abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62559038
Bij Boonen heb je dat inderdaad gauw dat je zijn prestaties niet meer bijzonder vindt, terwijl ze dat wel zijn.
Echter vind ik de manier waarop Gilbert die twee klassiekers won en verschillende malen net niet won (onder andere de rit in Zwitserland waarbij Cancellara zichzelf bijna doodrijdt om Gilbert nog te pakken) minstens zo mooi.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:17:54 #102
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_62559053
sporza heeft een mooi overzichtje gemaakt
http://www.sporza.be/cm/s(...)020_flandrien_uitleg

ik zou toch ook gilbert zeggen: hij heeft twee klassiekers: omloop-het volk en parijs-tours en een mooie ereplaats in msr. Naja, boonen kan ook, maar die had hij al tweemaal gewonnen.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:38:36 #103
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_62559492
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 16:25 schreef placebeau het volgende:

[..]

ja, het systeem is wat veranderd, enkel Belgen nu. Nu zijn het ook de Belgische renners zelf die mogen stemmen. en er komt ook een tv-show bij.
Er is trouwens naast de "Flandrien-prijs" ook nog een award voor de beste internationale renner van het seizoen én die zal ook aanwezig zijn op de 'show' om de prijs af te halen. Aldus Karl op de radio eergisteren ..
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:25:46 #104
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_62560354
De doelen van Contador voor 2009 zijn: de Tour (duh), het WK en Luik-Bastenaken-Luik/Waalse Pijl.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_62560588
Flandrien voor wat wegkoersjes met de voorgeprogrammeerde treintjes van tegenwoordig.... ach ze moeten de tijd toch ergens mee vullen
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  woensdag 22 oktober 2008 @ 06:27:57 #106
67089 Gillingham
The horror...
pi_62572697
WK en LBL/WP als doelen van Contador naast de tour vind ik mooie doelen, best gedurfde zelfs. Ik ben benieuwd wat hij in 1-dags wedstrijden presteert als hij zich er echt op richt. Ben benieuwd of hij als ronderenner een LBL echt zou kunnen winnen, dat zou hem een hele grote maken.
What's it going to be then, eh?
pi_62585711
De Mont-Vetoux is weer in het programma van de tour, en wel de voorlaatste rit, de tijdrit wordt en paar dgn voor het einde gedaan, leuk dan is er niets beslist zie teletekst 601 en ik geloof 662 - 663
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_62585831
maril: zie Tour de France 2009
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_62586007
Cavendish laat trouwens weten ook voor de klassiekers te gaan in 2009; Milaan-San Remo, Parijs-Tours en Parijs-Roubaix (!). Zou een mooie sprint zijn tussen Cav en Tommeke

Maar als je Cavendish in de Tour zag, dan lag hij wel na bijna elk bergje eraf. Dus zal nog wat moeten gebeuren als hij echt wil meespelen in de klassiekers.
pi_62586146
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:23 schreef Gitanki het volgende:
maril: zie Tour de France 2009
Dank je jij zegt het tenminsten op eeen lieve manier
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_62586736
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Cavendish laat trouwens weten ook voor de klassiekers te gaan in 2009; Milaan-San Remo, Parijs-Tours en Parijs-Roubaix (!). Zou een mooie sprint zijn tussen Cav en Tommeke

Maar als je Cavendish in de Tour zag, dan lag hij wel na bijna elk bergje eraf. Dus zal nog wat moeten gebeuren als hij echt wil meespelen in de klassiekers.
Idd, die komt de Poggio en Cipressa niet over zo
pi_62586876
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:53 schreef thettes het volgende:

[..]

Idd, die komt de Poggio en Cipressa niet over zo
Als hij zich er op voorbereid wel denk ik. Iemand als Napolitano heeft ook al meermaals gesprint voor de overwinning.
pi_62640402
Eltink naar Skil.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 00:53:20 #114
217719 Klautje
IK KOM HIER OM TE HATEN GEK
pi_62658325
Wat jammer weer, wielerseizoen voorbij... Weer wachten op de Australia Tour en te koud voor m'n eigen fietsje...
© Bafnek
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 01:13:54 #115
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_62658635
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 00:53 schreef Klautje het volgende:
Wat jammer weer, wielerseizoen voorbij... Weer wachten op de Australia Tour en te koud voor m'n eigen fietsje...
Ach, we hebben het veldritseizoen om de winter door te komen.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:43:52 #116
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_62665008
quote:
Verdwijnen de oortjes uit het peloton?

De kans is groot dat de zogenaamde 'oortjes' vanaf 2010 uit het profpeloton verdwijnen. De technische commissie van de internationale wielerunie UCI is van oordeel dat het systeem van radioverbinding tussen volgwagen en renners niet alleen de aantrekkingskracht van de wedstrijd aantast maar ook vervalsing in de hand werkt. Die mening wordt gedeeld door de vereniging van organisatoren (AIOCC), die vorige donderdag vergaderde in Parijs. Een verbod van die oortjes geldt sinds vorig seizoen al bij de beloften. (pdk)

www.sportwereld.be
Eindelijk erkenning!
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:59:22 #117
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_62665318
Ik wacht nog even op de reacties van de ploegleiders, Bruyneel voorop.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_62666732
'Iedereen' is altijd zo tegen die oortjes, maar krijg je bij het áfschaffen ervan juist niet van die gekke tactische koers(vervalsing)en? Dat Pereiro's een Tour gaan winnen, door een half uur te pakken in een vlakke rit. Daar word ik niet blij van.

Of dat een ploeg zich onnodig helemaal kapot rijdt, en anderen die minder sterk zijn ervan profiteren. Willen we dat?
pi_62666809
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 15:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
'Iedereen' is altijd zo tegen die oortjes, maar krijg je bij het áfschaffen ervan juist niet van die gekke tactische koers(vervalsing)en? Dat Pereiro's een Tour gaan winnen, door een half uur te pakken in een vlakke rit. Daar word ik niet blij van.

Of dat een ploeg zich onnodig helemaal kapot rijdt, en anderen die minder sterk zijn ervan profiteren. Willen we dat?
Ondanks oortjes heeft Pereiro toch ook gewoon een half uur kunnen pakken? Ik zie die link niet.
pi_62666841
quote:

Dat is juist mooi. Dan moeten ze het gat op die groep met zo'n Pereiro maar dichtrijden. Ze krijgen info over namen in de kopgroep en tijdsverschillen, alleen wat later dan met die oortjes het geval is.

Je ziet het bij de beloften al een jaar lang, hele mooie koersen zonder oortjes. Het WK bij de beloften was het mooiste WK van dit jaar.
pi_62666941
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 15:11 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ondanks oortjes heeft Pereiro toch ook gewoon een half uur kunnen pakken? Ik zie die link niet.
Ja maar vond jij dat leuk? Ik niet in ieder geval.
pi_62666966
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 15:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik vond het geweldig. Hadden ze maar moeten rijden. Tactiek hoort ook bij het wielrennen.
pi_62667073
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 15:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat hoort bij wielrennen imo, dat de renners zelf de koers kunnen lezen en bepalen wat ze doen en dat ze dus niet op afstand radiografisch bestuurd worden. Zelf anticiperen.
pi_62667096
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 15:13 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dat is juist mooi. Dan moeten ze het gat op die groep met zo'n Pereiro maar dichtrijden. Ze krijgen info over namen in de kopgroep en tijdsverschillen, alleen wat later dan met die oortjes het geval is.

Je ziet het bij de beloften al een jaar lang, hele mooie koersen zonder oortjes. Het WK bij de beloften was het mooiste WK van dit jaar.
Maar komt dat doordat ze geen oortjes hebben, of door jeugdig enthousiasme, en het feit dat er minder belangen spelen bij de beloften.
En heeft de sterkste gewonnen? (Ik heb de koers niet gezien, maar volgens mij had bijvoorbeeld Van Winden best wel nadeel bij het koersverloop, misschien had hij met oortjes als sterkste (?) in koers die wedstrijd wel gewonnen..?)

Ach, het is op zich wel de moeite waar om eens te kijken wat er gebeurt zonder oortjes. Wellicht verandert er bijna niets, moeten alleen een paar renners wat schema's in hun kop stampen.
En misschien blijkt het ook wel de openbaring te zijn die velen er in zien.

Ik ben zoals altijd nog even sceptisch.
pi_62667113
quote:

Wat maakt dat uit. In het verleden is het nauwelijks voorgekomen dat een prutser de Tour heeft gewonnen door in een niet ter zaken doende rit een half uur te pakken. Als het dan toch een keer gebeurt: so be it. Hadden ze maar harder moeten rijden of Pereiro er in de bergen maar af moeten rijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')