abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79796501
- Edit -

[ Bericht 23% gewijzigd door TheMagnificent op 31-03-2010 19:51:13 (''Sprookjesfigurenpost'') ]
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_79798690
- Edit -

[ Bericht 72% gewijzigd door TheMagnificent op 31-03-2010 19:51:33 (Reactie op edit) ]
pi_79799438
- Edit -

[ Bericht 47% gewijzigd door TheMagnificent op 31-03-2010 21:44:57 ]
pi_79800722
Niet weer dat sprookjesfigurengedoe!

[ Bericht 6% gewijzigd door TheMagnificent op 31-03-2010 19:48:09 ]
pi_79808072
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 19:42 schreef TheMagnificent het volgende:
Niet weer dat sprookjesfigurengedoe!
TS begint er anders mee, ik volg alleen in zijn voetsporen.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_79808640
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 22:09 schreef Sakura het volgende:

[..]

TS begint er anders mee, ik volg alleen in zijn voetsporen.
Nee, dat heb je verkeerd begrepen, ik heb het niet over sprookjesfiguren gehad.
pi_79811256
De Here God hoeft zich zelf niet meer te laten zien aan de mensen, Zijn woord is toch immers reeds volbracht? De Bijbel is compleet en de wereld weet dat Hij er is. God heeft zichzelf vaak genoeg laten zien zo we weten uit het oude en nieuwe testament. Voor God is het niet meer nodig zichzelf aan mensen te openbaren op fysieke wijze. Hij openbaart zich door de Heilige Geest die door Zijn zoon Jezus Christus het werk doet. Dat werk wat Hij doet is ons een fijn gevoel geven zodra wij de Here God loven, danken en eren. Als wij God geen aandacht schenken omdat wij zogenaamd niet geloven dat Hij bestaat, waarom zou God zich dan geestelijk aan ook maar 1 van ons openbaren? God wil ons leren kennen. Hij reikt Zijn hand al naar ons uit! Het enige wat Hij van ons vraagt is onszelf verdiepen in wat Hij te vertellen heeft. Hij is immers de bron van al wat leeft hier op deze wereld. Deze wereld.. waarin bijna geen plaats meer is voor een leven met Hem....

deboeah
Zelfs een dwaas die zijn mond houdt gaat nog door voor wijs
  woensdag 31 maart 2010 @ 23:10:57 #168
28908 Magistic
Nu met extra veel vruchtvlees!
pi_79811348
Jammer dat het enige antwoord, die nog enigszins geloofwaardig is, uitgesloten wordt.
Narcist
pi_79812422
Welk antwoord is dat dan?
pi_79813656
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 23:10 schreef Magistic het volgende:
Jammer dat het enige antwoord, die dat nog enigszins geloofwaardig is, uitgesloten wordt.
Maar dat houdt de discussie wel scherp.
Het antwoord dat jij geloofwaardig vindt, is te makkelijk.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 1 april 2010 @ 00:52:10 #171
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_79815675
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 23:09 schreef deboeah het volgende:
De Here God hoeft zich zelf niet meer te laten zien aan de mensen, Zijn woord is toch immers reeds volbracht? De Bijbel is compleet en de wereld weet dat Hij er is. God heeft zichzelf vaak genoeg laten zien zo we weten uit het oude en nieuwe testament. Voor God is het niet meer nodig zichzelf aan mensen te openbaren op fysieke wijze. Hij openbaart zich door de Heilige Geest die door Zijn zoon Jezus Christus het werk doet. Dat werk wat Hij doet is ons een fijn gevoel geven zodra wij de Here God loven, danken en eren. Als wij God geen aandacht schenken omdat wij zogenaamd niet geloven dat Hij bestaat, waarom zou God zich dan geestelijk aan ook maar 1 van ons openbaren? God wil ons leren kennen. Hij reikt Zijn hand al naar ons uit! Het enige wat Hij van ons vraagt is onszelf verdiepen in wat Hij te vertellen heeft. Hij is immers de bron van al wat leeft hier op deze wereld. Deze wereld.. waarin bijna geen plaats meer is voor een leven met Hem....

deboeah
Wat een drama(!), tóch. ..?
Het is heel lang zo geweest dat er geen plaats was voor een leven zonder Hem, letterlijk niet , want die plaatsen werden te vuur en te zwaard bestreden door elkaar het licht in de ogen niet gunnende geloofsstromingen die, als Nazi's, elke twijfel de kop indrukten/afhakten. Historisch gezien komen de gelovigen er dus nog zó goed vanaf dat je haast in 'hulp van boven' zou gaan geloven. Voor geloof is plaats zat tussen de ongelovigen. De 'plagerijtjes' moet je maar voor lief nemen..Voor jullie is geloven zien, voor de rest zien geloven...Vertrouw op God, hij is/kent immers "de Weg, de Waarheid, het Licht en het Leven"....
pi_79823203
Wij leven in een wereld waarin we geconfronteerd worden met pijn, ziekte, verdriet en dood. Daarnaast is het zo dat wij steeds opnieuw denken dat we het wel zonder God kunnen. Net als Adam. Wij gaan gewoon verder op de weg die de eerste mens is ingeslagen. Wij hebben de neiging om ons steeds weer af te keren van God en we herhalen daarmee wat de eerste mens deed. De zondeval van Adam en Eva is ook onze eigen zondeval. Het gekke is dat mensen die eigenlijk helemaal geen boodschap meer hebben aan God, Hem wel ter verantwoording roepen voor de ellende in de wereld. Terwijl die ellende bijna altijd het gevolg is van wat mensen elkaar of de schepping aandoen. Dat we God zo makkelijk de schuld geven, maakt ook duidelijk hoe ver we bij Hem vandaan zijn geraakt. Er gaapt een diepe kloof tussen God en de mensen. En de kloof tussen God en de mensen wordt alleen maar groter als je bedenkt dat God nog altijd heilig en rechtvaardig is. Heilig: bij Hem is geen onvolmaaktheid. Rechtvaardig: Hij kán de zonde niet door de vingers zien. De straf voor de zonde is dus de dood, die ons allemaal te wachten staat. Dit is geen vrolijk verhaal. Misschien dachtt je dat je het al met al nog best aardig deed in je leven en dat God best tevreden met je kon zijn. En nu blijkt Hij zo heilig dat je zonder meer de boot mist. Maarrrrrr God doet ons een wonderlijk aanbod: het Evangelie. Hij heeft zijn eigen Zoon de schuld laten dragen die de mensen zich op de hals gehaald hebben. Doordat Jezus die op zich heeft genomen, biedt God je het eeuwige leven aan en een open relatie tussen Hem en jou. En mij dus ook . Hij biedt het dus al aan...het is aan ons om die stap te zetten.

Het geloof is geen feit. Het geloof is een geloof waarin mensen denken/geloven dat er meer is tussen hemel en aarde. Het geloof brengt liefde en geluk met zich mee maar het opent ook je ogen voor al het slechte in de wereld en in jezelf! Daarom lijkt het geloof ook saai met een hoop regels en het gaat gepaard met vallen en opstaan. Toch, uiteindelijk geeft het een fantastisch gevoel je ergens aan vast te kunnen houden in je leven als je bedenkt dat je in eenzame tijden toch niet helemaal alleen bent. Het biedt ook troost als je bedenkt dat iemand die overleden is, nu gelukkig is, in de hemel.

Ik heb zo goed mogelijk geprobeerd er iets van te maken, wil je het niet lezen, dan doe je het niet Het is immers ieder voor zich dames en heren!
Nog een prettige dag toegewenst.

deboeah
  donderdag 1 april 2010 @ 12:17:13 #173
13250 Lod
Sapere aude!
pi_79825305
quote:
Op donderdag 1 april 2010 11:21 schreef deboeah het volgende:
Het geloof is geen feit. Het geloof is een geloof waarin mensen denken/geloven dat er meer is tussen hemel en aarde.
Breng dan het stuk dat je daarboven hebt geschreven over dat wij denken zonder God te kunnen niet als feit maar als jouw mening.
Het biedt mij geen troost dat iemand die overleden is zogenaamd in de hemel zou zitten. Iemand die overleden is wordt opgegeten door maden/bacteriën en andere organismen (mits niet gecremeerd). Mij biedt het troost als diegene zijn leven heeft kunnen leiden zonder indoctrinaties, dogma's of het religieuze juk opgelegd uit angst voor wat een ander daarover denkt.
GNU Terry Pratchett
pi_79826526
Vrijheid kan je toch niet bewijzen!
pi_79827727
quote:
Op donderdag 1 april 2010 12:17 schreef Lod het volgende:

[..]

Mij biedt het troost als diegene zijn leven heeft kunnen leiden zonder indoctrinaties, dogma's of het religieuze juk opgelegd uit angst voor wat een ander daarover denkt.

Prima als jij daar troost uit put. Alleen de essentie van mijn verhaal heb je gemist, want als je goed leest is het geen indoctrinatie, dogma of een religieus juk, maar juist het tegendeel daarvan; vrijwilligheid, liefde, troost en dankbaarheid. Uiteraard zijn er mensen die het voelen zoals jij schetst en maar 'geloven' om een ander niet teleur te stellen. Kennelijk heb jij er zo'n beeld van gekregen door ervaringen met 'christenen' in je eigen omgeving. Maar dat wil niet zeggen dat het dan maar zo moet zijn. Dus angst wat jij zegt, maar dat geldt niet voor iedereen. Sowieso is het fout om mensen over 1 kam te scheren, of het geloof meteen bestempelen en in een hoek te gooien. Ik heb respect voor jouw gedachtengang, want ik kan me zeer goed verplaatsen in iemand die niets maar dan ook niets met religie heeft. Toch vraag ik me af of ook jij nooit over het leven nadenkt? Wat doen we hier? Wie zijn we eigenlijk? Waarom zijn we hier eigenlijk? We zijn altijd maar bezig met onze dagelijkse dingetjes dat we eigenlijk geen tijd hebben om hier bij stil te staan. Voor mijzelf is aannemen dat wij voortgekomen zijn uit een explosie volstrekt onmogelijk. Wij mensen voelen in onze botten dat we iets zouden moeten weten, maar kunnen er niets mee, dus richten we ons op de dingen van alle dag waar we wel controle over hebben. En dat terwijl in landen als Afrika het natuurlijke en bovennatuurlijke vanzelfsprekend is.
pi_79831888
quote:
Op donderdag 1 april 2010 11:21 schreef deboeah het volgende:
Wij leven in een wereld waarin we geconfronteerd worden met pijn, ziekte, verdriet en dood. Daarnaast is het zo dat wij steeds opnieuw denken dat we het wel zonder God kunnen. Net als Adam. Wij gaan gewoon verder op de weg die de eerste mens is ingeslagen. Wij hebben de neiging om ons steeds weer af te keren van God en we herhalen daarmee wat de eerste mens deed. De zondeval van Adam en Eva is ook onze eigen zondeval. Het gekke is dat mensen die eigenlijk helemaal geen boodschap meer hebben aan God, Hem wel ter verantwoording roepen voor de ellende in de wereld. Terwijl die ellende bijna altijd het gevolg is van wat mensen elkaar of de schepping aandoen. Dat we God zo makkelijk de schuld geven, maakt ook duidelijk hoe ver we bij Hem vandaan zijn geraakt. Er gaapt een diepe kloof tussen God en de mensen. En de kloof tussen God en de mensen wordt alleen maar groter als je bedenkt dat God nog altijd heilig en rechtvaardig is. Heilig: bij Hem is geen onvolmaaktheid. Rechtvaardig: Hij kán de zonde niet door de vingers zien. De straf voor de zonde is dus de dood, die ons allemaal te wachten staat. Dit is geen vrolijk verhaal. Misschien dachtt je dat je het al met al nog best aardig deed in je leven en dat God best tevreden met je kon zijn. En nu blijkt Hij zo heilig dat je zonder meer de boot mist. Maarrrrrr God doet ons een wonderlijk aanbod: het Evangelie. Hij heeft zijn eigen Zoon de schuld laten dragen die de mensen zich op de hals gehaald hebben. Doordat Jezus die op zich heeft genomen, biedt God je het eeuwige leven aan en een open relatie tussen Hem en jou. En mij dus ook . Hij biedt het dus al aan...het is aan ons om die stap te zetten.

Het geloof is geen feit. Het geloof is een geloof waarin mensen denken/geloven dat er meer is tussen hemel en aarde. Het geloof brengt liefde en geluk met zich mee maar het opent ook je ogen voor al het slechte in de wereld en in jezelf! Daarom lijkt het geloof ook saai met een hoop regels en het gaat gepaard met vallen en opstaan. Toch, uiteindelijk geeft het een fantastisch gevoel je ergens aan vast te kunnen houden in je leven als je bedenkt dat je in eenzame tijden toch niet helemaal alleen bent. Het biedt ook troost als je bedenkt dat iemand die overleden is, nu gelukkig is, in de hemel.

Ik heb zo goed mogelijk geprobeerd er iets van te maken, wil je het niet lezen, dan doe je het niet Het is immers ieder voor zich dames en heren!

deboeah
Heey Deboeah, als ik jou was zo ik maar eens verdiepen in het Christendom en waar het vandaan komt en hoe het zover heeft kunnen komen dat Jezus als Zoon van God is bestempeld. Het zit vol met mythes en bijgeloof van Rome, en anderen volken. Zoals Jezus die vecht in de hel (onderwereld) tegen de dood en vervolgens als overwinnaar te voorschijn komt.

Jezus was een goed mens, en hij riep de mensen op om hetzelfde te doen. Maar de kerk is zo, dat ze verhalen zitten aan te horen en liederen te zingen. Wat een schijnheiligheid. Ik zat ook in zo'n kerk. Van te voren roddelen, en dan als de dominee kwam braaf doen.

God is een universele energie, en wij bestaan door die energie. Zonder energie leven we niet.

De zondeval is een hoop bullshit, en houd de mensen klein. NEEN, zei Jezus: Jullie zijn goden. We zijn een stukje van God, en als we sterven gaan we terug naar de bron. En vervolgens reďncarneren we weer op Aarde.

God is liefde, Hij oordeelt niet. Zou jij miljarden mensen maken en ze voor 80% in de hel laten zitten? Nee toch, en dat doet God dus ook niet.

Moslims zeggen ook dat de ongelovigen in de hel komen en daar zullen branden. Bangmakerij, om de zieltjes maar te behouden. Alles wat goed doordacht is, is van de duivel, maar geloof komt van God is de stelling van de kerk. Houd toch op, God wil juist dat we zoeken en vinden en ons verbazen over de mooiheid van alles.
quote:
pi_79831994
quote:
Op donderdag 1 april 2010 15:03 schreef Berjan1986 het volgende:
NEEN, zei Jezus: Jullie zijn goden.
Waar zegt Jezus dat?
pi_79833003
quote:
Op donderdag 1 april 2010 15:06 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Waar zegt Jezus dat?
In Palestina, het huidige Israel
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_79833392
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 23:57 schreef Kees22 het volgende:

Maar dat houdt de discussie wel scherp.
Het antwoord dat jij geloofwaardig vindt, is te makkelijk.
Het schept werkloosheid. Denk eens al die miljoenen mensen die werkzaam zijn in de religieuze sector.
Al die geestelijken, kosters, schrijvers, organisten, schoonmakers etc. Het is een hele industrie. Religie is big business. Een wereldwijde omzet van miljarden. Het sprookje is een multinational. De gevolgen voor de werkgelegenheid zijn enorm. Het is voor veel mensen de efteling; een uitstapje waarbij men elke week in het sprookjesbos rondwandelt. Volwassen mensen die voor het slapen gaan nog een verhaaltje lezen. Over Jahwe die leugengeesten naar mensen toestuurt. Of Jahwe die na het eindeloze geklaag maar zelf even in Sodom gaat kijken. Om de illusie dat hij alwetend is om zeep te helpen. En ondertussen verwonderen de gelovigen zich over de perverse verhalen rond Lot en zijn dochters.

Maar wat was nou het andere antwoord?
pi_79836973
quote:
Op donderdag 1 april 2010 15:03 schreef Berjan1986 het volgende:

De zondeval is een hoop bullshit, en houd de mensen klein. NEEN, zei Jezus: Jullie zijn goden. We zijn een stukje van God, en als we sterven gaan we terug naar de bron. En vervolgens reďncarneren we weer op Aarde.

God is liefde, Hij oordeelt niet. Zou jij miljarden mensen maken en ze voor 80% in de hel laten zitten? Nee toch, en dat doet God dus ook niet.
Toch wel opvallend vind ik dat je een tekst citeert wat Jezus zegt. Ik neem aan dat je sommige stukken uit de bijbel wel serieus neemt. Merkwaardig dat je dat standpunt op papier smijt terwijl er een aantal tegenstrijdigheden in jouw betoog zitten. Aan de ene kant erken je dat Jezus dit gezegd zou hebben, aan de andere kant ben je fel tegen het christelijk geloof. Ik vind dat je citaten uit de bijbel niet kunt gebruiken tégen de bijbel want je gelooft het immers niet. Klopt dus niet helemaal Berjan. Maar om je vraag te beantwoorden, nee ik zou niet miljarden mensen maken en ze vervolgens in de hel laten rotten! Natuurlijk niet, sowieso zou ik ze de kans geven om mij te leren kennen. Daarbij is het niet vanzelfsprekend dat wanneer iemand niet gelooft direct in de 'hel' geworpen wordt. Sowieso het fenomeen 'hel' is niet prettig om op door te gaan. Er staat namelijk ook in het bijbelboek Spreuken; De mens doet wat recht is in zijn ogen, maar de Here ziet de harten aan. Doe het goede en je zal beloond worden. Dat moet jij toch weten als oud-kerkganger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')