De lades in zo'n kast zijn korter dan normaal om ruimte te maken voor de afvoer. Je moet nagaan of de sifon (spelling? iig die peer die onder de spoelbak hangt) niet in de weg gaat zitten van de bovenste van de twee lades. Mocht dit wel zo zijn, dan kun je ook nog kiezen voor slechts 1 lade (de onderste) en dan het ladefront bevestigen aan het onderste front. Dan zitten er dus twee fronten aan de onderste lade vast.quote:Op zondag 9 november 2008 19:33 schreef PiperMaru het volgende:
Vraagje: wij waren gisteren op de keukenafdeling en hebben een definitieve keuken samengesteld. Maar de medewerkster kon 1 vraag van ons niet beantwoorden. We willen namelijk een Quooker en vragen ons af of die in een gootsteenkast (de apothekerskast-versie) past. Is er iemand hier die daar antwoord op weet?
Optie 2 was hoe het voorheen ging. Dit werkt nog steeds (op recente lades) maar op den duur gaat-ie kapot.quote:Op donderdag 6 november 2008 18:48 schreef WebForce het volgende:
[..]
1. Aan de onderkant zitten aan beide zijden een pinnetje oid waar je met een schroevendraaier in moet dan kan je hem losmaken.
2. Gewoon de lade uittrekken en aan de voorzijde van de lade pakken (onderkant) en dan met kracht naar boven trekken.
Ik vind het eigenlijk vrij stom dat dit nergens vermeld staat. Wij hebben 1 lade er 8 keer uit moeten halen bij het installeren van de keuken en daarvan is nu de achterkant verbogen omdat we hem er steeds uittrokken.quote:Op dinsdag 11 november 2008 01:50 schreef Blood_Money het volgende:
Optie 2 was hoe het voorheen ging. Dit werkt nog steeds (op recente lades) maar op den duur gaat-ie kapot.
Oplossing nieuwe lades: plastic rechthoekjes aan de zijkanten van de lade een kwartslag draaien (omhoog bvb), en dan eruit trekken. Het front is dan makkelijk uit de voorkant te trekken. Als je dan naar de open voorkant kijkt, zul je links en rechts een wit blokje zien zitten. Als je daar een (platte) schroevedraaier onder steekt kun je de la van zijn geleiders wippen. Terugzetten is gewoon een kwestie van de losse la op de (uitgetrokken) geleiders te leggen en dan de boel de kast in te duwen.
Voor de hand liggend antwoord: Marktplaatsquote:Op dinsdag 11 november 2008 10:42 schreef dnn- het volgende:
Pff typisch koop je een wit malm bed. Kun je nergens in nederland meer de ladekastjes krijgen. Let wel de ladekastjes met een la...Iemand een idee?
Of Ik2a.nlquote:Op dinsdag 11 november 2008 10:42 schreef dnn- het volgende:
Pff typisch koop je een wit malm bed. Kun je nergens in nederland meer de ladekastjes krijgen. Let wel de ladekastjes met een la...Iemand een idee?
Dat, maar ik vind het eigenlijk ook vrij stom dat je dat niet navraagt voordat je 'm der met grof geweld uit haalt.quote:Op dinsdag 11 november 2008 07:54 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk vrij stom dat dit nergens vermeld staat. Wij hebben 1 lade er 8 keer uit moeten halen bij het installeren van de keuken en daarvan is nu de achterkant verbogen omdat we hem er steeds uittrokken.
Ik heb een tijdje bij IKEA keukenafdeling gewerkt zoals je al kon lezen en 'grof geweld' is wat ik aan de klanten moest vertellen. Weet ik veel dat ze dat het afgelopen half jaar hebben aangepast of dat het verkeerd in de opleidingsmap staat.quote:Op dinsdag 11 november 2008 18:56 schreef Debsterr het volgende:
Dat, maar ik vind het eigenlijk ook vrij stom dat je dat niet navraagt voordat je 'm der met grof geweld uit haalt.
Als je ergens werkt en je weet het niet, dan had je het toch echt wel bij je leidinggevende kunnen navragen. Of de verkoopcoordinator. Of een melding kunnen maken bij de quality verantwoordelijke als die informatie echt niet beschikbaar was in de handleiding, want dat moet natuurlijk wel.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:20 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje bij IKEA keukenafdeling gewerkt zoals je al kon lezen en 'grof geweld' is wat ik aan de klanten moest vertellen. Weet ik veel dat ze dat het afgelopen half jaar hebben aangepast of dat het verkeerd in de opleidingsmap staat.
Zoiets zet je gewoon in de handleiding. Iedereen zal er ooit wel eens een lade uit moeten halen, dat is toch ontzettend onlogisch om er dan van uit te gaan dat iedereen met een IKEA keuken maar bij IKEA langs moet gaan om te vragen hoe dat moet?
En die handleiding is niet correct in dit geval.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:16 schreef Bartjebart het volgende:
Nah het staat toch echt gewoon in de handleiding hoe je de la eruit haalt (het grof geweld dan niet)
0900 nummer? Die zeggen "kijk in de handleiding". Als je denkt dat die overal verstand van hebben, zit je er flink naast.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:36 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Als je ergens werkt en je weet het niet, dan had je het toch echt wel bij je leidinggevende kunnen navragen. Of de verkoopcoordinator. Of een melding kunnen maken bij de quality verantwoordelijke als die informatie echt niet beschikbaar was in de handleiding, want dat moet natuurlijk wel.
En het 0900 nummer is ook niet voor de sier uitgevonden.
Doe eens een gok...quote:Op woensdag 12 november 2008 00:37 schreef Bartjebart het volgende:
In welke winkel werk jij eigenlijk?
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 14:14 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dat ga ik ook zeker doen, maar ik hoop ook dat ze snel uitsluitsel geven over of het stenen blad er nou kan komen of niet. Aan een keuken zonder blad heb je weinig.
Wij hebben dus aangegeven akkoord te gaan met nameten door een monteur tegen een redelijke prijs, en vervolgens de inmeetservice voor de normale prijs met het stenen blad.
Als ze dit niet doen zullen wij dus een ander blad moeten kiezenwe hebben juist de hele keuken gekozen vanwege dit blad. Mn vriend is in staat de keuken uit mekaar te trekken en alles retour te brengen bij IKEA - maar dan zitten we helemaal enorm lang zonder keuken natuurlijk.
Ik denk dat een stenen blad van een andere zaak ook veel gedoe op zal leveren en duurder zal zijn. Laminaat vinden we verschrikkelijk, bij een houten blad kun je niet op maat laten maken en hebben we dan dus niet de spoelbak ingefreesd. Het is echt kut. Hadden we dit van te voren geweten was het allemaal wel op te lossen geweest, maar nu...
Ik begrijp ook niet dat IKEA dit doet, verzin dan een duurdere inmeetservice die ook meet of de keuken goed staat. Het scheelt hun ook nogal wat geld namelijk, het stenen blad had 1650 euro gekost, onze tweede keus 260 euro. Mn moeder blijft nu met dr lelijke laminaat zitten ipv een nieuw stenen blad te bestellen a 2300 euro. En we zijn vast niet de enige.
De la is er inmiddels uit hoor. En helemaal zonder geweld. Het waren inderdaad twee witte dingetjes onder de la die je met een schroevendraaien moet indrukken.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:16 schreef Bartjebart het volgende:
Nah het staat toch echt gewoon in de handleiding hoe je de la eruit haalt (het grof geweld dan niet)
In mijn handleiding staat niks over plastic dingetjes draaien en iets met een schroevendraaier omhoog wippenquote:Op dinsdag 11 november 2008 22:16 schreef Bartjebart het volgende:
Welk gedeelte van 'het stond zo in de opleidingsmap' begrijp je nou niet?quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:36 schreef Debsterr het volgende:
Als je ergens werkt en je weet het niet, dan had je het toch echt wel bij je leidinggevende kunnen navragen. Of de verkoopcoordinator. Of een melding kunnen maken bij de quality verantwoordelijke als die informatie echt niet beschikbaar was in de handleiding, want dat moet natuurlijk wel.
En het 0900 nummer is ook niet voor de sier uitgevonden.
quote:Op woensdag 12 november 2008 11:08 schreef Dipkip het volgende:
ik heb op werk nooit een la mogen uitnemen.
Ik snap dat stukje heel goed, maar daar zou het voor mij niet opgehouden zijn als ik er m'n twijfels bij had. Als je altijd alles klakkeloos aanneemt of overneemt uit de map, dan ben je toch niet zo handig bezig? En ja, het is soms druk waardoor er wel eens wat bij wil inschieten qua opleiding, maar dan heb je 2 keuzes: weggaan en de situatie blijft hetzelfde, of gewoon net zo lang doorgaan totdat iemand snapt dat het zo niet werkt. En welke persoon je daar dan ook voor nodig hebt, zou niet moeten uitmaken. Keukens is/was een leadership business. Dan mogen ze er ook aandacht aan besteden dat deze goed verkocht kunnen worden.quote:Op woensdag 12 november 2008 11:08 schreef Dipkip het volgende:
[..]
In mijn handleiding staat niks over plastic dingetjes draaien en iets met een schroevendraaier omhoog wippener staat trekken in die richting. Om met trekken die la er uit te halen moet je zo hard trekken dat ik het grof geweld noem.
[..]
Welk gedeelte van 'het stond zo in de opleidingsmap' begrijp je nou niet?
Ik weet nu pas achteraf, nu ik zelf mn keuken heb geinstalleerd, dat er ontzettend veel van die info in die map totaal niet klopt. Als je in de winkel die map staat na te blaten kom je daar niet achter he, ik heb op werk nooit een la mogen uitnemen.
En waarom zou je het 0900 nummer bellen om te vragen over een alternatieve methode van lade uithalen dan wat er in de handleiding staat? Tenzij je helderziend bent dan
Kijk, dat soort info is belangrijk. Ik zal dit morgen direct nazoeken op het werk, en er eventueel een melding van maken zodat dit in de toekomst misschien wordt aangepast.quote:Op woensdag 12 november 2008 10:00 schreef rvdm het volgende:
[..]
De la is er inmiddels uit hoor. En helemaal zonder geweld. Het waren inderdaad twee witte dingetjes onder de la die je met een schroevendraaien moet indrukken.
Leuk dat het in de handleiding staat van Ikea medewerkers maar daar heb ik als klant weinig aan. In de montagehandleiding die er bij zit staat het in ieder geval niet.
Ik had geen twijfels. Waarom zou ik twijfels hebben. Het stond zo in de map, ik hoorde collega's die er al jaren werkten het op die manier vertellen, de leidinggevende heeft het me zo uitgelegd, en het staat zo in de handleiding die je bij de la krijgt.quote:Op woensdag 12 november 2008 11:36 schreef Debsterr het volgende:
Ik snap dat stukje heel goed, maar daar zou het voor mij niet opgehouden zijn als ik er m'n twijfels bij had. Als je altijd alles klakkeloos aanneemt of overneemt uit de map, dan ben je toch niet zo handig bezig? En ja, het is soms druk waardoor er wel eens wat bij wil inschieten qua opleiding, maar dan heb je 2 keuzes: weggaan en de situatie blijft hetzelfde, of gewoon net zo lang doorgaan totdat iemand snapt dat het zo niet werkt. En welke persoon je daar dan ook voor nodig hebt, zou niet moeten uitmaken. Keukens is/was een leadership business. Dan mogen ze er ook aandacht aan besteden dat deze goed verkocht kunnen worden.
Eehm, ik was er sowieso altijd een kwartier te vroeg, iedereen trouwens, maar dan moesten we gewoon werken hoor, kon je geen dingen voor jezelf gaan doenquote:Op woensdag 12 november 2008 11:36 schreef Debsterr het volgende:
Oh, en geen la uit "mogen" nemen? Knap iemand die mij tegenhoudt als ik om 5 voor 9 i.p.v. 9 uur op de afdeling kom. Je laat je toch niet zo afschepen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |