abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:37:36 #251
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63024534
Pepijn, kleine stuntelkampioen. op je dikke lip.

Linde, hoe heb je geslapen vannacht?

Maffemuts, Maud heeft getracteerd op taart en voor zichzelf had een een melkvrij-taartje met soja-slagroom en vruchtjes. Een blokkenkar was een grote hit hier (nu nog steeds) en ook de boekjes worden verslonden (soms iets te letterlijk). Verder is net als Piglet zegt, duplo ook altijd wel in trek. En een blokkenstoof vinden de meeste kleintjes ook erg leuk. Een kralenspiraal is hier ook een hit geweest.

Maud heeft vannacht voor het eerst in tijden weer eens de nacht doorgeslapen. Tot kwart voor zeven. Heerlijk voor haar en uiteraard ook voor ons. Verder is nog steeds de gezellige meid die ik zo graag zie.
pi_63025173
Och pepijn toch.. Het zijn ook altijd dezelfden he

Stiemie hoe is het gegaan vannacht? zo'n hele dag lopen is natuurlijk ook nogal wat.

Maffemuts, er is ergens een speelgoedtopic in OUD. Daar heb ik ook leuke ideeen uitgehaald voor cadeautje. Bijv "Hopla verstoppertje spelen".

Chaca, lekker slapen is fijn!

Chris lijkt weer een mentaal sprongetje gemaakt te hebben:
Toen ik vanochtend de papfles ging maken, kroop hij alvast richting bank, ipv achter me aan te kruipen als ik hem met de fles lokte
Hij ging vandaag staan miepen bij de la met luierspullen, en had inderdaad een vieze broek. Gisteren kwam hij ook al miepen met een poepbroek. 1 keer is toeval, maar 2 keer?
En toen ik de lichten en tv uitdeed in de woonkamer (want het was slaaptijd), kroop hij alvast naar de gangdeur. Ipv dat ik die kant op moest dragen/lokken/sturen.
Het blijft leuk om te zien dat ze dan in een paar dagen tijd opeens weer zoveel meer besef hebben.
pi_63025174
Maud goed van je zeg!

Nou Linde heeft nog tot 1 uur vannacht liggen spoken en krijsen. Ze wilde vanmorgen ook bijna niks eten
Heb haar vanmorgen maar wat langer laten liggen, dan maar wat later op mijn werk, dat is niet zo heel erg gelukkig. Bij de opvang was ze weer helemaal blij. Maar geen idee wat ze nou gisteravond/vannacht had. Dat vond ik eigenlijk het moeilijkste

Maffemuts in het vorige speelgoedtopic heb ik hetzelfde gevraagd en veel goede tips gekregen.
Linde heeft met haar eerste verjaardag o.a. gekregen: een plastic theeserviesje, een loop/duwwagentje (groot succes!) een houten xylofoon, een schildpad vormenstoof (ook een succes!), bademmertjes (succes!) , kleertjes, fietsje met duwstang, zandbaksetje met emmertje etc, aankleed-Ernie, boekjes en volgens mij nog veel meer O ja Hopla ook inderdaad. Dat vindt ze nu ook erg leuk
  vrijdag 7 november 2008 @ 13:33:56 #254
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_63029062
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:37 schreef chacama het volgende:
en ook de boekjes worden verslonden (soms iets te letterlijk).
Ethan begint nu eindelijk met naar de plaatjes zelf te kijken en wijzen in plaats van het hele boekje linea recta in z'n mond te stoppen.

Stiemie ik vind dat ook zo naar, dat je soms echt geen idee hebt wat er aan de hand is. Ethan is toevallig van de week ook een keer behoorlijk aan het spoken geweest en we hebben hem uiteindelijk zelfs maar uit bed gehaald omdat het ons te lang duurde (15 minuten ofzo, hij huilt namelijk vrijwel nooit en zeker niet langer dan 5 minuten) en we er allebei een beetje naar gevoel van kregen. Maar zelfs dat mocht niet echt baten en hij bleef maar af en toe huilen. Pas na bijna een uur en een fles viel hij weer in slaap. En ik weet nog steeds niet wat er nou aan de hand was.. misschien kiezen, krampjes, oorpijn, enge droom?
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_63029550
Jelly wij hebben Linde er na een kwartiertje ook uitgehaald, maar het huilen ging toen dus gewoon op dezelfde sterkte door Echt naar om dan niet te weten wat er is. Ik stond net op het punt om de huisartsenpost te bellen om advies te vragen toen ze eindelijk wat rustiger werd.
pi_63029590
ik begin in zo'n geval altijd maar eens met een zetpil paracetamol ... geen idee of het troosten/echt wakker worden dan werkt of dat de paracetamol ook wat doet hoor, maar ik vind het wel fijn om ook 'iets' te doen in zo'n geval !
  vrijdag 7 november 2008 @ 13:54:21 #257
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63029627
Wat is het toch fijn als ze het straks gewoon kunnen zeggen. Dat je niet meer zo loopt te gissen....
pi_63030297
Marit die paracetamol had ik al gegeven toen ze naar bed ging (240 mg) omdat ze de hele dag al last had van die hoektanden. Daardoor wist ik gewoon niet wat het nou kon zijn... Ik had ook al dentinox gesmeerd voordat ze naar bed ging

Inderdaad chacama dat lijkt me zo fijn als ze dan gewoon kan zeggen wat er is. Dat gissen maakt je echt zo onzeker
  vrijdag 7 november 2008 @ 14:40:35 #259
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_63030778
Lotte komt even zwaaien, vandaag is ze 2 geworden, morgen vieren we aar feestje, heb er nu al zin in!
Tot snel allemaal!
  vrijdag 7 november 2008 @ 14:43:30 #260
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63030849
Wanneer mag je ze weer in je armen sluiten Stiemie. Ik heb het voordeel dat ik de oppas te pas en te onpas kan bellen als ik daar behoefte aan heb, maar het blijft een gek gevoel dat je denkt dat er iets is, dat je niet weet wat en dat het ook niet lukt om te troosten. En dat je de dag erna je afvraagt, wat was dat nou?

On the brght side of life:
Maud begint volop (licht onverstaanbaar) te kletsen.
aan de lijst kan worden toegevoegd:
-klee.... aankleden.

en het verhaal van vanochtend verhuisd naar het praatjestopic
  vrijdag 7 november 2008 @ 14:48:36 #261
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63030988
Stiemie, Anna kan soms ook onbedaarbaar huilen in bed. Soms lukt het om een speentje erin te stoppen, maar soms ook niet. En dan lopen we zo een uur op met haar. Als ik haar dan weer in bed wil leggen, begint ze weer te krijsen. En dan valt ze in slaap en is het over. Ons in verwondering achterlatend.

Anna zit in haar papa-fase. Als ze haar ogen opendoet zegt ze: "papa!" Nee, zeg ik dan, ik ben mama
Ze vindt papa zelfs zo leuk dat ze in haar pyjama de douche inloopt waar hij staat te douchen

En Lotte gefeliciteerd!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  vrijdag 7 november 2008 @ 15:06:31 #262
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63031373
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:00 schreef Stiemie het volgende:
Maud goed van je zeg!

Nou Linde heeft nog tot 1 uur vannacht liggen spoken en krijsen. Ze wilde vanmorgen ook bijna niks eten
Heb haar vanmorgen maar wat langer laten liggen, dan maar wat later op mijn werk, dat is niet zo heel erg gelukkig. Bij de opvang was ze weer helemaal blij. Maar geen idee wat ze nou gisteravond/vannacht had. Dat vond ik eigenlijk het moeilijkste

Maffemuts in het vorige speelgoedtopic heb ik hetzelfde gevraagd en veel goede tips gekregen.
Linde heeft met haar eerste verjaardag o.a. gekregen: een plastic theeserviesje, een loop/duwwagentje (groot succes!) een houten xylofoon, een schildpad vormenstoof (ook een succes!), bademmertjes (succes!) , kleertjes, fietsje met duwstang, zandbaksetje met emmertje etc, aankleed-Ernie, boekjes en volgens mij nog veel meer O ja Hopla ook inderdaad. Dat vindt ze nu ook erg leuk
De schildpad moet 3 keer, he?

Ik vroeg me al af of jullie nog geslapen hadden vannacht, mar het viel dus tegen...
Krijgt Linde echt al hoektanden? voor jullie allemaal

Eli heeft gisteravond zijn hele avondeten uitgekotst. arm kind...
Gelukkig slaapt hij daarna wel gewoon door. Goed kind van zijn ouders!

Lotte, gefeliciteerd met je tweede verjaardg!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_63031380
Gelukkig kan ik haar straks na mijn werk weer ophalen bij de opvang, maar ik weet dat ze het prima naar haar zin heeft hoor, dus dat stelt me wel gerust. Anders had ik wel een telefoontje gekregen van ze. En toen ik vanmorgen weg ging, kon ze het nog net opbrengen om even snel tussen het spelen door te zwaaien, dus het zit vast helemaal goed.

Maud lekker gezellig met mama kletsen

Anna in haar papa-fase Gewoon met pyjama de douche instormen

Hier verschilt het vaak per dag of papa of mama favoriet is. Meestal net degene die er dan niet is zeg maar . Al heeft Linde wel door dat heel hard Mama???? roepen wel altijd een reactie geeft dus dat doet ze nu de hele dag. Mama??? Die???, Mama??? Poes????

O ja ze zegt ook steeds als ze iets wil "Linne oooo" (Linde ook?) Dat komt waarschijnlijk doordat we steeds een verhaaltje voorlezen over luna en Linde (2 zusjes) en wat Linde kan, kan Luna ook. Klinkt zo lief als ze dat zegt

Edit: Lotte gefeliciteerd

Die schildpad is inderdaad alleen leuk als je er 3 krijgt Davinia Is Eli dan niet ziek geworden na het overgeven? Het klinkt niet heel fijn zeg maar...
pi_63032704
Lotte gefeliciteerd!!!

Hier ook een papa-fase..
Al een paar keer gehad dat papa Chris in zijn armen had, maar ik hem mee moest nemen(papa douchen, ik eten geven). Dat Chris zich gewoon vol afzet tegen me als papa hem geeft
Ach, komt ook wel weer goed, en hij zal het doordeweeks-overdag toch met mij moeten doen
  vrijdag 7 november 2008 @ 16:04:36 #265
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63032863
Lotte al weer 2 gefeliciteerd

Dat afzetten en precies de ander willen is ook herkenbaar. F. heeft een eergisteren Maud op bed gelegd en toen was het niets anders dan MAMA, krijsen gillen afzetten vechten en ga zo maar door. Dus gisterenavond zegt ie, doe jij het maar. Ze wil toch jou....en ja je raad het al... mama kreeg het gevecht en het om papa huilen, roepen, schreeuwen en gillen. Stug doorgegaan en zelfs nog even gedreigd met het niet vertellen van haar lievelingsverhaal en toen kwam ze tot rust. Toen ik wegliep kreeg ik wel nog een vragende: papa? kus? Dus heb ik maar beloofd dat papa nog een kus zou komen geven als ie Fleur naar bed gingen brengen. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat. Dan brengt F. ze weer op bed, want ik heb Fleur beloofd dat ik haar naar bed breng. Om en om is het motto...
pi_63034999
Lotte 2 al . Daaaaaag

Mirte had vanmorgen door mijn toedoen haar onderlip tussen de rits van haar jas . Gelukkig was het vrij snel over na een nat doekje. Ik voelde me wel een beetje de boeman hoor...
Het zwemmen ging weer beter. Ze klampte zich nog wel stevig aan me vast (aan mn nekvel... of badpak) op sommige momenten. Maar toen ze haar vleugeltjes om had duwde ze zich ook van me af. Leuk om te zien dat ze vrijer wordt en zichzelf met wat hulp best even drijvend kan houden.
Fake it till you make it...
  vrijdag 7 november 2008 @ 18:01:58 #267
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63035760
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 15:06 schreef Stiemie het volgende:
...

Die schildpad is inderdaad alleen leuk als je er 3 krijgt Davinia Is Eli dan niet ziek geworden na het overgeven? Het klinkt niet heel fijn zeg maar...
Nee, gewoon geslapen. We zijn echt gezegend met zo'n slaapkop

Mirte, niet je mama knijpen hoor! (Eli vond het ook erg fijn/leuk om in mn bikini top te knijpen, of aan de stof te gaan hangen.
Wel leuk idd dat ze wat vrijer wordt.

Dat echt driftige de een willen is hier niet heel erg bekend.
Al begint er wel een temperament te ontwikkelen. dus kwaad worden en een beetje rood aanlopen en zo. maar niet de drama-queen sessies die hier wel eens verteld worden. hij is makkeljik genoeg af te leiden, en ik lach hem alleenmaar uit als hij zo raar doet, of hij wordt gewoon genegeerd.
heb ik echt geen moeite mee. Ontaarde moeder

ben supertrots op mijn allerliefste mannetje, het lopen gaat al zo goed! Vorige week maar 2 stapjes max., nu al echt meters maken

hebben jullie kindjes trouwens ook eerst een voorkeur gehad voor zijwaarts lopen? tziet er wel grappig uit
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 7 november 2008 @ 18:42:53 #268
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63036615
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 18:01 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Nee, gewoon geslapen. We zijn echt gezegend met zo'n slaapkop

Mirte, niet je mama knijpen hoor! (Eli vond het ook erg fijn/leuk om in mn bikini top te knijpen, of aan de stof te gaan hangen.
Wel leuk idd dat ze wat vrijer wordt.

Dat echt driftige de een willen is hier niet heel erg bekend.
Al begint er wel een temperament te ontwikkelen. dus kwaad worden en een beetje rood aanlopen en zo. maar niet de drama-queen sessies die hier wel eens verteld worden. hij is makkeljik genoeg af te leiden, en ik lach hem alleenmaar uit als hij zo raar doet, of hij wordt gewoon genegeerd.
heb ik echt geen moeite mee. Ontaarde moeder

ben supertrots op mijn allerliefste mannetje, het lopen gaat al zo goed! Vorige week maar 2 stapjes max., nu al echt meters maken

hebben jullie kindjes trouwens ook eerst een voorkeur gehad voor zijwaarts lopen? tziet er wel grappig uit
speeltuintijd
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_63042319
Chaca, hier is het (helaas) alleen richting mij afzetten.. Maar gelukkig zijn dat alleen die momentjes, en niet de hele dag door. Dat zou toch lastig zijn als vriendlief moet werken..

Davinia, goed dat Eli zo loopt.. Ik kan niet wachten

Nijna, naar is dat! Zo had ik Chris zijn buik een poos geleden tussen de sluiting van de kinderstoel. Brullen.. Hij heeft nog 2 weken een rode vlek op zijn buik gehad, en heb me best een poos schuldig gevoeld.

En zwemmen is leuk! Wij zijn vandaag ook even geweest. Lekker rondgekropen in het peuterbadje, en lekker tegen me aan hangen, en drijven in het grote bad. Hij is niet erg bang voor water, maar na bijna een uur zwemmen kreeg ik hem, in het diepe bad, niet meer van mijn badpak gepeuterd
  vrijdag 7 november 2008 @ 22:22:15 #270
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63042470
Davina voor Eli

Maud is vanavond uit bozigheid uit bed geklomen en gevallen. Ik had ze in bed gelegd voor F. omdat die nog last van zijn rug heeft en ik had me nog niet omgedraaid of ik hoorde een klap... even niets en toen het welbekende huiltje van pijn dat overging in gekrijs van schrik. F. heeft ze getroost terwijl ik op de gang stond te luisteren, moeilijk, want het liefst was ik zelf naar binnen gegaan, maar F. was ze in bed aan het leggen. Zo had ik het ook gezegd, dus ik moest volhouden. Ben wel nog even bij d'r gaan kijken toen ik Fleur op bed heb gelegd, toen draaide zich naar me toe en zei: mama... kus daaaah.
pi_63049211
Heeft Maud nog een blauwe bult op haar hoofd? of valt de schade (hopelijk) mee?

De wet van FOK/OUD heeft eindelijk in mijn voordeel gewerkt.. Chris zette zich vanochtend af tegen papa, en wilde naar mij toe
  zaterdag 8 november 2008 @ 10:40:17 #272
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63049256
Schade was beperkt gebleven. Wel een beetje blauwe plek, maar gelukkig geen bult.

En ze heeft geslapen tot half 7. Redelijk netjes vonden we. En omdat mijn zaterdagoppas ziek is gingen ze naar de 'doordeweekse' oppas. Nou, ik had geloof ik geen beter nieuws kunnen vertellen. Ze wist niet hoe snel ze in de buggy moest kruipen. Mama, jas...mama, jas.... of ik ff op wilde schieten...
pi_63051380
O jee Maud! opgroeien gaat met vallen en opstaan he

Stiemie nog lekker geslapen vannacht?

Leuk al die lopertjes hier ineens!

Ik heb Meike wat leuks geleerd: "van wie is de auto?" "mama" "en wat is dan van papa?" "niks!" whihihi
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 8 november 2008 @ 13:15:00 #274
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63051903
Ooooh Karin. Die is goehoed.... gaat hier niet meer lukken er zijn bepaalde dingen van papa en sommige zijn van mama

De afstandbediening is bv. echt van papa... de laptop gelukkig van mama...
  zondag 9 november 2008 @ 12:27:55 #275
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63071256
Meike

We hebben vrijdagavond zo hard gelachen, echt, kmoest zowat aan de zuurstof.

eli heeft kuren. jammeren, mopperen, krijsen, met dingen gooien (ik ga nooit meer zeggen dat eli geen diftbuien heeft ), en zo ook afgelopen vrijdagavond. hij wilde geen eten, zag een liga-koekje liggen, zette de registers open en brulde de hele boel bij elkaar. we geven hem toch maar een koekje (een andere, uit de keuken), neemt een hap, een gooit het weg. meestal landt het danergens opde grond, maar dit koekje landde precies bovenop zijn hoofd! Dat gezicht, waar is mjin koekje nou? wat zit er op mijn hoofd? ik snap erniets van!
het was echt hilarisch. dus wij met zn tweeen huilen van het lachen, eli kijken, wat is er nou weer aan de hand? zijn ze nou aan het lachen of aan het huilen?

het was mooi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')