abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62529826
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:08 schreef Trusten het volgende:

[..]

Typische uitspraak van iemand die geen idee heeft wat het inhoud om van een bijstandsuitkering te leven
En zo hoort het ook. Deze 'iemand' werkt tenminste voor zijn geld. Die luie honden die kankeren dat ze het zo moeilijk hebben zouden ze voor straf 80 uur per week moeten laten werken, kijken of ze dan nog zo gaan lopen zeiken.
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:25:04 #42
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_62529828
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:21 schreef HarryP het volgende:
Als je stopt met werken. Een bijstandsuitkering aanvraagd krijg je een TV, wasmachine (misschien zelfs een droger) En nog een hoop meer bijzondere bijstand.
Zo, ik weet wel hoe ik de inrichting van m'n huis ga financieren.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:27:12 #43
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_62529890
Dit gaat inderdaad wel erg ver. Een TV is wat mij betreft ook geen eerste levensbehoefte.

Internet daarentegen wel. Zonder internet is het lastiger banen zoeken (dat is 1) maar voor een hoop zaken zul je ook de beschikking over internet moeten hebben.

Dus besteed het geld liever aan een goedkope PC en laat ze zelf het internet betalen.

Maar wat ik echt vreemd vind is hoe de Sociale Dienst schijnbaar volstrekt willekeurig te werk gaat. M'n pa en ma hebben ooit gedurende een failissement (van een VOF, dus persoonlijk ook failliet) geprobeerd geld geprobeerd te krijgen voor koelkast, gordijnen e.d.

Hebben ze uiteindelijk 6 jaar over mogen procederen

Wat dat betreft zijn mijn ervaringen uit die tijd een stuk anders, maar dat was misschien wel omdat de faillisementswet anno 1997 zo ongeveer het eindpunt betekende in Nederland aangezien je overal tussen wal en schip viel en geen enkele instantie berekend was op je situatie.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_62529935
Ik werk voor m'n geld, maar een TV van 450euro komt hier ammenooitniet in!!!

Hoe kan dat dan het landelijk minimum zijn? Dan moet er iemand tegenover mij staan die een TV koopt van 750 euro, waar ik niet meer dan 150 euro voor een TV wil uitgeven.
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:29:21 #45
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_62529945
Ik wist niet eens dat ze aan vaste vergoedingen deden via de bijzondere bijstand...
* kingmob leefde met het (schijnbaar waan) idee dat voor de bijzondere bijstand iedere uitgave verantwoord moest worden.

Ik wordt hier als links persoon ook wel een beetje depressief van...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_62529970
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:51 schreef Croga het volgende:

[..]

Ja, televisie is een eerste levensbehoefte. Bezit je geen televisie dan saboteer je daarmee je beschikbaarheid voor de arbeidsmarkt
Ja hallo, ik snap het niet! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_62530033
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:25 schreef Scorpie het volgende:
En zo hoort het ook. Deze 'iemand' werkt tenminste voor zijn geld. Die luie honden die kankeren dat ze het zo moeilijk hebben zouden ze voor straf 80 uur per week moeten laten werken, kijken of ze dan nog zo gaan lopen zeiken.
Typisch gevalletje van iedereen over 1 kam scheren. Ik werk zelf ook en heb ook nog nooit van een uitkering geleeft of gebruik gemaakt maar onze buren daarentegen. M'n overbuurvrouw (55) had haar eigen bedrijf die door meerdere factoren failliet is gegaan en zij komt nergens meer aan de bak. Zij slaapt met haar drie kinderen verdeelt over twee slaapkamers. Ze krijgen oa voedselpakket van de voedselbank anders eten ze elke week alleen brood en macaroni met kaas.

Ik vind een tv trouwens ook geen eerste levensbehoefte en zeker geen van 450 euro maar het ging mij om die uitspraak...
pi_62530051
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:27 schreef Pappie_Culo het volgende:
Dit gaat inderdaad wel erg ver. Een TV is wat mij betreft ook geen eerste levensbehoefte.

Internet daarentegen wel. Zonder internet is het lastiger banen zoeken (dat is 1) maar voor een hoop zaken zul je ook de beschikking over internet moeten hebben.

Dus besteed het geld liever aan een goedkope PC en laat ze zelf het internet betalen.

Maar wat ik echt vreemd vind is hoe de Sociale Dienst schijnbaar volstrekt willekeurig te werk gaat. M'n pa en ma hebben ooit gedurende een failissement (van een VOF, dus persoonlijk ook failliet) geprobeerd geld geprobeerd te krijgen voor koelkast, gordijnen e.d.

Hebben ze uiteindelijk 6 jaar over mogen procederen

Wat dat betreft zijn mijn ervaringen uit die tijd een stuk anders, maar dat was misschien wel omdat de faillisementswet anno 1997 zo ongeveer het eindpunt betekende in Nederland aangezien je overal tussen wal en schip viel en geen enkele instantie berekend was op je situatie.
Een pc krijgen ze ook.
pi_62530087
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:32 schreef Trusten het volgende:

[..]

Typisch gevalletje van iedereen over 1 kam scheren. Ik werk zelf ook en heb ook nog nooit van een uitkering geleeft of gebruik gemaakt maar onze buren daarentegen. M'n overbuurvrouw (55) had haar eigen bedrijf die door meerdere factoren failliet is gegaan en zij komt nergens meer aan de bak. Zij slaapt met haar drie kinderen verdeelt over twee slaapkamers. Ze krijgen oa voedselpakket van de voedselbank anders eten ze elke week alleen brood en macaroni met kaas.
Vertel, wat is er zo specifiek uniek aan jouw buurvrouw dat ze geen werk vind? Of voelt ze zich te min voor een baan als postbezorger, cassiere of schoonmaakster?
quote:
Ik vind een tv trouwens ook geen eerste levensbehoefte en zeker geen van 450 euro maar het ging mij om die uitspraak...
Die uitspraak is gestoeld op de grote groep rotte appels die in de mand zitten...
pi_62530102
en ik als harde werker nog gewoon een vierkante...

Fijn om te weten dat mn pauper buurman van mijn geld een flatscreen krijgt van de SP
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
pi_62530113
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:32 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Een pc krijgen ze ook.
Dat vind ik nog tot daar aan toe. Een PC kan gebruikt worden voor monsterboard.nl of nationalevacaturebank.nl.
Daarnaast krijgen de kinderen anders ongewenst een achterstand omdat de ouders geen computer kunnen betalen, en dat is hun niet aan te rekenen vind ik.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2008 15:36:16 ]
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:35:44 #52
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_62530125
Bij bijzondere bijstand wordt er meestal een ambtenaar naar je toegestuurd die gaat kijken of je het nodig hebt. Het is niet zo dat iedereen nu een gratis tv kan ophalen.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:36:02 #53
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62530126
Benieuwd hoeveel van die klagers hier nog nooit 1 dag in hun leven hebben gewerkt omdat ze nog op de middelbare school zitten en de hele dag geenstijl lezen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_62530135
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:35 schreef GasTurbine het volgende:
Bij bijzondere bijstand wordt er meestal een ambtenaar naar je toegestuurd die gaat kijken of je het nodig hebt. Het is niet zo dat iedereen nu een gratis tv kan ophalen.
He bah, nuance.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:36:38 #55
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_62530147
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat vind ik nog tot daar aan toe. Een PC kan gebruikt worden voor monsterboard.nl of nationalevacaturebank.nl .
Waarom naar die sites als je al een baan hebt rond het minimum? Of als je van je AOW 'geniet'?
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:38:27 #56
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_62530210
Minima hebben recht op de Aldi.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_62530215
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat vind ik nog tot daar aan toe. Een PC kan gebruikt worden voor monsterboard.nl of nationalevacaturebank.nl.
Daarnaast krijgen de kinderen anders ongewenst een achterstand omdat de ouders geen computer kunnen betalen, en dat is hun niet aan te rekenen vind ik.
Ow nee een pc maakt me niet zoveel uit (moet het wel gewoon een normale zijn)
pi_62530216
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:36 schreef ethiraseth het volgende:
Benieuwd hoeveel van die klagers hier nog nooit 1 dag in hun leven hebben gewerkt omdat ze nog op de middelbare school zitten en de hele dag geenstijl lezen.
Zegt de gesubsidieerde luie kudtstudent:

Geschiedenis #3 Les mots et les choses

maandag 20 oktober 2008 @ 15:38:50 #59
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_62530226
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:27 schreef Pappie_Culo het volgende:

Internetten kan je in de Bibliotheek.!
of je kan naar een internetcafe.
als je echt een baan zoekt heb je dat er ook wel voor over.

maar ik ben het met je eens,.. beter eerst een cheapo PC dan een flatscreen tv.
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:39:50 #60
141482 Q.
JurassiQ
pi_62530252
Gelijk hebben ze!
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')