De helft van de ICE's stopt wel in Wolfsburgquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 08:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt ja, scheelt idd 23 minuten. En de ICE stopt niet in Wolfsburg, Stendal en Rathenow.
Ook leuk op de regenachtige dinsdagochtendquote:Drie lesbische stellen hebben elkaar dinsdag in de trein het jawoord gegeven. Drie ambtenaren van de burgerlijke stand verbonden de koppels tegelijkertijd in de echt.
De huwelijksplechtigheden waren onderdeel van de campagne Nederland Leest, waarin het boek 'Twee vrouwen' van Harry Mulisch centraal staat.
In welke gemeente zouden zij het jawoord hebben gegeven?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/news/179(...)awoord_in_trein.html
[..]
Ook leuk op de regenachtige dinsdagochtend![]()
Die met die hoed moet eigenlijk een tuinbroek aan??quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fok! is nog niet homohuwelijk-proof
Dat hoeven ze ook niet te wordenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fok! is nog niet homohuwelijk-proof
Waarom niet?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:16 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Dat hoeven ze ook niet te worden
Ja! En een peuk zware shag. EN kisten.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die met die hoed moet eigenlijk een tuinbroek aan??
Zou zo maar kunnen, een aantal jaar terug zijn de treinnummers omgenummerd naar 14x serie met ICE-intenties. Echter is het vooralsnog daar bij gebleven.quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Zal het trouwens niet ooit hetzelfde gaan aflopen met de PE als met Amsterdam - Arnhem - Düsseldorf - Köln etc? Dat ze dat gaan vervangen door een ICE
Meer info en o.a. ook die scriptie zelf: hierquote:Spoor Groningen-Emmen beter dan stoppen in Stadskanaal
Het verlenging van de in 2010 te starten treinverbinding Groningen-Veendam naar Emmen is bijna zeker gunstiger dan een verlenging die stopt in Musselkanaal. Dit is de uitkomst van het scriptie-onderzoek van student Diederick van der Lely onder leiding van professor Jan Oosterhaven van de Rijksuniversiteit Groningen. Het belangrijkste voordeel bestaat uit het veel grotere aantal buspassagiers dat overstapt naar de trein bij een verlenging tot Emmen en dat betekent een hogere kaartverkoop voor de vervoerder en een belangrijke winst in reistijd en comfort voor de passagiers.
Interessant, maar ik vrees dat het bedrag aan de lage kant is.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 18:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Meer info en o.a. ook die scriptie zelf: hier
Ik vond de scriptie zelf nogal mager, voor een RUG-student. HBO, een zesje. Meer niet.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Interessant, maar ik vrees dat het bedrag aan de lage kant is.
Zolang er maar meer spoor komt vind ik het best.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vond de scriptie zelf nogal mager, voor een RUG-student. HBO, een zesje. Meer niet.
Ik zou meteen combineren met grafen, matrices en Excel.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vond de scriptie zelf nogal mager, voor een RUG-student. HBO, een zesje. Meer niet.
Het zit bomvol met aannames die naar mijn mening te optimistisch zijn en zaken die niet uitgewerkt zijn, een gemiste kans eigenlijk.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kreeg ook een 6-je voor m'n scriptiequote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat, plus een nogal kinderlijke hoofdstuktitelkeuze ("Probleemstelling", "Conclusie" etc.). Plus het ontbreken van een kaart/plattegrond met aangegeven over welke trajecten het eigenlijk gaat. Dat gekleurde-vlakjesverhaal wat voor bijlage moet doorgaan is natuurlijk helemaal om te huilen want de legenda is volstrekt onleesbaar.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
Het zit bomvol met aannames die naar mijn mening te optimistisch zijn en zaken die niet uitgewerkt zijn, een gemiste kans eigenlijk.
Mja, veel smijten met modellen en zo, schijnt er bij te horen. Maar hé, ik ben ook maar een onderpresterende HBO'er, dus weet ik veel. Als ik zie hoe de huidige HTS'ers het doen, ben ik blij een oude lul te zijn.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er wordt vooral van uitgegaan dat je nog wat hebt aan de sporen die er nu liggen, terwijl je volgens mij moet beginnen met de oude meuk allemaal weg te halen...quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het zit bomvol met aannames die naar mijn mening te optimistisch zijn en zaken die niet uitgewerkt zijn, een gemiste kans eigenlijk.
Dat is helaas een verplichtingquote:Op woensdag 22 oktober 2008 08:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat, plus een nogal kinderlijke hoofdstuktitelkeuze ("Probleemstelling", "Conclusie" etc.).
Dat moet idd zo'n beetje als je vanuit Zuidbroek komt vanaf de aftakking naar de kalkfabriek in Veendam zit al het een en andere vervangen worden en vanaf station Veendam richting Stadskanaal en Musselkanaal zou alles vervangen moeten worden, wat zeer kostbaar zal worden.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er wordt vooral van uitgegaan dat je nog wat hebt aan de sporen die er nu liggen, terwijl je volgens mij moet beginnen met de oude meuk allemaal weg te halen...
Daarvoor wonen er in dat gebied veel te weinig mensen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:36 schreef Duvel het volgende:
En dan wordt het nog niet eens geëlektrificeerd!
Nee, je bekijkt het van de verkeerde kant: daarvoor rijden er te weinig treinen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarvoor wonen er in dat gebied veel te weinig mensen.
Zo kun je het ook zeggenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, je bekijkt het van de verkeerde kant: daarvoor rijden er te weinig treinen.
Voor een stopdienst met rammelende pokkediesels is een gemiddelde snelheid van 60 niet eens zo slecht.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In de scriptie staat ook een rijtijd van 14 minuten over 14 km. Yeah right. Daar kunnen makkelijk 4 minuten af
Dat worden dubbeldekkers van het type DD-ARquote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:25 schreef ikbenik het volgende:
Ik zit zo eens op de Wikipedia te lezen over dienstregeling 2009, maar er is toch iets wat ik wel vreemd vind. De stoptrein van Rotterdam Centraal naar Amsterdam Centraal en verder richting Uitgeest/Alkmaar, word ingekort tot Amsterdam Centraal.
De stoptrein Enkhuizen naar Amsterdam Centraal wordt nu een intercity.
Tot zover is het nog te volgen. Alleen staat er dan ook dat deze twee diensten aan elkaar gekoppeld gaan worden? Wat gaan ze dan doen, de sprinters inzetten op een IC traject of gaat het stoptreintraject met IC materieel bediend worden?
Als dat ding tussen Hoorn en Enkhuizen wèl zou stoppen, zou ik een directe verbinding met mijn geboortedorp hebben!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:32 schreef knars het volgende:
Daar ben ik dus niet blij mee. Ik forens dagelijks Gouda-Amsterdam Amstel. Die stopper is de enige directe verbinding en DDAR is niet tof om drie kwartier in te zitten.
Niet dat ik veel van die stopper gebruik maak, ik reis doorgaans met de IC over Utrecht
Dat meen te toch niet?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat worden dubbeldekkers van het type DD-AR
Tuurlijk zit het waardeloos, maar kijk even verder dan alleen de maximale versnelling, en je moet constateren dat mDDM 140km/h mag, tegen 125 voor SGMm. En dat SGMm die maximale versnelling echt niet over het volle accelleratiegebied volhoudt.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:21 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Dat meen te toch niet?Hoe willen ze die dienstregeling in stand houden? Het was juist zo nodig dat die sprinters kwamen rijden, die konden tenminste snel genoeg optrekken. En het is ook nog wel redelijk comfortabel.
Nu komt er een traag treintje en ze zitten ook nog eens waardeloos (moet je voorstellen dat je er van begin tot eind in zit!). Naar mijn idee, is dit materieel een van de grote miskopen van de NS. Ik heb zelfs nog liever Mat'64!
Maar goed, de keus zal gemaakt zijn en we moeten er maar mee leven. Ik ben echt benieuwd wat ze dan aanpassen aan de dienstregeling om dit materieel te kunnen inzetten, al vermoed ik dat de NS nog wel eens een hoop geld moet gaan teruggeven vanwege vertragingen, doordat mensen hun overstap niet konden halen.
DDAR-met-loc kan anders behoorlijk snel optrekken hoor, zal niet eens veel verschillen met een Sprinter (volgens sommigen zelfs snellerquote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:21 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Dat meen te toch niet?Hoe willen ze die dienstregeling in stand houden? Het was juist zo nodig dat die sprinters kwamen rijden, die konden tenminste snel genoeg optrekken.
maar eens afwachten hoe het DDMm wordt danquote:
Ik zit er niet heel vaak in (woon in Leeuwarden en zit dus het meest in ICM), maar als ik er toch in moet, dan vind ik het eigenlijk niet eens heel onaardig. Vooral beneden mag ik graag zitten, met name het kleine gedeelte bij de DD-AR'tjes met lok. Heb tot de drgl2007 inging regelmatig Ut - Zl met DD-AR gedaan, omdat ik weer eens de IC naar Zwolle had gemist. Het kan slechter hoor...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:21 schreef ikbenik het volgende:
[..]
(moet je voorstellen dat je er van begin tot eind in zit!).
quote:"Wij gaan met een speciale trein rijden in de dienst waar ook een kinderhoek in komt. Deze trein komt september 2008 in de dienst (een VIRM4). Aan de hand van klantfeedback en onderhoudservaring beslissen we dan of we dit op grotere schaal gaan toepassen in onze bestaande treinen."
Uit wiens babbeldoos komt dat?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:56 schreef Nightshadow het volgende:
Trouwens nog iets, weet iemand hier iets vanaf:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |