abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65275169
Iemand enig idee of je zomaar medicijnen mee mag nemen in het vliegtuig, of heb je hier iets als een medicijnpaspoort voor nodig? Ik heb namelijk migrainemedicijnen (op recept) en vlieg naar new york
  woensdag 21 januari 2009 @ 17:10:32 #252
202348 Susi
Temple of Love
pi_65289132
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:50 schreef lienelien het volgende:
Iemand enig idee of je zomaar medicijnen mee mag nemen in het vliegtuig, of heb je hier iets als een medicijnpaspoort voor nodig? Ik heb namelijk migrainemedicijnen (op recept) en vlieg naar new york
Een (Engelstalige) doktersverklaring ?
Het moet wel gewoon kunnen. Kon je het overigens niet aangeven bij het boeken van je tickets ? Heb ik ook wel eens wat over gelezen.
  woensdag 21 januari 2009 @ 17:42:41 #253
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_65290044
Gewoon een medcijnpaspoort meenemen. Moet genoeg zijn. Hoef je verder nergens apart aan te geven.
pi_65290129
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 17:42 schreef nickybol het volgende:
Gewoon een medcijnpaspoort meenemen. Moet genoeg zijn. Hoef je verder nergens apart aan te geven.
en dat kan je gewoon aanvragen bij de huisarts/apotheek?
pi_65327036
Medicijnpaspoort kun je kosteloos bij je apotheek opvragen.

Ik heb even een vraagje:
Heeft iemand wel eens gevlogen met Atlas Blue (gaat om Brussel - Marrakech of Oujda). Ze zijn supergoedkoop, retour naar Marrakech voor 135 euro incl tax. Maar ik ken ze van naam helemaal niet en in mijn omgeving ook niemand. Zijn ze een beetje safe en netjes enzo? Ik wil geen luxe vlucht of iets, maar gewoon veilig van A naar B.
pi_65328262
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:40 schreef Susi het volgende:

[..]

Nja dat ze het in ieder geval niet als importeren gaan beschouwen
binnen de EU geen limieten

edit: ik lieg een beetje, maar hier wordt alles duidelijk

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2009 19:59:34 ]
  donderdag 22 januari 2009 @ 20:14:50 #257
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_65328695
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 19:54 schreef MCH het volgende:

[..]

binnen de EU geen limieten

edit: ik lieg een beetje, maar hier wordt alles duidelijk

Maar de kans dat je vanuit een ander EU land gecontroleerd wordt is te verwaarlozen, als je al aan die grote hoeveelheden kunt komen.
Douane in Nederland is verstandig door geen beperkingen in de EU op te leggen omdat ze het toch niet kunnen handhaven. (Want dat zou bijvoorbeeld op Schiphol de bagage weer op een apart gedeelte moeten aankomen (als je iets verbied moet je ook handhaven) en ze weer mankracht inzetten terwijl het met vrachtwagens tegelijk zo over de grens kan worden binnengereden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_65328842
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 19:09 schreef Anotis het volgende:
Medicijnpaspoort kun je kosteloos bij je apotheek opvragen.

Ik heb even een vraagje:
Heeft iemand wel eens gevlogen met Atlas Blue (gaat om Brussel - Marrakech of Oujda). Ze zijn supergoedkoop, retour naar Marrakech voor 135 euro incl tax. Maar ik ken ze van naam helemaal niet en in mijn omgeving ook niemand. Zijn ze een beetje safe en netjes enzo? Ik wil geen luxe vlucht of iets, maar gewoon veilig van A naar B.
Atlas Blue is de lowcost divisie van Royal Air Maroc, niks mis mee qua veiligheid oid hoor Niet de nieuwste toestellen maar daar zou ik niet wakker van liggen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 22 januari 2009 @ 20:42:03 #259
232935 huismerk
Libertas, Progresso et Ordem
pi_65329330
Ik ben eruit, je kan op een Europese PPL tot 3 maanden in Australie een vliegtuig besturen en dus in die periode iets huren, paspoortkopie en 2500 AU$ borg aftikken en dan 300AU$ per dag (gemiddeld) en je kan gewoon vliegen, het passantentarief voor "general aviation" is gemiddeld 12 AU$ per 1000kg aan toestel per luchthaven. Dus voor een C182 is dat ongeveer 13 AU$, en da's goedkoop....De outback doorvliegen zit er niet zo 1,2,3 in daar hebben verhuurbedrijven weinig trek in en de kerosine is op die velden erg duur. Wel ga ik naar Broken Hill in NSW (*iets met flying doctors*)
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:37:39 #260
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_65343407
Heb een vraag, is het mogelijk gebruik te maken van deze bus Stansted - Liverpool street?
https://www.terravision4e(...)ndon_liverpoolst.asp

zonder dat je een vlucht bij easy jet hebt geboekt?
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
pi_65343883
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:37 schreef motherflocker het volgende:
Heb een vraag, is het mogelijk gebruik te maken van deze bus Stansted - Liverpool street?
https://www.terravision4e(...)ndon_liverpoolst.asp

zonder dat je een vlucht bij easy jet hebt geboekt?
ja
pi_65373753
Heeft iemand van jullie ervaring met www.vliegtickets.com?

Ik wil bijvoorbeeld een vlucht naar Chili boeken die op deze site meer dan 100 euro goedkoper is dan op www.vliegtarieven.nl - maar de .com site is niet aangesloten bij de ANVR en bij garantiefondsen etc.

Hoe groot zou dat risico zijn?
pi_65377988
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:17 schreef SCH het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met www.vliegtickets.com?

Ik wil bijvoorbeeld een vlucht naar Chili boeken die op deze site meer dan 100 euro goedkoper is dan op www.vliegtarieven.nl - maar de .com site is niet aangesloten bij de ANVR en bij garantiefondsen etc.

Niet zo groot. Meestal heb je 5 minuten na het boeken (met je creditcard), je E-ticket binnen. Dus dan kan je vliegen, ook al is het reisbureau waar je gekocht hebt, al 3 keer failliet.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_65383788
quote:
Op zondag 25 januari 2009 09:43 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Niet zo groot. Meestal heb je 5 minuten na het boeken (met je creditcard), je E-ticket binnen. Dus dan kan je vliegen, ook al is het reisbureau waar je gekocht hebt, al 3 keer failliet.
Dit is niet correct. Het hangt er vanaf of het reisbureau op zijn beurt al aan de luchtvaartmaatschappij heeft betaald. Aangezien het reisbureau failliet is, bestaat er een goede kans dat dit niet het geval is en je dus niet kunt vliegen.

Het is dus belangrijk om een betrouwbare ticket website te gebruiken, zeker aangezien je op een zolderkamer zo'n site in elkaar kunt zetten.
pi_65383979
Ik heb toch maar Cheaptickets.nl gebruikt, het risico is inderdaad toch wel wat groot denk ik.
pi_65384006
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:17 schreef SCH het volgende:

Ik zou het zelf niet doen (zie mijn vorige message).

Ik wil ook nog op het volgende wijzen. Vliegmaatschappijen veranderen continu hun ticketprijzen voor dezelfde stoel op dezelfde reis, vaak meerdere malen per dag. Het kan dus zijn dat de prijs net even wat lager was op het moment dat jij op vliegtickets.com keek. Het voordeel ligt dan niet aan de betreffende reiswebsite, maar aan het moment van checken. Het is goed mogelijk dat dezelfde prijs ook op een betrouwbare site te krijgen is, of daar opnieuw langs komt.

Alleen als een reissite bereid is om met minder winstmarge genoegen te nemen, dan zijn daar de prijzen structureel lager. Maar dit kan dus betekenen dat die reissite op dingen als een SGR lidmaatschap moet bezuinigen.
pi_65384222
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:11 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik zou het zelf niet doen (zie mijn vorige message).

Ik wil ook nog op het volgende wijzen. Vliegmaatschappijen veranderen continu hun ticketprijzen voor dezelfde stoel op dezelfde reis, vaak meerdere malen per dag. Het kan dus zijn dat de prijs net even wat lager was op het moment dat jij op vliegtickets.com keek. Het voordeel ligt dan niet aan de betreffende reiswebsite, maar aan het moment van checken. Het is goed mogelijk dat dezelfde prijs ook op een betrouwbare site te krijgen is, of daar opnieuw langs komt.

Alleen als een reissite bereid is om met minder winstmarge genoegen te nemen, dan zijn daar de prijzen structureel lager. Maar dit kan dus betekenen dat die reissite op dingen als een SGR lidmaatschap moet bezuinigen.
Je hebt helemaal gelijk, dezelfde prijs was er ineens ook bij Cheaptickets.
pi_65384683
Snel een korte vraag. Ik ben nu aan het boeken op Ryanair (brussel-> milan en terug 2 dagen later) maar er staat of ik tassen wil inchecken... Als ik alleen 1 tas handbagage heb, hoef ik dat toch niet in te checken?
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_65385515
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:31 schreef kalinho het volgende:
Snel een korte vraag. Ik ben nu aan het boeken op Ryanair (brussel-> milan en terug 2 dagen later) maar er staat of ik tassen wil inchecken... Als ik alleen 1 tas handbagage heb, hoef ik dat toch niet in te checken?
klopt
Alleen ruimbagage
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_65386127
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:05 schreef jaco het volgende:

[..]

Dit is niet correct. Het hangt er vanaf of het reisbureau op zijn beurt al aan de luchtvaartmaatschappij heeft betaald. Aangezien het reisbureau failliet is, bestaat er een goede kans dat dit niet het geval is en je dus niet kunt vliegen.

Het is dus belangrijk om een betrouwbare ticket website te gebruiken, zeker aangezien je op een zolderkamer zo'n site in elkaar kunt zetten.
Toen ik met credit card betaalde, werden er 2 bedragen afgeschreven. Eentje rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij, en eentje met administratie en dossierkosten etc. van het reisbureau. Dus vandaar dat ik mijn ervaring hier neerkalkte . M.a.w., de luchtvaartmaatschappij heeft zijn geld. (Anders zouden ze ook geen ticket uitgeven).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_65386839
Ik bedenk me nu opeens dat ik online inchecken heb gedaan. Dat kan 5 dagen van tevoren tot 4uur van tevoren. Maar ik ga maar 2 dagen. Donderdagochtend heen, vrijdagavond terug. Kan ik dan thuis ook gelijk inchecken voor de terugreis of moet ik op de dag zelf en meer dan 4 uur van tevoren even een internet cafe induiken?
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_65387722
Als je goed kijkt zie je dat vliegtickets.com gewoon tussenpartner (affiliate waarschijnlijk) is en ATP (http://atp.nl/) promoot. Die zijn verder gewoon volledig betrouwbaar.
  zondag 25 januari 2009 @ 17:07:29 #273
62913 Blik
The one and Only!
pi_65390429
Hoe zit het met een reis boeken vanaf een ander vliegveld zoals bijvoorbeeld Madrid of London. Prijzen zijn dan vaak een stuk lager, en vaak kun je goedkoop vliegen met Ryanair/Easyjet etc. naar deze vliegvelden.

Is dat aan te raden of niet, en waarom wel/niet?
  zondag 25 januari 2009 @ 17:15:19 #274
232935 huismerk
Libertas, Progresso et Ordem
pi_65390732
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:07 schreef Blik het volgende:
Hoe zit het met een reis boeken vanaf een ander vliegveld zoals bijvoorbeeld Madrid of London. Prijzen zijn dan vaak een stuk lager, en vaak kun je goedkoop vliegen met Ryanair/Easyjet etc. naar deze vliegvelden.

Is dat aan te raden of niet, en waarom wel/niet?
Zeker aan te raden, houd alleen wel rekening met tijden en inchecken van bagage, Via easyjet naar london gatwick en dan de trein naar heathrow en dan met qantas naar sydney is goedkoper dan vanaf amsterdam naar sydney boeken. Ik doe dat dan ook vaak icm een weekendje london. Met de stand van het britse pond op het moment is dat erg aan te raden!
pi_65390981
Ik lees op een reisforum het volgende over vliegen met kLM vanaf Antwerpen via Schiphol:

"... Een prijspolitiek van KLM om niet-Nederlandse klanten te lokken, maar
Nederlanders mogen daar niet van profiteren. Als zij zo'n voordeelticket
kopen met officieel vertrek buiten Nederland, maakt KLM het hen moeilijk."

Op sommige trajecten kan dit bijna dan 250 euro in prijs uitmaken. Het staat in ieder geval vast dat de reiziger dan op Antwerpen-Centraal bij de Thalysbalie moet inchecken, anders komt de vlucht te vervallen.

A) Is het voor in Nederland woonachtige mensen inderdaad niet mogelijk om zo'n voordeelticket met vertrek vanaf Antwerpen te bestellen?
B) Als het wel mogelijk is, worden dan op de terugreis de koffers naar per definitie Antwerpen-Centraal vervoerd en kun je dus niet eerder uitstappen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')