abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62603202
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 02:09 schreef vaarsuvius het volgende:
poker speler (heb wel gestudeerd , maar ben een lamzak, geen ambitie, na veel laag betaalde baantjes kwam ik erachter dat ik met poker 2 keer zoveel verdien)
Heb je van een opleiding genoten maar ontbreekt het bij je aan ambitie?
Hou je van uitdagingen en durf je risico's te nemen?

Dan ben jij diegene die we zoeken! Als handelaar op de beursvloer! Meld je nu aan of klik op www.aex.nl. Wie weet is dit wel de kans waar je je hele leven op hebt zitten wachten.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 08:27:16 #27
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_62603294
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 02:09 schreef vaarsuvius het volgende:
poker speler (heb wel gestudeerd , maar ben een lamzak, geen ambitie, na veel laag betaalde baantjes kwam ik erachter dat ik met poker 2 keer zoveel verdien)
Ik ben een natural blowup met poker (hoewel dat minder wordt). Maar ik heb wel waardering voor je carrière move.
pi_62604510
Student Economics & ICT, de EUR is goed vertegenwoordigd in [AEX] .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_62604622
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 08:16 schreef m0m0 het volgende:

[..]

Heb je van een opleiding genoten maar ontbreekt het bij je aan ambitie?
Hou je van uitdagingen en durf je risico's te nemen?

Dan ben jij diegene die we zoeken! Als handelaar op de beursvloer! Meld je nu aan of klik op www.aex.nl. Wie weet is dit wel de kans waar je je hele leven op hebt zitten wachten.
Moet ie eerst nog wel af van het idee dat je na een verloren all-in gewoon weer een volgend potje kan gaan spelen
pi_62604686
Senior Financial Analyst werkend by een grote internationale bank in London (City).
Verantwoordelijk voor de accounting van SPV entiteiten; derivaten, commodoties, tax structure en investeringsbedrijven (die dochterentiteiten zijn van de branch).

Ik heb de ballen verstand van de actuele koers en er op een dagelijkse basis niet mee te maken, maar wel wat betreft strategieimplementatie, risicoranalyses en dat soort dingen.

[ Bericht 27% gewijzigd door shilizous_88 op 23-10-2008 10:39:42 ]
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_62604989
incident manager, bezig met de invoering van de ov chipcard in de regio Rotterdam (RET)
namaste
pi_62605260
Asset manager bij een fonds wat voor 80% uit Fortis bestond

Het zijn leuke tijden.
Jan met de Pet
Van de petterflet
:')
pi_62605378
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 10:26 schreef Robsterr het volgende:
Asset manager bij een fonds wat voor 80% uit Fortis bestond

Het zijn leuke tijden.
lekkere risicospreiding
je groteposten rapportage aan de DNB zal er erg interessant uitgezien hebben
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_62605412
Mensen die schoonmaker/vuilnisman/caissière zijn en in AEX lezen/posten, durven hier vast niet te posten
pi_62605492
ik ben IT engineer, grappig om te zien dat alleen de mensen met een hoge functie pochen.
pi_62605633
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 10:37 schreef Hardrebel het volgende:
ik ben IT engineer, grappig om te zien dat alleen de mensen met een hoge functie pochen.
Je hebt pochen en je hebt vertellen wat voor naamplaatje je op je loonstrookje hebt staan.

Niet alle functies krijg je op je schoot toegeworpen. Daar hebben de meeste hard voor moeten werken. dus een beetje pochen mag ook wel.
pi_62605934
Ik ontwerp chocolaatjes. Oh ja en ben ook nog verantwoordelijk voor het aansturen van de medewerkers op modelmakerij, moet letten op levertijden van onze ontwerpen. Verder veel met productie techniek, productie automatiseren en wat logistiek bezig op mijn werk. Dat is het voordeel en ook het nadeel van bij een MKB bedrijf werken. Wanneer je laat zien dat je bekwaam bent in sommige taken mag je die er ook nog even bij doen, of projecten daarvan maken.

Verder een grote intresse in het grote plaatje van de economie.

Ik heb dus geen economische opleiding genoten, maar een HTS werktuigbouwkunde gedaan.

Kleine anecdote over de bedrijfvoering hier binnen dit bedrijf.

Een keer tijdens een afdelingshoofden overleg kwam onze financieel directeur de cijfers presenteren. Hij liet de cijfers zien en vertelde dat we "maar" 5% winst gemaakt hadden. Dat we het geld beter op de bank zouden kunnen zetten, toen heb ik hem maar hard uitgelachen en even verteld dat waarde toevoegen aan een product toch heel wat anders is als geld wat je niet hebt op een bank willen parkeren. Verder vond hij de winstmarge nogal magertjes, toen heb ik hem gevraagd of hij wist wat de gemiddelde winsten waren van de productie industrieen? Stond hij nogmaals met zijn mod vol tanden. Aangezien de meeste bedrijven die aan het eind van een toeleveringstraject zitten vaak allemaal blij mogen zijn met een 5% winstmarge.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 11:05:09 #38
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_62606043
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 18:33 schreef Xtreem het volgende:
Hoogleraar quantitative risk management

Ok, ik beken...

Ik ben slechts student financieel management (wat ook gewoon in m'n profiel staat, dus ik had niet verwacht dat iemand hier serieus op zou reageren )
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  donderdag 23 oktober 2008 @ 11:05:15 #39
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62606047
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 09:53 schreef shilizous_88 het volgende:
Senior Financial Analyst werkend by een grote internationale bank in London (City).
Mag ik vragen hoe je bent binnen gekomen? Ik wil binnen een paar maanden de stap gaan wagen, ben nu al aan het applyen. Je hebt ook een CFA gedaan neem ik aan?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_62606081
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:05 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Ok, ik beken...

Ik ben slechts student financieel management (wat ook gewoon in m'n profiel staat, dus ik had niet verwacht dat iemand hier serieus op zou reageren )
pi_62606231
Arbeidsveiligheidkundige (OHS&E functionaris)

[ Bericht 31% gewijzigd door OxygeneFRL op 23-10-2008 11:42:58 ]
  Moderator donderdag 23 oktober 2008 @ 11:15:31 #42
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_62606294
docent
F.K.A. SuperwormJim
pi_62606412
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 10:31 schreef shilizous_88 het volgende:

[..]

lekkere risicospreiding
je groteposten rapportage aan de DNB zal er erg interessant uitgezien hebben
Jan met de Pet
Van de petterflet
:')
  donderdag 23 oktober 2008 @ 11:20:28 #44
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_62606427
Student ICT..

en vakkaenvuller

[ Bericht 1% gewijzigd door PiRANiA op 23-10-2008 12:00:08 (typo oxy :P) ]
pi_62606482
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:20 schreef PiRANiA het volgende:

en vakkanvuller
Verklaart een boel.
pi_62606968
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:05 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe je bent binnen gekomen? Ik wil binnen een paar maanden de stap gaan wagen, ben nu al aan het applyen. Je hebt ook een CFA gedaan neem ik aan?
Ik heb gemakkelijk gezegt veel geluk gehad.

Via de branch in Amsterdam heb ik de mogelijkheid gehad om als expatriat voor een 2-5 jaar hier in Londen te komen werken en ik heb het traject van hier lokaal moeten solliciteren over mogen slaan.

Dit is een tussenstap voor mij in mijn droom branch CFO te worden en het is geen gemakkelijke.

Ik heb geen FSA cursussen hoeven te volgen en hoefde geen lokaal registeraccountant diploma te behalen al heb ik wel de mogelijkheid het te doen.

Op dit moment is de markt om de solliciteren zeer beroerd en worden er in plaats van mensen aangenomen, mensen ontslagen. Het advies is om zoveel mogelijk diplomas en hoge cijfers te behalen en via een internship of traineeship binnen te komen. Na 6 maanden tot een jaar beroerd werk doen heb je dan de beste kans om door te stromen.
Of je moet 'top of the class' afgestudeerd zijn bij Oxford of Cambridge, maar hier nemen we zelfs bijna alleen maar afgestudeerden aan van de Sorbonne University in Parijs....
  donderdag 23 oktober 2008 @ 11:49:08 #48
146230 Liewec
70's movies rule
pi_62607132
'Software Ontwikkelaar' staat op mijn urenbriefjes ... Dus dat zal dan wel
Tot een maandje geleden had ik totaal geen interesse in beurzen, aandelen en/of de financiële wereld
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
  donderdag 23 oktober 2008 @ 11:59:51 #49
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_62607431
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:22 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Verklaart een boel.
wat verklaart het?
pi_62607777
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:59 schreef PiRANiA het volgende: