quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:39 schreef Bastian het volgende:
Ik vind het verdorven dat we als maatschappij deze dingen überhaupt toelaten. Mensen die anders denken worden de kop ingedrukt (niet met geweld nat.)
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:38 schreef Webkim het volgende:
Ik was net onderweg om dit topic naar Wetenschap, Filosofie & Levensbeschouwing te verhuizen. Daar is -ie meer op zijn plaats vind ik.
Dat bedoel ik nu met, de kop indrukken van andere meningen... Gaat het hier over levensbeschouwing? of gaat het hier over ouders die keuzes maken? Een keuze is niet percé een levensbeschouwing... Ook niet de keuze van abortus... alleen maar omdat een bepaalde politieke "groep" ertegen is, is het ineens een levensbeschouwing?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:41 schreef motorbloempje het volgende:
wat een leuk topic
die Halcon is zeker lid van de SGP ofzo![]()
Iemand die het verschil niet ziet in het sterven van een 95-jarige in zijn slaap en een tiener wiens keel wordt doorgesneden na een bruto verkrachting is behoorlijk kort door de bocht.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja het is jammer dat je zelf zo kort door de bocht ben dat je abortus alleen kan zien als vernietiging van leven en geen enkel nuance kan inbrengen en dan MIJ kort door de bocht verwijt.
Deze post is natuurlijk ook weer helemaal niets anders dan getroll, maar een nogal magere poging. Dus ik stop ermee.
Je kan niet discussieren en je trolls zijn van een dusdanig zandbak niveau dat het niet leuk is. Verder reacties van jou op mij worden dan ook genegeerd.
wat een goeie analyse, jeetje, je bent blijkbaar een kennerquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij ligt zeker elke week wijdbeens op tafel bij de wekelijkse gangbang van de motorclub?
Mijn principe en denkbeeld is dat het slopen van de auto van de buurman heel normaal is. Moet dat dan ook maar kunnen?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:44 schreef Lod het volgende:
[..]
. En door het verbieden van abortus worden er geen mensen die anders denken de kop ingedrukt?
Je weet toch dat abortus niet verplicht is? Dat het een keuze is? Juist door die keuze is iedereen in staat om zijn eigen principes en zijn eigen andere denkbeelden te behouden.
Point made.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
wat een goeie analyse, jeetje, je bent blijkbaar een kenner
Zie mijn vorige post:quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:44 schreef Lod het volgende:
[..]
. En door het verbieden van abortus worden er geen mensen die anders denken de kop ingedrukt?
Je weet toch dat abortus niet verplicht is? Dat het een keuze is? Juist door die keuze is iedereen in staat om zijn eigen principes en zijn eigen andere denkbeelden te behouden.
Zwangerschap is een keuze... (heb ik het niet over verkrachtingen, dat laten we nu buiten beschouwing)quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:39 schreef Bastian het volgende:
[..]
Een kind die een kutleven krijgt? Hadden de ouders niet zo stom moeten zijn?
Mensen kunnen best sex hebben todat ze aan kinderen toezijn. Gebruik dan behoorlijke anti-conceptie middelen... en let er dan op, ga niet achterloos om met anti conceptie middelen...
Mja, omdat niet alle middelen 100% betrouwbaar zijn bestaat het risico in mindere mate altijd.
Ik vind het verdorven dat we als maatschappij deze dingen überhaupt toelaten. Mensen die anders denken worden de kop ingedrukt (niet met geweld nat.)
Als de buurman het er mee eens is zie ik het probleem niet. En anders krijg je te maken met de nederlandse wetgeving.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:46 schreef Halcon het volgende:
Mijn principe en denkbeeld is dat het slopen van de auto van de buurman heel normaal is. Moet dat dan ook maar kunnen?
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:50 schreef Lod het volgende:
[..]
Als de buurman het er mee eens is zie ik het probleem niet. En anders krijg je te maken met de nederlandse wetgeving.
Ik zeg dat met de huidige abortusregelingen abortus geen moord is. Dat jij daar anders over denkt vind ik prima, dan behoud je het kind.quote:
echte SGPers denken ook altijd ten onrechte dat ze een punt hebben, maar jij moet nog wel leren met wat betere argumentatie te komenquote:
Hitler dacht ook zo over gehandicapte kinderen... weggooien...quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:50 schreef Bamba het volgende:
Een mogelijk nieuw mens weggooien...Ja, als je het zwart wit gaat bekijken, kun je het zo zien ja.
Maar er zijn zoveel redenen voor mensen om tot een arbortus te besluiten: een ernstig gehandicapt kind, want ook dan onderga je een arbortus als je besluit om het niet te laten komen. Er is altijd kans hoe voorzichtig je ook bent met de anticonceptie dat je tóch zwanger wordt. Moeten deze mensen dan die kindjes maar houden, omdat er een stel "tieners" zijn die niet zo voorzichtig zijn met anticonceptie en dan "maar een arbortus plegen"? Ik denk dat het te breed is om over al deze mensen hetzelfde te oordelen..
Jij begon er over dat ik wel lid zou zijn over de SGP. Daarop wilde ik een punt maken dat je niet te kort door de bocht moet gaan en dat punt heb jij bevestigd na mijn opmerking over die motorclub.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
echte SGPers denken ook altijd ten onrechte dat ze een punt hebben, maar jij moet nog wel leren met wat betere argumentatie te komen
Dat elke niet cbristelijke vrouw een boer is is een drogredenering
net zoals afschrijven dat een onbevruchte eicel minder belangrijk (mogelijk leven) is dan een bevruchteen zeggen dat Swets totaal geen kennis van zaken heeft omdat hij drie kinderen heeft
Ga terug naar schooldaar pas je zowel qua gedrag als kennis wel thuis
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:53 schreef Bastian het volgende:
[..]
Hitler dacht ook zo over gehandicapte kinderen... weggooien...
Klopt. Maar alles wat je doet heeft consequenties en iedereen moet in staat zijn om daarin zijn eigen keuze te maken.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:51 schreef Halcon het volgende:
Dus.... niet alles moet zomaar kunnen. Er zijn altijd mensen wiens gedrag niet acceptabel is, ook al is dat volgens de eigen denkbeelden van diezelfde mensen wel acceptabel.
Dat is dus niet zo.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:55 schreef Lod het volgende:
[..]
Klopt. Maar alles wat je doet heeft consequenties en iedereen moet in staat zijn om daarin zijn eigen keuze te maken.
zwangerschap een keuze?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:47 schreef Bastian het volgende:
[..]
Zie mijn vorige post:
[..]
Zwangerschap is een keuze... (heb ik het niet over verkrachtingen, dat laten we nu buiten beschouwing)
Jij zegt dat moord dus een keuze is?
Wat is goede argumentatie?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
echte SGPers denken ook altijd ten onrechte dat ze een punt hebben, maar jij moet nog wel leren met wat betere argumentatie te komen
Dat elke niet christelijke vrouw een hoer is is een drogredenering
net zoals afschrijven dat een onbevruchte eicel minder belangrijk (mogelijk leven) is dan een bevruchteen zeggen dat Swets totaal geen kennis van zaken heeft omdat hij drie kinderen heeft
Ga terug naar schooldaar pas je zowel qua gedrag als kennis wel thuis
Jij weet echt niet waar je het over hebt he? Of waarschijnlijk wel en heb je gewoon zin om iets uit te lokken.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:53 schreef Bastian het volgende:
[..]
Hitler dacht ook zo over gehandicapte kinderen... weggooien...
Ga je nog inhoudelijk op mijn post in?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:57 schreef Bastian het volgende:
[..]
Wat is goede argumentatie?
Baas in eigen buik? vind je dat een goed argument?
De mens van tegenwoordig is overgeleverd aan zijn eigen verdorven gedachten.
