Er is trouwens naast de "Flandrien-prijs" ook nog een award voor de beste internationale renner van het seizoen én die zal ook aanwezig zijn op de 'show' om de prijs af te halen. Aldus Karl op de radio eergisteren ..quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:25 schreef placebeau het volgende:
[..]
ja, het systeem is wat veranderd, enkel Belgen nu. Nu zijn het ook de Belgische renners zelf die mogen stemmen. en er komt ook een tv-show bij.
Dank je jij zegt het tenminsten op eeen lieve manierquote:
Idd, die komt de Poggio en Cipressa niet over zoquote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Cavendish laat trouwens weten ook voor de klassiekers te gaan in 2009; Milaan-San Remo, Parijs-Tours en Parijs-Roubaix (!). Zou een mooie sprint zijn tussen Cav en Tommeke![]()
Maar als je Cavendish in de Tour zag, dan lag hij wel na bijna elk bergje eraf. Dus zal nog wat moeten gebeuren als hij echt wil meespelen in de klassiekers.
Als hij zich er op voorbereid wel denk ik. Iemand als Napolitano heeft ook al meermaals gesprint voor de overwinning.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:53 schreef thettes het volgende:
[..]
Idd, die komt de Poggio en Cipressa niet over zo
Ach, we hebben het veldritseizoen om de winter door te komen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 00:53 schreef Klautje het volgende:
Wat jammer weer, wielerseizoen voorbij... Weer wachten op de Australia Tour en te koud voor m'n eigen fietsje...
Eindelijk erkenning!quote:Verdwijnen de oortjes uit het peloton?
De kans is groot dat de zogenaamde 'oortjes' vanaf 2010 uit het profpeloton verdwijnen. De technische commissie van de internationale wielerunie UCI is van oordeel dat het systeem van radioverbinding tussen volgwagen en renners niet alleen de aantrekkingskracht van de wedstrijd aantast maar ook vervalsing in de hand werkt. Die mening wordt gedeeld door de vereniging van organisatoren (AIOCC), die vorige donderdag vergaderde in Parijs. Een verbod van die oortjes geldt sinds vorig seizoen al bij de beloften. (pdk)
www.sportwereld.be
Ondanks oortjes heeft Pereiro toch ook gewoon een half uur kunnen pakken? Ik zie die link niet.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
'Iedereen' is altijd zo tegen die oortjes, maar krijg je bij het áfschaffen ervan juist niet van die gekke tactische koers(vervalsing)en? Dat Pereiro's een Tour gaan winnen, door een half uur te pakken in een vlakke rit. Daar word ik niet blij van.
Of dat een ploeg zich onnodig helemaal kapot rijdt, en anderen die minder sterk zijn ervan profiteren. Willen we dat?
Dat is juist mooi. Dan moeten ze het gat op die groep met zo'n Pereiro maar dichtrijden. Ze krijgen info over namen in de kopgroep en tijdsverschillen, alleen wat later dan met die oortjes het geval is.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
'Iedereen' is altijd zo tegen die oortjes, maar krijg je bij het áfschaffen ervan juist niet van die gekke tactische koers(vervalsing)en? Dat Pereiro's een Tour gaan winnen, door een half uur te pakken in een vlakke rit. Daar word ik niet blij van.
Of dat een ploeg zich onnodig helemaal kapot rijdt, en anderen die minder sterk zijn ervan profiteren. Willen we dat?
Ja maar vond jij dat leuk? Ik niet in ieder geval.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ondanks oortjes heeft Pereiro toch ook gewoon een half uur kunnen pakken? Ik zie die link niet.
Ik vond het geweldig. Hadden ze maar moeten rijden. Tactiek hoort ook bij het wielrennen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja maar vond jij dat leuk? Ik niet in ieder geval.
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja maar vond jij dat leuk? Ik niet in ieder geval.
Maar komt dat doordat ze geen oortjes hebben, of door jeugdig enthousiasme, en het feit dat er minder belangen spelen bij de beloften.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:13 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat is juist mooi. Dan moeten ze het gat op die groep met zo'n Pereiro maar dichtrijden. Ze krijgen info over namen in de kopgroep en tijdsverschillen, alleen wat later dan met die oortjes het geval is.
Je ziet het bij de beloften al een jaar lang, hele mooie koersen zonder oortjes. Het WK bij de beloften was het mooiste WK van dit jaar.
Wat maakt dat uit. In het verleden is het nauwelijks voorgekomen dat een prutser de Tour heeft gewonnen door in een niet ter zaken doende rit een half uur te pakken. Als het dan toch een keer gebeurt: so be it. Hadden ze maar harder moeten rijden of Pereiro er in de bergen maar af moeten rijden.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |