Is het niet zo dat de opbrengsten van EFT's niet herinversteerd worden, maar worden uitgekeerd? Volgensmij gebeurd dat zelfs meerdere keren per jaar. Dat lijkt me niet erg praktisch als je van tevoren weet dat je voor de lange termijn gaat.quote:
Wat ik ervan begrepen heb, is dat bij een beleggingsfonds de koers op het eind van de dag bepaald wordt en bij ETF's kunnen gedurende de hele verhandeld worden net als een regulier aandeel.quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zit ik net te lezen, ishares.
Zie alleen niet goed wat het verschil is tussen een klassiek beleggingsfonds en een ETF.
Ook begrijp ik het verschil niet tussen een ETF op cash of swap basis...
Generiek gezien wordt een beleggingsfonds beheerd door personen (een fundmanager en zijn team) en een EFT wordt beheert door een softwareapplicatie.quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zit ik net te lezen, ishares.
Zie alleen niet goed wat het verschil is tussen een klassiek beleggingsfonds en een ETF.
Ook begrijp ik het verschil niet tussen een ETF op cash of swap basis...
Ah. Dat wist ik niet. Bedankt!quote:Op woensdag 4 maart 2009 23:56 schreef dyna18 het volgende:
[..]
EFT zijn dus zeer interessant voor beleggen op de lange termijn omdat over 10 jaar het kostenverschil veel uitmaakt.
[..]
Met 10.000 zou ik voor een indextracker gaan zoals iShares MSCI Europe.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:05 schreef hee_hallo het volgende:
Hee hallo allemaal,
Ik heb zojuist een rekening geopend bij Binck en wil nu gaan beleggen.
Ik heb de koersen een beetje in de gaten gehouden en alles staat nu wel erg laag.
Wat zouden jullie op dit moment kopen? Ik ben van plan 10.000 euro in te leggen en dan voor de wat langere termijn. Is TomTom een goed idee? Ik las dat ze een nieuw contract hadden ofzo met Renault. Zal toch wel weer aantrekken?
En verder? ING? Heineken? Google? Coca Cola? Ik wil graag in iets investeren wat nu laag staat en redelijk grote kans om weer te stijgen in de toekomst.
Alvast bedankt.
Als dat zo is, waarom zou je er dan in stappen? Simpelweg een index kopiëren kun je zelf ook wel, toch?quote:Op woensdag 4 maart 2009 23:56 schreef dyna18 het volgende:
bij een EFT wordt simpel weg een index gekopieerd zonder zelf beslissingen te maken.
Alleen niet tegen de lage kosten van zo'n fonds, als je minder te beleggen hebt dan een paar ton ofzo.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:15 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom zou je er dan in stappen? Simpelweg een index kopiëren kun je zelf ook wel, toch?
Minimaal 1x per jaar, afhankelijk van de index.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:23 schreef Lemmeb het volgende:
Dus dat herbalanceren van zo'n index gebeurt best vaak?
Voordat ik op je vraag in ga, mag ik je een serieus advies geven?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:18 schreef Oizno het volgende:
Ik heb een vraag mbt beleggen. Ik heb een rekening geopend bij de BinckBank en het enige wat ik wil is simpel in aandelen handelen. Ik dacht dat dit vrij simpel was. Gewoon kopen klikken en als de koers hoger is dan verkopen klikken en klaar.
Nu ben ik er dus mee bezig en als ik een order opgeef moet ik een aantal dingen invullen.
Fonds, kopen of verkopen en het aantal. Easy.
Maar dan ineens het ordertype. Limiet, Bestens, Stop loss, Stop limiet.
En dan limiet opgeven en evt stopprijs. En daarnaast de orderduur.
Wat moet ik selecteren? Ik wil gewoon sochtends aandeel a kopen en paar uur later verkopen als de koers gunstig is. En orderduur? Kan ik niet gewoon op elk willekeurig moment m verkopen wanneer ik dat wil?
Die map is nogal wazig die erbij zit. Misschien dat iemand t hier ff simpel en duidelijk kan uitleggen. Scheelt tijd.
Dank!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je dagelijks aandelen koopt en verkoopt ben je heel veel geld kwijt aan de aankoop en verkoop kosten. Hierdoor zul je meer verliezen aan kosten dan je wint in aandelenstijging.
Lees verder dit artikel:
http://www.beleggen-in-aa(...)eren-speculeren.html
Voor je overige vragen:
http://watisbeleggen.nl/beginnen-met-beleggen.html
Valt wel mee, je moet alleen niet met kleine bedragen beleggen omdat er vaak een minimum aan kosten is en dan kan het wel een aardig percentage van je belegging zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:40 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Als je dagelijks aandelen koopt en verkoopt ben je heel veel geld kwijt aan de aankoop en verkoop kosten. Hierdoor zul je meer verliezen aan kosten dan je wint in aandelenstijging.
Ari, ik heb interesse om mee te doen. MSN je later nog welquote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:11 schreef jpjedi het volgende:
Iemand tips voor beleggingssoftware met een gebruiksvriendelijke interface?
Zijn deze programma`s ook live te linken?
Zijn er hier mensen die interesse hebben in een beleggingsclubje dat maandelijks samenkomt in zuid of midden Nederland? Dacht aan mannetje of 10 en geen astronomische bedragen als inleg en maandelijkse bijdrage. We zijn sowieso al met 3 serieuze geïnteresseerde FOK!kers. Als het voldoende mensen aanspreekt kunnen we ook een aparte topicreeks beginnen etc.
en ja ik woon in India maar niet voor lang meer![]()
Alex is ook een optie omdat die ook een spaarrekening aanbieden met een redelijke rente. Dus als je je geld cash wilt houden maar toch beschikbaar houden voor als de beurs weer goedkoop wordt dan open je een Alex spaarrekening en je kunt dat geld binnen een seconde naar je beleggingsrekening boeken als je aandelen wilt kopen.quote:Op maandag 23 maart 2009 16:39 schreef Oizno het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Ik bankier namelijk via de ING. En daar kun je ook beleggen. Is beleggen via ING echt zo slecht?
Ik word namelijk moe van het overboeken van geld van tegenrekening naar effectenrekening op Binck en weer terug. Duurt soms 2 dagen... En het enige wat ik doe is beleggen in aandelen. Verder niets. Kortom, is ING een optie of heeft iemand er hele slechte ervaringen mee?
Als je de applicatie van Alex Plus download heb je een groter historisch verleden van elk fonds. Je kan dan bijvoorbeeld echt de lange termijn grafieken zien van het koersverloop.quote:Op maandag 23 maart 2009 21:34 schreef InnocentFR het volgende:
Hebben hier mensen trouwens ervaring met Alex plus? Is het behalve real-time koersen nog handig om te gebruiken voor andere data/nieuws e.d.?
Eventueel ook met de TA-module?
-Ik zou gewoon voor de reeds aangeprezen ETF's gaan van ishares.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:28 schreef Serge_du_Temps het volgende:
Iemand ervaring met Meesman? Of andere tips over mogelijkheden die ik eens zou moeten bekijken?
Ik wil daarnaast ook nog een extra rekening openen bij Binck om zelf bekend te worden met het spel. Geld dat ik hiervoor gebruik kan ik missen. Doel is korte termijn (> 1 jaar tot 5 jaar) . Kan iemand mij wegwijs maken (boeken, website etc.) hoe ik een goede gespreide portefeuille opstel?
Bij voorbaat dank!
Als ik jou was zou ik nog even wachten. Er waren weer zulke rare stijgingen vandaag...dat kan niet goed gaan.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:56 schreef Fugie het volgende:
en wat gaat de markt nu doen ? Laatste weken gaat het toch wel weer de goede kant op, maar blijft dat ook zo ?
Ik twijfel nu echt sterk om op korte termijn in een tracker te stappen om de boot niet te missen.
ik vind het ook wel apart dat ik nog steeds overal lees dat we midden in de zwaarste recessie sinds 80 jaar zitten, maar als de beurs dan in 2 weken tijd weer 30 punten stijgt is dat toch wat vreemd.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik nog even wachten. Er waren weer zulke rare stijgingen vandaag...dat kan niet goed gaan.
Je kunt het vreemd vinden, maar dit soort gedrag is normaal tijdens bearmarketsquote:Op vrijdag 3 april 2009 09:10 schreef Fugie het volgende:
[..]
ik vind het ook wel apart dat ik nog steeds overal lees dat we midden in de zwaarste recessie sinds 80 jaar zitten, maar als de beurs dan in 2 weken tijd weer 30 punten stijgt is dat toch wat vreemd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |