abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62472615
De veiligste bank is nu ABN-Amro.
***** Kraak.....
pi_62472739
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 22:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ING heeft wat te lang en te hardnekkig volgehouden dat er geen probleem was met Alt-A portefeuille., terwijl dat moeilijk vol te houden is als je Amerikaanse collega's die portefeuille met fikse kortingen verkopen.

Wat ze nu doen: voorlopige cijfers geven en vervolgens verwijzen naar de defintieve cijfers die over een maand (!) komen is ook niet echt handig. Zorg gewoon dat de cijfers over een week definitief zijn.

Het probleem van ING is driezijdig:
- ontzettend hoge leverage (hoger dan Amerikaanse banken...!)
- ze willen de pijn maar niet nemen. blijven tegen beter weten in hopen op beter. willen niet van hun posities af omdat bij realisatie het verlies door hun verlies en winstrekening dreunt (nu boeken ze het leuk af op hun eigen vermogen als ongerealiseerde verliezen).
- ze hebben jarenlang hun winst gemanaged door te spelen met potjes in het vermogen met ongerealiseerde winsten. Die potjes zijn volgens mij leeg of inmiddels verliezen. Ook hebben ze a la Ahold met onroerend goed lopen spelen om cosmetisch de winst te pluggen. Dat is ook over. Kortom, de komende jaren het echte iNG zonder boekhoudkundige trucendoos. En da's geen 3 euro winst per jaar!

Overigens leuk dat ze wijzen op hun tier kapitaal, maar ze vertellen er niet bij wat voor achterlijke prijzen ze thans betalen voor hun achtergestelde leningen waarmee ze hun tier vermogen geplugd hebben. Niet moeilijk voor te stellen dat DNB dat graag vervangen ziet door echt eigen vermogen waarop ze geen idioot preferente vergoeding hoeven te betalen.

In New York issie gesloten op USD 10.72 (althans @ 15:57), wat ongeveer 8 euro is.

Wel een mooi bedrijf, ING. Het Nederlandse verzekeringsstuk is dead weight, maar met name ING direct is aantrekkelijk, en vooral ook hun Aziatische activiteiten. Echt een grote jongen in India. ALs ze het weekend zonder kleerscheuren overleven, ga ik hun jaarrekening eens goed screenen, want ze komen langzaam in de buurt waarvan je denkt: als ze niet omvallen, zit er op lange termijn wel brood in. ING zou ik nou best een leuk hapje vinden voor een Indiaase industriele mogul, of een Chinese bank.
pi_62472795
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 22:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

circa 1300 miljard balans totaal zeg ik uit het hoofd. You do the math

Dat werkt trouwens anders. Als ING gesteund moet worden is het in het Nederlandse bankenlandschap gebruikelijk dat bijvoorbeeld Rabo een lening verstrekt, op verzoek van Balki&Bos. Dat valt wat minder op. Moet je natuurlijk niet al te lelijk tegen Van Heemskerk en Bert Bruggink doen
** kunnen zij dat een bijv. Rabo verplichten dan?

Mensen die nu veel geld (tonnen) op de ING hebben staan als deposito's, zitten mooi te kijken. Is dat nog wel veilig denken jullie?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 oktober 2008 @ 22:57:41 #204
862 Arcee
Look closer
pi_62473160
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 22:45 schreef jollieboer1 het volgende:
Mensen die nu veel geld (tonnen) op de ING hebben staan als deposito's, zitten mooi te kijken. Is dat nog wel veilig denken jullie?
Ja, ING zou genationaliseerd worden en dus niet omvallen en er zal dan geen sprake zijn van de garantieregeling.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 22:58:25 #205
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62473175
Too big to fail..
pi_62473187
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 22:45 schreef jollieboer1 het volgende:

[..]

** kunnen zij dat een bijv. Rabo verplichten dan?

het was goed gebruik dat dit op basis van vrijwilligheid gebeurde. Vergeet ook niet dat de Nederlandse banken en verzekeraars aanzienlijke onderlinge belangen in elkaar hebben, hetzij preferente aandelen, hetzij achtergestelde leningen (Rabo heeft immers geen aandelen ). Dus ze begrijpen allemaal dat het zaak is dat ze elkaar steunen.

