abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 oktober 2008 @ 23:07:27 #1
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62542514
BBQ-kippies jaren '60 huis

Na een aantal jaar schelden op ons huidige appartementje en vele keren rondstruinen op Funda, was het afgelopen juni zover: we spotten een huis wat aan vrijwel al onze wensen voldeed en dan ook eindelijk financieel haalbaar was.
Veel nadenken, onderzoeken, onderhandelen, hypotheekgedoe e.d. verder was het afgelopen woensdag dan eindelijk zover, we gingen passeren bij de notaris en kregen de sleutel

Hieronder even een foto-impressie:
1. De entree van ons huissie We willen een nieuwe voordeur maar dat heeft niet zo heel veel haast dus dat komt als we er wonen pas. Wat wel meteen gaat gebeuren is het blauw wegpoetsen, al het blauw gaat afgeschuurd, gegrond en wit geverfd worden. Zullen dus wel een paar litertjes witte verf doorheen gaan denk ik zie de rest van de foto's hieronder... overal blauw! De trap wordt wit geverfd en dan voorzien van een soort aluminium randjes om lekerder te kunnen trapstampen
2. De Vonkenboer-kast, is uit 2002 dus prima.
3. De überstoere trapkast De kast wordt schoongemaakt, gewit en voorzien van nieuwe planken. Het zeil laten we liggen want dat vinden we wel stoer en bij het huis horen
4. Het oubollige toilet op de begane grond, functioneert nu prima maar vinden we erg lelijk. We verven nu de deurposten en gaat over een tijdje zelf het toilet vernieuwen.
5. De woonkamer mét pizzaoven en grenen vloer. De aluminium boven en onderkant van de oven worden afgetimmerd en we wit gemaakt, eventueel maak ik er nog een "kastje" van als ik er zin in heb. De vloer laten we schuren en met hardwax behandelen om het gelige weg te krijgen en hem iets bruiniger te maken. De kozijnen worden allemaal lekker in de witte verf gezet, de muren worden zandkleurig en er komen hoge witte plinten.
6. De woonkamer van de andere kant gezien, richting gang.
7. De achterkamer/eetkamer, gaat een likje verf over de kozijnen heen om deze lekker op te frissen. De linkermuur waar de ladder tegen staat wordt waarschijnlijk mos/olijfgroen, als ik mijn vent definitief kan overhalen
8. De keuken, helemaal verliefd op de keuken en de enorme ruimte en tevens ben ik gek op de vaatwasser die er in zit, heb ik de afgelopen 6 jaar om lopen zeuren namelijk maar in ons huidige appartement paste het niet. Het barretje/muurtje herbergt nog 2 grote kasten en lades dus plek zat. De voorkant van het muurtje wil ik wit maken met ene leuke decoratie erop, een silhouette van een huismus ofzo
9. Achterkant van het huis, mét openslaande deuren Zo heerlijk, lekker zo de tuin instappen.
10. De tuin, helemaal prima nu. Door de tijd moet er natuurlijk wel de mogelijkheid komen kruiden te kweken, maar dat heeft allemaal nu niet zo'n haast.
11. Toilet op de eerste verdieping, mét een eigen zeilboot erop We willen deze gaan vervangen, of laten doen of zelf doen. Geen prioriteit, maar wel fijn als het gedaan is.
12. Slaapkamer waar wij lekker gaan slapen. Op moment van schrijven is het behang er al af en de vloer er uit. Het plafond is lelijk afgewerkt dus dat gaat eruit en vervangen worden door gipsplaten. Je kunt het hier niet zien maar het is een hele ruimte kamer met 2 inbouwkasten, super!
13. Zelfde slaapkamer aan de voorzijde van het huis. Kamer wordt nog gedaan want i.v.m. uitbreiding van de badkamer gaat het balkon weg en de muur wordt veranderd (de balkondeur gaat weg). Dus moeten we nog even mee wachten. Op de muren komt behang en op de vloer laminaat, niks geks, gewoon lekker een slaaphokkie.
14. Badkamer (lees: douchehokkie). Links is alleen een douche en that's it. Hierachter is het balkon, wat dus opgeofferd wordt om de badkamer te voorzien van up to date spullen en tegels en een erg graag door mij gewenst ligbad
15. Aan de achterzijde is een slaapkamer met twee inbouwkasten waar wij een zogeheten "bibliotheekkamer" van gaan maken, inclusief een behangetje, een donkere boekenkast (gevuld met ontzettend veel boeken) met trappetje, bureau, groen bieblampje en een leuk laminaatje om het af te maken Liefst komt er ook nog een Chesterfield in, wie weet!
16. Deze trap heeft nog het originele zeil uit 1960... Is weinig mee gedaan omdat het de trap naar zolder betreft. Wij gaan er nu niets mee doen, we hopen dat te gaan doen als we er wonen.
17. Zolder met dakkapel en erg hoog opgehangen wastafel Gaan we dus weinig aan doen, alleen nu erg veel rotzooi opslaan.
18. Scheef opgehangen electradoosjes-dingetjes, ben ik al zooo vaak tegen gekomen in het huis, hehe. Nou ja, hebben we wat te doen zeg maar!
19. Onlogische en lelijke kast, maar voorlopig handig als opbergzooi-ding.
"
Een stukje van de voortgang:
20.
21.

Het laminaat voor in de "bibliotheekkamer" Helemaal weg van!

Tafel die we hebben gekocht, alleen groter, zonder dunne bakjes tussendoor en met dikker bovenblad, helemaal ons ding!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  maandag 20 oktober 2008 @ 23:14:26 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_62542680
KIP! Eindelijk

Tering, jullie hebben nog meer werk dan wij
Dat zeil op het trapkasttrappetje is echt über

Gefeliciteerd en maak er wat moois van
disclaimer
  maandag 20 oktober 2008 @ 23:14:49 #3
123497 Darkhelmet76
Strik je veter...
pi_62542696
ziet er goed uit!
Ruim appartement met garage in centrum van Sittard te koop! PM voor meer info!
www.botergeel.nl
  maandag 20 oktober 2008 @ 23:16:50 #4
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62542754
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 23:14 schreef Stormqueen het volgende:
KIP! Eindelijk

Tering, jullie hebben nog meer werk dan wij
Dat zeil op het trapkasttrappetje is echt über

Gefeliciteerd en maak er wat moois van
Ja, heb me er eindelijk toe kunnen zetten al die foto's in een topic te gieten.
Gaat aardig wat werk in zitten inderdaad, maar we vinden het 't helemaal waard
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_62542808
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOH!

Daar issie dan!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_62543001
Whoehoei! Gefeliciteerd met jullie stulpje! Ik ben zeer benieuwd hoe dat laminaat uitpakt. Apart, maar kan erg leuk worden denk ik
pi_62543004
wat hebben jullie nog veel te doen de komende jaren , dat word klussmullen
  maandag 20 oktober 2008 @ 23:30:11 #8
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62543147
Ik heb vanaf volgende week 4 weken vrij en probeer er nog 2 aan vast te plakken, zodat ik lekker aan de slag kan. Vriendlief gaat ook vrij nemen en familie en vrienden komen ook gezellig meehelpen. Zitten een paar handige amateurklussers bij dus gaat helemaal goed komen. De komende 2 jaar hoeven we ons in ieder geval niet te vervelen, maar dat is tot nu toe ook geen straf want het knapt er enorm van op.
De constructie van het huis en alle bouwkundige dingen zijn prima, de badkamer laten we doen en verder lukt het ons zelf
  maandag 20 oktober 2008 @ 23:32:01 #9
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62543184
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 23:25 schreef DonJames het volgende:
Whoehoei! Gefeliciteerd met jullie stulpje! Ik ben zeer benieuwd hoe dat laminaat uitpakt. Apart, maar kan erg leuk worden denk ik
Mijn moeder noemt het "lettertjeslaminaat"
Ik ben ook erg benieuwd moet ik zeggen
  maandag 20 oktober 2008 @ 23:33:08 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_62543207
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 23:32 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Mijn moeder noemt het "lettertjeslaminaat"
Ik ben ook erg benieuwd moet ik zeggen
Ik zag het laatst nog in een tijdschrift staan... wijnkistjeslaminaat noemden ze het daar
disclaimer
  maandag 20 oktober 2008 @ 23:38:49 #11
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62543347
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 23:33 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik zag het laatst nog in een tijdschrift staan... wijnkistjeslaminaat noemden ze het daar
Gamma inderdaad, waar wij het ook vandaan hebben
pi_62543536
Die OvenHaard is wel uniek
Mooi huis verder, lekker licht ook en dat laminaat is leuk!
pi_62545663
gefeli en tvp
mooie plannen allemaal ! is de woning nu ook weer in Den Haag?

en ...de schuur in de tuin hoort die er ook bij of is het een pad waar iedereen doorloopt ?

[ Bericht 5% gewijzigd door Charisma op 21-10-2008 03:15:20 ]
pi_62546789
Feli Superleuk en grote plannen!
De achterkamer is heerlijk licht zeg!
En het zeiltje is briljant
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:23:26 #15
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_62547228
tvptje, erg leuk hoor en heel veel potentie!
pi_62547429
Gaaf die tafel, weet je waar in NL Yask een verkooppunt heeft?
pi_62547461
Mooi groot huis met een hoop werk, maar volgens mij is het zeer haalbaar om hier een prachtige woning van te maken!

Succes!
pi_62548214
Ik vind het 'uitzicht' op de tuin echt heel mooi, zeker met van die fijne tuindeuren!
Veel plezier en succes met klussen.
pi_62548940
Oh my, wat een bouwval, van binnen dan. Van buiten ziet het er wel goed uit.
Alhoewel de keuken niet echt mijn smaak is, heb je wel een heel grote keuken met heel veel opbergruimte.
Vind alleen de raampartij aan de achterzijde, bij de tuin, totaal niet mooi, glas is leuk maar dit is eeen beetje overkill imo.
Ben benieuwd wat jullie ervan gaan maken, kan volgens mij echt een hele mooie woning worden als je het goed afwerkt.
Hoe groot gaat de badkamer worden na verbouwing?
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:08:58 #20
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_62549298
foto van de buitenkant?
locatie?

gefeliciteerd en veel succes
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_62549478
Gefeliciteerd!

Wat jammer van die afzichtelijke blauwe trap, gelukkig grootse plannen om al het blauwe uit te bannen
En mosgroen! Helemaal goed!

Veel succes met klussen!
pi_62550446
Leuk huis, Kippie! Veel succes met klussen, het wordt vast erg mooi
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_62553408
Feli!
Ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien

De achterzijde beneden is heerlijk licht door al die ramen en deuren! Super!!!!
#geen
pi_62554155
JE BLIJFT VAN DIE PIZZA-OVEN AF, HOOR JE ME??!!!!!!!
pi_62555873
Leuk huis, gefeliciteerd! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')