grotendeels klopt dat wel denk ik. Maar daarnaast zie ik ook dat veel vooroordelen niet kloppen. Of althans, danig uit proportie getrokken worden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:46 schreef Sgele het volgende:
[..]
Die gasten die bij jou op de boksschool zitten willen die sport leren. Daar hoort discipline bij
Dat verklaart een hoop vind ik
True...quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:56 schreef BrandX het volgende:
[..]
grotendeels klopt dat wel denk ik. Maar daarnaast zie ik ook dat veel vooroordelen niet kloppen. Of althans, danig uit proportie getrokken worden.
Mooiste voorbeeld vind ik nog dat toendertijd, toen die Imam niet de hand wou schudden met Verdonk, iedereen op mijn werk vroeg hoe dat dan was met de islamieten die ik van de boksschool ken. Of ik daar wel van iedereen een hand kreeg.
Het was mij nooit opgevallen dat ik van sommige mannen geen hand kreeg. Ik ben er eens op gaan letten en toen merkte ik inderdaad dat een paar het niet deden. Hun begroeting was namelijk net zo hartelijk en gemeend als diegenen die wel een hand gaven (ook moslims dus he, minder strenge dus). Ik ben het toen ook wezen vragen aan die paar. En die zeiden inderdaad dat ze mijn hand niet schudde vanwege hun geloof. Ik zeg het, tot die tijd was het me niet eens opgevallen! Zo open, hartelijk en vriendelijk als ze altijd waren en nog steeds zijn.
En zo meer van die dingen. Valt bijna in dezelfde categorie als dat elke amerikaan denkt dat elke Nederlander stoned over straat loopt met houten klompen aan en een tulp in zijn haar.
Denk niet dat NWS (en de kranten) zitten te wachten op dit soort verhaaltjes.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:54 schreef Billekoek het volgende:
Goed punt.
Positief nieuws mag ook breed in het nieuws komen.
In Rotterdam niet.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:05 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ik dacht dat er alleen maar negers met de metro gingen.
Dat je uberhaupt al zo'n gedachtengang hebt maakt je tot een randdebiel. Dat je dan op basis van een enkele aanvaring je misleid voelt maakt je helemaal een grote josti.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 20:05 schreef AnalQueen het volgende:
Ik weet nog goed dat ik bij mezelf dacht: 'natuurlijk zijn niet alle moslims slecht, dat is slechts het beeld wat de media ons opdringt.'
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:39 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Dat je uberhaupt al zo'n gedachtengang hebt maakt je tot een randdebiel. Dat je dan op basis van een enkele aanvaring je misleid voelt maakt je helemaal een grote josti.
Ik zie het stereotype slachtoffer in 'Opgelicht' al helemaal voor me.
'Maar hij bedoelde het zo goed...'
Get real, slet.
[..]
Dat je uberhaupt al zo'n gedachtengang hebt maakt je tot een randdebiel. Dat je dan op basis van een enkele aanvaring je misleid voelt maakt je helemaal een grote josti.
Get real, slet.
Ik denk dat je professionele hulp nodig hebt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:39 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Get real, slet.
[..]
Get real, slet.
Dat je zo subjectief de ervaring van een ander de grond in stampt maakt jou niet beter dan haar. Het gebruik van je toffe woordjes duiden op weinig overredingskracht. Je komt zwak over.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:39 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Get real, slet.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:00 schreef es70 het volgende:
Mijn neefje is een tof Marokkaantje. Nou ja, voor de helft iig
.
En hij is pas 2, misschien dat dat ook scheelt.
ik geef ook nooit handen eigenlijk. alleen in de kroeg, of bij familie.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:56 schreef BrandX het volgende:
[..]
grotendeels klopt dat wel denk ik. Maar daarnaast zie ik ook dat veel vooroordelen niet kloppen. Of althans, danig uit proportie getrokken worden.
Mooiste voorbeeld vind ik nog dat toendertijd, toen die Imam niet de hand wou schudden met Verdonk, iedereen op mijn werk vroeg hoe dat dan was met de islamieten die ik van de boksschool ken. Of ik daar wel van iedereen een hand kreeg.
Het was mij nooit opgevallen dat ik van sommige mannen geen hand kreeg. Ik ben er eens op gaan letten en toen merkte ik inderdaad dat een paar het niet deden. Hun begroeting was namelijk net zo hartelijk en gemeend als diegenen die wel een hand gaven (ook moslims dus he, minder strenge dus). Ik ben het toen ook wezen vragen aan die paar. En die zeiden inderdaad dat ze mijn hand niet schudde vanwege hun geloof. Ik zeg het, tot die tijd was het me niet eens opgevallen! Zo open, hartelijk en vriendelijk als ze altijd waren en nog steeds zijn.
En zo meer van die dingen. Valt bijna in dezelfde categorie als dat elke amerikaan denkt dat elke Nederlander stoned over straat loopt met houten klompen aan en een tulp in zijn haar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |