abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 oktober 2008 @ 12:00:24 #201
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_62607448
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Tuurlijk zit het waardeloos, maar kijk even verder dan alleen de maximale versnelling, en je moet constateren dat mDDM 140km/h mag, tegen 125 voor SGMm. En dat SGMm die maximale versnelling echt niet over het volle accelleratiegebied volhoudt.
Dat is wel zo, maar hoe vaak zal die snelheid gereden kunnen worden? Tussen Gouda, Woerden en Breukelen is de max toegestane al snelheid 130. Daarna mag wel weer sneller, maar rondom Amsterdam is de snelheid ook weer lager. Die 140 zal dus in de praktijk maar weinig haalbaar zijn, dus uiteindelijk is de SGMm maar 5km/u langzamer op die trajecten. Alleen tussen Nieuwerkerk - Gouda zal de snelheid duidelijk hoger liggen, net als tussen Breukelen - Abcoude en Zaandam - Hoorn. Zouden die stukken voldoende zijn om de huidige dienstregeling in stand te houden?
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 oktober 2008 @ 12:06:26 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62607615
Gaat lekker met de nieuwe VIRM trouwens. Mocht je de stelletjes missen, dan kan dat kloppen. Van de 17 geleverde stellen rijden er vier rond, staan er 2 op Bokkeduinen en elf stellen staan volgens Somda in Onnen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62607996
Elf stellen te Onnen.... daar moet denk ik wel iets serieus mis zijn.
De remmen waar veel mensen over klagen? En/of het probleem met de panto...
  donderdag 23 oktober 2008 @ 12:25:16 #204
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62608113
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 12:00 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Dat is wel zo, maar hoe vaak zal die snelheid gereden kunnen worden? Tussen Gouda, Woerden en Breukelen is de max toegestane al snelheid 130. Daarna mag wel weer sneller, maar rondom Amsterdam is de snelheid ook weer lager. Die 140 zal dus in de praktijk maar weinig haalbaar zijn, dus uiteindelijk is de SGMm maar 5km/u langzamer op die trajecten. Alleen tussen Nieuwerkerk - Gouda zal de snelheid duidelijk hoger liggen, net als tussen Breukelen - Abcoude en Zaandam - Hoorn. Zouden die stukken voldoende zijn om de huidige dienstregeling in stand te houden?
Dat gaat vast wel lukken. Overigens is Nieuwerkerk - Gouda ook 130.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 23 oktober 2008 @ 12:27:05 #205
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62608157
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
Gaat lekker met de nieuwe VIRM trouwens. Mocht je de stelletjes missen, dan kan dat kloppen. Van de 17 geleverde stellen rijden er vier rond, staan er 2 op Bokkeduinen en elf stellen staan volgens Somda in Onnen
Ik las dat er iets was met de panto's: bij het handmatig omlaag doen van de panto's, bij een brug bijvoorbeeld, genereert het systeem een fout. Er zit een breukbeveiliging op de panto's, zodat ze automatisch zakken als het sleepstuk breekt, maar deze foutmelding komt dus ook op bij het handmatig neerlaten van de beugel. De foutmelding kan alleen worden weggedrukt als de trein stilstaat. Onhandig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62609543
Charango is terug uit London per Eurostar.
In principe een prima reis, alleen dat verrekte Belganistan altijd!!
Zowel op heen- als terugweg dikke vertraging (heen 2 uur, terug 30 min) door een 'kapot locomotiefske'.
Ik zal me maar niet uitlaten over de Beneluxtrein

Een pluspunt is wel dat Eurostar mij een gratis tweede retourreis heeft aangeboden als compensatie voor de vertraging op Brussel Zuid - St.-Pancras, ik hoop dat hierbij ook de reis vanuit Nederland is inbegrepen. Sowieso is London een prachtige stad.
Openbaar vervoer is er prima geregeld, duidelijke informatievoorziening en plenty treinen in alle richtingen. Alleen de meeste stations kunnen wel een flinke renovatie gebruiken.
Socialist in Mercedes
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 oktober 2008 @ 13:28:44 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62609811
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 12:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik las dat er iets was met de panto's: bij het handmatig omlaag doen van de panto's, bij een brug bijvoorbeeld, genereert het systeem een fout. Er zit een breukbeveiliging op de panto's, zodat ze automatisch zakken als het sleepstuk breekt, maar deze foutmelding komt dus ook op bij het handmatig neerlaten van de beugel. De foutmelding kan alleen worden weggedrukt als de trein stilstaat. Onhandig.
Klopt en dat biotoilet werkt ook nog niet optimaal.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 23 oktober 2008 @ 14:23:30 #208
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62611318
vanmorgen een nogal actieve conducteur in de 7930 vanuit enschede: hij riep voor vertrek alle stations om
bij aankomst in hengelo maakte ie wel een foutje: hij vermeldde alleen de overstap naar oldenzaal en bentheim, maar zutphen vergat ie
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_62611545
De lijn naar Zutphen is dan ook geen NS-lijn
So we just called him Fred too
  Redactie Sport donderdag 23 oktober 2008 @ 14:51:36 #210
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62612107
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 14:32 schreef Cothen het volgende:
De lijn naar Zutphen is dan ook geen NS-lijn
nee, maar normaal wordt ie wel omgeroepen
en waarom werd oldenzaal dan wel omgeroepen?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_62613460
Precies, er gaan meer mensen in de richting van Zutphen dan in de richting Oldenzaal (zelfde lijn, alleen andere kant op).. Maar gebeurde wel vaker merkte ik..
  Redactie Sport donderdag 23 oktober 2008 @ 15:44:52 #212
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62613721
afkortingsraadseltje:
NSRCCOVCP
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 23 oktober 2008 @ 15:59:25 #213
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_62614192
Het ging weer goed in Tilburg vandaag. Maandag al geen treinverkeer Tilburg - Eindhoven, en vandaag van 8.45 tot 14.00 (!) geen treinverkeer tussen de twee. Bovendien waren er géén bussen, zo ondervond mijn zusje. Ik zat in de eerste stoptrein die weer reed, die van 14.40. Toen was het nog steeds ontregeld:

Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 17:06:44 #214
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62616161
Dat handige programma is onder voorbehoud, de NS is er allerzachtst niet blij mee.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 17:14:09 #215
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_62616337
SLT FTW!

Utrecht CS omstreeks 13.00, trok net op, zoemend en erg snel volgens mij.



I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_62616935
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 17:06 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat handige programma is onder voorbehoud, de NS is er allerzachtst niet blij mee.
Ik vind het er eigenlijk wel kek uitzien
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 23 oktober 2008 @ 17:48:04 #217
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_62617030
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 17:06 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat handige programma is onder voorbehoud, de NS is er allerzachtst niet blij mee.
Ze kunnen 'm toch niet meer van me afpakken.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  Redactie Sport donderdag 23 oktober 2008 @ 17:58:12 #218
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62617205
als ik in bilthoven rond 13u een trein (de 273) die vanaf het middenspoor uit den dolder komt wil platen, waar kan ik dan het beste staan op het station? aan de kant van de overweg of juist aan de utrechtse kant?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_62617309
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 17:58 schreef dennistd het volgende:
als ik in bilthoven rond 13u een trein (de 273) die vanaf het middenspoor uit den dolder komt wil platen, waar kan ik dan het beste staan op het station? aan de kant van de overweg of juist aan de utrechtse kant?
Bij de overweg natuurlijk. Anders heb je sluitseinen

en bovendien staat de zon daar beter. En heb je niet van die lelijke geluidswallen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 23 oktober 2008 @ 19:07:40 #220
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62618644
ok, bedankt, nu nog hopen op een droge bui rond die tijd
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_62618697
Moet je zaterdag gaan, dan is het zonnig
  Redactie Sport donderdag 23 oktober 2008 @ 19:11:08 #222
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62618744
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 19:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Moet je zaterdag gaan, dan is het zonnig
ja, maar zondag kom ik er toch al langs als ik naar utrecht moet
zaterdag zou me weer een extra kruidvat-kaartje kosten
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_62619072
Zondag wordt het boutweer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 23 oktober 2008 @ 19:51:29 #224
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62619846
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Zondag wordt het boutweer
tja, helaas dan...
ik ga er ook eigenlijk niet voor de trein heen, maar als ik die kan meepakken is dat natuurlijk alleen maar mooi meegenomen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_62619863
wat moet die 273 rond 13:00 in Bhv trouwens? Mss kan ik er wel ff een slingertje aan wijden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 23 oktober 2008 @ 20:02:29 #226
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62620204
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
wat moet die 273 rond 13:00 in Bhv trouwens? Mss kan ik er wel ff een slingertje aan wijden
heimwee-expres van het spoorwegmuseum, zie http://somda.nl/www/drgls/401/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_62620856
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 20:02 schreef dennistd het volgende:

[..]

heimwee-expres van het spoorwegmuseum, zie http://somda.nl/www/drgls/401/
Oh die had ik in april al eens met mat24

die keert echt vlak buiten Bhv

Maar sinds ik een museumjaarkaart heb kan ik daar nog wel ff een expeditie aan wijden natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62621646
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 13:18 schreef Charango het volgende:
Charango is terug uit London per Eurostar.
In principe een prima reis, alleen dat verrekte Belganistan altijd!!
Zowel op heen- als terugweg dikke vertraging (heen 2 uur, terug 30 min) door een 'kapot locomotiefske'.
Ik zal me maar niet uitlaten over de Beneluxtrein
Belganistan.... Das wel een goede naam. Vanmorgen 45 minuten vertraging gehad tussen Antwerpen en Brussel. De stationsomroepen zijn totaal onverstaanbaar, óók als er geen trein herrie maakt. Treinen vertrekken ineens van een ander station in de stad. En de dienst zelf is om te huilen. De lijn tussen Antwerpen en Brussel is een omhoog gevallen metro met zoveel haltes en korte afstanden tussen de stations.
pi_62621846
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:31 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Leuke foto's hoor Maar volgende keer niet aan de andere kant gaan staan, maar altijd aan de zon-kant, anders krijg je zo'n overbelichte lucht en schaduw op de trein

Ik zie trouwens helemaal geen hoge begroeiingen voor de trein hangen..
Dat waren de beste foto's foto's van de andere 10 treinen waren (veel) te vroeg of net te laat.

