Dat is wel zo, maar hoe vaak zal die snelheid gereden kunnen worden? Tussen Gouda, Woerden en Breukelen is de max toegestane al snelheid 130. Daarna mag wel weer sneller, maar rondom Amsterdam is de snelheid ook weer lager. Die 140 zal dus in de praktijk maar weinig haalbaar zijn, dus uiteindelijk is de SGMm maar 5km/u langzamer op die trajecten. Alleen tussen Nieuwerkerk - Gouda zal de snelheid duidelijk hoger liggen, net als tussen Breukelen - Abcoude en Zaandam - Hoorn. Zouden die stukken voldoende zijn om de huidige dienstregeling in stand te houden?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tuurlijk zit het waardeloos, maar kijk even verder dan alleen de maximale versnelling, en je moet constateren dat mDDM 140km/h mag, tegen 125 voor SGMm. En dat SGMm die maximale versnelling echt niet over het volle accelleratiegebied volhoudt.
Dat gaat vast wel lukken.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:00 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Dat is wel zo, maar hoe vaak zal die snelheid gereden kunnen worden? Tussen Gouda, Woerden en Breukelen is de max toegestane al snelheid 130. Daarna mag wel weer sneller, maar rondom Amsterdam is de snelheid ook weer lager. Die 140 zal dus in de praktijk maar weinig haalbaar zijn, dus uiteindelijk is de SGMm maar 5km/u langzamer op die trajecten. Alleen tussen Nieuwerkerk - Gouda zal de snelheid duidelijk hoger liggen, net als tussen Breukelen - Abcoude en Zaandam - Hoorn. Zouden die stukken voldoende zijn om de huidige dienstregeling in stand te houden?
Ik las dat er iets was met de panto's: bij het handmatig omlaag doen van de panto's, bij een brug bijvoorbeeld, genereert het systeem een fout. Er zit een breukbeveiliging op de panto's, zodat ze automatisch zakken als het sleepstuk breekt, maar deze foutmelding komt dus ook op bij het handmatig neerlaten van de beugel. De foutmelding kan alleen worden weggedrukt als de trein stilstaat. Onhandig.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
Gaat lekker met de nieuwe VIRM trouwens. Mocht je de stelletjes missen, dan kan dat kloppen. Van de 17 geleverde stellen rijden er vier rond, staan er 2 op Bokkeduinen en elf stellen staan volgens Somda in Onnen
Klopt en dat biotoilet werkt ook nog niet optimaal.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik las dat er iets was met de panto's: bij het handmatig omlaag doen van de panto's, bij een brug bijvoorbeeld, genereert het systeem een fout. Er zit een breukbeveiliging op de panto's, zodat ze automatisch zakken als het sleepstuk breekt, maar deze foutmelding komt dus ook op bij het handmatig neerlaten van de beugel. De foutmelding kan alleen worden weggedrukt als de trein stilstaat. Onhandig.
nee, maar normaal wordt ie wel omgeroepenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:32 schreef Cothen het volgende:
De lijn naar Zutphen is dan ook geen NS-lijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik vind het er eigenlijk wel kek uitzienquote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:06 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat handige programma is onder voorbehoud, de NS is er allerzachtst niet blij mee.
Ze kunnen 'm toch niet meer van me afpakken.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:06 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat handige programma is onder voorbehoud, de NS is er allerzachtst niet blij mee.
Bij de overweg natuurlijk. Anders heb je sluitseinenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:58 schreef dennistd het volgende:
als ik in bilthoven rond 13u een trein (de 273) die vanaf het middenspoor uit den dolder komt wil platen, waar kan ik dan het beste staan op het station? aan de kant van de overweg of juist aan de utrechtse kant?
ja, maar zondag kom ik er toch al langs als ik naar utrecht moetquote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Moet je zaterdag gaan, dan is het zonnig
tja, helaas dan...quote:
heimwee-expres van het spoorwegmuseum, zie http://somda.nl/www/drgls/401/quote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
wat moet die 273 rond 13:00 in Bhv trouwens? Mss kan ik er wel ff een slingertje aan wijden
Oh die had ik in april al eens met mat24quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:02 schreef dennistd het volgende:
[..]
heimwee-expres van het spoorwegmuseum, zie http://somda.nl/www/drgls/401/
Belganistan.... Das wel een goede naam. Vanmorgen 45 minuten vertraging gehad tussen Antwerpen en Brussel. De stationsomroepen zijn totaal onverstaanbaar, óók als er geen trein herrie maakt. Treinen vertrekken ineens van een ander station in de stad. En de dienst zelf is om te huilen. De lijn tussen Antwerpen en Brussel is een omhoog gevallen metro met zoveel haltes en korte afstanden tussen de stations.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:18 schreef Charango het volgende:
Charango is terug uit London per Eurostar.
In principe een prima reis, alleen dat verrekte Belganistan altijd!!![]()
Zowel op heen- als terugweg dikke vertraging (heen 2 uur, terug 30 min) door een 'kapot locomotiefske'.
Ik zal me maar niet uitlaten over de Beneluxtrein![]()
![]()
![]()
Dat waren de beste foto'squote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:31 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Leuke foto's hoor![]()
Maar volgende keer niet aan de andere kant gaan staan, maar altijd aan de zon-kant, anders krijg je zo'n overbelichte lucht en schaduw op de trein
Ik zie trouwens helemaal geen hoge begroeiingen voor de trein hangen..
neem een lange rolmaat mee en ga het een keer opmeten bij een overwegquote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:59 schreef NikkelCobalt het volgende:
Dag,
Had even 2 vraagjes over Nederlandse spoorinfrastructuur
1. Weet iemand of er afmetingen bekend van bovenleidingportalen?
Het gaat om deze portalen:
[ afbeelding ]
(De afmetingen in deze afbeelding zijn op schaal, maar of het klopt? Schaal is 1:87 volgens mij)
Ben vooral geinteresseerd in de hoogte tussen bovenkant railstaaf en bovenleiding (65/75), en van bovenleiding tot dwarsbalk (25 in de tekening)
2. Is er een vaste maat tussen 2 rijwegen? ( | | <-> | | ). Het lijkt me eerlijk gezegd niet, maar wat is een gangbare maat bij lange trajecten? Heeft iemand hier de afmetingen van?
Alvast bedankt
Het portaal zoals in het plaatje is in elk geval een beetje vervormd. De afstand tussen de rijdraad (onderin) en de draagkabel (bovenin) is in het echt een meter of drie, dus in 1:87 zou dat zo'n 34,5mm zijn.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:59 schreef NikkelCobalt het volgende:
Dag,
Had even 2 vraagjes over Nederlandse spoorinfrastructuur
1. Weet iemand of er afmetingen bekend van bovenleidingportalen?
Het gaat om deze portalen:
[ afbeelding ]
(De afmetingen in deze afbeelding zijn op schaal, maar of het klopt? Schaal is 1:87 volgens mij)
Ben vooral geinteresseerd in de hoogte tussen bovenkant railstaaf en bovenleiding (65/75), en van bovenleiding tot dwarsbalk (25 in de tekening)
2. Is er een vaste maat tussen 2 rijwegen? ( | | <-> | | ). Het lijkt me eerlijk gezegd niet, maar wat is een gangbare maat bij lange trajecten? Heeft iemand hier de afmetingen van?
Alvast bedankt
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:53 schreef sander89 het volgende:
[..]
Dat waren de beste foto'sfoto's van de andere 10 treinen waren (veel) te vroeg of net te laat.
Voorbeeldje![]()
[ afbeelding ]
Ja had het ook later gezien op google earth dat niet echt gaat lukken met de zonstand, alleen s' ochtends vroeg even(zomer?).
Alleen de plek is niet optimaal, voor treinen vanuit Arnhem moet je 60 meter verderop staan om ze een beetje op de foto te krijgen, ook al hou je natuurlijk soms schaduw op de voorkant van de loc.
Trouwens van die Duitseseinen word ik ook niet wijzer van of er een trein aankomt, die staan daar (bijna) altijd op groen of oranje.
Post iets te groot uitgevallen.![]()
Dat heet shutter lagquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:07 schreef ReisT het volgende:
Het kan ook aan je camera liggen, de mijne doet niet echt klik, er zit een kleine vertraging in.
Zo'n vermoeden had ik ook alquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat heet shutter lagBij een DSLR heb je daar veel minder last van dan bij een compactcanera.
Geen idee, maar het zou best eens een zusje van deze kunnen zijn (geweest):quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:13 schreef Nightshadow het volgende:
Ow ik had nog een vraagje, weet iemand wat voor loc dit is was? Staat al geruime tijd bij Zutphen (afbuiging naar Strukton).
Ja had ik bij de eerste treinen niet aan gedacht, was te druk bezig om nou te kijken waar ik beetje goed stond.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 10:09 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Aii dat is nu ff zwaar zonde. Had je een Veolia 189'er met Rail4Chem-graantrein kunnen hebben, dat hebben nog niet zoveel mensen! Jammer dat je net te laat was.. Zoiets overkomt mij nou nooit, druk je je afdrukknopje vlak voor de trein komt niet al half in dan? Dan stelt ie namelijk al scherp, zodat je dan alleen nog op het goede moment hoeft te klikken..
Tot morgen maar danquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 19:50 schreef sander89 het volgende:
Ja had ik bij de eerste treinen niet aan gedacht, was te druk bezig om nou te kijken waar ik beetje goed stond.
Morgen als de zon goed schijnt scheur ik wel nog even naar Duitsland.
Ga je ook die kant op?quote:
Ik ga morgen de FLIRT van de WFB pakken en meteen een stuk of 7-10 bordjes erin meppen in de regio Bielefeld ja.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:18 schreef sander89 het volgende:
Ga je ook die kant op?![]()
Mis de link naar de bordjes en overzicht op een kaart ervan, die had je toch vroeger staan in je profiel/fobo?
Je hebt ze er netjes op gewezen hoorquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Duitsland legt ICE-T treinen stil
Zowel het bericht zelf![]()
Als de manier waarop het gebracht wordt
Veel geld is vanaf komende donderdag: http://www.plandampfteam.(...)0Okt.08_07-06-30.pdfquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh wacht dat is zoeen SSN kerstrit die ongrappig veel geld kost
Ik vind het juist lachen hoe iedereen erin tuimelt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Duitsland legt ICE-T treinen stil
Zowel het bericht zelf![]()
Als de manier waarop het gebracht wordt
Vooral Plan T verbaasde me, zolang al niet meer gezien, volgens mij wordt het met uitsterven bedreigd.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 18:18 schreef Wadloper het volgende:
De 3700 is volgens mij gemengt VIRM-IV en VIRM-VI, dat mat'64 hoort er inderdaad niet meer in te zitten.
Het enige mat'64 wat er nog hoort te zijn in Zwolle, zijn de Emmer-V's en de sloop V's/T's op Zwolle rangeerterrein.
Klopt, er gaat de komende tijd flink wat buiten dienst door het aflopen van de revisietermijn. Op zich jammer, aan de andere kant hebben ze het spul bij de revisie tien jaar geleden zodanig verneukt dat ik het qua zitcomfort niet zal missen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 20:37 schreef Brembo het volgende:
[..]
Vooral Plan T verbaasde me, zolang al niet meer gezien, volgens mij wordt het met uitsterven bedreigd.
Die omloop is er niet meer tegenwoordig. Er bleven dermate veel mensen achter op de stations dat dit nu weer 2x DD-AR is geworden.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt het mat'64 nog dat een dienst in de stoppert naar Utrecht uitvoert.
Nee, dat is er allang weer uitquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt het mat'64 nog dat een dienst in de stoppert naar Utrecht uitvoert.
Leuk rondje, Fles. Niet even Eurospoor aangedaan vandaag?quote:
Neuh, kost maar geldquote:Op zondag 26 oktober 2008 15:31 schreef Duvel het volgende:
Leuk rondje, Fles. Niet even Eurospoor aangedaan vandaag?
't Was vanmorgen nog droog, maar toen ik vanmiddag met mijn aanwinsten terugfietste, was het bagger.quote:Op zondag 26 oktober 2008 15:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Neuh, kost maar geldEn met dit weer kom ik echt niet de deur uit
Dat geldt ook voor koeien:quote:Op zondag 26 oktober 2008 14:22 schreef Dichterbijer het volgende:
Fietsers die denken dat ze sneller zijn dan een trein zijn kut...
quote:Koe legt Brabants treinverkeer plat
Een dode koe heeft vanochtend het treinverkeer tussen Breda en Dordrecht twee uur lang platgelegd. Het dier had zich tegen half negen op de rails genesteld, waarna zij werd aangereden door een intercitytrein. De koe was op slag dood.
Omdat er nog meer koeien los langs de rails liepen, wilde de NS het treinverkeer niet hervatten voordat de dieren weer in een afgebakende wei stonden. De politie en medewerkers van spoorwegbeheerder ProRail droegen hier zorg voor. Rond half elf konden de treinen op het traject weer veilig rijden.
Ik ben vanochtend ook nog ff lekker wezen zwemmenquote:Op zondag 26 oktober 2008 15:35 schreef Duvel het volgende:
't Was vanmorgen nog droog, maar toen ik vanmiddag met mijn aanwinsten terugfietste, was het bagger.
Deze:quote:Op zondag 26 oktober 2008 15:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben vanochtend ook nog ff lekker wezen zwemmen![]()
Wat heb je aangeschaft allemaal?
De echte maakt een hoop meer herrie dan deze!quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Die ACTS 67 is![]()
Ik heb daar nogeens ooit een filmpje van gemaakt
Dat weet ikquote:Op zondag 26 oktober 2008 16:41 schreef Duvel het volgende:
De echte maakt een hoop meer herrie dan deze!
Dat kan niet, want daar beweerde je een crisis te hebben, en niet te kunnen gaanquote:Op zondag 26 oktober 2008 16:38 schreef Duvel het volgende:
Maar eigenlijk hoort dit in het modelbouwtopic...
Dat zijn de sluitlichten ja!quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
Even een stomme vraag:
De lichtjes boven de ramen:
[ afbeelding ]
dat zijn toch de rode lichtjes he?
Ik kan namelijk geen enkele foto vinden van de 'achterkant' van een 1100
Ik wil het graag even weten voor ik m'n net aangekochte model, verkeerd ombouw
Nee, creatief boekhouden.quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:43 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat kan niet, want daar beweerde je een crisis te hebben, en niet te kunnen gaan
Maar ik neem aan dat je een financiële injectie gehad hebt van Wouter Bos??
Ja, dat leek mij ook zeer waarschijnlijk. Maar omdat ik geen foto van een 1100 met rode lampjes kon vinden toch maar even hier vragen voor de zekerheidquote:
Bij de locs zonder botsneus is trouwens één van de sluitlichten voorzien van een wisselaar, zodat ie ook omgekeerd L-sein kan tonen. Bij de opbouw van de botsneus is daar een normaal A-frontsein op gezet.quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:59 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, dat leek mij ook zeer waarschijnlijk. Maar omdat ik geen foto van een 1100 met rode lampjes kon vinden toch maar even hier vragen voor de zekerheid
Maargoed, dan gaan ik m'n 1100 binnenkort eens van een decoder, en rode ledjes voorzien
Ah jij ook daar vandaagquote:Op zondag 26 oktober 2008 16:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Deze:
[ afbeelding ]
en deze:
[ afbeelding ]
en deze:
[ afbeelding ]
(Maar dan zonder Preisertje)
en tot slot deze, om m'n Plan V een keer wat beter te laten lopen:
[ afbeelding ].
En toen was het geld op.
Voor de rest van de maand.
Maar eigenlijk hoort dit in het modelbouwtopic...
Ja, de verhouding tussen tentoongestelde banen en "handel" was nogal scheef. En bij de echt goede tentoongestelde banen was het te druk om even leuk te kijken. Ik ben er van half elf tot één geweest zo ongeveer, toen was het wel weer mooi.quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:37 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ah jij ook daar vandaagHet was aardig, ter "vermaak" te doen, maar meer ook niet. Heb er ook niks gekocht..
Serieus stoere trein.quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Bad Bentheim, 25 oktober 2008. FLIRT 004 van de WestFalenBahn rijdt vanuit de wisselstraat het station binnen om te vertrekken als stoptrein naar Bielefeld. In de achtergrond NS-eloc 1770 die zojuist de PimpelExpres 143 heeft overgedragen aan DB-eloc 101 124-6.
[ afbeelding ]
Dacht ik. Je moet voor de gein eens die acceleratie meemakenquote:
Nja je KAN in Arnhem overstappenquote:Op zondag 26 oktober 2008 21:01 schreef Erasmo het volgende:
DD-AR tussen Zwolle-Nijmegen, wat krijgen we nu?
Dat was ik ook wel van plan, richting Adamquote:
quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:01 schreef Erasmo het volgende:
DD-AR tussen Zwolle-Nijmegen, wat krijgen we nu?
Plan T wel, maar vind het ook niet erg vreemd, de stellen zijn echt op. Maar Plan V rijdt nog wel rond tot 2012, of nog langerquote:Op zondag 26 oktober 2008 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
hou er nou maar rekening mee dat iedere rit in mat64 je laatste kan zijn, want dat duurt niet zo lang meer
Oudste plan V ook wel denk ik. Maar dat is helemaal niet raar:quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:30 schreef Brembo het volgende:
Plan T wel, maar vind het ook niet erg vreemd, de stellen zijn echt op. Maar Plan V rijdt nog wel rond tot 2012, of nog langer. Maar de oudste Plan T is meer dan 40 jaar?
'kay cool. dat tast mijn punt niet echt aanquote:Op zondag 26 oktober 2008 21:47 schreef von_Preussen het volgende:
@Fles, ICM-1 kwam vanaf 1983 in dienst, en hebben dus na 24/25 jaar een revisie gehad. Het was slechts de prototype's die vanaf 1977 reden, en die zijn nu weg.
Vind hem toch wel wat gelijkenissen vertonen met die GTW's hierquote:Op zondag 26 oktober 2008 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Bad Bentheim, 25 oktober 2008. FLIRT 004 van de WestFalenBahn rijdt vanuit de wisselstraat het station binnen om te vertrekken als stoptrein naar Bielefeld. In de achtergrond NS-eloc 1770 die zojuist de PimpelExpres 143 heeft overgedragen aan DB-eloc 101 124-6.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |