Dat is wel zo, maar hoe vaak zal die snelheid gereden kunnen worden? Tussen Gouda, Woerden en Breukelen is de max toegestane al snelheid 130. Daarna mag wel weer sneller, maar rondom Amsterdam is de snelheid ook weer lager. Die 140 zal dus in de praktijk maar weinig haalbaar zijn, dus uiteindelijk is de SGMm maar 5km/u langzamer op die trajecten. Alleen tussen Nieuwerkerk - Gouda zal de snelheid duidelijk hoger liggen, net als tussen Breukelen - Abcoude en Zaandam - Hoorn. Zouden die stukken voldoende zijn om de huidige dienstregeling in stand te houden?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tuurlijk zit het waardeloos, maar kijk even verder dan alleen de maximale versnelling, en je moet constateren dat mDDM 140km/h mag, tegen 125 voor SGMm. En dat SGMm die maximale versnelling echt niet over het volle accelleratiegebied volhoudt.
Dat gaat vast wel lukken.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:00 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Dat is wel zo, maar hoe vaak zal die snelheid gereden kunnen worden? Tussen Gouda, Woerden en Breukelen is de max toegestane al snelheid 130. Daarna mag wel weer sneller, maar rondom Amsterdam is de snelheid ook weer lager. Die 140 zal dus in de praktijk maar weinig haalbaar zijn, dus uiteindelijk is de SGMm maar 5km/u langzamer op die trajecten. Alleen tussen Nieuwerkerk - Gouda zal de snelheid duidelijk hoger liggen, net als tussen Breukelen - Abcoude en Zaandam - Hoorn. Zouden die stukken voldoende zijn om de huidige dienstregeling in stand te houden?
Ik las dat er iets was met de panto's: bij het handmatig omlaag doen van de panto's, bij een brug bijvoorbeeld, genereert het systeem een fout. Er zit een breukbeveiliging op de panto's, zodat ze automatisch zakken als het sleepstuk breekt, maar deze foutmelding komt dus ook op bij het handmatig neerlaten van de beugel. De foutmelding kan alleen worden weggedrukt als de trein stilstaat. Onhandig.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
Gaat lekker met de nieuwe VIRM trouwens. Mocht je de stelletjes missen, dan kan dat kloppen. Van de 17 geleverde stellen rijden er vier rond, staan er 2 op Bokkeduinen en elf stellen staan volgens Somda in Onnen
Klopt en dat biotoilet werkt ook nog niet optimaal.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik las dat er iets was met de panto's: bij het handmatig omlaag doen van de panto's, bij een brug bijvoorbeeld, genereert het systeem een fout. Er zit een breukbeveiliging op de panto's, zodat ze automatisch zakken als het sleepstuk breekt, maar deze foutmelding komt dus ook op bij het handmatig neerlaten van de beugel. De foutmelding kan alleen worden weggedrukt als de trein stilstaat. Onhandig.
nee, maar normaal wordt ie wel omgeroepenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:32 schreef Cothen het volgende:
De lijn naar Zutphen is dan ook geen NS-lijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik vind het er eigenlijk wel kek uitzienquote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:06 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat handige programma is onder voorbehoud, de NS is er allerzachtst niet blij mee.
Ze kunnen 'm toch niet meer van me afpakken.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:06 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat handige programma is onder voorbehoud, de NS is er allerzachtst niet blij mee.
Bij de overweg natuurlijk. Anders heb je sluitseinenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:58 schreef dennistd het volgende:
als ik in bilthoven rond 13u een trein (de 273) die vanaf het middenspoor uit den dolder komt wil platen, waar kan ik dan het beste staan op het station? aan de kant van de overweg of juist aan de utrechtse kant?
ja, maar zondag kom ik er toch al langs als ik naar utrecht moetquote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Moet je zaterdag gaan, dan is het zonnig
tja, helaas dan...quote:
heimwee-expres van het spoorwegmuseum, zie http://somda.nl/www/drgls/401/quote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
wat moet die 273 rond 13:00 in Bhv trouwens? Mss kan ik er wel ff een slingertje aan wijden
Oh die had ik in april al eens met mat24quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:02 schreef dennistd het volgende:
[..]
heimwee-expres van het spoorwegmuseum, zie http://somda.nl/www/drgls/401/
Belganistan.... Das wel een goede naam. Vanmorgen 45 minuten vertraging gehad tussen Antwerpen en Brussel. De stationsomroepen zijn totaal onverstaanbaar, óók als er geen trein herrie maakt. Treinen vertrekken ineens van een ander station in de stad. En de dienst zelf is om te huilen. De lijn tussen Antwerpen en Brussel is een omhoog gevallen metro met zoveel haltes en korte afstanden tussen de stations.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:18 schreef Charango het volgende:
Charango is terug uit London per Eurostar.
In principe een prima reis, alleen dat verrekte Belganistan altijd!!![]()
Zowel op heen- als terugweg dikke vertraging (heen 2 uur, terug 30 min) door een 'kapot locomotiefske'.
Ik zal me maar niet uitlaten over de Beneluxtrein![]()
![]()
![]()
Dat waren de beste foto'squote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:31 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Leuke foto's hoor![]()
Maar volgende keer niet aan de andere kant gaan staan, maar altijd aan de zon-kant, anders krijg je zo'n overbelichte lucht en schaduw op de trein
Ik zie trouwens helemaal geen hoge begroeiingen voor de trein hangen..
neem een lange rolmaat mee en ga het een keer opmeten bij een overwegquote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:59 schreef NikkelCobalt het volgende:
Dag,
Had even 2 vraagjes over Nederlandse spoorinfrastructuur
1. Weet iemand of er afmetingen bekend van bovenleidingportalen?
Het gaat om deze portalen:
[ afbeelding ]
(De afmetingen in deze afbeelding zijn op schaal, maar of het klopt? Schaal is 1:87 volgens mij)
Ben vooral geinteresseerd in de hoogte tussen bovenkant railstaaf en bovenleiding (65/75), en van bovenleiding tot dwarsbalk (25 in de tekening)
2. Is er een vaste maat tussen 2 rijwegen? ( | | <-> | | ). Het lijkt me eerlijk gezegd niet, maar wat is een gangbare maat bij lange trajecten? Heeft iemand hier de afmetingen van?
Alvast bedankt
Het portaal zoals in het plaatje is in elk geval een beetje vervormd. De afstand tussen de rijdraad (onderin) en de draagkabel (bovenin) is in het echt een meter of drie, dus in 1:87 zou dat zo'n 34,5mm zijn.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:59 schreef NikkelCobalt het volgende:
Dag,
Had even 2 vraagjes over Nederlandse spoorinfrastructuur
1. Weet iemand of er afmetingen bekend van bovenleidingportalen?
Het gaat om deze portalen:
[ afbeelding ]
(De afmetingen in deze afbeelding zijn op schaal, maar of het klopt? Schaal is 1:87 volgens mij)
Ben vooral geinteresseerd in de hoogte tussen bovenkant railstaaf en bovenleiding (65/75), en van bovenleiding tot dwarsbalk (25 in de tekening)
2. Is er een vaste maat tussen 2 rijwegen? ( | | <-> | | ). Het lijkt me eerlijk gezegd niet, maar wat is een gangbare maat bij lange trajecten? Heeft iemand hier de afmetingen van?
Alvast bedankt
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:53 schreef sander89 het volgende:
[..]
Dat waren de beste foto'sfoto's van de andere 10 treinen waren (veel) te vroeg of net te laat.
Voorbeeldje![]()
[ afbeelding ]
Ja had het ook later gezien op google earth dat niet echt gaat lukken met de zonstand, alleen s' ochtends vroeg even(zomer?).
Alleen de plek is niet optimaal, voor treinen vanuit Arnhem moet je 60 meter verderop staan om ze een beetje op de foto te krijgen, ook al hou je natuurlijk soms schaduw op de voorkant van de loc.
Trouwens van die Duitseseinen word ik ook niet wijzer van of er een trein aankomt, die staan daar (bijna) altijd op groen of oranje.
Post iets te groot uitgevallen.![]()
Dat heet shutter lagquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:07 schreef ReisT het volgende:
Het kan ook aan je camera liggen, de mijne doet niet echt klik, er zit een kleine vertraging in.
Zo'n vermoeden had ik ook alquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat heet shutter lagBij een DSLR heb je daar veel minder last van dan bij een compactcanera.
Geen idee, maar het zou best eens een zusje van deze kunnen zijn (geweest):quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:13 schreef Nightshadow het volgende:
Ow ik had nog een vraagje, weet iemand wat voor loc dit is was? Staat al geruime tijd bij Zutphen (afbuiging naar Strukton).
Ja had ik bij de eerste treinen niet aan gedacht, was te druk bezig om nou te kijken waar ik beetje goed stond.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 10:09 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Aii dat is nu ff zwaar zonde. Had je een Veolia 189'er met Rail4Chem-graantrein kunnen hebben, dat hebben nog niet zoveel mensen! Jammer dat je net te laat was.. Zoiets overkomt mij nou nooit, druk je je afdrukknopje vlak voor de trein komt niet al half in dan? Dan stelt ie namelijk al scherp, zodat je dan alleen nog op het goede moment hoeft te klikken..
Tot morgen maar danquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 19:50 schreef sander89 het volgende:
Ja had ik bij de eerste treinen niet aan gedacht, was te druk bezig om nou te kijken waar ik beetje goed stond.
Morgen als de zon goed schijnt scheur ik wel nog even naar Duitsland.
Ga je ook die kant op?quote:
Ik ga morgen de FLIRT van de WFB pakken en meteen een stuk of 7-10 bordjes erin meppen in de regio Bielefeld ja.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:18 schreef sander89 het volgende:
Ga je ook die kant op?![]()
Mis de link naar de bordjes en overzicht op een kaart ervan, die had je toch vroeger staan in je profiel/fobo?
Je hebt ze er netjes op gewezen hoorquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Duitsland legt ICE-T treinen stil
Zowel het bericht zelf![]()
Als de manier waarop het gebracht wordt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |