Wat ik bedoelde is dat de ene lichting die van de opleiding afkomt beter is dan de andere lichting. Dus dan kan de opleiding wel goed zijn, maar als het talent er niet is houdt dat ook op. En de lichting die Ajax destijds de Champions League bracht, was wel van uitzonderlijke kwaliteit.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:13 schreef Grulez het volgende:
[..]
Nou talenten heb je natuurlijk niet alleen door mazzel... En de talenten heeft Feyenoord (in mindere mate) ook gehad.
Zeker niet! Daarom ook de naam Gregoor van Dijk.quote:Op maandag 20 oktober 2008 19:39 schreef Crane het volgende:
[..]
Interessante analyse.
Het probleem ligt hem dus niet alleen in de kwaliteit van de spelers.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:32 schreef fuckbuddy het volgende:
Na het ontslag van Jorien is het infeite kut gegaan, dat was een man met uitstraling en hart voor de club. Nu ga F'noord een Bosz aanstellen, wat een onzin.
(ja ik snap het verschil tussen Jorien en Bosz qua functie)
Het domme wat veel clubs momenteel doen is oud spelers als staf aan trekken. Gasten die jack shit bewezen hebben maar fuore maakten vroeger en daarom een naam aan een club mogen hangen..
Kijk dat je een oud speler stage laat lopen is prima, maar die Bosz is gewoon kut.
quote:Jorien van den Herik
Jorien van den Herik (Sliedrecht, 11 november 1943) is een Nederlands zakenman en ex-voorzitter van de voetbalclub Feyenoord.
In 1984 kwam hij binnen bij Feyenoord als geldschieter, voor de transfers van diverse spelers naar De Kuip. Na enkele jaren had hij, als voorzitter van de Stichting "Vrienden van Feyenoord", 3 miljoen gulden in de club gestoken. In 1988 werd hij voorzitter van de Beheerstichting en in die hoedanigheid in 1989 president van Stadion Feyenoord NV, en toen Feyenoord in 1991 bijna werd meegetrokken in het faillissement van toenmalig sponsor HCS, eiste hij een plek in het bestuur op, onder het motto: 'Als ik mijn geld kwijtraak, dan ben ik er graag zelf bij.' Nadat hij in april 1991 penningmeester was geworden van de Stichting, nam hij in 1992 het voorzitterschap over van Amandus Lundqvist.
Hij staat bekend als principieel en is nooit te beroerd om te zeggen waar het op staat. Hij is rechtuit in het aangeven voor welk belang hij staat: dat van Feyenoord.
In 2006 komt Jorien van den Herik echter, door aanhoudende financiële perikelen bij Feyenoord, waarbij de club zelfs nog enige tijd onder curatele van KNVB komt te staan, onder toenemende druk te staan om af te treden[1]. Op 4 december 2006 oordeelde Commissie-Kerkum dat de organisatiestructuur van Feyenoord gewijzigd moest worden. In het oordeel van deze commissie zou er geen plaats meer zijn voor de voorzitter. In december 2006 legde Van den Herik zijn functie neer. Zelf geeft hij trouwens aan dat het naderende einde van de FIOD-affaire en niet het advies van de Commissie-Kerkum de doorslag bij deze beslissing heeft gegeven.
Een half jaar na het vertrek van Van den Herik trok Feyenoord tot veler verrassing grote namen aan, waaronder Roy Makaay, Giovanni van Bronckhorst en Kevin Hofland. Rob Jansen, zaakwaarnemer van onder meer Makaay en Hofland, liet weten dat Van den Herik achter de schermen een belangrijke rol heeft gespeeld in het tot stand komen van die transfers[2].
In supporterskringen wordt Jorien van den Herik dikwijls aangeduid met de afkorting GKL, wat staat voor Grote Kale Leider.
Ben geen fan van hem maar hij heeft wel gelijk.quote:Bij Feyenoord vinden ze van elkaar dat ze lekker bezig zijn.
Op technisch gebied schijnen er goede vorderingen te worden gemaakt. Het moeten vormen van vooruitgang zijn, geboekt door roodwitte microben, waarneembaar met een microscoop. Met het blote oog is pijnlijk zichtbaar dat de club vijftiende staat in de eredivisie. En gisteren werd de degradatiekandidaat in Nancy door de nummer zestien van Frankrijk volkomen belachelijk gemaakt.
Niettemin schijnt het zó goed te gaan dat Peter Bosz een contract voor onbepaalde tijd kan tekenen. De technisch manager zou zich na het zetten van zijn nieuwe handtekening zelfs technisch directeur mogen noemen; meepraten op directieniveau.
Stel nu dat dit allemaal terecht is op basis van ontwikkelingen die aan de buitenkant voor geen mens zichtbaar zijn. Dat kan. Ik geloof er niks van, máár, het kan. Dan nóg is het een gotspe om in deze periode met zo’n mededeling naar buiten te komen.
Het is zelfs nog meer een provocatie dan een brutaliteit. Geen supporter begrijpt dat zonder nadere uitleg.
Feyenoord presteert meer dan zwaar onder de maat. Oké, er breken wat jonge spelers enigszins door, maar dat gebeurt alleen maar omdat de ouden van dagen (oh ja: ‘met alle respect’) geblesseerd zijn. Het is een teken van licht op basis van louter toeval. Zoals het hele spel van Feyenoord er de schijn van heeft dat toeval de belangrijkste factor is.
De gekwelde aanhanger van Feyenoord moet het doen met een aardig thuiswedstrijdje tegen Ajax, een overwinning op Volendam, een goede tweede helft tegen Willem II en een hartveroverend duel op een kunststof tapijt in Zweden. Of Gertjan Verbeek het nu wil of niet, en of het nu aan hem ligt of niet, het is toch écht iets om je héél diep voor te schamen.
Ook in dit topic vind ik het een zuur kutje.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:03 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
V Nijnatten in zijn column:
[..]
Ben geen fan van hem maar hij heeft wel gelijk.
Ik ben eigenlijk ook wel voor een unban.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:34 schreef Pizzakoppo het volgende:
JorienVdHerik moet terug, al is het maar om zijn geniale PM´s elke keer als Ajax verliest
Hij kan toch gewoon PM'en?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:34 schreef Pizzakoppo het volgende:
JorienVdHerik moet terug, al is het maar om zijn geniale PM´s elke keer als Ajax verliest
Want zolang Ajax ook maar af en toe verliest is zelfs degradatie geen echt probleem in Rotjeknor.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:34 schreef Pizzakoppo het volgende:
quote:
Ja die zou terug moeten komenquote:Op zondag 26 oktober 2008 09:31 schreef Clara het volgende:
Ruud Gullit staat niet bekend als de beste trainer maar voor de PR kan die man goud waard zijn.
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wel een leuke derby volgend jaar tegen Dordrecht. En Roosendaal is ook best te doen vanuit Rotterdam!
Ipv Ajax? Want Europees is Ajax net zo'n blamage als Feijenoord.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:23 schreef msnk het volgende:
Europees voetbal? Och, we sturen Groningen wel
Eigenlijk alleen maar vorig jaarquote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:04 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ipv Ajax? Want Europees is Ajax net zo'n blamage als Feijenoord.
Dat vind ik wel heel makkelijk... PSV stelt helemaal níets voor en Twente en NAC kunnen ook best verslagen worden, mits er gescoord gaat worden..quote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:03 schreef RayMania het volgende:
[..]
Eigenlijk alleen maar vorig jaar.
Ik keek net naar het programma, maar Feyenoord moet het eerste seizoenshelft nog tegen PSV, AZ, FC Twente en NAC Breda. Dat lijken mij voor het Feyenoord van nu 0 punten.
Sowieso geloof ik wel in een flow.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:09 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
http://www.vi.nl/Achtergr(...)rDanTegenstander.htm
Dat is het probleem van de laatste tijd. Tegen NEC, Willem II en Sparta hadden we recht op 9 punten. Uiteindelijk worden het er 0. Dat scheelt zoveel, niet alleen qua punten, maar dan ook qua druk en mentaal.
Het voetbal en dergelijke is niet denderend ofzo hoor, maar in alle drie de wedstrijden had Feyenoord een overwicht aan kansen en beter voetbal. En je raakt iets van vier keer het aluminium.
Eens. Dan hadden jullie 'gewoon' rond de 8e plek gestaan.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:09 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
http://www.vi.nl/Achtergr(...)rDanTegenstander.htm
Dat is het probleem van de laatste tijd. Tegen NEC, Willem II en Sparta hadden we recht op 9 punten. Uiteindelijk worden het er 0. Dat scheelt zoveel, niet alleen qua punten, maar dan ook qua druk en mentaal.
Het voetbal en dergelijke is niet denderend ofzo hoor, maar in alle drie de wedstrijden had Feyenoord een overwicht aan kansen en beter voetbal. En je raakt iets van vier keer het aluminium.
Zulke clubs hebben natuurlijk wel wat meer aanvallend vermogen dan de clubs waar Feyenoord al tegen heeft gespeeld.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:10 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat vind ik wel heel makkelijk... PSV stelt helemaal níets voor en Twente en NAC kunnen ook best verslagen worden, mits er gescoord gaat worden..
Onzin en onzin.quote:Op maandag 17 november 2008 07:00 schreef tong80 het volgende:
De selectie is te oud en niet breed genoeg. Volgens mij alleen maar A spelers op de bank vandaag.
quote:Op maandag 17 november 2008 07:00 schreef tong80 het volgende:
De selectie is te oud en niet breed genoeg. Volgens mij alleen maar A spelers op de bank vandaag.
Ja natuurlijk maar daar had Ajax ook last vanquote:Op maandag 17 november 2008 11:19 schreef Kopbal het volgende:
[..]
![]()
Liep gisteren een middenveld en aanval van gemiddeld 18 jaar rond volgens mij
En heb je het aantal blessures ook in ogenschouw genomen?
Gisteren mist Ajax in principe alleen Huntelaar en Stekelenburg van de basis-11 als ik het goed heb.quote:Op maandag 17 november 2008 11:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk maar daar had Ajax ook last van
Ik heb het over een paar weken geledenquote:Op maandag 17 november 2008 11:27 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Gisteren mist Ajax in principe alleen Huntelaar en Stekelenburg van de basis-11 als ik het goed heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |