nou ok mooi meegenomen dan,quote:Op zaterdag 8 november 2008 15:24 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja, ze halen hun inkomsten maar voor de helft uit de ticketprijs. Dus wel wat nootjes en een drankje kopen onderweg, anders moeten wij weer meer betalen volgende keer
Waarom mag dat niet?quote:Het is passagiers niet toegestaan om de volgende artikelen mee te nemen in de beveiligde ruimte en de vliegtuigcabine: Pistolen, vuurwapens en wapens; een object waarmee (schijnbaar) door het afschieten van een projectiel lichamelijk letsel kan worden veroorzaakt, zoals: Alle vuurwapens (pistolen, revolvers, geweren, jachtgeweren, enz.), replica en imitatievuurwapens, onderdelen van vuurwapens (met uitzondering van telescopen), luchtpistolen, geweren en kogelgeweren. Seinpistolen, startpistolen, speelgoedpistolen, geweren met kogelblokken, industriële bout- en spijkerpistolen, kruisbogen, katapulten, harpoenen en harpoengeweren, slachtmaskers, verdovingspistolen of schokapparaten (bijvoorbeeld voor het doden van vee), wapens met geleide energie (laser), aanstekers met een geweervorm.
Je zou verbaast zijn hoeveel passagiers dit soort, in mijn ogen, vrij logische dingen niet doorhebben.quote:Op zaterdag 8 november 2008 16:32 schreef Quyxz_ het volgende:
OK, bedankt allemaal voor de info.
Ik heb online inchecken gedaan dus dat moet ik dan 5 dagen van te voren ff doen en gewoon bagage van 55x40x20 hebben en dan is het goed.
Trouwens ik snap de volgende passage op de site van RyanAir niet echt:
[..]
Waarom mag dat niet?![]()
Ze hebben zeer waarschijnlijk wel een alternatief via een andere route als je daarom vraagt. Ligt er wel een beetje aan waar je op dit moment bent.quote:Op vrijdag 14 november 2008 14:31 schreef nickybol het volgende:
Ik heb een e-mail gekregen van mijn luchtvaartmaatschappij (Swiss) dat de retourvlucht van mijn ticket gecanceld is. Ik heb de heenvlucht inmiddels al gemaakt. Nu moet ik ze bellen om een oplossing te zoeken. Wat zijn mijn rechten? Ik moet eigenlijk best wel op dezelfde dag vliegen, kan ik eisen dat ze een ticket bij een andere maatschappij op dezelfde dag voor me regelen?
Een vervangende vlucht of een full refund van wat er nog over is van je ticket.quote:Op vrijdag 14 november 2008 14:31 schreef nickybol het volgende:
Wat zijn mijn rechten?
Indien je hotel overnachting etc. moet maken, dan kan de callcenter agent die je aan de lijn krijgt daar niks mee, daarvoor moet je bij de klantendienst van Swiss zijn.quote:9.2 CANCELLATIONS, REROUTINGS AND DELAYS
9.2.1 We will take all necessary steps to carry you and your baggage punctually. To avoid flight cancellations we may, in exceptional circumstances, arrange for a flight to be operated on our behalf by an alternative Carrier and/or aircraft.
9.2.2 Unless specified otherwise in the Convention, if we cancel a flight, fail to operate a flight reasonably according to schedule, fail to land at your final or Stopover destination or cause you to miss an onward flight for which you hold a confirmed reservation, we shall, at your option:
1. carry you on another of our scheduled services on which space is available without additional charge and, where necessary, with an extension of the validity of your Ticket; or
2. re-imburse you the price of the coupon or the coupons not used by you with a Miscellaneous Charges Order, MCO; or
3. refund the corresponding fare in accordance with the provisions of 10.2 below
4. if it is not possible to carry you to the destination shown on your Ticket within a reasonable period of time using our own services and if you do not wish a refund, we may use the services of another carrier chosen by us to bring you to the destination
quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:53 schreef Fogel het volgende:
Is het in Nederland ook zo dat je de belastingen terugkrijgt als je de vlucht niet neemt? Weet niet zeker of het een Noorse of Europese regel is.
Bijvoorbeeld (fictieve bedragen):
kale ticketprijs 50¤
belastingen 100¤
boekingskosten 15¤
totaal: 165¤
In Noorwegen zou ik die 100¤ aan belastingen dus gewoon terug krijgen (moet er wel naar vragen als je ze toch al aan de lijn hebt om te annuleren, eventueel schriftelijk later regelen). De keren dat ik er gebruik van heb gemaakt/moeten maken, werd dan die 100¤ netjes binnen enkele weken op mijn rekening gestort (van zowel reisbureaus als de luchtvaartmaatschappij zelf, afhankelijk van hoe/waar ik geboekt heb).
Werkt dit in Nederland ook zo?
quote:Op maandag 24 november 2008 01:46 schreef Jaguarized het volgende:
Heeft iemand wel eens een ticket geboekt via de site van British Airways? Bij stap 3 komt men met de "taxes, fees, charges and surcharges". Zitten hier ook de boekingskosten inbegrepen van 8 euro per persoon per ticket? Ik zie ook nergens staan of die eventueel bij een volgende stap er nog bijkomen.
quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:38 schreef firewirecable het volgende:
Goed geregeld toch?
Het is wel zo dat veel passagiers niet weten wat ze kunnen eisen van een maatschappij als dit soort dingen gebeurd.
Elke dag weer krijg ik passagiers aan de telefoon met de meest rare en vooral domme dingen. Een topper is toch wel een fare boeken van ¤10 en dan een annulatie verzekering nemen van ¤10... sorry hoor, wat probeer je nu te bereiken.
Als ik al eens met Ryanair vloog, naar Skava, Bergamo, Shannon en Dublin had ik altijd de neiging om bij de Shell pomp een sandwich en een bus Pringles te kopen en na de security check nog even een cola en een flesje water. En dan aan de serveerster om een bekertje vragen. Nooit gedaan, maar ze leggen het er zo duimendik bovenop dat een aanzienlijk deel van hun inkomsten uit dit soort verkopen bestaat.quote:Op zaterdag 8 november 2008 15:24 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja, ze halen hun inkomsten maar voor de helft uit de ticketprijs. Dus wel wat nootjes en een drankje kopen onderweg, anders moeten wij weer meer betalen volgende keer
Officieël moet je mobiel nog gewoon uit. Cabinepersoneel is daar nog redelijk fel op, ook al staat ie op de vliegtuigstand moet deze, als ze het zien, uitgezet worden. (Zij kunnen niet beoordelen op welke stand deze staat).quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:33 schreef Quyxz_ het volgende:
Hoe zit het trouwens met je mobiel in vliegtuigen? Mag je die gewoon op vliegtuigstand zetten zodat alle verbindingen worden verbroken? Vervolgens kan je je mobiel nog wel gebruiken als MP3 speler en camera.
Ryanair gaat het over als dat invloed heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |