abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62519627
Dag 1: Vooralsnog Lopez
pi_62520378
Ben er een paar dagen niet, dus hier mijn voorspelling.

Dag 1: Lopez.
Dag 2: Haas (als hij die dag niet geplant staat, dan Acasuso)
Dag 3: Nalbandian ((als hij die dag niet geplant staat, dan Del Potro)

Op goed geluk.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_62520451
Dag 1: Lopez
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_62520464
1 Melzer
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_62520609
pi_62520679
Dag 1. Wawrinka
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_62520975
1: Wawrinka
http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Azië
  maandag 20 oktober 2008 @ 09:13:38 #58
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_62521317
Fish
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_62521528
pi_62522145
Bos81: Fish
That's all folks!
pi_62522513
Dag 1: Fish
- verwijderd door admin -
  maandag 20 oktober 2008 @ 10:18:47 #62
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_62522568
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 09:56 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik begin je er van te verdenken dat je met Bos81 onder een andere naam meespeelt, want jij geeft altijd zijn voorkeur door
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  maandag 20 oktober 2008 @ 10:20:17 #63
27454 InTrePidIvity
pi_62522592
IN
Adothehague: Melzer
Ambrosius: Lopez
APK: Lopez
Appeltjesmoes: Lopez
Borisz: Lopez
Bruce117: Lopez
BVO: Lopez
Chriz2k: Lopez
Colplay: Wawrinka
danusz1986: Lopez
dekouwe: Lopez
dndiek: Melzer
groenen: Fish
intel: Lopez
Joris33: Fish
kleinzusje: Wawrinka
Miss_S: Lopez
Nalbandian: Lopez
norich: Lopez
PietjePuk007: Lopez
RayMania: Lopez
sporttv: Lopez
stefan92: Lopez
TheGeneral: Lopez
Tim86: Lopez
Timm-E: Wawrinka
Vaduz: Lopez
VegaKip: Fish
wimderon: Lopez
XL: Fish

[ Bericht 2% gewijzigd door InTrePidIvity op 20-10-2008 14:20:25 ]
pi_62523357
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 10:18 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Ik begin je er van te verdenken dat je met Bos81 onder een andere naam meespeelt, want jij geeft altijd zijn voorkeur door
Haha, begrijp ik. Het gaat wat omslachtig omdat hij doordeweeks zonder internet zit (problemen daar), ik geef per sms partijen door en ik krijg 1 naam terug. Ik regel ook de meeste van z'n toto's in VBL, die ik van hem door krijg.
That's all folks!
pi_62525600
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 00:18 schreef Adothehague het volgende:
Vreemd dat iedereen Lopez kiest.
Melzer is IMO een meer solide keuze.
Dat ben ik met je eens, maar de tegenstander van Lopez is natuurlijk gewoon een clowntje.

En Andreev is een baas.
pi_62525908
Dag 1: Fish
pi_62527601
Igooooor is een held inderdaad.
That's all folks!
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:17:45 #68
67205 Colplay
How you doin??
pi_62528078
Dag 1: Wawrinka
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:21:33 #69
27454 InTrePidIvity
pi_62528182
XL, heb je al een idee hoe het volgend seizoen precies gaat werken met de punten? Want ik heb me nooit verdiept in de hele ATP-ranking, dus ik snap nog niet helemaal wat je er mee wilt gaan doen.
pi_62529299
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:21 schreef InTrePidIvity het volgende:
XL, heb je al een idee hoe het volgend seizoen precies gaat werken met de punten? Want ik heb me nooit verdiept in de hele ATP-ranking, dus ik snap nog niet helemaal wat je er mee wilt gaan doen.
XL volgt het echte systeem ook niet. Kan ook niet met het huidige programma (zou overigens wel briljant zijn om het echte systeem te volgen met de 4 GS + alle masters verplicht + 5 optionals, dat dus niet alle toernooien die je speelt daadwerkelijk meetellen voor de uiteindelijke ranking, maar dat is echt een shitload aan werk voor de organisatie, dus dat lijkt me niet echt realistisch )

Ik hoop in ieder geval dat het puntenverschil tussen GS en overige toernooien minder klein wordt. Mijn voorkeur is om de echte (nieuwe) puntentelling gebruiken, dus 2000 voor een GS uitspelen, 1000 voor een masters en 500 voor de overige toernooien. Om de puntentelling van dit seizoen te converteren naar de nieuwe puntentelling van de ATP zou ik voor het gemak de punten verdubbelen per toernooi.

Die vernieuwde puntentelling sluit trouwens beter aan bij de ideeën van XL; de winnaar wordt relatief beter beloond (het verschil tussen QF/HF/RU en winnaar is groter), dus nadelig voor de puntenschrapers

Zoals ik het begrijp worden de punten van vorig jaar er gewoon afgehaald en vervangen door de dit jaar gescoorde punten in dezelfde week danwel voorafgaand aan hetzelfde toernooi.
  maandag 20 oktober 2008 @ 16:05:24 #71
27454 InTrePidIvity
pi_62530908
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:03 schreef wimderon het volgende:

[..]

XL volgt het echte systeem ook niet. Kan ook niet met het huidige programma (zou overigens wel briljant zijn om het echte systeem te volgen met de 4 GS + alle masters verplicht + 5 optionals, dat dus niet alle toernooien die je speelt daadwerkelijk meetellen voor de uiteindelijke ranking, maar dat is echt een shitload aan werk voor de organisatie, dus dat lijkt me niet echt realistisch )
Het voornaamste probleem ligt daar dan bij die optionals, zo snel geteld zijn er 53 toernooien (excl. Grand Slams, Master Series en Masters Cup) verdeeld over 24 speelweken. Als iedereen dan andere toernooien wil spelen die per week verschillen, is het inderdaad niet te doen. Je zou vooraf elke speler een selectie van vijf ATP-toernooien kunnen laten maken, waarvan zij verwachten dat ze gaan pieken. Dat is in een overzicht vrij makkelijk te verwerken, maar je haalt dan wel het element weg van 'de beste vijf tellen mee'. Dus ik denk dat dat inderdaad niet echt gaat veranderen, tenzij er suggesties zijn om het makkelijk te verwerken
quote:
Ik hoop in ieder geval dat het puntenverschil tussen GS en overige toernooien minder klein wordt. Mijn voorkeur is om de echte (nieuwe) puntentelling gebruiken, dus 2000 voor een GS uitspelen, 1000 voor een masters en 500 voor de overige toernooien. Om de puntentelling van dit seizoen te converteren naar de nieuwe puntentelling van de ATP zou ik voor het gemak de punten verdubbelen per toernooi.

Die vernieuwde puntentelling sluit trouwens beter aan bij de ideeën van XL; de winnaar wordt relatief beter beloond (het verschil tussen QF/HF/RU en winnaar is groter), dus nadelig voor de puntenschrapers
Ik kon zo gauw niet een nauwkeurige puntentelling voor het volgende seizoen vinden, maar ik denk dat je het niet één op één kan overnemen, omdat je (zoals nu ook) in de knoop komt met het aantal rondes dat verspreidt is over de week. Nu kom je met zeven dagelijkse picks uit op een totaal van 175 punten, maar er zijn maar 5 speelrondes (R32, R16, QF, SM en F). XL heeft dus tussenpunten moeten verzinnen die niet overeen komen met de ATP-puntentelling. Dit zal je ook met die nieuwe telling houden. Het verschil in punten is wel een pluspunt inderdaad, hoop dat XL daar wat mee doet.
quote:
Zoals ik het begrijp worden de punten van vorig jaar er gewoon afgehaald en vervangen door de dit jaar gescoorde punten in dezelfde week danwel voorafgaand aan hetzelfde toernooi.
Dit snap ik niet
Sowieso het hele verdedigen van punten en hoe dat werkt op de Tour is me onduidelijk.
pi_62531871
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 16:05 schreef InTrePidIvity het volgende:

Het voornaamste probleem ligt daar dan bij die optionals, zo snel geteld zijn er 53 toernooien (excl. Grand Slams, Master Series en Masters Cup) verdeeld over 24 speelweken. Als iedereen dan andere toernooien wil spelen die per week verschillen, is het inderdaad niet te doen. Je zou vooraf elke speler een selectie van vijf ATP-toernooien kunnen laten maken, waarvan zij verwachten dat ze gaan pieken. Dat is in een overzicht vrij makkelijk te verwerken, maar je haalt dan wel het element weg van 'de beste vijf tellen mee'. Dus ik denk dat dat inderdaad niet echt gaat veranderen, tenzij er suggesties zijn om het makkelijk te verwerken
Dat eerste is inderdaad niet realiseerbaar, je zou wel meer dan 5 optionals kunnen spelen (spelen als: in het schema van de XL-game opnemen) en daar de beste 5 van laten tellen, maar zelfs dat is veel werk, zeker in verhouding tot het extra element wat dit meebrengt in het spel.
quote:
Ik kon zo gauw niet een nauwkeurige puntentelling voor het volgende seizoen vinden, maar ik denk dat je het niet één op één kan overnemen, omdat je (zoals nu ook) in de knoop komt met het aantal rondes dat verspreidt is over de week. Nu kom je met zeven dagelijkse picks uit op een totaal van 175 punten, maar er zijn maar 5 speelrondes (R32, R16, QF, SM en F). XL heeft dus tussenpunten moeten verzinnen die niet overeen komen met de ATP-puntentelling. Dit zal je ook met die nieuwe telling houden. Het verschil in punten is wel een pluspunt inderdaad, hoop dat XL daar wat mee doet.
XL heeft sowieso niet de telling overgenomen, maar enkel als een soort hulpmiddel heeft gebruikt. Het verschil tussen 1000 punten die je voor een GS-winst krijgt en de 175 voor de overige toernooien vind ik persoonlijk iets te groot. Op MTF wordt deze telling gebruikt (GS is even anders daar qua aantal voorspellingen):
quote:
Point System

Draw of 32

Winning pick on Day 1: 5
Winning pick on Day 2: (R16 Points)
Winning pick on Day 3: (QF+R16 /2)
Winning pick on Day 4: (QF Points)
Winning pick on Day 5: (SF Points)
Winning pick on Day 6: (F Points)
Winning pick on Day 7: (W Points)

Draw of 64

Winning pick on Day 2: (R32 Points)
Winning pick on Day 3: (R16 Points)
Winning pick on Day 4: (QF Points)
Winning pick on Day 5: (SF Points)
Winning pick on Day 6: (F Points)
Winning pick on Day 7: (W Points)

Grand Slam

Winning pick on Day 2: 20
Winning pick on Day 3: 40
Winning pick on Day 4: 75
Winning pick on Day 5: 100
Winning pick on Day 6: 135
Winning pick on Day 7: 175
Winning pick on Day 8: 225
Winning pick on Day 9: 275
Winning pick on Day 10: 325
Winning pick on Day 11: 375
Winning pick on Day 12: 450
Winning pick on Day 13: 700
Winning pick on Day 14: 1000
Ik ben het ook wel met XL eens dat 500 punten te veel is voor het uitspelen van een toernooi van één week (wat Masters-toernooien dus opleveren volgens dit systeem). Persoonlijk denk ik dat de beste optie voor volgend jaar is om (uitgaande van de nieuwe telling) de echte puntentelling van de GS aan te houden en voor de toernooien van één week de echte puntentelling van de 500-series zoveel mogelijk aan te houden of eventueel een middenweg te zoeken tussen de puntentelling van de 1000 en 500 series (voor IW en Miami ietsje anders omdat die 1,5 week duren).
quote:
Dit snap ik niet
Sowieso het hele verdedigen van punten en hoe dat werkt op de Tour is me onduidelijk
Niet zo moeilijk. De punten blijven een jaar staan. Stel je hebt 250 punten gescoord op de Australian Open dit jaar. Die gaan er weer af als de Aus. Open dit jaar begint en worden vervangen door de punten die je scoort op de nieuwe editie. Als je dus maar 5 punten haalt volgend jaar zou je op de nieuwe ranking 245 punten minder hebben dan op de vorige.
  maandag 20 oktober 2008 @ 16:55:12 #73
67205 Colplay
How you doin??
pi_62532262
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 16:40 schreef wimderon het volgende:

Dat eerste is inderdaad niet realiseerbaar, je zou wel meer dan 5 optionals kunnen spelen (spelen als: in het schema van de XL-game opnemen) en daar de beste 5 van laten tellen, maar zelfs dat is veel werk, zeker in verhouding tot het extra element wat dit meebrengt in het spel.
Ik ben op zich wel een voorstander van iets meer toernooien als dit mogelijk is. Nu hebben we rond de OS en na de US Open twee keer bijna een maand geen toernooi gehad volgens mij.
Je zou er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen om in de weken dat er geen Master of GS is een toernooi te kiezen voor de optionals. Mensen die het programma te druk vinden kunnen dan een week overslaan en het geeft anderen de mogelijkheden om eens een andere tactiek of zo te gebruiken. Ik weet niet wat voor programma er gebruikt wordt voor de punten, maar zo heel moeilijk moet dit denk ik niet zijn.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_62532594
Lopez gewonnen, 7-6 7-6
http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Azië
  maandag 20 oktober 2008 @ 19:45:52 #76
6941 APK
Factual, I think.
pi_62536397
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 16:55 schreef Colplay het volgende:

Ik ben op zich wel een voorstander van iets meer toernooien als dit mogelijk is. Nu hebben we rond de OS en na de US Open twee keer bijna een maand geen toernooi gehad volgens mij.
Vind ik eigenlijk wel lekker rustig.
Vaak moet ik midden in de nacht nog research gaan doen.

En die optionals wordt volgens mij een chaos.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 20 oktober 2008 @ 19:57:49 #77
27454 InTrePidIvity
pi_62536814
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 16:55 schreef Colplay het volgende:

[..]

Je zou er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen om in de weken dat er geen Master of GS is een toernooi te kiezen voor de optionals. Mensen die het programma te druk vinden kunnen dan een week overslaan en het geeft anderen de mogelijkheden om eens een andere tactiek of zo te gebruiken. Ik weet niet wat voor programma er gebruikt wordt voor de punten, maar zo heel moeilijk moet dit denk ik niet zijn.
Nog meer toernooien vind ik zelf ook niet zo'n strak plan, ik vind het nu soms eigenlijk al wat druk met meerdere toernooien rechtstreeks na elkaar. Het moet wel leuk blijven, geen verplichting (al kan je natuurlijk kiezen om een toernooi over te slaan, maar dan ben ik weer zo fanatiek dat ik de punten niet wil laten liggen ). Die maand rust is ook weer wat veel, misschien dat een andere planning daar verandering in kan brengen.

Wat betreft het programma, dat is gewoon Excel en tien vingers. Maar ik ben niet zo bedreven in Excel dat het allemaal volautomatisch gaat, al vind ik dat ik nu wel (met hulp van Bruce117 ) een mooi systeempje heb opgezet.
pi_62536997
de wedstrijden voor morgen

Tomas Berdych, CZE - Simone Bolelli, ITA
David Nalbandian, ARG - Albert Montanes, ESP
George Bastl, SUI - Juan M. Del Potro, ARG
Roger Federer, SUI - B. Reynolds, USA
Stephane Bohli, SUI - José Acasuso, ARG
Andreas Beck, GER - Nicolas Devilder, FRA
Denis Gremelmayer, GER - Philipp Kohlschreiber, GER
Oscar Hernandez, ESP - Lukas Dlouhy, CZE

Dag 2 : Acasuso

ga toch maar voor de meest makkelijke keuze ... zat nog te twijfellen voor kohlie maar toch maar het "zekerheidje" gegegaan
sudo is powerrrr
pi_62537079
hhmm geinig ik kon die becker nog niet , dus denk zoek het even op maar hij is niet de zoon van Boris ghehe
sudo is powerrrr
pi_62537174
Dag 2: Kohlschreiber.
sig verwijderd door FA
  maandag 20 oktober 2008 @ 20:12:04 #81
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_62537222
Aantal toernooien vind ik prima. De verdeling kan beter. Nu ging ik uit van de schema's van Fed en Rafa. Nou ja, het schema dat ik dacht dat ze zouden spelen. Volgend jaar kunnen we dat aanpassen.

Punten voor grandslams corrigeren we na de Masters. Dit jaar blijft het dus zoals in eerste instantie. Per volgend seizoen kan de stand anders zijn door punten correctie. Ik haal denk ik ongeveer 400 punten van een grandslam af en 125 van de masters.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 20 oktober 2008 @ 20:13:08 #82
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_62537251
2. Kohlschreiber
  maandag 20 oktober 2008 @ 20:15:27 #83
27454 InTrePidIvity
pi_62537335
Dag 2: Del Potro
pi_62537362
Acasuso
pi_62537373
Dag 2: Del Potro
pi_62537927
pi_62538221
Dag 2: Beck
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_62538224
Dag 2: Nalbandian
- verwijderd door admin -
pi_62538259
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 20:48 schreef groenen het volgende:
Dag 2: Nalbandian
Die bewaar je toch voor de finale
  maandag 20 oktober 2008 @ 21:00:54 #92
27454 InTrePidIvity
pi_62538573
De Wawrinka's er uit!
pi_62539081
Dag 2: Kohlschreiber
pi_62539348
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 20:12 schreef XL het volgende:
Per volgend seizoen kan de stand anders zijn door punten correctie. Ik haal denk ik ongeveer 400 punten van een grandslam af en 125 van de masters.
Dit volg ik niet
pi_62539417
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 21:00 schreef InTrePidIvity het volgende:
De Wawrinka's er uit!
Lekker debuut voor mij
pi_62539581
That's all folks!
pi_62539818

Voorlopig.
  maandag 20 oktober 2008 @ 22:12:34 #98
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_62540889
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 21:24 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dit volg ik niet
Na de masters pas ik de nieuwe puntentelling op het huidige seizoen toe.
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 oktober 2008 @ 22:21:11 #99
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_62541186
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_62541262
Wat zijn de regels nu m.b.t Andreev vs Melzer?
Ze hebben nog niet gespeeld vandaag, is het de bedoeling dat ik een nieuwe speel of blijft deze staan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')