en bij automaten die ik niet vertrouw (zoals NS automaten tegenwoordig) gebruik ik een pinpas van een rekening waar erg weinig geld op staat..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')