abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62733161
Equens/banken vergoeden de schade omdat de beveiliging van de pinautomaten het probleem is en niet vast te stellen is dat het probleem bij de klant ligt.
Bank doet zelf aangifte, aangezien zij benadeeld zijn door de schade(vergoeding). Daarom hoef je skimmen alleen bij je bank te melden, tenzij het geen skimming is op grote schaal, maar alleen fraude met jouw pas.
dag
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:49:20 #102
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62744444
En England it is:
quote:
24-10-08 23:37 GELDAUTOMAAT
BARCLAYS BANK PLC / HORNCHURCH

24-10-2008 24-10-08 21:20 GELDAUTOMAAT
BARCLAYS BANK PLC / BRENTWOOD
Bij deze twee apparaten is het gepind.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_62744501
Klassieke skimactie dus.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:53:22 #104
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62744604
Yep!

Ik hoop wel dat de Postbank snel mn geld terugstort, want het Zilveren Kruis, de IBG en de KPN boeken wel vrolijk hun factuurtjes af .
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_62745810
Precies hetzelfde als dat er bij mij aan de hand was, dus!
Waarschijnlijk heb je ergens volgende week je geld terug...
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:31:25 #106
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62745827
BARCLAYS BANK wilde toch ABN AMRO kopen? Dit is wraak van de Britten!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 1 november 2008 @ 14:01:46 #107
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_62860491
NIEUWSDUMP

vr 31 okt 2008, 22:00
Bankrekeningen leeggehaald na pinnen bij NS

Van onze correspondent

Gouda - Gebruikers van de kaartjesautomaat op het Centraal Station van Gouda, zijn deze week slachtoffer geworden van skimmen. De bankrekeningen zijn vanuit Engeland leeggehaald.

Rob Barendse (39) is een van de slachtoffers, de Gouwenaar ging voor 1400 euro het schip in. Rob betaalde maandagmorgen met zijn Rabobank-pasje bij de NS-automaat. "De volgende morgen was mijn pasje geblokkeerd. Toen ik vandaag een nieuwe kreeg opgestuurd, zag ik dat mijn rekening vanuit Engeland was geplunderd.”

Currence, die in Nederland het betalingsverkeer regelt, wil niet zeggen hoeveel reizigers zijn gedupeerd. ,"Maar de schade wordt wel honderd procent vergoed. Iedereen heeft binnen twee dagen zijn of haar geld terug en een nieuw pasje hebben ze binnen een week,’’ zegt Currence woordvoerder Bob Gouwloze.

Volgens Gouwloze worden bij NS regelmatig passen geskimmd, maar is het systeem wel honderd procent veilig. "Criminelen plaatsen camera’s boven het toetsenbord. Wanneer je het toetsenbord met je hand afschermt, loop je dus absoluut geen risico. Doe je dit niet, tja dan heb je kans dat je bankrekening wordt geplunderd en zit je met de gebakken peren.”
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 2 november 2008 @ 10:58:37 #108
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62877785
Wat een crap, want ik scherm m'n pincode altijd af met mijn portemonnee. Zéker bij de NS-apparatuur. Maar goed, ik chip nu voortaan, dus dikke vinger naar de skimmers.

Mn geld heb ik nog steeds niet terug trouwens
pi_62879511
quote:
Op zondag 2 november 2008 10:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat een crap, want ik scherm m'n pincode altijd af met mijn portemonnee. Zéker bij de NS-apparatuur. Maar goed, ik chip nu voortaan, dus dikke vinger naar de skimmers.

Mn geld heb ik nog steeds niet terug trouwens
Dat is inderdaad de optie ja, als ongedierte dan bij (een deel van) je geld wil komen hebben ze je pincode niet eens nodig

Scherm je je pincode af tegen meelezers? Vaak zit de camera zeg maar in het opzetstuk van de pinpas invoer - En zou je dus in theorie met je linkerhand je pincode moeten tikken en met rechts afschermen wil hij niet te lezen zijn
La derecha oprime, la izquierda libera
  zondag 2 november 2008 @ 13:02:01 #110
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62879982
Of je leest even mijn bovenstaande reactie

Ik scherm dus altijd mijn pincode af door mijn (uitklapbare) portemonnee boven mijn hand te houden.
pi_62880085
Het viel me overigens op dat aan de binnen-bovenkant van de automaat (waar de lamp zit) een stuk plastic zit wat gewoon los zit. Hier kunnen skimmers gewoon gemakkelijk een camera plaatsen en hebben ze nog toegang tot stroom ook, omdat de tl buis daar zit. Wel dom van de Postbank/ING hoor!
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_62882538
quote:
Op zondag 2 november 2008 13:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Of je leest even mijn bovenstaande reactie

Ik scherm dus altijd mijn pincode af door mijn (uitklapbare) portemonnee boven mijn hand te houden.
Ik ga er niet vanuit dat ze binnen drie keer je code goed gegokt hebben
  zondag 2 november 2008 @ 14:49:26 #113
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62882585
quote:
Op zondag 2 november 2008 14:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ja, 't is allemaal m'n eigen schuld. En het is ook allemaal mijn schuld dat er honderden mensen hun geld kwijt zijn.
  zondag 2 november 2008 @ 15:05:45 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62882956
quote:
Op zondag 2 november 2008 14:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Misschien moet het jou ook gewoon een keer overkomen, zodat je meemaakt dat er ook andere manieren dan een camera zijn om je pincode te achterhalen. Ik gun 't je vanzelfsprekend van harte.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 4 november 2008 @ 10:47:29 #115
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62929714
Vandaag is eindelijk m'n geld teruggestort

* opgelucht is
  dinsdag 4 november 2008 @ 11:02:59 #116
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_62930097
gelukkig, kan me voorstellen dat je errug blij bent nu
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_62930128
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vandaag is eindelijk m'n geld teruggestort

* opgelucht is
dus nu ga je rondje geven
  dinsdag 4 november 2008 @ 11:05:41 #118
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_62930161
contant betalen dan wel
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 4 november 2008 @ 11:15:27 #119
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62930413
Nou, ik heb eerst wat tekorten aangevuld en Duvel wat schuld terugbetaald
pi_62931103
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 11:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
en Duvel wat schuld terugbetaald
Het was een gezamenlijke rekening toch?
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
  dinsdag 4 november 2008 @ 11:43:54 #121
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62931162
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 11:42 schreef Svensational het volgende:

[..]

Het was een gezamenlijke rekening toch?
Nee, mijn eigen.
  dinsdag 4 november 2008 @ 11:56:47 #122
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62931538
Dus als ik het goed begrijp is het afschermen van je pincode tegenwoordig al niet meer voldoende? Hoe moet je jezelf dan in godesnaam beveiligen zeg!! Ze hebben de pincode toch nodig?

TS, mooi dat het opgelost is, maar eigenlijk wil je al die ellende natuurlijk niet. Dood aan de skimmers!!!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 4 november 2008 @ 11:58:21 #123
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62931586
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 11:56 schreef ElizabethR het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is het afschermen van je pincode tegenwoordig al niet meer voldoende? Hoe moet je jezelf dan in godesnaam beveiligen zeg!! Ze hebben de pincode toch nodig?
Ja, niet dus. Pinnen wordt een variant op Russische roulette.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62931765
Dat geld komt altijd wel terug.... Bij Paypal is het nog maar de vraag.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_62932000
2 jaar geleden exact hetzelfde meegemaakt in Griekenland...

Even een paar uurtjes bij de Griekse politie gezeten die je al intimiderend weg probeert te krijgen zodat ze verder kunnen met koffie drinken, maar vervolgens wel het gehele bedrag vergoed gekregen .
I was an atheist until I realized I was God
  dinsdag 4 november 2008 @ 12:16:25 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62932046
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 12:14 schreef kastanova het volgende:
2 jaar geleden exact hetzelfde meegemaakt in Griekenland...

Even een paar uurtjes bij de Griekse politie gezeten die je al intimiderend weg probeert te krijgen zodat ze verder kunnen met koffie drinken, maar vervolgens wel het gehele bedrag vergoed gekregen .
Dit was gelukkig niet in Griekenland, zo bleek uiteindelijk... Jij had destijds toch je moeder nog een waarschuwing laten posten hier?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62932326
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 12:16 schreef Duvel het volgende:
Dit was gelukkig niet in Griekenland, zo bleek uiteindelijk... Jij had destijds toch je moeder nog een waarschuwing laten posten hier?
Dat was geheel op eigen initiatief .
I was an atheist until I realized I was God
pi_62935125
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 11:56 schreef ElizabethR het volgende:

TS, mooi dat het opgelost is, maar eigenlijk wil je al die ellende natuurlijk niet. Dood aan de skimmers!!!!
Afschermen is wel voldoende. De hash die op je chipkaart staat is niet uit te lezen enkel te vergelijken - en dat zijn niet-unieke coderingen (oftewel: 0000 als pincode kan de zelfde uitslag geven als 1111 als pincode (maar dat hoeft niet) - er is dus grofweg voor je telebankier ding wel te zeggen of je pincode fout is of niet, maar die ziet nooit jou pincode. De echte check gebeurt daar pas na inlog).

De enige manier om achter de pincode te komen is meelezen, dmv camera, gluren, of ze zouden echt het hele toetsenbord moeten saboteren maar dat is erg onwaarschijnlijk
  dinsdag 4 november 2008 @ 14:29:38 #129
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62935471
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 14:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

De enige manier om achter de pincode te komen is meelezen, dmv camera, gluren, of ze zouden echt het hele toetsenbord moeten saboteren maar dat is erg onwaarschijnlijk
"Bij de NS-automaat kan de reiziger niet zien of de automaat veilig is of niet. ‘De aanpassingen zitten aan de binnenkant en zijn van buiten niet te zien’, verklaart de NS-woordvoerder."

Bron: klik
  dinsdag 4 november 2008 @ 15:31:16 #130
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_62936959
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 14:29 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

"Bij de NS-automaat kan de reiziger niet zien of de automaat veilig is of niet. ‘De aanpassingen zitten aan de binnenkant en zijn van buiten niet te zien’, verklaart de NS-woordvoerder."

Bron: klik
Ik had vorige week gelezen dat ze een cameraatje boven het toetsdeel gemonteerd hebben, bij het lampje of zoiets. Zodat ze echt centimeters boven het pinblok zitten. Maar echt veel zullen we er niet over te weten komen, want dat brengt mensen alleen maar op ideëen

Maar de NS doet er wat aan hoor! De automaten zeggen nu dit

Een nieuwe NS-automaat bij ons op het station is wel weer anders trouwens. Niet met zo'n bovenplaatje. Maar daarop kun je weer haast niet zien wat het pin-schermpje meldt omdat het zo afgeschermd is
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_63222779
Op alle metrostations in Rotterdam hangen nu posters met een NS pinautomaat waar iemand staat zonder hoofd, en iemand anders meekijkt op het scherm. Ondertussen " ligt " dat hoofd bij iets dat de aandacht weg trekt.
pi_63940508
quote:
Forse toename van skimmen op station
Uitgegeven: 11 december 2008 19:05
Laatst gewijzigd: 11 december 2008 19:05
AMSTERDAM - Het aantal gevallen van het illegaal kopiëren van pinpasgegevens via kaartjesautomaten op NS-stations is in oktober en november sterk gestegen.

Kwamen bij de Spoorwegpolitie dit jaar tot oktober nog driehonderd meldingen van 'skimmen' bij kaartjesautomaten op NS-stations binnen, in oktober en november samen waren dit er tweehonderd.

Een woordvoerder van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) bevestigt de berichtgeving hierover in de uitzending van Netwerk op donderdag.

Cijfers

De Spoorwegpolitie valt onder het KLPD. Ook vergeleken met vorig jaar is volgens de woordvoerder van het KLPD sprake van een forse stijging. Over vorig jaar zijn echter geen cijfers beschikbaar.

Hoe het komt dat het aantal gevallen van skimmen opeens zo'n vlucht neemt, weet hij niet. Dit jaar zijn tot nu toe 'iets meer dan twintig' daders gearresteerd.

De meeste daders komen volgens de woordvoerder uit Roemenië. Als een melding van skimmen op het NS-station binnenkomt, wordt meteen gekeken bij het apparaat, zegt hij. "Vaak zijn de apparatuur die voor skimmen worden gebruikt dan al weg."

Platteland

Het skimmen via kaartjesautomaten op NS-stations gebeurt in heel Nederland, vertelt de woordvoerder. "Zowel in de stad als op het platteland." In het buitenland komt het eveneens voor.

Daarbij gebeurt skimmen niet alleen bij kaartjesautomaten op NS-stations, zegt hij. Of het illegaal kopiëren van pinpasgegevens met als doel rekeningen te plunderen ook bij andere apparaten sterk is toegenomen, weet de woordvoerder van de KLPD niet.
pi_63940703
De opperskimmer post een bericht tegen skimmers, steeds maffer hier
  maandag 15 december 2008 @ 13:27:01 #134
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_64029497
Vorige week bleef er van mij trouwens weer een pinpas hangen in de NS automaat. Toen ik even ging navragen bij de servicebalie en terug kwam waren er 2 buitenlanders, of in ieder geval mensen die erg goed hun best deden als buitenlander over te komen aan het klieren met die automaat waar mijn pasje toen niet meer in zat.

Lang leve de NS kaartjesautomaten.

Maar, vorige week kreeg ik alweer een nieuwe pas van mijn bank en inmiddels zal deze ook wel weer geactiveerd zijn.
  maandag 15 december 2008 @ 13:51:14 #135
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_64030101
Daar was dus ook mee gerotzooid, daar kan je donder op zeggen.

Ik chip zoveel mogelijk nu en houd nu mijn portemonnee over mijn hand bij het intoetsen van de code. Je wordt er echt paranoïde van. Ik wel tenminste
  maandag 15 december 2008 @ 14:16:39 #136
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_64030727
quote:
Op maandag 15 december 2008 13:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Daar was dus ook mee gerotzooid, daar kan je donder op zeggen.
Ja, da's een eenvoudige som. Alleen vraag ik me nog steeds af wat ze nu precies van plan zijn met een bankpas zonder pincode (bij NS automaten voer je de pin pas in als de pas er al weer uit is). Ik kan wel wat dingen bedenken, maar wat nu precies ... ?
quote:
Ik chip zoveel mogelijk nu en houd nu mijn portemonnee over mijn hand bij het intoetsen van de code. Je wordt er echt paranoïde van. Ik wel tenminste
Bij het invoeren van pincodes kijk ik erg goed uit en bij automaten die ik niet vertrouw (zoals NS automaten tegenwoordig) gebruik ik een pinpas van een rekening waar erg weinig geld op staat..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')