bronquote:Overnachten voor 9,95 euro
Kruidvat stunt met hotelkamers
AMSTERDAM - Drogisterijketen Kruidvat verkoopt vanaf 28 oktober 100.000 hotelovernachtingen voor slechts ¤ 9,95 per overnachting per persoon. Kamers in 4 en 3 sterren hotels worden massaal op de markt gebracht.
Fletcher Hotel Group en Kruidvat zetten de hotelmarkt op z’n kop. Deze eenmalige stunt met hotelkamers start dinsdag 28 oktober in ruim 600 Kruidvat filialen en de voucherverkoop duurt slechts twee weken of korter zolang de voorraad strekt. De vouchers zijn inwisselbaar bij de hotelketen Fletcher Hotel Group.
Alle 30 drie- en viersterrenhotels verspreid door heel Nederland accepteren de Kruidvat vouchers. De verwachting is dat gelimiteerde voucheroplage van 200.000 snel verkocht zijn. Er zijn geen restricties: klanten zijn niet verplicht bij Kruidvat te besteden.
Ook luxe hotels
Niet alleen het 3 sterren segment maar ook het luxe 4 sterren segment zoals bekende hotels “Auberge de Kieviet” te Wassenaar en “Paleis het Stadhouderlijkhof” te Leeuwarden vergeven nu de overnachting voor 9,95 pp. Overnachtingen zijn op basis van twee personen. Men is niet verplicht te ontbijten of te dineren. De gasten hebben het komende halfjaar de tijd om de voucher te verzilveren, zowel in het weekend als midweek.
Fletcher Hotel Group
Met 30 hotels in eigendom behoort Fletcher tot de grotere hotelketens van het land. De hotelketen ziet het als een mooie kennismaking met haar, alle verschillende, hotels verspreid door geheel Nederland. De ervaring leert dat zodra men in één van de hotels overnacht heeft, Fletcher er een trouwe klant bij heeft.
“Wij zien het als een eenmalige ludieke aktie”, zegt directeur Rob Hermans, “De kredietcrisis creëert bij de consument een somber perspectief. Om hen wat vrolijker te maken hebben wij deze actie bedacht onder het motto “Als premier Balkenende het niet doet, doen wij het wel!”.
Onderzoek: Nederland tijdens kredietcrisis populair mits betaalbaar
Uit een recent consumentenonderzoek blijkt dat Nederlanders het gedoe rond de kredietcrisis graag in eigen land willen ontvluchten. Belangrijkste redenen om er even tussenuit te gaan zijn ontspanning, onthaasten en bezoek van de natuur zo blijkt uit onderzoek door het Nederlands Bureau voor Toerisme. Het allerhoogst speelt betaalbaar een rol.
Maar liefst 84% van de Nederlanders zeggen even eruit te willen mits ze het kunnen betalen. Van de ondervraagden blijven maar liefst 93% dan het liefst in eigen land. Uit het onderzoek blijkt dat de trend van korte vakanties zich juist door de crisis doorzet als het maar binnen het budget past. Wandelen en fietsen zijn de meest populaire bezigheden.
Dat denk ik niet, actie's bij het Kruidvat is meestal 3 stuks per filiaalquote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:37 schreef schatje het volgende:
[..]
Dat zal wel weer een hele handel opleveren op Marktplaats.
Dat had ik al gezegdquote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:07 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, actie's bij het Kruidvat is meestal 3 stuks per filiaal
Dat dus.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:47 schreef Marijkezwolle het volgende:
Leukleukleuk! Volgende week dus even naar de kruidvat voor een goedkoop weekendje weg
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:04 schreef yvonne het volgende:
Waar zit het addertje?
Meestal zit er geen ontbijt bij en "mag"je die aanschaffen voor 10-15 euro p/p
Of parkeergeld, toeristenbelasting, of iets anders dat ze, lijkt wel, ter plekke verzinnen.
Allemaal zaken die je nooit hebt bij een normaal arrangement.
quote:¤ 9,95 per overnachting per persoon
Voor één nacht heb je dus 2 vouchers nodig. Meer addertjes zie ik niet.quote:Overnachtingen zijn op basis van twee personen. Men is niet verplicht te ontbijten of te dineren. De gasten hebben het komende halfjaar de tijd om de voucher te verzilveren, zowel in het weekend als midweek.
Normaal bekruipt mij ook zo'n gevoel, maar ik heb het idee dat de addertjes in dit geval meevallenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:04 schreef yvonne het volgende:
Waar zit het addertje?
Meestal zit er geen ontbijt bij en "mag"je die aanschaffen voor 10-15 euro p/p
Of parkeergeld, toeristenbelasting, of iets anders dat ze, lijkt wel, ter plekke verzinnen.
Allemaal zaken die je nooit hebt bij een normaal arrangement.
Kortom: bammetjes mee en gaan met die banaanquote:Men is niet verplicht te ontbijten of te dineren.
Hotel-Rest. De Zalmquote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:54 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik probeer even een lijst met al hun hotels te krijgen om die hier te plaatsen, maar dat gaat nog niet zo makkelijk.
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:43 schreef Pyjama het volgende:
Ik ben benieuwd voor hoeveel je moet inslaan voor zo'n voucher.
Ow, je hebt gelijk, niet goed gelezen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 21:39 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Je koopt ze gewoon, voor ¤ 9,95.
Iddquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:37 schreef k_man het volgende:
Ah, dus het wordt al ¤ 25 per kamer en het gaat op basis van 'actiebeschikbaarheid', wat betekent dat het goed kan zijn dat je alleen op beroerde dagen terecht kunt.
Volgens mij bedoelen ze daarmee dat je geen garantie hebt dat je ook op jouw gewenste datum daar kan verblijven. Kan me voorstellen als ineens 30 klanten met zo'n voucher tegelijk boeken dat zo'n hotel daar niet echt veel wijzer van wordt, maar de kans dat ze allemaal dezelfde datum + hotel boeken lijkt me op zich niet zo groot (temeer omdat het aanbod van de kruidvatacties nooit zo groot zijnquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:37 schreef k_man het volgende:
Ah, dus het wordt al ¤ 25 per kamer en het gaat op basis van 'actiebeschikbaarheid', wat betekent dat het goed kan zijn dat je alleen op beroerde dagen terecht kunt.
Zo'n hotel heeft natuurlijk liever betalende klanten, dan mensen met een voucher. Zo'n voucheractie is leuk om kamers op te vullen die anders leeg zouden blijven. Dus op populaire data zullen ze weinig of geen kamers beschikbbaar stellen aan voucherklanten, omdat ze dan betalende klanten zouden moeten weigeren. Op de data waarop ze normaal toch geen hoge bezetting hebben zul je daarentegen makkelijk met je voucher terecht kunnen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 09:06 schreef gunk77 het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelen ze daarmee dat je geen garantie hebt dat je ook op jouw gewenste datum daar kan verblijven. Kan me voorstellen als ineens 30 klanten met zo'n voucher tegelijk boeken dat zo'n hotel daar niet echt veel wijzer van wordt, maar de kans dat ze allemaal dezelfde datum + hotel boeken lijkt me op zich niet zo groot (temeer omdat het aanbod van de kruidvatacties nooit zo groot zijn)
In de4* hotels komt de prijs dus in totaal op ¤55, in de 3* hotels ¤52.quote:De prijs voor het ontbijt is bij alle 3 sterren hotels ¤ 13.50 p.p. en bij alle 4 sterren hotels ¤ 15.00 p.p.
Weet ik, maar het is wel prettig om 's ochtends iets te eten. Ik zou laten weten wat de kosten van het ontbijt zijn, dat heb ik gedaan.quote:
Niemand die je tegenhoud om zelf een zak croissantjes mee te nemen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:34 schreef Heufje het volgende:
[..]
Weet ik, maar het is wel prettig om 's ochtends iets te eten. Ik zou laten weten wat de kosten van het ontbijt zijn, dat heb ik gedaan.
Net even bij het Fletcher Hotel Valkenburg gekeken, daar kost die kamer "normaal" ¤ 79,-quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:58 schreef Heufje het volgende:
Kreeg zojuist al mailtje terug van Fletcher, daarin staat:
[..]
In de4* hotels komt de prijs dus in totaal op ¤55, in de 3* hotels ¤52.
Is wel iets goedkoper dan boeken bij Fletcher zelf, maar scheelt niet zo heel veel.
bronquote:Stormloop op Kruidvat-kaarten
AMSTERDAM - Klanten die vanmorgen achter het net visten bij de hotelstunt van Kruidvat kunnen aanstaande vrijdag opnieuw een poging wagen. De drogisterijketen komt met nog eens 100.000 vouchers om boze klanten tegemoet te komen.
Veel mensen die vanmorgen vroeg op de hotelovernachtingen afkwamen, moesten met lege handen naar huis. Nog voor veel van de 700 filialen opengingen, stonden al lange rijen voor de winkels. Binnen een half uur waren alle 100.000 vouchers uitverkocht.
Met de kaartjes van 9,95 euro per stuk kunnen klanten een nachtje slapen in een 3- of 4-sterrenhotel van hotelketen Fletcher. De site waar Kruidvat-klanten hun kaartje konden activeren (www.fletcheractie.nl) was lange tijd onbereikbaar. Inmiddels is de capaciteit uitgebreid en kunnen mensen weer inloggen.
De drogisterijketen zegt verbaasd te zijn over de stormloop. "We hadden wel gehoopt dat het een succes zou worden, maar dat er zoveel mensen op de kaartjes afkwamen, hadden we niet kunnen voorspellen", aldus woordvoerster José Mes.
Toen duidelijk werd dat de kaarten binnen de kortste keren uitverkocht waren, zocht de keten contact met Fletcher en werd besloten om vrijdag nog eens 100.000 kaarten in omloop te brengen.
De zegsvrouw wijst erop dat er voor iedere klant maximaal vier kaarten zijn. Veel mensen belden boos het informatienummer van Kruidvat omdat sommige klanten er met soms wel 12 kaarten tegelijk vandoor gingen. De vouchers werden al een paar uur later voor het dubbele bedrag aangeboden op websites als Speurders.nl.
"Daar was inderdaad verwarring over. Op internet stond duidelijk aangegeven dat er een maximum van vier per persoon aan zat. Dit stond echter niet in de folder vermeld", aldus Mes.
Inderdaad en zoals het eruit ziet trapt iedereen in deze geweldige reclamestunt. Komende maanden zitten de hotels lekker vol.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:10 schreef Smeej het volgende:
LOL... heel pauper nederland in een luxe hotel waar het eten duurder is dan de overnachting
wij gaan regelmatig wat daagjes naar een hotel, zijn dan 200 euro kwijt alleen aan de overnachtingen voor 2 personen. Dat is dan wel inclusief ontbijt. Nu kost het dus een stuk minder... hebben we weer wat meer geld voor een lekker dinerquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:59 schreef Sj0rs het volgende:
[..]
Inderdaad en zoals het eruit ziet trapt iedereen in deze geweldige reclamestunt. Komende maanden zitten de hotels lekker vol.
Dat sommige vouchers bij een dergelijke actie ongebruikt blijven, lijkt me logisch. Alleen met deze actie zullen relatief veel vouchers ongebruikt blijven. Simpelweg omdat veel meer vouchers verkocht zullen worden dan dat er beschikbare plaatsen zijn.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:39 schreef k_man het volgende:
Natuurlijk zullen er vouchers ongebruikt blijven. Da's altijd met zo'n actie. Daar kun je een marge voor incalculeren.
Ze zullen toch iedereen die met de vouchers wil boeken de gelegenheid moeten bieden. Al kan het door die 'actiebeschikbaarheid' dan wel voorkomen dat je alleen nog een nacht van dinsdag op woensdag in Leeuwarden kunt boeken, terwijl je een weekend in Vlakenburg gepland had.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 07:20 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Dat sommige vouchers bij een dergelijke actie ongebruikt blijven, lijkt me logisch. Alleen met deze actie zullen relatief veel vouchers ongebruikt blijven. Simpelweg omdat veel meer vouchers verkocht zullen worden dan dat er beschikbare plaatsen zijn.
Vorig jaar kon dat wel, ga dr dus vanuit dat dit dit jaar ook wel kan.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:22 schreef MoneyTalks het volgende:
Kan je ook gewoon 4 bonnen kopen en vervolgens 2 nachten achter elkaar met z'n tweetjes in zo'n hotel overnachten?
Nou, verrrrasssing,quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 09:33 schreef kaatjejannie het volgende:
Site ligt er idd uit, en de telefoonlijn is ook overbezet:"er zijn nog 20 wachtenden voor u"
nee inderdaad, niet echt een verrassing. Probeer het vanavond/vannacht wel een keer. En vorige keer is het ook nog gelukt om in december te boeken voor april. 't Komt wel goed.quote:
Nou meid, geweldig.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:04 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
nee inderdaad, niet echt een verrassing. Probeer het vanavond/vannacht wel een keer. En vorige keer is het ook nog gelukt om in december te boeken voor april. 't Komt wel goed.
Zelfde geldt voor mij. M'n vriendin en ik wouden 3 nachtjes weg dus beide 3 vouchers halen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:38 schreef Rejected het volgende:
Vanmorgen beetje kansloos met heel veel oudjes voor openingstijd bij de deur gestaan.Heb nu wel 4 van die vouchers! Toen ik 40 minuten later langsliep, waren ze nog steeds op voorraad.
Kunnen jullie niet gewoon 2 keer een nachtje gaan?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:19 schreef Susanne81 het volgende:
Ik heb vier vouchers te koop, gewoon voor de originele prijs (wel plus verzendkosten). Het hotel waar wij heen wilden kan al niet meer op de datum dat we wilden gaan
Dat zou kunnen maar er zijn in het hotel waar we heen willen eigenlijk alleen nog maar kamers doordeweeks verkrijgbaar en dat wordt lastig ivm werk. We hebben ook gekeken naar andere hotels maar daar zit eigenlijk geen locatie naar onze zin tussenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:35 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Kunnen jullie niet gewoon 2 keer een nachtje gaan?
Op marktplaats zullen er nog zat te koop zijn.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:43 schreef Loontjah het volgende:
Zouden er nu nog kaarten te koop zijn ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |