abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62582569
Oke hallo,

Wij zijn 2 studenten en lopen stage in Barcelona. bij de Citi Bank.
We krijgen een stage vergoeding van 350 euro per maand in totaal samen voor onze hele stage tijd 2800 euro. Onze
stage bedrijf wilt het geld betalen via een factuur en die factuur moet de school opsturen naar het bedrijf.

Voordat wij naar Barcelona gingen is ons nooit verteld dat wij moesten doorgeven hoeveel stage vergoeding wij kregen
nu hebben wij de school verteld dat zij een factuur moeten opsturen zodat de citi bank het naar de school stort en dan de school het geld naar ons stort. Nu blijkt dat de school vindt dat wij teveel geld van de bank krijgen en willen ze ons het geld niet gaan betalen of minder omdat wij ook al 1050 euro beurs hebben gekregen van onze school en hun vinden dat wij teveel geld krijgen dus.

Onze vraag is kunnen zij onze stage vergoeding zelf houden of niet. Want wij denken dat het niet kan omdat wat wij met het bedrijf afspreken onze afspraken zijn en niks met school te maken hebt.
Apllicatie ontwikkelaar
Webadmin Crimed.net
pi_62582702
Dat zou gewoon ergens in het schoolregelement staan, onder de noemer 'stage'.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 14:40:51 #3
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_62582735
Heb je van te voren duidelijk afspraken gemaakt over de betaling?
pi_62582778
Klinkt als een naaistreek van school inderdaad.

Mat zou ook kunnen dat het formeel zo geregeld is dat het bedrijf de school betaald voor de geleverde diensten en niet de stagairs.
Als mijn moederbedrijf mij bij een ander bedrijf detacheerd krijg ik ook gewoon van mijn moederbedrijf betaald en dat is helaas een heel stuk minder dan er voor mij wordt gefactureerd.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_62582914
ja, maar er was niks met school afgesproken daarover en ze wisten het eerst ook niet omdat er nooit
was gezecht door school dat we moesten doorgeven over infomatie over onze stage vergoeding het lijkt mij, maar omdat de bank alles met factuur doet moet het zo gedaan worden.

en in het schoolregelement staat er helemaal nicks over.
Apllicatie ontwikkelaar
Webadmin Crimed.net
pi_62582942
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:42 schreef DroogDok het volgende:
Klinkt als een naaistreek van school inderdaad.

Mat zou ook kunnen dat het formeel zo geregeld is dat het bedrijf de school betaald voor de geleverde diensten en niet de stagairs.
Als mijn moederbedrijf mij bij een ander bedrijf detacheerd krijg ik ook gewoon van mijn moederbedrijf betaald en dat is helaas een heel stuk minder dan er voor mij wordt gefactureerd.
Afgezien dat het vreemd is dat een stageplek middels factuur betaald wordt (is dat normaal in het buitenland gezien het eigenlijk gewoon werken is en dus loondienst), is het de vraag of je wel werkzaam bent bij je opleiding en dat de opleiding "loon" uitbetaald.
pi_62582951
Ik zou sowieso je geld terugvragen als je het voor elkaar krijgt om "niks" verkeerd te spellen.
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
pi_62582996
Tering hee, wat een waardeloze OP.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_62583003
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:46 schreef wschravendijk het volgende:
ja, maar er was niks met school afgesproken daarover en ze wisten het eerst ook niet omdat er nooit
was gezecht door school dat we moesten doorgeven over infomatie over onze stage vergoeding het lijkt mij, maar omdat de bank alles met factuur doet moet het zo gedaan worden.

en in het schoolregelement staat er helemaal nicks over.
Je zou overigens ook wat geld kunnen terugeisen van je school kijkende naar je Nederlands
pi_62583300
Gezecht? nicks?
I like smug
pi_62583813
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:58 schreef h3mm3s het volgende:
Gezecht? nicks?
Tegenwoordig al stages op de basisschool ?
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:21:11 #12
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_62583874
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:49 schreef Brad het volgende:

[..]

Je zou overigens ook wat geld kunnen terugeisen van je school kijkende naar je Nederlands
QFT! Wist niet dat het MBO leerlingen naar het buitenland liet gaan..?

Daarnaast, zie mijn ondertitel.
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_62585169
beetje triest dat iedereen deze topic probeert te verneuken. Dus als je commetaar hebt doe het ergens anders !

en ze willen een factuur omdat wij niet ingescheven zijn als mederwerkers hier.
maar onze school vindt dat wij teveel geld krijgen en daarom willen ze het geld inhouden.
Apllicatie ontwikkelaar
Webadmin Crimed.net
  woensdag 22 oktober 2008 @ 16:04:34 #14
105263 Litso
Interlectueel.
pi_62585221
Gezeik op spelling mag wel weer achterwege blijven inderdaad.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  woensdag 22 oktober 2008 @ 16:15:15 #15
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_62585556
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:03 schreef wschravendijk het volgende:
beetje triest dat iedereen deze topic probeert te verneuken. Dus als je commetaar hebt doe het ergens anders !

en ze willen een factuur omdat wij niet ingescheven zijn als mederwerkers hier.
maar onze school vindt dat wij teveel geld krijgen en daarom willen ze het geld inhouden.
School vind altijd dat je teveel stagevergoeding krijgt Maar ik snap het punt van de school alleen nu even niet. Die 350 euro die jullie extra krijgen wordt toch betaald door het stagebedrijf en de school fungeert toch alleen als tussenpersoon? Behalve dat het ze iets meer administratiewerk kost, hebben ze verder helemaal niks met de stagevergoeding te maken. Dat is iets tussen jou en het stagebedrijf lijkt me. Maar kijk even of er iets in de overeenkomst staat het afstaan van stagevergoedingen..
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_62585795
we hebben al gekeken in de overeenkomst daar staat niks in over de stage vergoeding

wij vinden zelf ook dat het geld van onze is want de school hebt er niks mee te maken.
maar we wachten nu op de email terug van school. En als ze denken er sireus mee door te gaan
dat wij het bedrag niet krijgen dan moeten we maar gaan denken om een advocaat te gaan raad plegen denk ik.
Apllicatie ontwikkelaar
Webadmin Crimed.net
pi_62586476
ik vind het aan de ene kant terecht hoor:

zij betalen jullie verblijf daar door je een beurs te geven omdat ze ervanuitgaan dat je daar niet kunt leven zonder die vergoeding/beurs.

Als vervolgens blijkt dat je prima betaald krijgt daar, is het voor de onderwijsinstelling natuurlijk niet nodig om jou te gaan lopen sponsoren met geld dat je niet nodig blijkt te hebben.

Ja doei.
pi_62586665
nee dat slaat nergens op, want dat betekend omdat hun te weten krijgen wat onze stage vergoeding is moeten wij er maar voor boeten.

En andere leerlingen in buitenland die hebben nergens last van. Omdat hun school van nicks weet daarover ik vindt dat zij er dan maar een regel over moeten maken dat ze willen weten wat die bedragen zijn.

maarja ik ga tog maar een advocaat raad plegen want dit slaat nergens op waar ze mee bezig zijn vindt ik.
Apllicatie ontwikkelaar
Webadmin Crimed.net
pi_62586771
je mag blij zijn dat je daar stage mag lopen.

Als jij een beurs krijgt zodat je je verblijf daar kunt bekostigen en het blijkt niet nodig te zijn, dan vind ik het niet meer dan terecht dat de school het inhoudt.
Ze mogen niet alles inhouden, alleen die 1050 uiteraard, maar die beurs gaf jou de kans om naar Barcelona te gaan. Als je dan vervolgens het zelf blijkt te kunnen betalen is dat alleen maar mooi.
Je zit daar niet alleen voor de lol hoor, maar om te leren, en als jouw school jou die kans geeft is dat mooi meegenomen in het geval je het niet zelf kon betalen. Maar nu je het wel zelf kunt betalen, is dat pech voor jou.

Je mag blij zijn dat je een vergoeding krijgt, bij de meeste bedrijven krijg je niets en word je voor de klotigste klusjes misbruikt
Ja doei.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 16:54:50 #20
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_62586789
Waarom moet school een factuur sturen? Dat kun je toch ook zelf doen?

