Een (Engelstalige) doktersverklaring ?quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:50 schreef lienelien het volgende:
Iemand enig idee of je zomaar medicijnen mee mag nemen in het vliegtuig, of heb je hier iets als een medicijnpaspoort voor nodig? Ik heb namelijk migrainemedicijnen (op recept) en vlieg naar new york
en dat kan je gewoon aanvragen bij de huisarts/apotheek?quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:42 schreef nickybol het volgende:
Gewoon een medcijnpaspoort meenemen. Moet genoeg zijn. Hoef je verder nergens apart aan te geven.
binnen de EU geen limietenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:40 schreef Susi het volgende:
[..]
Nja dat ze het in ieder geval niet als importeren gaan beschouwen
quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:54 schreef MCH het volgende:
[..]
binnen de EU geen limieten
edit: ik lieg een beetje, maar hier wordt alles duidelijk
Atlas Blue is de lowcost divisie van Royal Air Maroc, niks mis mee qua veiligheid oid hoorquote:Op donderdag 22 januari 2009 19:09 schreef Anotis het volgende:
Medicijnpaspoort kun je kosteloos bij je apotheek opvragen.
Ik heb even een vraagje:
Heeft iemand wel eens gevlogen met Atlas Blue (gaat om Brussel - Marrakech of Oujda). Ze zijn supergoedkoop, retour naar Marrakech voor 135 euro incl tax. Maar ik ken ze van naam helemaal niet en in mijn omgeving ook niemand. Zijn ze een beetje safe en netjes enzo? Ik wil geen luxe vlucht of iets, maar gewoon veilig van A naar B.
jaquote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:37 schreef motherflocker het volgende:
Heb een vraag, is het mogelijk gebruik te maken van deze bus Stansted - Liverpool street?
https://www.terravision4e(...)ndon_liverpoolst.asp
zonder dat je een vlucht bij easy jet hebt geboekt?
Niet zo groot. Meestal heb je 5 minuten na het boeken (met je creditcard), je E-ticket binnen. Dus dan kan je vliegen, ook al is het reisbureau waar je gekocht hebt, al 3 keer failliet.quote:Op zondag 25 januari 2009 00:17 schreef SCH het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met www.vliegtickets.com?
Ik wil bijvoorbeeld een vlucht naar Chili boeken die op deze site meer dan 100 euro goedkoper is dan op www.vliegtarieven.nl - maar de .com site is niet aangesloten bij de ANVR en bij garantiefondsen etc.
Hoe groot zou dat risico zijn?
Dit is niet correct. Het hangt er vanaf of het reisbureau op zijn beurt al aan de luchtvaartmaatschappij heeft betaald. Aangezien het reisbureau failliet is, bestaat er een goede kans dat dit niet het geval is en je dus niet kunt vliegen.quote:Op zondag 25 januari 2009 09:43 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Niet zo groot. Meestal heb je 5 minuten na het boeken (met je creditcard), je E-ticket binnen. Dus dan kan je vliegen, ook al is het reisbureau waar je gekocht hebt, al 3 keer failliet.
Ik zou het zelf niet doen (zie mijn vorige message).quote:Op zondag 25 januari 2009 00:17 schreef SCH het volgende:
Ik wil bijvoorbeeld een vlucht naar Chili boeken die op deze site meer dan 100 euro goedkoper is dan op www.vliegtarieven.nl - maar de .com site is niet aangesloten bij de ANVR en bij garantiefondsen etc.
Hoe groot zou dat risico zijn?
Je hebt helemaal gelijk, dezelfde prijs was er ineens ook bij Cheaptickets.quote:Op zondag 25 januari 2009 14:11 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik zou het zelf niet doen (zie mijn vorige message).
Ik wil ook nog op het volgende wijzen. Vliegmaatschappijen veranderen continu hun ticketprijzen voor dezelfde stoel op dezelfde reis, vaak meerdere malen per dag. Het kan dus zijn dat de prijs net even wat lager was op het moment dat jij op vliegtickets.com keek. Het voordeel ligt dan niet aan de betreffende reiswebsite, maar aan het moment van checken. Het is goed mogelijk dat dezelfde prijs ook op een betrouwbare site te krijgen is, of daar opnieuw langs komt.
Alleen als een reissite bereid is om met minder winstmarge genoegen te nemen, dan zijn daar de prijzen structureel lager. Maar dit kan dus betekenen dat die reissite op dingen als een SGR lidmaatschap moet bezuinigen.
kloptquote:Op zondag 25 januari 2009 14:31 schreef kalinho het volgende:
Snel een korte vraag. Ik ben nu aan het boeken op Ryanair (brussel-> milan en terug 2 dagen later) maar er staat of ik tassen wil inchecken... Als ik alleen 1 tas handbagage heb, hoef ik dat toch niet in te checken?
Toen ik met credit card betaalde, werden er 2 bedragen afgeschreven. Eentje rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij, en eentje met administratie en dossierkosten etc. van het reisbureau. Dus vandaar dat ik mijn ervaring hier neerkalktequote:Op zondag 25 januari 2009 14:05 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit is niet correct. Het hangt er vanaf of het reisbureau op zijn beurt al aan de luchtvaartmaatschappij heeft betaald. Aangezien het reisbureau failliet is, bestaat er een goede kans dat dit niet het geval is en je dus niet kunt vliegen.
Het is dus belangrijk om een betrouwbare ticket website te gebruiken, zeker aangezien je op een zolderkamer zo'n site in elkaar kunt zetten.
Zeker aan te raden, houd alleen wel rekening met tijden en inchecken van bagage, Via easyjet naar london gatwick en dan de trein naar heathrow en dan met qantas naar sydney is goedkoper dan vanaf amsterdam naar sydney boeken. Ik doe dat dan ook vaak icm een weekendje london. Met de stand van het britse pond op het moment is dat erg aan te raden!quote:Op zondag 25 januari 2009 17:07 schreef Blik het volgende:
Hoe zit het met een reis boeken vanaf een ander vliegveld zoals bijvoorbeeld Madrid of London. Prijzen zijn dan vaak een stuk lager, en vaak kun je goedkoop vliegen met Ryanair/Easyjet etc. naar deze vliegvelden.
Is dat aan te raden of niet, en waarom wel/niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |