quote:
Op donderdag 1 april 2010  11:21 schreef deboeah het volgende:Wij leven in een wereld waarin we geconfronteerd worden met pijn, ziekte, verdriet en dood. Daarnaast is het zo dat wij steeds opnieuw denken dat we het wel zonder God kunnen. Net als Adam. Wij gaan gewoon verder op de weg die de eerste mens is ingeslagen. Wij hebben de neiging om ons steeds weer af te keren van God en we herhalen daarmee wat de eerste mens deed. De zondeval van Adam en Eva is ook onze eigen zondeval. Het gekke is dat mensen die eigenlijk helemaal geen boodschap meer hebben aan God, Hem wel ter verantwoording roepen voor de ellende in de wereld. Terwijl die ellende bijna altijd het gevolg is van wat mensen elkaar of de schepping aandoen. Dat we God zo makkelijk de schuld geven, maakt ook duidelijk hoe ver we bij Hem vandaan zijn geraakt. Er gaapt een diepe kloof tussen God en de mensen. En de kloof tussen God en de mensen wordt alleen maar groter als je bedenkt dat God nog altijd heilig en rechtvaardig is. Heilig: bij Hem is geen onvolmaaktheid. Rechtvaardig: Hij kán de zonde niet door de vingers zien. De straf voor de zonde is dus de dood, die ons allemaal te wachten staat. Dit is geen vrolijk verhaal. Misschien dachtt je dat je het al met al nog best aardig deed in je leven en dat God best tevreden met je kon zijn. En nu blijkt Hij zo heilig dat je zonder meer de boot mist. Maarrrrrr God doet ons een wonderlijk aanbod: het Evangelie. Hij heeft zijn eigen Zoon de schuld laten dragen die de mensen zich op de hals gehaald hebben. Doordat Jezus die op zich heeft genomen, biedt God je het eeuwige leven aan en een open relatie tussen Hem en jou. En mij dus ook  

. Hij biedt het dus al aan...het is aan ons om die stap te zetten.
Het geloof is geen feit. Het geloof is een geloof waarin mensen denken/geloven dat er meer is tussen hemel en aarde. Het geloof brengt liefde en geluk met zich mee maar het opent ook je ogen voor al het slechte in de wereld en in jezelf! Daarom lijkt het geloof ook saai met een hoop regels en het gaat gepaard met vallen en opstaan. Toch, uiteindelijk geeft het een fantastisch gevoel je ergens aan vast te kunnen houden in je leven als je bedenkt dat je in eenzame tijden toch niet helemaal alleen bent. Het biedt ook troost als je bedenkt dat iemand die overleden is, nu gelukkig is, in de hemel. 
Ik heb zo goed mogelijk geprobeerd er iets van te maken, wil je het niet lezen, dan doe je het niet 

Het is immers ieder voor zich dames en heren! 
 Nog een prettige dag toegewenst.
deboeah 

Heey Deboeah, als ik jou was zo ik maar eens verdiepen in het Christendom en waar het vandaan komt en hoe het zover heeft kunnen komen dat Jezus als Zoon van God is bestempeld. Het zit vol met mythes en bijgeloof van Rome, en anderen volken. Zoals Jezus die vecht in de hel (onderwereld) tegen de dood en vervolgens als overwinnaar te voorschijn komt.
Jezus was een goed mens, en hij riep de mensen op om hetzelfde te doen. Maar de kerk is zo, dat ze verhalen zitten aan te horen en liederen te zingen. Wat een schijnheiligheid. Ik zat ook in zo'n kerk. Van te voren roddelen, en dan als de dominee kwam braaf doen.
God is een universele energie, en wij bestaan door die energie. Zonder energie leven we niet. 
De zondeval is een hoop bullshit, en houd de mensen klein. NEEN, zei Jezus: Jullie zijn goden. We zijn een stukje van God, en als we sterven gaan we terug naar de bron. En vervolgens reďncarneren we weer op Aarde. 
God is liefde, Hij oordeelt niet. Zou jij miljarden mensen maken en ze voor 80% in de hel laten zitten? Nee toch, en dat doet God dus ook niet.
Moslims zeggen ook dat de ongelovigen in de hel komen en daar zullen branden. Bangmakerij, om de zieltjes maar te behouden. Alles wat goed doordacht is, is van de duivel, maar geloof komt van God is de stelling van de kerk. Houd toch op, God wil juist dat we zoeken en vinden en ons verbazen over de mooiheid van alles.
quote:
Ik heb zo goed mogelijk geprobeerd er iets van te maken, wil je het niet lezen, dan doe je het niet 

Het is immers ieder voor zich dames en heren! 
 Nog een prettige dag toegewenst.