Als school de beurs onvoorwaardelijk heeft toegekend, en de beurs echt voor jou is (en niet voor de school omdat de school veel moeite doet en jullie financieel ondersteunt), is het jammer voor de school. Probleem is alleen wel dat als het geld alleen via de school bij jou kan komen, het heel lastig is om je geld te krijgen. Je zou kunnen denken aan een compromis waarbij je wel de stagevergoeding maar niet de beurs krijgt.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_62587049
wij wisten van te voren dat we dat geld kregen van de bank en daar hadden we de berekeningen op gebaseert en daardoor konden we naar barcelona en nu blijkt dat we dat geld niet krijgen dus kunnen wij volgende maand onze rekeningen niet betalen.

en de beurs is om de huur te betalen maar we hebben nog meer rekeningen dat hebt iedereen.
quote:
Waarom moet school een factuur sturen?
Er moeten speciaale documenten bij en stempels daarom. het gaat niet om 100 euro maar 2800 euro.
Apllicatie ontwikkelaar
Webadmin Crimed.net
  woensdag 22 oktober 2008 @ 17:06:51 #22
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_62587108
Als freelancer is 2800 euro factureren niet vreemd hoor, en in loondienst kun je het elke maand overgemaakt krijgen zonder stempels of toestemming van je voormalige school. Jij hebt gewerkt, dus jij moet geld krijgen. Waarom moeten er speciaale documenten bij een factuur?
pi_62587407
weet niet maar wij zijn hier niet in loondienst maar we zijn hier gewoon als stagiaires en dit is een bank waar wij werken en die hebben gewoon regels daarover
Apllicatie ontwikkelaar
Webadmin Crimed.net
  donderdag 23 oktober 2008 @ 21:24:04 #24
165633 eriksd
The grand facade...
pi_62622852
-gezeik mocht achterwege blijven, lezen -

[ Bericht 85% gewijzigd door Litso op 24-10-2008 10:08:09 ]
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_62634299
lol, is dit jou poging van grappig heid
Apllicatie ontwikkelaar
Webadmin Crimed.net
pi_62634507
Ja doei.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:24:18 #27
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62635068
Wijze les voor een eventuele volgende keer: zorg dat alles, maar dan ook alles op papier staat.
Zeker als je de grens over gaat is het toch wel belangrijk om van te voren alles duidelijk te hebben zodat je achteraf niet voor verrassingen komt te staan.
Vooralsnog denk ik in hetzelfde straatje als MoBlo

Wat voor opleiding doe je eigenlijk?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_62635366
Een beurs is voor mensen die het niet kunnen betalen om een opleiding te volgen, zodat ze toch een kans krijgen zich te ontwikkelen.

Stagevergoeding is niets normaals, maar is een meevaller: genoeg bedrijven die je NIETS geven

Als vervolgens blijkt dat jij met die vergoeding de opleiding kunt betalen, is het niet leuk, maar wel begrijpelijk dat je school die beurs 'intrekt'.

Je moet leren dat je moet werken voor je geld, maar ook dat je niets voor niets krijgt.

Tuurlijk, het idee dat je 'rijk' wordt is leuk, maar mèn, leer eens trots te zijn op iets wat je zelf kunt betalen. Niet alles in het leven krijg je voor niets

Als ze álles in willen vorderen, nee dát is niet eerlijk! Maar de beurs terugvragen, niet leuk, maar vanuit de school wel logisch.

En inderdaad, welke opleiding doe je?
Ja doei.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:49:13 #29
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_62639087
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 09:51 schreef wschravendijk het volgende:
lol, is dit jou poging van grappig heid
Gast, doe aub iets aan je spelling. Mij kan je niet vertellen dat je zo slecht in je talen bent.

En daarnaast heeft jouw school wel een punt, maar moeten ze wel redelijk blijven.
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:56:22 #30
231899 foeyonghaii
live, laugh, love!
pi_62639288
Wat een domme school. Ik zou dan als ik jou was gewoon een nepfactuur maken met jouw rekening nummer erop versturen. Mja, eigenijk had dat vantevoren goed afgesproken moeten zyn.
Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx!
pi_62641032
ik doe mbo mederwerker ict

en zonder onze stage vergoeding kunnen wij niet rondkomen want de beurs is echt wijnig.

en wat betreft mij spelling, ik typ snel fouten gebeuren en ik ga er niet opletten voor mensen dat geen fouten maak dit is een forum niet een sireus iets.
Apllicatie ontwikkelaar
Webadmin Crimed.net
pi_62641291
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 13:53 schreef wschravendijk het volgende:
..maak dit is een forum niet een sireus iets.
Oh, het ies chrap!

Ik dagt eerst sireus probleem.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_62641377
"Wijnig"
"Sireus"
"Grappig heid"
"Jou poging"

Jezus kerel, wees blij dat je nog iets krijgt in plaats van dat je naar het spellingsconcentratiekamp gebracht wordt.
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:11:00 #34
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_62641599
toch geen slot?
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:18:49 #35
3011 E.T.
pi_62641857
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 13:53 schreef wschravendijk het volgende:
ik doe mbo mederwerker ict

en zonder onze stage vergoeding kunnen wij niet rondkomen want de beurs is echt wijnig.

en wat betreft mij spelling, ik typ snel fouten gebeuren en ik ga er niet opletten voor mensen dat geen fouten maak dit is een forum niet een sireus iets.
oooo... we hoeven jou dus ook geen serieuze antwoorden te geven..

Oftewel, als je serieuze antwoorden wilt, zul je je eigen topic ook serieus moeten behandelen.. en dat betekent aandacht voor je taalgebruik en spelling zodat alles voor iedereen helder is.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:23:56 #36
105263 Litso
Interlectueel.
pi_62642039
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 14:18 schreef E.T. het volgende:

[..]

oooo... we hoeven jou dus ook geen serieuze antwoorden te geven..

Oftewel, als je serieuze antwoorden wilt, zul je je eigen topic ook serieus moeten behandelen.. en dat betekent aandacht voor je taalgebruik en spelling zodat alles voor iedereen helder is.
Neuh, vind ik niet. Is het zo belangrijk hoe hij spelt? Hij stelt verder toch een normale vraag? Ik snap niet dat het zo'n punt is eigenlijk.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:26:40 #37
3011 E.T.
pi_62642133
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 14:23 schreef Litso het volgende:

[..]

Neuh, vind ik niet. Is het zo belangrijk hoe hij spelt? Hij stelt verder toch een normale vraag? Ik snap niet dat het zo'n punt is eigenlijk.
z'n vraag wordt onduidelijk door z'n taalgebruik.. en een beetje aandacht is toch niet te veel gevraagd?
pi_62643564
ik krijg de indruk dat hij het zelf allemaal ook niet zo sirieuz neemt

Heeft TS behalve een topic openen op Fok! al andere stappen ondernomen?

En hoezo? Je hebt niet genoeg geld? Toen je hier naar school ging heb je er toen een bijbaan naast gehad?? Ken genoeg mensen met een stage (wat eigenlijk leren/school is met praktijkwerk) die er ook nog naast werkten

Dat is niet mogelijk?
En mag ik, zonder te zeuren vragen hoe jij je in het buitenland verstaanbaar maakt als je Nederlands hier al niet zo denderend is??
No offence, maar ik kan me niet indenken dat je engels redelijk te volgen is
Ja doei.
pi_62645477
quote:
Dat is niet mogelijk?
En mag ik, zonder te zeuren vragen hoe jij je in het buitenland verstaanbaar maakt als je Nederlands hier al niet zo denderend is??
No offence, maar ik kan me niet indenken dat je engels redelijk te volgen is
ik ga hier niet meer op reageren gooi maar slotje erop!

aangezien mensen nog en eens sireus op een topic kunnen
andwoorden valt mij dat reuze tegen van bepaalde mensen hier.
Apllicatie ontwikkelaar
Webadmin Crimed.net
pi_62645953
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 16:11 schreef wschravendijk het volgende:

[..]

Serieus bedoel je hoop ik ?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_62646237
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 14:23 schreef Litso het volgende:

[..]

Een klein beetje moeite doen voor je eigen topic is toch niet teveel gevraagd? Zou hou je de verloedering van het forum wel in stand ja
pi_62646411
Ik vindt ook dat je vrij wijnig kreigt hoor. Die vuile terieng school probeerd je gewoon snoeihart te naaie gap! Sirieus hoor, echt heel raar dit.
pi_62646437
Waiting for this topic to turn into a MBO vs HBO/WO fittie
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 16:48:38 #44
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_62646531
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 16:11 schreef wschravendijk het volgende:

[..]

Hahaha
------------------
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 16:50:05 #45
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_62646581
TS reageert niet meer. Iedereen bedankt voor het verpesten van een topic .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')