Als de meerderheid maar die gedachte heeft moet het algemeen geaccepteerd worden.
Anders... anders... is het een "levensbeschouwing"
Dat is het wel (buiten verkrachting om). Dat er hele domme mensen rondlopen in dit land wil niet zeggen dat het geen keuze is.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
zwangerschap een keuze?
en al die jonge meisjes die geen seksuele voorlichting hebben gehad dan? Jonge meisjes die denken dat 1 keer geen kwaad kan?
moet ik doorgaan?
In de hedendaagse cultuur is seks 'gewoon' geworden, ook voor kinderen van 14
En nee, die beseffen niet altijd de gevolgen van hun daden. In deze mag een KIND niet afgestrafd worden voor de rest van haar leven.
zwangerschap is, ook buiten verkrachting om, lang niet altijd een keuze
Nee, want dan is 'de hit' nog niet langs geweest. Dat is een of ander biologisch fenomeen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 10:00 schreef motorbloempje het volgende:
als vrouw, verantwoordelijk en intelligent als ik zo vrij mag zijn, heb ik zeker het recht baas in eigen buik te zijn: dat recht gebruik ik dan ook dagelijks door de pil te slikken.
Vindt TS het gebruik van de pil dus ook moord??
Een beter milieu....quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ga je nog inhoudelijk op mijn post in?
Is al allemaal gezegd toch? Een bevruchte eicel is mogelijk leven... een niet bevruchte eicel niet.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ga je nog inhoudelijk op mijn post in?
kinderen van 14 die eigenlijk niet weten wat ze doen kiezen dus zelf voor een (eventuele) zwangerschap vind je, terwijl je het met me eens bent over het feit dat er meer voorgelicht moet worden?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is het wel (buiten verkrachting om). Dat er hele domme mensen rondlopen in dit land wil niet zeggen dat het geen keuze is.
Ben het b.t.w. wel eens met je punt over betere seksuele voorlichting en het aan banden leggen van bepaalde zaken, want het loopt echt uit de hand.
Je hebt de keuze of je de auto al dan niet vernield. Die keuze heeft consequenties. Niet doen betekent dat je je eigen 'primaire oerdrift om auto's niet te vernielen' ontzegt. Wel doen betekend dat je moedwillig het eigendom van een ander vernield. Is die persoon het er mee eens dan is er niks aan de hand. Is die persoon het er niet mee eens dan kan die een aantal dingen doen. Een proces aanspannen waardoor je een veroordeling, boete of wat dan ook riskeert. De buurman kan er ook voor kiezen om jouw auto onder handen te nemen of zelfs je persoon onder handen te nemen. Zomaar uit de losse pols 3 consequenties die voortvloeien uit jouw keuze om de buurmans auto te vernielen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zie het voorbeeld van de auto van de buurman.
Het blijft een keuze. Het is niet opeens dwang omdat iemand dom is.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 10:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
kinderen van 14 die eigenlijk niet weten wat ze doen kiezen dus zelf voor een (eventuele) zwangerschap vind je, terwijl je het met me eens bent over het feit dat er meer voorgelicht moet worden?
You've lost me
oh ja... de hitquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 10:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, want dan is 'de hit' nog niet langs geweest. Dat is een of ander biologisch fenomeen.
Dus: het is niet zo dat het zomaar mag omdat het volgens mijn belevingswereld zou moeten kunnen!quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 10:02 schreef Lod het volgende:
[..]
Je hebt de keuze of je de auto al dan niet vernield. Die keuze heeft consequenties. Niet doen betekent dat je je eigen 'primaire oerdrift om auto's niet te vernielen' ontzegt. Wel doen betekend dat je moedwillig het eigendom van een ander vernield. Is die persoon het er mee eens dan is er niks aan de hand. Is die persoon het er niet mee eens dan kan die een aantal dingen doen. Een proces aanspannen waardoor je een veroordeling, boete of wat dan ook riskeert. De buurman kan er ook voor kiezen om jouw auto onder handen te nemen of zelfs je persoon onder handen te nemen. Zomaar uit de losse pols 3 consequenties die voortvloeien uit jouw keuze om de buurmans auto te vernielen.
Nee, je hebt mijn post genegeerd en blijft alleen je eigen argumenten herhalen. Soweiso is dit topic klaar omdat je met nazi vergelijkingen op de proppen komt.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 10:02 schreef Bastian het volgende:
[..]
Is al allemaal gezegd toch? Een bevruchte eicel is mogelijk leven... een niet bevruchte eicel niet.
Zelfde als een kippenei. Die kun je ook eten omdat er geen kuiken inzit.
Ik snap niet wat die wet hiermee te maken heeft...quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 10:02 schreef Copycat het volgende:
Topic is af, dankzij Godwin's law.
En zwart wit is grijs.
Dom en onwetendheid zijn mijns inziens 2 hele verschillende dingen..Helaas kan het in deze situatie hele ingrijpende gevolgen hebben.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 10:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het blijft een keuze. Het is niet opeens dwang omdat iemand dom is.
Ik vind wel dat er meer voorlichting zou moeten komen en dat bepaalde zaken aan banden gelegd moeten worden om niet verstandige keuzes te voorkomen.
Helemaal mee eens hoor. Alleen is er bij noch domheid noch onwetendheid opeens sprake van dwang.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 10:06 schreef Bamba het volgende:
[..]
Dom en onwetendheid zijn mijns inziens 2 hele verschillende dingen..Helaas kan het in deze situatie hele ingrijpende gevolgen hebben.
Toch zijn er lieden die dit nog steeds niet (willen) begrijpen. Ik weet dat dat haast niet voor te stellen is, maar het is vandaag harde waarheid geworden.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 10:07 schreef Market_Garden het volgende:
[..]
Iedereen begreep dat al voordat ze in dit topic kwamen uiteraard.
Waar dit topic om gaat is of het mogelijk leven is, ja of nee. Nou vind ik een baby in de buik van de moeder mogelijk leven in een heel ver gevorderd stadium, het is nog net niet zelfstandig.
Een losse zaadcel is ook mogelijk leven, maar in een veel primitievere staat. Een zaadcel heeft de mogelijkheid om ooit leven te worden, dus is het mogelijk leven.
Een aansteker bijvoorbeeld, zal nooit zelfstandig leven worden, hoeveel eitjes je er ook tegenaan gooit.
Het mag wel, maar actie is reactie. Net zoals bij abortus. Alleen is abortus toegestaan door de wet (onder bepaalde omstandigheden) en auto's vernielen niet (behalve onder bepaalde omstandigheden).quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 10:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus: het is niet zo dat het zomaar mag omdat het volgens mijn belevingswereld zou moeten kunnen!
Wetten verschillen per land en iedereen denkt anders over bepaalde zaken. Het voorbeeld is wel relevant. Zoals abortus in NL toegestaan is, zijn er landen waar dat niet het geval is. Zoals er ook in andere landen dingen zijn toegestaan die in Nederland verboden zijn....quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 10:10 schreef Lod het volgende:
[..]
Het mag wel, maar actie is reactie. Net zoals bij abortus. Alleen is abortus toegestaan door de wet (onder bepaalde omstandigheden) en auto's vernielen niet.
Dit is ook geen wettelijk dispuut maar een moreel. Dus jouw bijgehaald voorbeeld van de auto is niet echt relevant.
Dat ben ik weer helemaal met jou eens. Maar ik vind het nogal wat dat een meisje van 13 door gebrek aan seksuele voorlichting voor de rest van haar leven "getekend" is. Ik ben ook absoluut geen fan van abortus, maar besef me wel dat er wel degelijk situaties zijn waarbij ik het me kan indenken dat mensen tot deze beslissing komen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 10:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Helemaal mee eens hoor. Alleen is er bij noch domheid noch onwetendheid opeens sprake van dwang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |