Ja ik zou het ook niet vertrouwen. Gewoon geen medicijnen kopen en gewoon alle medische hulp weigeren! Allemaal geldklopperij zodat de rijken alleen maar rijker worden en de armen alleen maar armer.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:44 schreef portable het volgende:
Ik heb geen enkele vertrouwen in de farmaceutische industrie. Zoveel mogelijk medicijnen verkopen dat is hun doel. Het zijn bedrijven geen mensen. En het doel van een bedrijf is zoveel mogelijk winst maken.
Volgens artikelen die ik heb gelezen is er meer onderzoek nodig naar het vaccin.
Ach ja, dat is hetzelfde als een serieus topic openen over de maanlanding of over 9/11. Er zijn altijd wel een paar whackjobs die een serieuse discussie willen verneuken door mensen angst in te boezemen met onjuistheden/subjectieve oordelen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:47 schreef Moonah het volgende:
Ik vind het jammer dat dit topic zo flamerig is geworden.
Oy.quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:10 schreef loveli het volgende:
En de laatste vraag is: waarom alleen meisjes inenten? Jongens hebben geen baarmoeder, maar geven het virus wel door. Door orale seks is de kans op mond- en keelkanker door hetzelfde virus gestegen, dus ook jongens zijn een risicogroep.
Dat er alleen meisjes ingeënt gaan worden is juist één van de grote bezwaren tegen de opname in het vaccinatieprogramma. Hier heb ik al iets over gepost in dit topic.quote:Op zondag 26 oktober 2008 23:06 schreef PP. het volgende:
[..]
Oy.
Nu ik dit zo lees, is een HPV infectie (erg) besmettelijk? Ik word namelijk momenteel ook behandeld aan stemband papillomen (ook veroorzaakt door een HPV-variant), en heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat ik eventueel besmettelijk kan zijn.
~80% van de vrouwen draagt het bij zich. Dus ja het is besmettelijk maar totaal onschuldig. Er gaan meer mensen dood door gepruts van artsen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 23:06 schreef PP. het volgende:
[..]
Oy.
Nu ik dit zo lees, is een HPV infectie (erg) besmettelijk? Ik word namelijk momenteel ook behandeld aan stemband papillomen (ook veroorzaakt door een HPV-variant), en heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat ik eventueel besmettelijk kan zijn.
quote:Op maandag 27 oktober 2008 07:25 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
~80% van de vrouwen bevolking draagt het bij zich. Dus ja het is besmettelijk maar totaal onschuldig. Er gaan meer mensen dood door gepruts van artsen.
Het is hartstikke jammer van die 200/300 vrouwen. Maar dat is echt maar een minimiemheid. En daar de de gehele bevolkingsgroep voor inenten. Het is gewoon compleet van de zotte. Maar dat is zo'n 50% van het jaarlijks gediagnosticeerde aantal vrouwen
Het is totaal onschuldig maar er gaan wel jaarlijks ergens in de ordergrootte 100 mensen aan dood? Dat klopt niet Lambiekje, je bent weer eens onzin aan het schrijven.quote:Op maandag 27 oktober 2008 07:25 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
~80% van de vrouwen draagt het bij zich. Dus ja het is besmettelijk maar totaal onschuldig. Er gaan meer mensen dood door gepruts van artsen.
Het is hartstikke jammer van die 200/300 vrouwen. Maar dat is echt maar een minimiemheid. En daar de de gehele bevolkingsgroep voor inenten. Het is gewoon compleet van de zotte.
Pinda allergie gaan mensen ook aan dood. En er gaan mensen dood die onvakkundig een ladder ergens tegen aan zetten en er gaan vrouwen dood door op stiletto's te lopen. Er zijn mensen die dood gaan omdat ze lachen en niet meer bijkomen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:40 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het is totaal onschuldig maar er gaan wel jaarlijks ergens in de ordergrootte 100 mensen aan dood? Dat klopt niet Lambiekje, je bent weer eens onzin aan het schrijven.
Balin? Wie is dat?quote:Op maandag 27 oktober 2008 18:59 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Pinda allergie gaan mensen ook aan dood. En er gaan mensen dood die onvakkundig een ladder ergens tegen aan zetten en er gaan vrouwen dood door op stiletto's te lopen. Er zijn mensen die dood gaan omdat ze lachen en niet meer bijkomen.
Het is harstikke sneu dat mensen er aan dood gaan, maar dat maakt het nog niet om een volledige bevolkingsgroep te vaccineren. Middel is velen malen erger dan de kwaal.
Balin heeft het gewoon op een ééntweetje gegooid met GSK (of iets dergelijks).
Dat is potentieel uitzonderlijk goed. Het is zaak om de participatiegraad aan het bevolkingsonderzoek te verhogen om tot een zo goed als waterdicht systeem te komen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:15 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Balin? Wie is dat?
Je maakt erg slechte vergelijkingen. Tegen pinda-allergie en arbeidsongelukken worden ook preventieve maatregelen genomen. Pinda-allergie is echter geen probleem voor preventieve geneeskunde: bijna iedereen die at risk is (allergisch voor pinda-antigenen) weet dat en past zijn dieet aan en heeft adrenaline op zak. Je kunt eventueel nog stellen dat we niet screenen voor pinda-allergie, maar het komt nooit voor dat mensen overlijden bij hun eerste contact met pinda's. Daardoor spoort de ziekte zichzelf op en hoef je dus geen screening te doen.
Arbeidsongelukken zijn wel een probleem voor de preventieve geneeskunde en dat wordt ook aangepakt. Helaas kun je mensen niet vaccineren tegen arbeidsongelukken, maar je kunt wel wetgeving maken om veilige ladders te verplichten (arbowet) of mensen goed opleiden. Er wordt dus heel erg veel geld en moeite gestoken om deze problemen aan te pakken, net zoals het cervixcarcinoom.
Overigens ben ik nog steeds tegen de HPV-vaccinatie, zoals al eerder gezegd. Niet omdat het gevaarlijk zou zijn of een samenzwering tussen overheden en farmaceuten, maar omdat we in Nederland een uitzonderlijk goede screening op cervixcarcinoom en cervicale dysplasie hebben.
Zinloze vergelijking. Pinda allergie etc. zijn geen besmettelijke ziekten.quote:Op maandag 27 oktober 2008 18:59 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Pinda allergie gaan mensen ook aan dood. En er gaan mensen dood die onvakkundig een ladder ergens tegen aan zetten en er gaan vrouwen dood door op stiletto's te lopen. Er zijn mensen die dood gaan omdat ze lachen en niet meer bijkomen.
Het is harstikke sneu dat mensen er aan dood gaan, maar dat maakt het nog niet om een volledige bevolkingsgroep te vaccineren. Middel is velen malen erger dan de kwaal.
Balin heeft het gewoon op een ééntweetje gegooid met GSK (of iets dergelijks).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |