abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63000395
Ik heb een beetje dom probleem. Hoe krijg je een la uit een Ikea kastje? Gewoon uittrekken en optillen lukt niet. Moet ik nog ergens op drukken of zo? Kon eigenlijk niks ontdekken waar je uberhaupt op kunt drukken.

Het is een la met van die dempers achterin. Weet niet of dat nog iets uitmaakt?
pi_63001119
Wat voor een kastje is het?
pi_63001210
Een Faktum keukenkastje. Sorry, even vergeten te vermelden.
  donderdag 6 november 2008 @ 18:48:42 #154
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_63007548
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:56 schreef rvdm het volgende:
Een Faktum keukenkastje. Sorry, even vergeten te vermelden.
1. Aan de onderkant zitten aan beide zijden een pinnetje oid waar je met een schroevendraaier in moet dan kan je hem losmaken.
2. Gewoon de lade uittrekken en aan de voorzijde van de lade pakken (onderkant) en dan met kracht naar boven trekken.
  donderdag 6 november 2008 @ 19:09:52 #155
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_63008133
Ik heb een fok!ker gespot in het IKEA family magazine : http://fotoboek.fok.nl/zoeperzazke
(het artikel 'Mijn cavia's en ik')
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_63013716
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:14 schreef Adelante het volgende:

[..]

wettelijk gezien mogen ze dat niet verbieden, het is een geldig betaalmiddel en zal geaccepteerd moeten worden
Ik heb het nagevraagd via de mail. En ze hebben aangegeven dat ze die cadeaupas gewoon accepteren!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_63026943
Probleem: het ontbreken van een doos bij de bezorging via de transport service (IKEA Utrecht).

Na het ontdekken hiervan (een half uur na de bezorging) bel ik dus meteen met de Ikea:
Eerst verklaarde iemand me dat ik binnen twee uur zou worden terug gebeld. Ik word niet binnen twee uur gebeld en bel de volgende dag dus maar weer op. "Nee meneer ik weet niet waarom u dat verteld is aangezien het ongeveer vijf werkdagen duurt voordat het is opgelost". Dus ik dacht nou lekker is dat maar ben maar vriendelijk gebleven en heb vijf dagen gewacht. Uiteindelijk na vijf dagen wordt ik weer opgebeld met de vraag of het probleem al is opgelost. Ik leg haar dus maar uit dat de kaboutertjes die s'avonds Ikea's transport problemen oplossen mij kennelijk zijn vergeten. Na een kort gesprek deelt ze me mee dat de klacht geregistreerd staat en dat ik binnen twee dagen zal worden terug gebeld. Na drie dagen geen gehoor te krijgen bel ik dus maar weer op, nu wordt me verklaart dat ik dezelfde dag terug zal worden gebeld waarna een afspraak voor nabezorging zal worden gemaakt. Nou belt er dus net iemand op die me verklaart dat het weer minstens een week zal gaan duren.

Ik heb de laatste persoon dus duidelijk gemaakt dat dit absurd is, ik betaal gewoon voor die transport service en verwacht dus ook dat ik alle spullen op tijd krijg. Nou snap ik dat er soms dingen kunnen misgaan, maar dat het minstens 2-3 weken duurt voordat het wordt opgelost slaat helemaal nergens op. Als ik normaal iets bij de IKEA bestel kan het de volgende dag bij mij op te stoep staan, maar als er wat ontbreekt bij die bezorging moet ik ineens 2-3 weken wachten? Daarnaast worden er keer op keer dingen beloftes gemaakt die simpelweg niet worden nagekomen.

Is dit nou de normale gang van zaken bij de transport service? Ik zou eigenlijk gewoon me geld terug moeten krijgen voor dit soort belabberde service. En waarom is het niet mogelijk die doos gewoon op het eerste de beste transport te zetten?
pi_63032918
Je had ook zelf ff kunnen controleren of alles bezorgd is alvorens je tekende he
Als je tekent en later erachter komt dat niet alles er bij zit is dit je eigen verantwoordelijkheid geworden. Dat het zo lang duurt komt omdat het systeem redelijk fraudebestendig is gemaakt en het transportverzoek dus door verschillende afdelingen behandeld zal worden (bv. ook om na te gaan waar het pakketje dan gebleven is).
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_63035002
KEUKEN VRAAG:

Ik wil rechts naast een hoge kast (zeg maar,uiterst links) direct een vaatwasser plaatsen. Is dit mogelijk? Hoe wordt dat dan gedaan met het werkblad. Aangezien mij lijkt dat een kastje op de "kopse kanten" meer steun zou geven.
  vrijdag 7 november 2008 @ 18:58:38 #160
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_63036991
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 17:28 schreef JohDan het volgende:
KEUKEN VRAAG:

Ik wil rechts naast een hoge kast (zeg maar,uiterst links) direct een vaatwasser plaatsen. Is dit mogelijk? Hoe wordt dat dan gedaan met het werkblad. Aangezien mij lijkt dat een kastje op de "kopse kanten" meer steun zou geven.
Zou je een steun zelf moeten maken waarop het werblad aan de achterzijde en tegen de hoge kast leunt.
  vrijdag 7 november 2008 @ 22:45:19 #161
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_63043097
Weet iemand of de blauwe versie van de Pax Årdal schuifdeuren ergens in een filiaal (in de Randstad) te bewonderen is? In Delft hebben ze namelijk niet opgesteld staan en ik wil ze graag in het echt zien.
  zaterdag 8 november 2008 @ 10:09:27 #162
107521 Furia
snoopy weer
pi_63048806
Iemand nog een leuke suggestie als stoeltje voor de Hemnes kaptafel? Sowieso vreemd dat er niet standaard eentje is die erbij past!
pi_63061104
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 10:09 schreef Furia het volgende:
Iemand nog een leuke suggestie als stoeltje voor de Hemnes kaptafel? Sowieso vreemd dat er niet standaard eentje is die erbij past!
LANNI?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 8 november 2008 @ 23:19:15 #164
62210 Double-U
Yeah I'm a girl
pi_63064660
Ik wil graag deze:



maar ik heb deze:



Hoe kom ik hier vanaf? Iemand interesse?
Nee hoor, mijn hond bijt niet .... hij knuffelt je dood!
  zondag 9 november 2008 @ 10:59:07 #165
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_63069959
Ik zou hem gewoon in V&A aanbieden, denk dat je daar meer aandacht trekt.
pi_63069995
Marktplaats?
Ik2a.nl?
Grof vuil?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_63070171
Hoi,

Gisteren in Ikea Utrecht een ondervloer gezien voor parket.
Het is een soort van folie, goudkleurig.

Dit is echter niet terug te vinden op de website, weet iemand waarom?
  zondag 9 november 2008 @ 11:33:45 #168
3185 Adelante
To let it go now
pi_63070352
quote:
Op zondag 9 november 2008 11:01 schreef Cyan het volgende:
Marktplaats?
Ik2a.nl?
Grof vuil?
grof vuil is toch zonde van iets dat nog in perfecte staat is Geef het dan aan een kringloopwinkel
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_63070949
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 23:19 schreef Double-U het volgende:
Ik wil graag deze:

[ afbeelding ]

maar ik heb deze:

[ afbeelding ]

Hoe kom ik hier vanaf? Iemand interesse?
Volgens mij kun je em goed verkopen als je em op marktplaats zet. Er is nog steeds veel vraag naar de MAGIKER serie
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_63071000
quote:
Op zondag 9 november 2008 11:17 schreef new_guy1 het volgende:
Hoi,

Gisteren in Ikea Utrecht een ondervloer gezien voor parket.
Het is een soort van folie, goudkleurig.

Dit is echter niet terug te vinden op de website, weet iemand waarom?
Dit artikel is vooralsnog alleen in Nederland in het assortiment en dan ook nog onder een tijdelijk artikelnummer. Het maakt dus officieel geen vast onderdeel uit van het assortiment en kan daarom niet op internet gezet worden.

De rol ondervloer is gecertificeerd door TNO (certificaat verkrijgbaar via de landelijke klantenservice), is 15m lang, heeft een oppervlakte van 15m2, kost 44,85 per rol.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 9 november 2008 @ 14:48:27 #171
62210 Double-U
Yeah I'm a girl
pi_63074094
quote:
Op zondag 9 november 2008 11:01 schreef Cyan het volgende:
Marktplaats?
Ik2a.nl?
Grof vuil?

Ik kan het proberen, maar er staan er al aardig wat op marktplaats. Grof vuil is idd wel een beetje zonde ... Enne, Ik2a.nl? Nooit van gehoord maar ik ga es kijken!

[ Bericht 0% gewijzigd door Double-U op 09-11-2008 15:52:21 ]
Nee hoor, mijn hond bijt niet .... hij knuffelt je dood!
pi_63081809
Vraagje: wij waren gisteren op de keukenafdeling en hebben een definitieve keuken samengesteld. Maar de medewerkster kon 1 vraag van ons niet beantwoorden. We willen namelijk een Quooker en vragen ons af of die in een gootsteenkast (de apothekerskast-versie) past. Is er iemand hier die daar antwoord op weet?
  maandag 10 november 2008 @ 11:47:46 #173
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_63098142
quote:
Op zondag 9 november 2008 12:13 schreef Bartjebart het volgende:

De rol ondervloer is gecertificeerd door TNO (certificaat verkrijgbaar via de landelijke klantenservice), is 15m lang, heeft een oppervlakte van 15m2, kost 44,85 per rol.
Da's nogal een hogere prijs dan dat ik betaald heb voor die witte ondervloer-rol . Is de gouden ondervloer dikker? Of komt 't door de certificering?
pi_63114617
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:47 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Da's nogal een hogere prijs dan dat ik betaald heb voor die witte ondervloer-rol . Is de gouden ondervloer dikker? Of komt 't door de certificering?
Het zit em vooral in de kwaliteit en het resultaat van de ondervloer inderdaad
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 10 november 2008 @ 22:04:55 #175
107521 Furia
snoopy weer
pi_63115239
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 20:45 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

LANNI?
Dat is wel een lieve ja!
  dinsdag 11 november 2008 @ 01:43:01 #176
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_63120358
quote:
Op zondag 9 november 2008 19:33 schreef PiperMaru het volgende:
Vraagje: wij waren gisteren op de keukenafdeling en hebben een definitieve keuken samengesteld. Maar de medewerkster kon 1 vraag van ons niet beantwoorden. We willen namelijk een Quooker en vragen ons af of die in een gootsteenkast (de apothekerskast-versie) past. Is er iemand hier die daar antwoord op weet?
De lades in zo'n kast zijn korter dan normaal om ruimte te maken voor de afvoer. Je moet nagaan of de sifon (spelling? iig die peer die onder de spoelbak hangt) niet in de weg gaat zitten van de bovenste van de twee lades. Mocht dit wel zo zijn, dan kun je ook nog kiezen voor slechts 1 lade (de onderste) en dan het ladefront bevestigen aan het onderste front. Dan zitten er dus twee fronten aan de onderste lade vast.
  dinsdag 11 november 2008 @ 01:50:13 #177
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_63120409
quote:
Op donderdag 6 november 2008 18:48 schreef WebForce het volgende:

[..]

1. Aan de onderkant zitten aan beide zijden een pinnetje oid waar je met een schroevendraaier in moet dan kan je hem losmaken.
2. Gewoon de lade uittrekken en aan de voorzijde van de lade pakken (onderkant) en dan met kracht naar boven trekken.
Optie 2 was hoe het voorheen ging. Dit werkt nog steeds (op recente lades) maar op den duur gaat-ie kapot.

Oplossing nieuwe lades: plastic rechthoekjes aan de zijkanten van de lade een kwartslag draaien (omhoog bvb), en dan eruit trekken. Het front is dan makkelijk uit de voorkant te trekken. Als je dan naar de open voorkant kijkt, zul je links en rechts een wit blokje zien zitten. Als je daar een (platte) schroevedraaier onder steekt kun je de la van zijn geleiders wippen. Terugzetten is gewoon een kwestie van de losse la op de (uitgetrokken) geleiders te leggen en dan de boel de kast in te duwen.
pi_63121313
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 01:50 schreef Blood_Money het volgende:
Optie 2 was hoe het voorheen ging. Dit werkt nog steeds (op recente lades) maar op den duur gaat-ie kapot.

Oplossing nieuwe lades: plastic rechthoekjes aan de zijkanten van de lade een kwartslag draaien (omhoog bvb), en dan eruit trekken. Het front is dan makkelijk uit de voorkant te trekken. Als je dan naar de open voorkant kijkt, zul je links en rechts een wit blokje zien zitten. Als je daar een (platte) schroevedraaier onder steekt kun je de la van zijn geleiders wippen. Terugzetten is gewoon een kwestie van de losse la op de (uitgetrokken) geleiders te leggen en dan de boel de kast in te duwen.
Ik vind het eigenlijk vrij stom dat dit nergens vermeld staat. Wij hebben 1 lade er 8 keer uit moeten halen bij het installeren van de keuken en daarvan is nu de achterkant verbogen omdat we hem er steeds uittrokken.
  dinsdag 11 november 2008 @ 10:42:24 #179
134304 dnn-
Ping to de wing
pi_63123695
Pff typisch koop je een wit malm bed. Kun je nergens in nederland meer de ladekastjes krijgen. Let wel de ladekastjes met een la... Iemand een idee?
I'm prepared to scour the Earth for that motherfucker. If Butch goes to Indochina, I want a nigger waiting in a bowl of rice ready to pop a cap in his ass.
pi_63123801
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 10:42 schreef dnn- het volgende:
Pff typisch koop je een wit malm bed. Kun je nergens in nederland meer de ladekastjes krijgen. Let wel de ladekastjes met een la... Iemand een idee?
Voor de hand liggend antwoord: Marktplaats
  dinsdag 11 november 2008 @ 11:55:27 #181
62210 Double-U
Yeah I'm a girl
pi_63125395
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 10:42 schreef dnn- het volgende:
Pff typisch koop je een wit malm bed. Kun je nergens in nederland meer de ladekastjes krijgen. Let wel de ladekastjes met een la... Iemand een idee?
Of Ik2a.nl
Nee hoor, mijn hond bijt niet .... hij knuffelt je dood!
  dinsdag 11 november 2008 @ 18:56:26 #182
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_63136275
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 07:54 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk vrij stom dat dit nergens vermeld staat. Wij hebben 1 lade er 8 keer uit moeten halen bij het installeren van de keuken en daarvan is nu de achterkant verbogen omdat we hem er steeds uittrokken.
Dat, maar ik vind het eigenlijk ook vrij stom dat je dat niet navraagt voordat je 'm der met grof geweld uit haalt.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_63141064
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 18:56 schreef Debsterr het volgende:
Dat, maar ik vind het eigenlijk ook vrij stom dat je dat niet navraagt voordat je 'm der met grof geweld uit haalt.
Ik heb een tijdje bij IKEA keukenafdeling gewerkt zoals je al kon lezen en 'grof geweld' is wat ik aan de klanten moest vertellen. Weet ik veel dat ze dat het afgelopen half jaar hebben aangepast of dat het verkeerd in de opleidingsmap staat.

Zoiets zet je gewoon in de handleiding. Iedereen zal er ooit wel eens een lade uit moeten halen, dat is toch ontzettend onlogisch om er dan van uit te gaan dat iedereen met een IKEA keuken maar bij IKEA langs moet gaan om te vragen hoe dat moet?
pi_63143278
Nah het staat toch echt gewoon in de handleiding hoe je de la eruit haalt (het grof geweld dan niet)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 11 november 2008 @ 22:36:15 #185
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_63143933
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:20 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik heb een tijdje bij IKEA keukenafdeling gewerkt zoals je al kon lezen en 'grof geweld' is wat ik aan de klanten moest vertellen. Weet ik veel dat ze dat het afgelopen half jaar hebben aangepast of dat het verkeerd in de opleidingsmap staat.

Zoiets zet je gewoon in de handleiding. Iedereen zal er ooit wel eens een lade uit moeten halen, dat is toch ontzettend onlogisch om er dan van uit te gaan dat iedereen met een IKEA keuken maar bij IKEA langs moet gaan om te vragen hoe dat moet?
Als je ergens werkt en je weet het niet, dan had je het toch echt wel bij je leidinggevende kunnen navragen. Of de verkoopcoordinator. Of een melding kunnen maken bij de quality verantwoordelijke als die informatie echt niet beschikbaar was in de handleiding, want dat moet natuurlijk wel.

En het 0900 nummer is ook niet voor de sier uitgevonden.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  dinsdag 11 november 2008 @ 23:59:47 #186
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_63146535
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 22:16 schreef Bartjebart het volgende:
Nah het staat toch echt gewoon in de handleiding hoe je de la eruit haalt (het grof geweld dan niet)
En die handleiding is niet correct in dit geval.
  woensdag 12 november 2008 @ 00:01:28 #187
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_63146576
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 22:36 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Als je ergens werkt en je weet het niet, dan had je het toch echt wel bij je leidinggevende kunnen navragen. Of de verkoopcoordinator. Of een melding kunnen maken bij de quality verantwoordelijke als die informatie echt niet beschikbaar was in de handleiding, want dat moet natuurlijk wel.

En het 0900 nummer is ook niet voor de sier uitgevonden.
0900 nummer? Die zeggen "kijk in de handleiding". Als je denkt dat die overal verstand van hebben, zit je er flink naast.

En hij kon niet weten dat het is veranderd, hoor. Dat 'grof geweld' was voorheen de juiste manier.
pi_63147424
In welke winkel werk jij eigenlijk?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 12 november 2008 @ 00:43:43 #189
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_63147531
quote:
Op woensdag 12 november 2008 00:37 schreef Bartjebart het volgende:
In welke winkel werk jij eigenlijk?
Doe eens een gok...

(Ik ga natuurlijk geen vestiging noemen ofzo, mocht dat je vraag zijn)
pi_63147609


Je kunt het ook gewoon zeggen
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 12 november 2008 @ 00:53:19 #191
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_63147758
Liever niet. Ik blijf liever 'low-profile' op internet.
  woensdag 12 november 2008 @ 01:01:54 #192
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_63147963
Wel een goeie thread voor mij om eens door te lezen, dit. Krijg ik eens wat feedback van klanten. Zo te zien word je lang niet overal even goed geinformeerd. Die klacht heb ik gelukkig nog nooit naar mijn hoofd gekregen.
  woensdag 12 november 2008 @ 01:12:41 #193
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_63148218
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 14:14 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Dat ga ik ook zeker doen, maar ik hoop ook dat ze snel uitsluitsel geven over of het stenen blad er nou kan komen of niet. Aan een keuken zonder blad heb je weinig.

Wij hebben dus aangegeven akkoord te gaan met nameten door een monteur tegen een redelijke prijs, en vervolgens de inmeetservice voor de normale prijs met het stenen blad.

Als ze dit niet doen zullen wij dus een ander blad moeten kiezen we hebben juist de hele keuken gekozen vanwege dit blad. Mn vriend is in staat de keuken uit mekaar te trekken en alles retour te brengen bij IKEA - maar dan zitten we helemaal enorm lang zonder keuken natuurlijk.

Ik denk dat een stenen blad van een andere zaak ook veel gedoe op zal leveren en duurder zal zijn. Laminaat vinden we verschrikkelijk, bij een houten blad kun je niet op maat laten maken en hebben we dan dus niet de spoelbak ingefreesd. Het is echt kut. Hadden we dit van te voren geweten was het allemaal wel op te lossen geweest, maar nu...

Ik begrijp ook niet dat IKEA dit doet, verzin dan een duurdere inmeetservice die ook meet of de keuken goed staat. Het scheelt hun ook nogal wat geld namelijk, het stenen blad had 1650 euro gekost, onze tweede keus 260 euro. Mn moeder blijft nu met dr lelijke laminaat zitten ipv een nieuw stenen blad te bestellen a 2300 euro. En we zijn vast niet de enige.

Ik weet niet wanneer je die keuken hebt besteld, maar hout op maat kan volgens mij sinds september (+ infrezen spb). Steen inmeten zonder montage kon voorheen, maar leverde teveel problemen op (klant kastjes niet goed uitgelijnd -> stenen blad aandraaien -> *KRAK*).
De montagekosten die ze berekenen bij je aanvraag bij ikea zijn een schatting, en dat horen ze ook te melden wanneer ze hem invoeren.
Als je die steen-inmeet-regeling gebruikt, zetten de monteurs een tijdelijk blad op je keuken (incl. spoelbak), zodat je je keuken wel kunt gebruiken terwijl je op het definitieve blad wacht.
pi_63151454
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 22:16 schreef Bartjebart het volgende:
Nah het staat toch echt gewoon in de handleiding hoe je de la eruit haalt (het grof geweld dan niet)
De la is er inmiddels uit hoor. En helemaal zonder geweld. Het waren inderdaad twee witte dingetjes onder de la die je met een schroevendraaien moet indrukken.

Leuk dat het in de handleiding staat van Ikea medewerkers maar daar heb ik als klant weinig aan. In de montagehandleiding die er bij zit staat het in ieder geval niet.
pi_63153282
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 22:16 schreef Bartjebart het volgende:
Nah het staat toch echt gewoon in de handleiding hoe je de la eruit haalt (het grof geweld dan niet)
In mijn handleiding staat niks over plastic dingetjes draaien en iets met een schroevendraaier omhoog wippen er staat trekken in die richting. Om met trekken die la er uit te halen moet je zo hard trekken dat ik het grof geweld noem.
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 22:36 schreef Debsterr het volgende:
Als je ergens werkt en je weet het niet, dan had je het toch echt wel bij je leidinggevende kunnen navragen. Of de verkoopcoordinator. Of een melding kunnen maken bij de quality verantwoordelijke als die informatie echt niet beschikbaar was in de handleiding, want dat moet natuurlijk wel.

En het 0900 nummer is ook niet voor de sier uitgevonden.
Welk gedeelte van 'het stond zo in de opleidingsmap' begrijp je nou niet?

Ik weet nu pas achteraf, nu ik zelf mn keuken heb geinstalleerd, dat er ontzettend veel van die info in die map totaal niet klopt. Als je in de winkel die map staat na te blaten kom je daar niet achter he, ik heb op werk nooit een la mogen uitnemen.

En waarom zou je het 0900 nummer bellen om te vragen over een alternatieve methode van lade uithalen dan wat er in de handleiding staat? Tenzij je helderziend bent dan
pi_63153497
quote:
Op woensdag 12 november 2008 11:08 schreef Dipkip het volgende:
ik heb op werk nooit een la mogen uitnemen.


Aaaah goshie... zieltje...
Waarom niet? Bij ons in de winkel gebeurt dat wel vaker hoor.

Je kunt het ook overdrijven zeg...
Heb je het niet zo naar je zin gehad bij IKEA of zo?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_63153772
Ik was niet tevreden over de opleiding. Die bestond er in mijn geval uit enkel de opleidingmap te lezen, die duidelijk heel oud was. Daarna de vloer op en meteen in je eentje klanten helpen. Doordat klanten zeggen dat ze van een andere verkoper wat anders hebben gehoord er achter komen dat dingen in de map niet kloppen, en die dan navragen bij de anderen. Er was geen tijd om wat dan ook zelf te doen qua lades uitnemen, eens een kastje in elkaar zetten, whatever. Ook voor de cursus over inbouwapparatuur was geen tijd. Ik was heel tevreden over mn collega's enzo, alleen doordat de opleiding zo ruk was zat ik ontzettend te stressen op werk omdat ik het gewoon goed wilde doen maar eigenlijk niet goed kón doen op die manier. Daarom ben ik gestopt.
  woensdag 12 november 2008 @ 11:36:04 #198
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_63154060
quote:
Op woensdag 12 november 2008 11:08 schreef Dipkip het volgende:

[..]

In mijn handleiding staat niks over plastic dingetjes draaien en iets met een schroevendraaier omhoog wippen er staat trekken in die richting. Om met trekken die la er uit te halen moet je zo hard trekken dat ik het grof geweld noem.
[..]

Welk gedeelte van 'het stond zo in de opleidingsmap' begrijp je nou niet?

Ik weet nu pas achteraf, nu ik zelf mn keuken heb geinstalleerd, dat er ontzettend veel van die info in die map totaal niet klopt. Als je in de winkel die map staat na te blaten kom je daar niet achter he, ik heb op werk nooit een la mogen uitnemen.

En waarom zou je het 0900 nummer bellen om te vragen over een alternatieve methode van lade uithalen dan wat er in de handleiding staat? Tenzij je helderziend bent dan
Ik snap dat stukje heel goed, maar daar zou het voor mij niet opgehouden zijn als ik er m'n twijfels bij had. Als je altijd alles klakkeloos aanneemt of overneemt uit de map, dan ben je toch niet zo handig bezig? En ja, het is soms druk waardoor er wel eens wat bij wil inschieten qua opleiding, maar dan heb je 2 keuzes: weggaan en de situatie blijft hetzelfde, of gewoon net zo lang doorgaan totdat iemand snapt dat het zo niet werkt. En welke persoon je daar dan ook voor nodig hebt, zou niet moeten uitmaken. Keukens is/was een leadership business. Dan mogen ze er ook aandacht aan besteden dat deze goed verkocht kunnen worden.

Oh, en geen la uit "mogen" nemen? Knap iemand die mij tegenhoudt als ik om 5 voor 9 i.p.v. 9 uur op de afdeling kom. Je laat je toch niet zo afschepen?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 12 november 2008 @ 11:37:07 #199
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_63154090
quote:
Op woensdag 12 november 2008 10:00 schreef rvdm het volgende:

[..]

De la is er inmiddels uit hoor. En helemaal zonder geweld. Het waren inderdaad twee witte dingetjes onder de la die je met een schroevendraaien moet indrukken.

Leuk dat het in de handleiding staat van Ikea medewerkers maar daar heb ik als klant weinig aan. In de montagehandleiding die er bij zit staat het in ieder geval niet.
Kijk, dat soort info is belangrijk. Ik zal dit morgen direct nazoeken op het werk, en er eventueel een melding van maken zodat dit in de toekomst misschien wordt aangepast.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_63154494
quote:
Op woensdag 12 november 2008 11:36 schreef Debsterr het volgende:
Ik snap dat stukje heel goed, maar daar zou het voor mij niet opgehouden zijn als ik er m'n twijfels bij had. Als je altijd alles klakkeloos aanneemt of overneemt uit de map, dan ben je toch niet zo handig bezig? En ja, het is soms druk waardoor er wel eens wat bij wil inschieten qua opleiding, maar dan heb je 2 keuzes: weggaan en de situatie blijft hetzelfde, of gewoon net zo lang doorgaan totdat iemand snapt dat het zo niet werkt. En welke persoon je daar dan ook voor nodig hebt, zou niet moeten uitmaken. Keukens is/was een leadership business. Dan mogen ze er ook aandacht aan besteden dat deze goed verkocht kunnen worden.
Ik had geen twijfels. Waarom zou ik twijfels hebben. Het stond zo in de map, ik hoorde collega's die er al jaren werkten het op die manier vertellen, de leidinggevende heeft het me zo uitgelegd, en het staat zo in de handleiding die je bij de la krijgt.

En dan is het mijn fout dat ik dat geloof ofzo?
quote:
Op woensdag 12 november 2008 11:36 schreef Debsterr het volgende:
Oh, en geen la uit "mogen" nemen? Knap iemand die mij tegenhoudt als ik om 5 voor 9 i.p.v. 9 uur op de afdeling kom. Je laat je toch niet zo afschepen?
Eehm, ik was er sowieso altijd een kwartier te vroeg, iedereen trouwens, maar dan moesten we gewoon werken hoor, kon je geen dingen voor jezelf gaan doen en dat vind ik dan genoeg, uitloop had je ook altijd en kom op, zoveel verdien je nou ook weer niet dat je dan nóg langer onbetaalt daar gaat werken.

Kijk ik snap dat jullie IKEA allemaal geweldig vinden, dat vind ik óók. Maar op dit punt ben ik ontevreden en daar heb ik goede redenen voor. Misschien moeten jullie je blinde vlek een beetje oppoetsen en inzien dat óók IKEA dingen verkeerd doet, net zoals ieder bedrijf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')