Voorbeeldje



Ja had het ook later gezien op google earth dat niet echt gaat lukken met de zonstand, alleen s' ochtends vroeg even(zomer?).

Alleen de plek is niet optimaal, voor treinen vanuit Arnhem moet je 60 meter verderop staan om ze een beetje op de foto te krijgen, ook al hou je natuurlijk soms schaduw op de voorkant van de loc.
Trouwens van die Duitseseinen word ik ook niet wijzer van of er een trein aankomt, die staan daar (bijna) altijd op groen of oranje.

Post iets te groot uitgevallen.
............................
pi_62626825
Dag,

Had even 2 vraagjes over Nederlandse spoorinfrastructuur

1. Weet iemand of er afmetingen bekend van bovenleidingportalen?

Het gaat om deze portalen:

(De afmetingen in deze afbeelding zijn op schaal, maar of het klopt? Schaal is 1:87 volgens mij)

Ben vooral geinteresseerd in de hoogte tussen bovenkant railstaaf en bovenleiding (65/75), en van bovenleiding tot dwarsbalk (25 in de tekening)

2. Is er een vaste maat tussen 2 rijwegen? ( | | <-> | | ). Het lijkt me eerlijk gezegd niet, maar wat is een gangbare maat bij lange trajecten? Heeft iemand hier de afmetingen van?

Alvast bedankt
hula
pi_62628323
De hoogte van de draad is in Nederland ±5,50m, alsdus wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Bovenleiding

Vraag 2 is voor zover ik weet geen duidelijk antwoord op te geven.
So we just called him Fred too
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 02:02:11 #232
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62630507
Misschien iets met PVR (Profiel Vrije Ruimte)?
  Redactie Sport vrijdag 24 oktober 2008 @ 07:35:16 #233
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62632428
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 22:59 schreef NikkelCobalt het volgende:
Dag,

Had even 2 vraagjes over Nederlandse spoorinfrastructuur

1. Weet iemand of er afmetingen bekend van bovenleidingportalen?

Het gaat om deze portalen:
[ afbeelding ]
(De afmetingen in deze afbeelding zijn op schaal, maar of het klopt? Schaal is 1:87 volgens mij)

Ben vooral geinteresseerd in de hoogte tussen bovenkant railstaaf en bovenleiding (65/75), en van bovenleiding tot dwarsbalk (25 in de tekening)

2. Is er een vaste maat tussen 2 rijwegen? ( | | <-> | | ). Het lijkt me eerlijk gezegd niet, maar wat is een gangbare maat bij lange trajecten? Heeft iemand hier de afmetingen van?

Alvast bedankt
neem een lange rolmaat mee en ga het een keer opmeten bij een overweg
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_62632964
Wel een metalen meenemen als je wil controleren hoe hoog de bovenleiding hangt
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 08:47:25 #235
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62633037
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 22:59 schreef NikkelCobalt het volgende:
Dag,

Had even 2 vraagjes over Nederlandse spoorinfrastructuur

1. Weet iemand of er afmetingen bekend van bovenleidingportalen?

Het gaat om deze portalen:
[ afbeelding ]
(De afmetingen in deze afbeelding zijn op schaal, maar of het klopt? Schaal is 1:87 volgens mij)

Ben vooral geinteresseerd in de hoogte tussen bovenkant railstaaf en bovenleiding (65/75), en van bovenleiding tot dwarsbalk (25 in de tekening)

2. Is er een vaste maat tussen 2 rijwegen? ( | | <-> | | ). Het lijkt me eerlijk gezegd niet, maar wat is een gangbare maat bij lange trajecten? Heeft iemand hier de afmetingen van?

Alvast bedankt
Het portaal zoals in het plaatje is in elk geval een beetje vervormd. De afstand tussen de rijdraad (onderin) en de draagkabel (bovenin) is in het echt een meter of drie, dus in 1:87 zou dat zo'n 34,5mm zijn.

Er bestaat trouwens wel zoiets als een vaste hart-op-hart afstand tussen twee sporen, maar ik weet 'm niet uit m'n hoofd. Edit: ik kom ergens een waarde tegen van 3500mm... Is dat een rare maat?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:37:50 #236
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_62634014
Die hart-op-hart-afstand blijkt "spoorafstand" te heten, en ik kom nu tegen "Op veel locaties zal deze zich bevinden tussen de 360 cm en 400 cm." Da's op recht spoor natuurlijk, in bochten is 't meer. En bij hogere snelheden hoort ook een grotere afstand: voor 200km/u moet het 4,25m zijn.
pi_62634711
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 20:53 schreef sander89 het volgende:

[..]

Dat waren de beste foto's foto's van de andere 10 treinen waren (veel) te vroeg of net te laat.

Voorbeeldje
[ afbeelding ]


Ja had het ook later gezien op google earth dat niet echt gaat lukken met de zonstand, alleen s' ochtends vroeg even(zomer?).

Alleen de plek is niet optimaal, voor treinen vanuit Arnhem moet je 60 meter verderop staan om ze een beetje op de foto te krijgen, ook al hou je natuurlijk soms schaduw op de voorkant van de loc.
Trouwens van die Duitseseinen word ik ook niet wijzer van of er een trein aankomt, die staan daar (bijna) altijd op groen of oranje.

Post iets te groot uitgevallen.

Aii dat is nu ff zwaar zonde. Had je een Veolia 189'er met Rail4Chem-graantrein kunnen hebben, dat hebben nog niet zoveel mensen! Jammer dat je net te laat was.. Zoiets overkomt mij nou nooit, druk je je afdrukknopje vlak voor de trein komt niet al half in dan? Dan stelt ie namelijk al scherp, zodat je dan alleen nog op het goede moment hoeft te klikken..
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:07:35 #238
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_62636163
Ook met die knop vast half ingedrukt, en dus al scherpgesteld, moet je nog steeds op het goede moment klikken. Daar heb ik ook nog vaak moeite mee, dat juiste moment zien te vinden. Het kan ook aan je camera liggen, de mijne doet niet echt klik, er zit een kleine vertraging in.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:27:02 #239
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62638457
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 11:07 schreef ReisT het volgende:
Het kan ook aan je camera liggen, de mijne doet niet echt klik, er zit een kleine vertraging in.
Dat heet shutter lag Bij een DSLR heb je daar veel minder last van dan bij een compactcanera.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:32:09 #240
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62638635
Godfgloeiende hoeren.

Vanochtend was er een actie op Antwerpen centraal van een Belgisch pretpark, ik dacht laat ik maar 2 hobby's combineren, maar de allereerste benelux reed maar tot roosendaal ( VIRM) en verder moesten maar 3 kwartier wachten ( kwamen met + 15 aan) Actie liep tot 9 uur, dus ik was net te laat . Op de vraag aan de conducteur waarom de NS wel een Virm kon inzetten, en de Belgen geen varkensneus was het antwoord: "Wij zitten wat ruimer in ons materieel":') . Dat klopt ook wel aangezien er 2x plan V als IC naar Dordrecht ging , 3 keer raden waar die VIRM vandaan kwam

Dus maar weer terug naar huis gegaan omdat toch de accu van mijn Cam het begeven had, dadelijk weer naar brussel, want dan is daar die actie. Aangezien een superdagretour niet zo heel veel duurder was ( vanaf roosendaal) dan dooreizen vanaf antwerp naar Brussel.

Ach, het houd je van de straat
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:39:39 #241
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_62638824
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 12:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat heet shutter lag Bij een DSLR heb je daar veel minder last van dan bij een compactcanera.
Zo'n vermoeden had ik ook al Wordt dus nodig tijd dat ik eens een 'echte' camera aanschaf.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:11:45 #242
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62639795
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 18:13 schreef Nightshadow het volgende:
Ow ik had nog een vraagje, weet iemand wat voor loc dit is was? Staat al geruime tijd bij Zutphen (afbuiging naar Strukton).
Geen idee, maar het zou best eens een zusje van deze kunnen zijn (geweest):



Bron

Deze foto is van april 2006. Strukton heeft zelf ook shuntertjes van dat type trouwens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62650873
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 10:09 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Aii dat is nu ff zwaar zonde. Had je een Veolia 189'er met Rail4Chem-graantrein kunnen hebben, dat hebben nog niet zoveel mensen! Jammer dat je net te laat was.. Zoiets overkomt mij nou nooit, druk je je afdrukknopje vlak voor de trein komt niet al half in dan? Dan stelt ie namelijk al scherp, zodat je dan alleen nog op het goede moment hoeft te klikken..
Ja had ik bij de eerste treinen niet aan gedacht, was te druk bezig om nou te kijken waar ik beetje goed stond.
Morgen als de zon goed schijnt scheur ik wel nog even naar Duitsland.
............................
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:58:06 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62651065
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 19:50 schreef sander89 het volgende:
Ja had ik bij de eerste treinen niet aan gedacht, was te druk bezig om nou te kijken waar ik beetje goed stond.
Morgen als de zon goed schijnt scheur ik wel nog even naar Duitsland.
Tot morgen maar dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:06:23 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62654336
Duitsland legt ICE-T treinen stil
Zowel het bericht zelf

Als de manier waarop het gebracht wordt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62654664
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tot morgen maar dan
Ga je ook die kant op?

Mis de link naar de bordjes en overzicht op een kaart ervan, die had je toch vroeger staan in je profiel/fobo?
............................
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:22:36 #247
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62654769
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 22:18 schreef sander89 het volgende:
Ga je ook die kant op?

Mis de link naar de bordjes en overzicht op een kaart ervan, die had je toch vroeger staan in je profiel/fobo?
Ik ga morgen de FLIRT van de WFB pakken en meteen een stuk of 7-10 bordjes erin meppen in de regio Bielefeld ja.

Bedoel je soms dit?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:40:35 #248
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_62655280
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Duitsland legt ICE-T treinen stil
Zowel het bericht zelf

Als de manier waarop het gebracht wordt
Je hebt ze er netjes op gewezen hoor .

Is er iemand weleens EISENBAHNMUSEUM BOCHUM DAHLHAUSEN geweest? http://www.eisenbahnmuseum-bochum.de/ We zijn er volgendeweek toch in de buurt, is het wat om ff binnen te wippen?
Wat misschien leuk is, zag het toevallig op de site:

zum Weihnachtsmarkt
Am 29.11.2008 geht es mit dem dahlhauser Museumszug und der museumseigenen Diesellokomotive zunächst bis zur deutsch/ niederländischen Landesgrenze. Dort erwartet uns die letzte kohlegefeuerte 01 10, die 01 10 75!
Die Fahrt beginnt in Hattingen (Ruhr) und führt uns über Bochum Dahlhausen, Essen Steele, Essen Hbf, Mülheim Hbf und Duisburg Hbf, bevor es in Richtung Landesgrenze weiter geht.
Die Ankunft in Maastricht ist für etwa 12:30 Uhr vorgesehen. Die vorgesehenen 5 Stunden Aufenthalt werden Ihnen innerhalb des Winterlandes (Weihnachtsmarktes) als kurzweiliges aber interessantes Erlebnis in Erinnerung bleiben.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:45:29 #249
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62655429
Ik ben er nog nooit geweest, maar het schijnt best de moeite waard te zijn
Desgewenst wil ik de mogelijkheden wel onderzoeken om daar samen heen te gaan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:48:48 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62655536
Oh wacht dat is zoeen SSN kerstrit die ongrappig veel geld kost
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:53:39 #251
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_62655691
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh wacht dat is zoeen SSN kerstrit die ongrappig veel geld kost
Veel geld is vanaf komende donderdag: http://www.plandampfteam.(...)0Okt.08_07-06-30.pdf


Het ritje van 2 t/m 4 mei lijkt me wel leuk btw.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 00:10:56 #252
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62657534
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Duitsland legt ICE-T treinen stil
Zowel het bericht zelf

Als de manier waarop het gebracht wordt
Ik vind het juist lachen hoe iedereen erin tuimelt.
pi_62669419
De schrootlijn is terug, in de 3700 werd een trein gereden met Plan T + Plan V. Daarnaast reed er een VIRM (IV), terwijl de laatste tijd allemaal VIRM(VI) is. Waarschijnlijk is mat'64 beter bestand tegen vallende blaadjes .
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:33:15 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62669719
Blokkenrem FTW!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62670632
De 3700 is volgens mij gemengt VIRM-IV en VIRM-VI, dat mat'64 hoort er inderdaad niet meer in te zitten.
Het enige mat'64 wat er nog hoort te zijn in Zwolle, zijn de Emmer-V's en de sloop V's/T's op Zwolle rangeerterrein.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:21:42 #256
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62673596
Je hebt het mat'64 nog dat een dienst in de stoppert naar Utrecht uitvoert.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62674033
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 18:18 schreef Wadloper het volgende:
De 3700 is volgens mij gemengt VIRM-IV en VIRM-VI, dat mat'64 hoort er inderdaad niet meer in te zitten.
Het enige mat'64 wat er nog hoort te zijn in Zwolle, zijn de Emmer-V's en de sloop V's/T's op Zwolle rangeerterrein.
Vooral Plan T verbaasde me, zolang al niet meer gezien, volgens mij wordt het met uitsterven bedreigd.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:42:05 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62674146
Zou mij niet verbazen als de T de 522 was die al tijden in de stopper Apeldoorn - Almelo zat.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:42:10 #259
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62674149
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 20:37 schreef Brembo het volgende:

[..]

Vooral Plan T verbaasde me, zolang al niet meer gezien, volgens mij wordt het met uitsterven bedreigd.
Klopt, er gaat de komende tijd flink wat buiten dienst door het aflopen van de revisietermijn. Op zich jammer, aan de andere kant hebben ze het spul bij de revisie tien jaar geleden zodanig verneukt dat ik het qua zitcomfort niet zal missen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62676530
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt het mat'64 nog dat een dienst in de stoppert naar Utrecht uitvoert.
Die omloop is er niet meer tegenwoordig. Er bleven dermate veel mensen achter op de stations dat dit nu weer 2x DD-AR is geworden.
pi_62676741

RN 6454 is met Kalktrein 57751 (Beverwijk - Arnhem Goederen) onderweg ter hoogte van Utrecht Lunetten (aansluiting). Achter de lok bevinden zich 1 B-Cargo Falns en 11 nieuwe DB Schenker Talns'en. Deze nieuwe kalkwagens waren drie weken geleden nog blinkend rood, maar daar is steeds minder van te zien. Leuk goedje, dat kalk


Elk laatste weekend van de maand rijden vanuit het Nederlandse Spoorwegmuseum speciale ritten met oudhollands materieel. Dit weekend is dat het Mat '46 stel 273. De trein komt hier juist van de Maliebaan afgereden, om kop te maken op de keersporen te Utrecht Lunetten. De trein vervolgt dan zijn weg via Utrecht Centraal naar Den Dolder, om vanaf daar weer terug te keren naar het spoorwegmuseum.


NS-Hispeed stel 4654 is als ICE onderweg van Amsterdam Centraal naar Frankfurt(Main) Hauptbahnhof als de boog ter hoogte van Utrecht Lunetten (aansluiting) gepasseerd wordt.


ACTS 5811 is met containertrein 60267, ook wel "Lw2" genaamd, vertrokken uit Amersfoort voor het laatste deel van de reis Leeuwarden - Houtrakpolder en passeert hier de Eempolder nabij Soest.


In de Amsterdamse Houtrakpolder staan ACTS 7104 en V60 lokje 6004, welke veelal voor rangeerbewegingen gebruikt wordt, met 3 Fcs'en, 2 Slps'en een Sgmms te genieten van de weekendrust.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 26-10-2008 19:10:50 ]
  zondag 26 oktober 2008 @ 09:24:29 #262
148385 Wadloper
Noorderling
pi_62682119
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt het mat'64 nog dat een dienst in de stoppert naar Utrecht uitvoert.
Nee, dat is er allang weer uit
pi_62683163
Afgelopen weken zijn de grondstofprijzen voor staal en aliminium etc gigantisch gedaald, met wel tientallen procenten. Ik gok dat NS gepwnt is, als ze een paar maanden later hadden bestelt hadden ze veel goedkoper uit geweest.
Volgens mij is het de ideale tijd om het Amsterdamse metro materieel te vervangen, midden in een crisis.
pi_62685224
Vannacht in Valkenburg de GTW met panto's zien rijden.
  zondag 26 oktober 2008 @ 13:08:51 #265
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62685912


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62687744
Fietsers die denken dat ze sneller zijn dan een trein zijn kut...
Utrecht Centraal-s-Hertogenbosch/Tiel Zondag 26 Oktober 14:16
Oorzaak Tussen Culemborg en Geldermalsen rijden geen treinen door een aanrijding met een fietser.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 80 min. De verstoring is naar verwachting rond 15:00 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Utrecht Centraal en Breda/Tilburg reizen via Rotterdam Centraal.
Reizigers tussen s-Hertogenbosch en Amersfoort reizen via Arnhem.

Die ik moet nu naar Gouda, dus dat word lekker om via Arnhem...
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:31:25 #267
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62689977
Ja succes, maar troost je, het is in Gouda toch kutweer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:31:43 #268
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62689986
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 13:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

Leuk rondje, Fles. Niet even Eurospoor aangedaan vandaag?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:34:18 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62690076
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 15:31 schreef Duvel het volgende:
Leuk rondje, Fles. Niet even Eurospoor aangedaan vandaag?
Neuh, kost maar geld En met dit weer kom ik echt niet de deur uit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:35:15 #270
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62690100
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 15:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Neuh, kost maar geld En met dit weer kom ik echt niet de deur uit
't Was vanmorgen nog droog, maar toen ik vanmiddag met mijn aanwinsten terugfietste, was het bagger.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:39:07 #271
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_62690214
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 14:22 schreef Dichterbijer het volgende:
Fietsers die denken dat ze sneller zijn dan een trein zijn kut...
Dat geldt ook voor koeien:
quote:
Koe legt Brabants treinverkeer plat

Een dode koe heeft vanochtend het treinverkeer tussen Breda en Dordrecht twee uur lang platgelegd. Het dier had zich tegen half negen op de rails genesteld, waarna zij werd aangereden door een intercitytrein. De koe was op slag dood.

Omdat er nog meer koeien los langs de rails liepen, wilde de NS het treinverkeer niet hervatten voordat de dieren weer in een afgebakende wei stonden. De politie en medewerkers van spoorwegbeheerder ProRail droegen hier zorg voor. Rond half elf konden de treinen op het traject weer veilig rijden.
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:40:00 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62690246
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 15:35 schreef Duvel het volgende:
't Was vanmorgen nog droog, maar toen ik vanmiddag met mijn aanwinsten terugfietste, was het bagger.
Ik ben vanochtend ook nog ff lekker wezen zwemmen

Wat heb je aangeschaft allemaal?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 oktober 2008 @ 16:38:55 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62692333
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 15:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ben vanochtend ook nog ff lekker wezen zwemmen

Wat heb je aangeschaft allemaal?
Deze:

en deze:

en deze:

(Maar dan zonder Preisertje)
en tot slot deze, om m'n Plan V een keer wat beter te laten lopen:
.

En toen was het geld op.

Voor de rest van de maand.

Maar eigenlijk hoort dit in het modelbouwtopic...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 26 oktober 2008 @ 16:40:20 #274
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62692382
Die ACTS 67 is

Ik heb daar nogeens ooit een filmpje van gemaakt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 oktober 2008 @ 16:41:01 #275
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62692407
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Die ACTS 67 is

Ik heb daar nogeens ooit een filmpje van gemaakt
De echte maakt een hoop meer herrie dan deze!

Edit: ik heb overigens die zónder Vos-logo's...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 26 oktober 2008 @ 16:46:35 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62692577
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:41 schreef Duvel het volgende:

De echte maakt een hoop meer herrie dan deze!
Dat weet ik

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 oktober 2008 @ 17:43:12 #277
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_62694156
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:38 schreef Duvel het volgende:

Maar eigenlijk hoort dit in het modelbouwtopic...
Dat kan niet, want daar beweerde je een crisis te hebben, en niet te kunnen gaan
Maar ik neem aan dat je een financiële injectie gehad hebt van Wouter Bos??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zondag 26 oktober 2008 @ 17:47:00 #278
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_62694269
Even een stomme vraag:

De lichtjes boven de ramen:

dat zijn toch de rode lichtjes he?
Ik kan namelijk geen enkele foto vinden van de 'achterkant' van een 1100

Ik wil het graag even weten voor ik m'n net aangekochte model, verkeerd ombouw
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zondag 26 oktober 2008 @ 17:49:23 #279
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62694349
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 17:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
Even een stomme vraag:

De lichtjes boven de ramen:
[ afbeelding ]
dat zijn toch de rode lichtjes he?
Ik kan namelijk geen enkele foto vinden van de 'achterkant' van een 1100

Ik wil het graag even weten voor ik m'n net aangekochte model, verkeerd ombouw
Dat zijn de sluitlichten ja!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 26 oktober 2008 @ 17:49:51 #280
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62694362
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 17:43 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Dat kan niet, want daar beweerde je een crisis te hebben, en niet te kunnen gaan
Maar ik neem aan dat je een financiële injectie gehad hebt van Wouter Bos??
Nee, creatief boekhouden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 26 oktober 2008 @ 17:52:48 #281
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62694448
* Dr_Flash seez n0 pixUr
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62694496
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 17:52 schreef Dr_Flash het volgende:
* Dr_Flash seez n0 pixUr
Ff op je monitor meppen dan.
  zondag 26 oktober 2008 @ 17:59:14 #283
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_62694648
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 17:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat zijn de sluitlichten ja!
Ja, dat leek mij ook zeer waarschijnlijk. Maar omdat ik geen foto van een 1100 met rode lampjes kon vinden toch maar even hier vragen voor de zekerheid
Maargoed, dan gaan ik m'n 1100 binnenkort eens van een decoder, en rode ledjes voorzien
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zondag 26 oktober 2008 @ 18:34:24 #284
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62695702
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 17:59 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ja, dat leek mij ook zeer waarschijnlijk. Maar omdat ik geen foto van een 1100 met rode lampjes kon vinden toch maar even hier vragen voor de zekerheid
Maargoed, dan gaan ik m'n 1100 binnenkort eens van een decoder, en rode ledjes voorzien
Bij de locs zonder botsneus is trouwens één van de sluitlichten voorzien van een wisselaar, zodat ie ook omgekeerd L-sein kan tonen. Bij de opbouw van de botsneus is daar een normaal A-frontsein op gezet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62697749
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Deze:
[ afbeelding ]
en deze:
[ afbeelding ]
en deze:
[ afbeelding ]
(Maar dan zonder Preisertje)
en tot slot deze, om m'n Plan V een keer wat beter te laten lopen:
[ afbeelding ].

En toen was het geld op.

Voor de rest van de maand.

Maar eigenlijk hoort dit in het modelbouwtopic...
Ah jij ook daar vandaag Het was aardig, ter "vermaak" te doen, maar meer ook niet. Heb er ook niks gekocht..
  zondag 26 oktober 2008 @ 19:59:04 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62698467
Bad Bentheim, 25 oktober 2008. FLIRT 004 van de WestFalenBahn rijdt vanuit de wisselstraat het station binnen om te vertrekken als stoptrein naar Bielefeld. In de achtergrond NS-eloc 1770 die zojuist de PimpelExpres 143 heeft overgedragen aan DB-eloc 101 124-6.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 oktober 2008 @ 20:26:44 #287
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62699305
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 19:37 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ah jij ook daar vandaag Het was aardig, ter "vermaak" te doen, maar meer ook niet. Heb er ook niks gekocht..
Ja, de verhouding tussen tentoongestelde banen en "handel" was nogal scheef. En bij de echt goede tentoongestelde banen was het te druk om even leuk te kijken. Ik ben er van half elf tot één geweest zo ongeveer, toen was het wel weer mooi.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 26 oktober 2008 @ 20:26:54 #288
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62699311
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Bad Bentheim, 25 oktober 2008. FLIRT 004 van de WestFalenBahn rijdt vanuit de wisselstraat het station binnen om te vertrekken als stoptrein naar Bielefeld. In de achtergrond NS-eloc 1770 die zojuist de PimpelExpres 143 heeft overgedragen aan DB-eloc 101 124-6.

[ afbeelding ]
Serieus stoere trein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 26 oktober 2008 @ 20:36:58 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62699643
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 20:26 schreef Duvel het volgende:
Serieus stoere trein.
Dacht ik. Je moet voor de gein eens die acceleratie meemaken Spul mag ook gewoon 160 rijden. En zodra er 10 km zonder stop is proberen ze dat serieus ook
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:01:07 #290
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_62700510
DD-AR tussen Zwolle-Nijmegen, wat krijgen we nu?
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:02:23 #291
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62700563
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:01 schreef Erasmo het volgende:
DD-AR tussen Zwolle-Nijmegen, wat krijgen we nu?
Nja je KAN in Arnhem overstappen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:11:56 #292
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_62700933
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nja je KAN in Arnhem overstappen
Dat was ik ook wel van plan, richting Adam
Maargoed, nu zit ik lekker in een DD-AR 4tje terwijl het in een DD-IRM 6 vaak al druk is Hou die oude troep maar lekker in de Randstad
pi_62701141
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:01 schreef Erasmo het volgende:
DD-AR tussen Zwolle-Nijmegen, wat krijgen we nu?


Betekend een tekort aan VIRM's en mat'64 en voor het weekend. Het gebeurt wel is vaker (eens in de 3 maanden) dat er DDAR rijdt, maar nooit die met de rode bankjes (DDM) .
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:22:50 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62701361
hou er nou maar rekening mee dat iedere rit in mat64 je laatste kan zijn, want dat duurt niet zo lang meer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62701625
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
hou er nou maar rekening mee dat iedere rit in mat64 je laatste kan zijn, want dat duurt niet zo lang meer
Plan T wel, maar vind het ook niet erg vreemd, de stellen zijn echt op. Maar Plan V rijdt nog wel rond tot 2012, of nog langer . Maar de oudste Plan T is meer dan 40 jaar?
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:35:53 #296
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62701899
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:30 schreef Brembo het volgende:
Plan T wel, maar vind het ook niet erg vreemd, de stellen zijn echt op. Maar Plan V rijdt nog wel rond tot 2012, of nog langer . Maar de oudste Plan T is meer dan 40 jaar?
Oudste plan V ook wel denk ik. Maar dat is helemaal niet raar:

Mat'24: heeft gereden tot 1958: 36 jaar
Mat 54: heeft gereden tot 1996: 42 jaar
Plan U: heeft gereden van 1960 tot 2003: 43 jaar
DE2: heeft gereden van 1954 tot 2002: 48 jaar
Wadlopers, ooit ontworpen als wegwerptreinstel, hebben toch ook 1983-2008 = 25 jaar dienst gedaan.

De koplopers van 1977 hebben net na 30 jaar een revisie achter de rug en kunnen er zo nog minimaal 15 jaar tegenaan.

40 jaar is heul niet ongebruikelijk voor een treinstelserie hoor

Hoe lang doe je met je auto?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:47:19 #297
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_62702388
@Fles, ICM-1 kwam vanaf 1983 in dienst, en hebben dus na 24/25 jaar een revisie gehad. Het was slechts de prototype's die vanaf 1977 reden, en die zijn nu weg.
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:49:14 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62702467
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:47 schreef von_Preussen het volgende:
@Fles, ICM-1 kwam vanaf 1983 in dienst, en hebben dus na 24/25 jaar een revisie gehad. Het was slechts de prototype's die vanaf 1977 reden, en die zijn nu weg.
'kay cool. dat tast mijn punt niet echt aan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:08:21 #299
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62703200
SM'90: 1993 tot 2005 o.i.d.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:13:27 #300
148385 Wadloper
Noorderling
pi_62703389
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Bad Bentheim, 25 oktober 2008. FLIRT 004 van de WestFalenBahn rijdt vanuit de wisselstraat het station binnen om te vertrekken als stoptrein naar Bielefeld. In de achtergrond NS-eloc 1770 die zojuist de PimpelExpres 143 heeft overgedragen aan DB-eloc 101 124-6.

[ afbeelding ]
Vind hem toch wel wat gelijkenissen vertonen met die GTW's hier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')