Het balletje kan nou eenmaal raar rollen crane... Er wordt bij vlagen dramatisch gespeeld, ver onder het niveau van wat er staat. Daar heb je ook gelijk in. Je moet alleen verder kijken dan de uitslagen en die ene slechte wedstrijd.quote:
jij dus nietquote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:26 schreef Crane het volgende:
maar mensen met een seizoenskaart mogen best eisen stellen hoor.
Dat kun je niet blijven doen. Je hebt AZ vorig jaar toch gezien? Hele seizoen redelijk gespeeld, maar schandalig slecht gepresteerd.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:30 schreef Juk het volgende:
[..]
Het balletje kan nou eenmaal raar rollen crane... Er wordt bij vlagen dramatisch gespeeld, ver onder het niveau van wat er staat. Daar heb je ook gelijk in. Je moet alleen verder kijken dan de uitslagen en die ene slechte wedstrijd.
Als je door een beetje tegenslag al meteen verliest dan ligt dat ook aan jezelf.quote:Tegen WillemII heb je gewoon pure pech dat je niet scoort, sterker nog, je scoort maar dan wordt hij onterecht afgekeurd.
Wat heb je daar aan? Zie nogmaals het voorbeeld over AZ. Goed voetbal is van latere zaak. Nu eerst de punten totdat iedereen weer fit is.quote:De negatieve spiraal waarin Feyenoord zit helpt ook niet mee aan het spel. Desondanks vind ik dat er over het algemeen niet slecht gevoetbald wordt.
Klopt, daarom kun je soms ook verliezen van een veel mindere tegenstander. Als het echter structueel wordt, dan ligt het ook grotendeels aan jezelf.quote:Sport is geen optelsom van kwaliteiten min die van de tegenstander...
Ja, dus?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:34 schreef Crane het volgende:
[..]
Dat kun je niet blijven doen. Je hebt AZ vorig jaar toch gezien? Hele seizoen redelijk gespeeld, maar schandalig slecht gepresteerd.
Sport is idd meer dan een optelsom van kwaliteiten. Kijk naar bijv. NAC, die hebben echt geen betere selectie dan wij (misschien een betere spits met Amoah), maar die staan bovenaan. Waarom? Omdat het loopt. Dat is nou eenmaal iets ontastbaars. Overigens speelt NAC volgens mij al tijden met nauwelijks blessures met dezelfde elf. Daar lijkt mij wel een verband bestaan.quote:Als je door een beetje tegenslag al meteen verliest dan ligt dat ook aan jezelf.
Sja, zoals ik zei; wij zijn geen AZ. NEC was degradatiekandidaat met de winterstop en uiteindelijk spelen ze Europees voetbal. Resultaten uit het verleden van andere clubs zeggen echt niks over toekomstige prestaties van Feyenoord.quote:Wat heb je daar aan? Zie nogmaals het voorbeeld over AZ. Goed voetbal is van latere zaak. Nu eerst de punten totdat iedereen weer fit is.
Wellicht, maar ik vind zeven wedstrijden nog niet structureel. Zeker niet omdat de meeste verloren wedstrijden geflatteerd waren. Jij zou waarschijnlijk zeggen dat dat niet boeit en dat je die wedstrijden gewoon had moeten winnen, maar Feyenoord is nog geen enkele wedstrijd kansloos geweest. Oké, misschien tegen Heracles. Maar alle wedstrijden daarna was het scoreverloop in ons nadeel (quote:Klopt, daarom kun je soms ook verliezen van een veel mindere tegenstander. Als het echter structueel wordt, dan ligt het ook grotendeels aan jezelf.
quote:Doelman Timmer beschikbaar tegen Nancy
Henk Timmer staat gewoon onder de lat bij Feyenoord, in de UEFA Cup-wedstrijd tegen AS Nancy. De doelman moest de afgelopen dagen wegens ziekte de trainingen laten schieten, maar is inmiddels fit genoeg om donderdag te kunnen keepen.
"Na de wedstrijd tegen Willem II was is figuurlijk ziek van de nederlaag, maar daarna werd ik het echt", zegt Timmer op de website van Feyenoord. De doelman hoopt vanavond, tijdens de afsluitende training, weer voluit mee te trainen.
Het weerzien met het stadion van Nancy brengt herinneringen boven aan de wedstrijd van twee jaar geleden, toen Timmer het veld met traangas in zijn ogen verliet. Toch is de ervaren doelman daar niet echt mee bezig. "Voor mij is deze wedstrijd niet anders dan dat we bijvoorbeeld tegen Deportivo la Coruņa spelen. Dat ik hier met traangas in mijn ogen van het veld moest, zal voor mij nul meespelen. Ik ga ervan uit dat zoiets ook maar hooguit een keer in je carričre gebeurt."
quote:De twintig spelers die mee afgereisd zijn naar Nancy, voor de eerste wedstrijd in de groepsfase van de UEFA Cup:
Doel: Henk Timmer, Rob van Dijk en Darley.
Verdediging: Kevin Hofland, Tim de Cler, André Bahia, Serginho Greene, Timothy Derijck en Dwight Tiendalli.
Middenveld: Giovanni van Bronckhorst, Luigi Bruins, Georginio Wijnaldum, Leroy Fer, Jonathan de Guzman, Karim El Ahmadi en Michal Janota.
Aanval: Roy Makaay, Michael Mols, Diego Biseswar en Kermit Erasmus.
Mooi. Timmer keept dit seizoen erg sterk vind ik. Alleen die lange ballen van hem zijn vrij kansloos.quote:
Helaas kan je niet altijd opbouwen. Met allemaal van die kopzwakke spelers voorin ben je dan nogal gauw de bal kwijt.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:41 schreef TC03 het volgende:
[..]
Mooi. Timmer keept dit seizoen erg sterk vind ik. Alleen die lange ballen van hem zijn vrij kansloos.
Rob van Dijk heeft in die wedstrijd tegen Kalmar meer goede uittrappen gedaan dan Timmer in de afgelopen 3 jaar.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:00 schreef Juk het volgende:
[..]
Helaas kan je niet altijd opbouwen. Met allemaal van die kopzwakke spelers voorin ben je dan nogal gauw de bal kwijt.
Ik dacht dat Lucius weer fit was?quote:
quote:Twijfels over Makaay en De Guzman voor Nancy
Datum: 22-10-2008 Bron: Feyenoord.nl
Het is niet zeker of Roy Makaay en Jonathan De Guzman mee kunnen spelen in de wedstrijd van donderdag tegen AS Nancy. Beide spelers kampen met een blessure. Makaay trainde de afgelopen 2,5 weken al niet mee met de groep, vanwege klachten aan zijn lies. De Guzman hield last aan zijn bovenbeen over aan het afgelopen duel met Willem II.
‘Allebei zijn ze nog niet trainingsfit, laat staan wedstrijdfit’, zei trainer Gertjan Verbeek woensdag. ‘Als ze woensdagavond op de training trainingsfit blijken te zijn, zullen we als technische staf een beslissing nemen of ze mee kunnen spelen.’
De kans dat Makaay zal spelen, is niet heel groot, zo liet Verbeek doorschemeren. ‘Als je door een wedstrijd te spelen weer vijf weken uitgeschakeld zou zijn, ben je veel verder van huis. De vraag is daarom hoeveel risico we met Roy willen nemen.’
Het grote Feijenoordtopic #405: In de totodivisie....quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:48 schreef GGMM het volgende:
Is er al meer bekend over Timmer? Las vanochtend in de krant dat hij een twijfelgeval was?
Ahquote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:51 schreef sjimz het volgende:
[..]
Het grote Feijenoordtopic #405: In de totodivisie....
Timmer doet mee.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:48 schreef GGMM het volgende:
Is er al meer bekend over Timmer? Las vanochtend in de krant dat hij een twijfelgeval was?
quote:Verbeek zou ontslag begrijpen
Of trainer Gertjan Verbeek bij Feyenoord na amper vier maanden al aan het overleven is? De geplaagde coach van de nummer vijftien van de eredivisie gaf woensdag in het spelershotel in Metz geen krimp.
,,Met dat soort zaken houd ik mij helemaal niet bezig'', sprak hij aan de vooravond van de eerste groepswedstrijd (UEFA Cup) in en tegen Nancy.
Rust
,,Ik bewaar de rust door op allerlei vragen keurig antwoord te geven en door gewoon mijn werk uit te voeren. Ik doe mijn uiterste best, meer kan ik niet doen.''
De tijd begint toch al wel een beetje te dringen voor Verbeek (46). De voormalige hoofdtrainer van Heracles Almelo en SC Heerenveen is weliswaar met Feyenoord een geheel nieuwe (trainings)weg ingeslagen.
Resultaten
Maar aansprekende resultaten kunnen en mogen niet al te lang meer uitblijven bij de volksclub uit Rotterdam-Zuid. Dat beseft de uiterlijk onverstoorbare Verbeek uiteraard ook wel.
,,Als de directie van Feyenoord van mening is dat het met een andere trainer beter zou gaan, dan heeft zij de plicht om mij aan de kant te zetten'', betoogde de oud-bokser in een opmerkelijk openhartige bui.
Ontslagen
,,Ik weet ook wel dat andere coaches voor mindere of ongeveer gelijke prestaties zijn ontslagen. Kijk maar naar Raymond Atteveld bij Roda JC. Mocht het bij mij zover komen, dan ga ik toch gewoon iets anders doen?''
Volgens Verbeek is van een negatieve stemming in de spelersgroep of binnen andere geledingen van de club geen sprake. ,,Ik heb een leuke spelersgroep, een goed contact met de directie en de samenwerking in de technische staf verloopt eveneens naar wens."
Dat is flink balen dan. Zelf dacht ik ook dat het voor mij niet door zou gaan. Uiteindelijk is het toch goed gekomen. Alleen kaartne nog regelen haha.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Helaas geen Coruna vaar mij![]()
De versnellingsbak van mijn auto zal binnenkort wel het loodje leggen want hij schiet steeds uit de versnelling. Dus ik zal volgende week wel een nieuwe auto aan moeten schaffen.
Je gaat toch niet een andere auto aanschaffen alleen omdat je versnellingsbak kapot is? Repareren lijkt me goedkoper dan een andere auto aanschaffen, daar leg je alleen op toe.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Helaas geen Coruna vaar mij![]()
De versnellingsbak van mijn auto zal binnenkort wel het loodje leggen want hij schiet steeds uit de versnelling. Dus ik zal volgende week wel een nieuwe auto aan moeten schaffen.
Staat dat er?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:48 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Een trainer aanstellen om een nieuwe weg in te slaan. En hem dan niet even de kans geven
Nee ik rij een VW Polo met een waarde van ongeveer 2500 euro. Maar ik zit nog op school en ik werk alleen de hele zaterdag en in de grote vakantie dus veel geld heb ik niet.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:37 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je gaat toch niet een andere auto aanschaffen alleen omdat je versnellingsbak kapot is? Repareren lijkt me goedkoper dan een andere auto aanschaffen, daar leg je alleen op toe.
Of rij je in een 500 euro brik?![]()
In ieder geval zonde dat je daarvoor Coruna moet missen, maar je kunt je geld maar 1x uitgeven.
Maar met 937 kaartjes die slechts beschikbaar zijn ben ik ook bang dat ik er naast grijp.
(Ik heb overigens ook nog niks geregeld qua vlucht, dat regel ik last-minute allemaal wel hoor).![]()
Neem aan dat je een Silver card heb dan? Effe rondkijken of in je kennissenkring iemand met een diamante of gouwe kaart niet gaat.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:37 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar met 937 kaartjes die slechts beschikbaar zijn ben ik ook bang dat ik er naast grijp.
(Ik heb overigens ook nog niks geregeld qua vlucht, dat regel ik last-minute allemaal wel hoor).![]()
Echt niet alle diamond en goldcardhouders gaan naar Coruna hoor. Denk dat je nog best een grote kans maakt op kaarten als je een silvercard hebt.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:51 schreef blindgier het volgende:
[..]
Neem aan dat je een Silver card heb dan? Effe rondkijken of in je kennissenkring iemand met een diamante of gouwe kaart niet gaat.
Lijkt mij ook niet. Dus als je zo'n kaart kan regelen word je kans een stuk groter. Volgens mij is de groep diamante en gouwe kaarthouders iets van 1200.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:52 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Echt niet alle diamond en goldcardhouders gaan naar Coruna hoor. Denk dat je nog best een grote kans maakt op kaarten als je een silvercard hebt.
Er is geen touw aan vast te knopen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:53 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Oja en voor nog geinteresseerd in een zeer goedkope reis. Wij hadden er een van 56 euro inclusief brandstoftoeslag en belastingen. Woensdag vanaf Dusseldorf (Weeze) met het vliegtuig naar Barcelona Girona. Dan vanaf Girona met de trein naar Barcelona (Reus). En dan in Barcelona overnachten. Dan op Donderdag vanaf Barcelona (Reus) naar Santiago de Compostella. En dan op vrijdag weer dezelfde weg terug maken. En dat dan met Ryanair.
Klopt ik heb een Silvercard.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:51 schreef blindgier het volgende:
[..]
Neem aan dat je een Silver card heb dan? Effe rondkijken of in je kennissenkring iemand met een diamante of gouwe kaart niet gaat.
Zou zeggen: sla je slag. Zelf heb ik er ook een paar met een goldcard die niet gaan. Dus ja dan gaat ik niet lopen kutten met een silvercard. tuurlijk ben je dan niet verzekerd van een kaart, maar je kans wordt aanzienlijk groter. Maar verwacht eigenlijk ook wel extra kaarten naast die 937. Die zullen best snel weg zijn lijkt me.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Klopt ik heb een Silvercard.
Ik ken wel een aantal mensen met een goldcard waarvan ik zeker weet dat één persoon niet naar Coruna gaat, die zie ik zondag weer.
Dat is ook nog een optie. Vraag me alleen af hoe groot de belangstelling in Spanje nu is voor die pot.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:56 schreef Happel het volgende:
Koop wel een kaart voor een Spaans vak en anders kijk ik het daar wel in de kroeg.
Feyenoord gaat opeens ook op de Scandinavische tourquote:Feyenoord scout twee Zweedse spelers
De Telegraaf meldt dat Feyenoord de laatste weken intensief de prestaties van centrale verdediger Mattias Bjärsmyr (22) van IFK Göteborg en aanvallende middenvelder Ola Toivonen (22) van Malmö FF volgt. De laatste wordt bij PSV gezien als een potentiële opvolger van Ibrahim Afellay. Bjärsmyr is aanvoerder van Jong Zweden. Beide spelers staan nog tot januari 2011 onder contract bij hun huidige werkgevers.
Aad de Mos?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:25 schreef Juk het volgende:
[..]
Om je een indicatie te geven van hoeveel wedstrijden dat zijn, 7.
Uitgaande van de competities van de afgelopen 5 jaar is 63 punten voldoende voor een top5 klassering. Er zijn nog 28 wedstrijden te spelen, keer 3 punten is 84 punten. Met dat puntenaantal was je 4 keer kampioen geweest in die 5 jaar.
Verlies je er nog 7, 21 maal 3 is 63. Dan vergeet ik nog de punten die we al hebben, tel ik die erbij kunnen we nog 8 keer verliezen. Of 7 keer verliezen en 3 keer gelijkspelen enz.
Louis van Gaal?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:25 schreef Juk het volgende:
[..]
Om je een indicatie te geven van hoeveel wedstrijden dat zijn, 7.
Uitgaande van de competities van de afgelopen 5 jaar is 63 punten voldoende voor een top5 klassering. Er zijn nog 28 wedstrijden te spelen, keer 3 punten is 84 punten. Met dat puntenaantal was je 4 keer kampioen geweest in die 5 jaar.
Verlies je er nog 7, 21 maal 3 is 63. Dan vergeet ik nog de punten die we al hebben, tel ik die erbij kunnen we nog 8 keer verliezen. Of 7 keer verliezen en 3 keer gelijkspelen enz.
Dus zo heel dramatisch hoef je er niet te doen met je "we moeten alles winnen!"
nu de scandi-dames nogquote:Op donderdag 23 oktober 2008 08:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Feyenoord gaat opeens ook op de Scandinavische tour
Dat dachten we tegen Kalmar ook!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:02 schreef FrankyMcG het volgende:
Winnen, dat is goed voor het zelfvertrouwen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |