abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:51:46 #121
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62763519
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:54 schreef SeventhWave het volgende:

[..]

Wilder wil gelijke monniken gelijke kappen, dus als een blanke voor haatzaaien moet worden opgepakt, dan ook een geiten neukende imam. Als mein kampf verboden moet worden omdat het een fascistisch boekje is, dan ook de koran.

Ik hoop dat Wilder's z'n uiteindelijk doel het afschaffen van de discriminatie wetgeving is, zodat de gemiddelde boeren lul gewoon 'al die kanker buitenlanders d'r uit' kan zeggen zonder dat de politie langs komt.
Gelijke monniken gelijke kappen heeft niets maar dan ook echt helemaal niets meer met vrijheid te maken.
Meer een, op z'n Youp van 't Heks 'als ik het kut heb, dan zal jij het gutverrrreedumme ook kut hebben!'

Royal Sadness dus. Uiteraard zit Wilders er daarnaast feitelijk helemaal naast (sterker nog, de keren dat hij wel 'gelijk' heeft, vallen op 1 hand te tellen). Mein Kampf is niet verboden. De overheid bezit het copyright, meer niet. Een commercieel verkoopverbod dus. Zoiets kan allang niet meer op de Koran. Samenvatting: bezit en doorgeven van Mein Kampf is niet verboden.

Bezit van Mein Kampf is vrij, inclusief alle gestoorde teksten. Maar van Wilders moet men wel de helft uit de Koran schuren, óf men wordt gestraft door het land uitgetrapt te worden. En deze man heeft een partij opgericht met de naam vrijheid? Om te huilen. Deze man heeft met zijn partij helemaal niets te maken met vrijheid van meningsuiting of vrijheid van pers.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:03:31 #122
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_62763962
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nederland heeft een naam als welvarend, niet-corrupt, vrij land. Des te erger zijn de maffiapraktijken die hier spelen. Het is dus relatief.
uh hoe zit het dan met Bouwfraude, Zaak spijkers, Enschede, Gladio, Wolmanzouten. Nederland is altijd wel corrupt geweest. Alleen nu met internet komen toch wel meer zaken boven tafel. 20 jaar geleden had we de net zo eenzijdige berichtgeving van journaal en Volkskrant als nu.
Dus niet-corrupt wil ik het niet noemen al dacht ik zelf wel voor 911 dat NL geen rare fratsen had .. maar ja ignorance hè.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:06:56 #123
52357 Lambiekje
pi_62764102
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 20:51 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Gelijke monniken gelijke kappen heeft niets maar dan ook echt helemaal niets meer met vrijheid te maken.
Meer een, op z'n Youp van 't Heks 'als ik het kut heb, dan zal jij het gutverrrreedumme ook kut hebben!'

Royal Sadness dus. Uiteraard zit Wilders er daarnaast feitelijk helemaal naast (sterker nog, de keren dat hij wel 'gelijk' heeft, vallen op 1 hand te tellen). Mein Kampf is niet verboden. De overheid bezit het copyright, meer niet. Een commercieel verkoopverbod dus. Zoiets kan allang niet meer op de Koran. Samenvatting: bezit en doorgeven van Mein Kampf is niet verboden.
Een marktkoopman die Mein Kampf heeft wordt wel degelijk aangepakt. En je wordt nog steeds geregistreerd als je het inziet in de bieb of elders. Dus het dus niet allen het in bezit hebben van de copyrights en er verders niets meedoen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:23:49 #124
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62764787
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:06 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Een marktkoopman die Mein Kampf heeft wordt wel degelijk aangepakt. En je wordt nog steeds geregistreerd als je het inziet in de bieb of elders. Dus het dus niet allen het in bezit hebben van de copyrights en er verders niets meedoen.
Een marktkoopman mag het inderdaad niet verkopen als iemand anders copyright heeft. Was mijn uitleg onduidelijk?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:46:15 #125
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62767767
Of de overheid het auteursrecht bezit in Nederland is nog een punt van discussie, aangezien de rechten destijds niet aan de overheid zijn verkocht in Nederland, maar aan iemand anders. Doch de overheid stelt zich op het standpunt dat het sowieso strafbaar is het boek uit te brengen, ongeacht wie de (Nederlandse) rechten nu precies heeft. In Duitsland is de staat Beieren rechthebbende.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_62768936
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 22:46 schreef Iblis het volgende:
Of de overheid het auteursrecht bezit in Nederland is nog een punt van discussie, aangezien de rechten destijds niet aan de overheid zijn verkocht in Nederland, maar aan iemand anders. Doch de overheid stelt zich op het standpunt dat het sowieso strafbaar is het boek uit te brengen, ongeacht wie de (Nederlandse) rechten nu precies heeft. In Duitsland is de staat Beieren rechthebbende.
Die discussie speelt wel her en der bij mensen maar niet in de rechtzaal of in de politiek...ook niet in de publieke opinie.
Nu dacht ik dat de Nederlandse overheid niet sowieso strafbaar heeft gesteld het boek uit te brengen, maar beroept zich op de normale wetten rond het auteursrecht dat publicatie door anderen dan de bezitter van de auteursrechten verbied.
Het boek zelf is wat anti-semitisch gemauw en nog wat fascisme ... het stelt niet veel voor..
Maar een Nederlandse staat die anti-semitische teksten laat drukken en publiceren ? ..
Niet doen... geinteresseerden kunnen op het internet zoeken naar die teksten
pi_62769006
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 23:24 schreef Bluesdude het volgende:Het boek zelf is wat anti-semitisch gemauw en nog wat fascisme ... het stelt niet veel voor..
Ik heb het nooit gelezen, maar dat is volgens mij inderdaad zo.

Net als de koran trouwens. Een boek vol haat en oproepen tot dood en terreur.

Geen reden om het te verbieden, uiteraard.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_62769040
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 23:27 schreef El_Matador het volgende:

Net als de koran trouwens. Een boek vol haat en oproepen tot dood en terreur.

Mensen die de koran hebben gelezen... zeggen wat anders.
Ik ga er van uit dat je aan het mauwen bent
pi_62769256
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 23:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Mensen die de koran hebben gelezen... zeggen wat anders.
De meesten daarvan zijn moslim. Die zullen hun "heilige boekie" natuurlijk niet bekritiseren. Dat is vragen of een neonazi Hitler eigenlijk niet zo heel netjes is geweest.
quote:
Ik ga er van uit dat je aan het mauwen bent
Ik ga ervan uit van niet. Maar voel je vrij veronderstellingen te doen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_62769942
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 23:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De meesten daarvan zijn moslim. Die zullen hun "heilige boekie" natuurlijk niet bekritiseren. Dat is vragen of een neonazi Hitler eigenlijk niet zo heel netjes is geweest.
[..]

Ik ga ervan uit van niet. Maar voel je vrij veronderstellingen te doen.
Als je er van uitgaat dat die moslims per definitie zoveel haat en oproepen tot geweld slikken, rechtvaardigen en verbloemen.. dan wordt het tijd om de oorzaak bij jezelf te zoeken.
Maar ook veel niet-moslims zullen zeggen dat je zit te fantaseren...
pi_62770059
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 00:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als je er van uitgaat dat die moslims per definitie zoveel haat en oproepen tot geweld slikken, rechtvaardigen en verbloemen.. dan wordt het tijd om de oorzaak bij jezelf te zoeken.
Maar ook veel niet-moslims zullen zeggen dat je zit te fantaseren...
Ik heb juist veel respect voor het geduld en de rustige interpretaties van moslims. Als je ziet waar de koran toe oproept, dan zou het elk weekend 11 september zijn.

Neemt niet weg dat het boekje een ranzig stel wetten, geboden en doodsbedreigingen tegen andersdenkenden inhoudt.

woensdag 29 oktober 2008 @ 07:19:11 #132
52357 Lambiekje
pi_62772161
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:23 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Een marktkoopman mag het inderdaad niet verkopen als iemand anders copyright heeft. Was mijn uitleg onduidelijk?
?

Dus omdat ik een boek heb van bezig bij mag ik hem niet doorverkopen. Da klopt nie?
  woensdag 29 oktober 2008 @ 07:20:14 #133
52357 Lambiekje
pi_62772163
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 00:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb juist veel respect voor het geduld en de rustige interpretaties van moslims. Als je ziet waar de koran toe oproept, dan zou het elk weekend 11 september zijn.

Neemt niet weg dat het boekje een ranzig stel wetten, geboden en doodsbedreigingen tegen andersdenkenden inhoudt.
is dat niet eerder met de bijbel?
pi_62804204
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 00:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat moslims met het interpreteren van de koran op het niveau zitten waar christenen 500 jaar geleden zaten (en die toentertijd moordend en verkrachtend onder aanmoediging van de kerk op kruistocht gingen), immers als je kijkt naar de moslim landen, dan waren de inwoners daar 1 a 2 generaties geleden vaak nog nomaden, en zijn ze de laatste 50 a 75 jaar aan hun haren de "moderne" tijd in gesleept, iets waar het westen veel langer de tijd voor heeft gehad. Ik denk dat ook de interpretatie van de koran wat meer gematigde vormen aan zal nemen, alhoewel er altijd extremisten zullen zijn, net zoals die er bij de christenen ook nu nog zijn.

Maar als ik even kijk naar de getallen, dan doen we het niet zo heel slecht, een "4" is nog netjes als de schaal van 1,5 tot 97,5 loopt. De score van Nederland is 16-12-1-1-1-1-1 als ik terug kijk tot 2002, maar andere landen zoals Zweden vertonen vergelijkbare scores, dus echt extreem is het allemaal niet, en laten we wel wezen, ook dit zijn cijfers van een belangen organistatie, en er zijn plenty voorbeelden te vinden van journalisten/columnisten die hun objectiviteit op de 2e plek zetten om even een keer goed te scoren.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')