ING is veilig trouwens. Het verzekeringsbedrijf is misschien niet zo winstgevend, maar het gaat hier om langlopend geld, waar de kredietcrisis minder acute greep op heeft. Verder hebben ze veel goedlopende business, zoals ik eerder schreef. Het is absoluut een bank die zowel de NL overheid, als de EU en het hele EU bankwezen overeind zal houden. Hebben geen rare overnames gedaan, zitten volgens mij wel relatief zwaar in het vastgoedwezen

Ik denk eerder dat het huidige management coute que coute de invloed van de Nederlandse overheid buiten de deur probeert te houden, vanwege hun ego en vanwege de centjes. Ik denk dat ze na vandaag met de witte vlag moeten zwaaien. Ze moeten gewoon kleiner worden, wilden ze tot op heden niet aan toegeven.

-edit- en mochten ze omvallen, wil ik de Jacobsen stoelen uit de lobby aan de Amstelveenseweg wel overnemen
pi_62473212
Dus dan zit je, net als nu bij ABN, uberveilig?

Je hield het tot een week geleden toch niet voor mogelijk dat ING genationaliseerd zou kunnen gaan worden?
Ik niet althans, zat er nog over te denken om aandelen te kopen toen ze een tientje waren. Ben nu blij dat ik het (nog?) niet gedaan heb.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:03:52 #208
862 Arcee
Look closer
pi_62473296
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:00 schreef jollieboer1 het volgende:
Ja, net als bij alle systeembanken in NL (Rabo, ING, Fortis, ABN Amro, SNS en mogelijk meer).
quote:
Je hield het tot een week geleden toch niet voor mogelijk dat ING genationaliseerd zou kunnen gaan worden?
Nu wel dan?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_62473298
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:00 schreef jollieboer1 het volgende:

Ik niet althans, zat er nog over te denken om aandelen te kopen toen ze een tientje waren. Ben nu blij dat ik het (nog?) niet gedaan heb.
ik hou het nu ook nog niet voor mogelijk dat ING genationaliseerd wordt. Niet elke bank waarvan de beurskoers zakt wordt direct genationaliseerd. Bij Fortis was het duidelijk dat ze zich vertild hadden aan ABN AMRO. Bij ING gaat het gewoon thans was slechter, en ze zijn op de bodem van de boekhoudkundige trucendoos belandt. Meer niet, lijkt me.

Overigens voor wat het waard is, verstrekt ING nog steeds zakelijke kredieten. Een bank in acute nood had de knip op z'n minder grootendeels dichtgedraaid, lijkt me. En die hadden ook niet de Landesbanki en Kaupthing deposito's in de UK overgenomen vorige week.
pi_62473319
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:03 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, net als bij alle systeembanken in NL (Rabo, ING, Fortis, ABN Amro, SNS en mogelijk meer).
[..]

Nu wel dan?
ik denk dat SNS niet als systeembank wordt beschouwd
pi_62473394
Als ING omvalt dan gaat elke bank in NL.
***** Kraak.....
pi_62473498
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:07 schreef kraaksandaal het volgende:
Als ING omvalt dan gaat elke bank in NL.
die ene coöperatieve bank niet hoor!
x
pi_62473508
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:03 schreef Arcee het volgende:

[..]

[..]

Nu wel dan?
Nou, ik heb beide berichten op de Telegraaf nu een paar keer zorgvuldig gelezen en ik maak er op uit dat ze 'in het midden laten' (ze = ING) of ze een beroep op hulp van Bos gaan doen. En in een ander artikel stond dat ze al min of meer een oproep deden om hulp.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:12:06 #214
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_62473518
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 22:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ING is veilig trouwens. Het verzekeringsbedrijf is misschien niet zo winstgevend, maar het gaat hier om langlopend geld, waar de kredietcrisis minder acute greep op heeft. Verder hebben ze veel goedlopende business, zoals ik eerder schreef. Het is absoluut een bank die zowel de NL overheid, als de EU en het hele EU bankwezen overeind zal houden. Hebben geen rare overnames gedaan, zitten volgens mij wel relatief zwaar in het vastgoedwezen
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_62473535
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:11 schreef richbitch het volgende:

[..]

die ene coöperatieve bank niet hoor!
die met die triple a status en dat hockeytrutje
pi_62473551
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 22:58 schreef Wheelgunner het volgende:
Too big to fail..
Als er een bank is waar ik vertrouwen in heb dan is dat ING, ik zal me ook helemaal lek kopen als de koers nog verder zakt
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:13:17 #217
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_62473553
http://finance.google.com/finance?q=ING

Hoe betrouwbaar zijn de after hours cijfers van google finance? En wat is de precieze inhoud? Zoals ik het interpreteer, staat ING momenteel een opening van +1.9% te wachten/
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:14:05 #218
77130 star_gazer
pi_62473571
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:13 schreef henkway het volgende:

[..]

Als er een bank is waar ik vertrouwen in heb dan is dat ING, ik zal me ook helemaal lek kopen als de koers nog verder zakt
We staan op 7,33. Alleen als Bos gaat bieden, zou de koers weleens kunnen gaan duiken.
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_62473584
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:12 schreef jollieboer1 het volgende:

[..]

die met die triple a status en dat hockeytrutje
Het heeft geen aandeelhouders, scheelt veel
x
pi_62473615
ik wil ook kopen maar heb 1 week geleden de Binck papieren op de bus gedaan, maar tot op heden nog steeds geen rekening...........ze moesten de statuten van de KVK nog opvragen. (ga in de beheer bv beleggen)
Het is wel aanlokkelijk om nu te gaan kopen.....maar ja, moet je wel een rekening hebben
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:16:26 #221
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62473630
quote:

[..]

Ik niet, Fortis is ook gered, maar aandelen zijn geen fluit meer waard en herstel lijkt me ver weg.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:17:48 #222
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_62473665
quote:

[..]

Helemaal mee eens ING gaat echt niet omvallen!

Vandaag ook weer een ''hoop'' gekocht en mocht het begin deze week nog meer dalen dan koop ik nog wat meer! Komt ooit wel weer goed!
pi_62473683
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:14 schreef star_gazer het volgende:

[..]

We staan op 7,33. Alleen als Bos gaat bieden, zou de koers weleens kunnen gaan duiken.
laat maar duiken.
ik heb ook Nutricia gekocht op 5 euro
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:20:03 #224
862 Arcee
Look closer
pi_62473733
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:13 schreef star_gazer het volgende:
http://finance.google.com/finance?q=ING

Hoe betrouwbaar zijn de after hours cijfers van google finance? En wat is de precieze inhoud? Zoals ik het interpreteer, staat ING momenteel een opening van +1.9% te wachten/
ING opende vanmorgen met +7%, dus...
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:21:09 #225
77130 star_gazer
pi_62473764
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:16 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik niet, Fortis is ook gered, maar aandelen zijn geen fluit meer waard en herstel lijkt me ver weg.
ING IS GEEN FORTIS

ING heeft geen halfgefinancierde overname. Er moeten nu wat afschrijvingen gedaan worden, maar de balans is verder gewoon gezond.
-
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:23:40 #226
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62473837
Zeggen ze...
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:23:41 #227
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_62473840
Wie heeft er nu hier aandelen ING of gaat ze kopen aankomende week?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:25:20 #228
862 Arcee
Look closer
pi_62473880
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik denk dat SNS niet als systeembank wordt beschouwd
Volgens onderstaande info wel.
quote:
Systeembanken

Het risico dat een van de grote banken in Nederland omvalt is overigens uiterst gering. Deze banken, ondermeer Rabo, ING, Postbank, ABN Amro, Fortis en SNS, zijn te groot om failliet te gaan. Ze zullen te allen tijde worden gered door de overheid. De grote banken zijn ook systeembanken en kunnen niet omvallen, omdat dan het hele Nederlandse financiële systeem omvalt
.
pi_62473920
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:25 schreef Arcee het volgende:

[..]

Volgens onderstaande info wel.
[..]

.
dan denk ik dat je je geld bij RTL moet gaan claimen.
pi_62474043
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:21 schreef star_gazer het volgende:

[..]

ING IS GEEN FORTIS

ING heeft geen halfgefinancierde overname. Er moeten nu wat afschrijvingen gedaan worden, maar de balans is verder gewoon gezond.
Die balans is niet zo gezond hoor. ING heeft nogal veel uitstaand geld tov het garantievermogen.
En het probleem is juist dat ze de afschrijvingen (heel wat meer dan 'wat') juist NIET doen. Elk kwartaal laten ze een beetje in het resultaat vallen, en stoppen ze de rest weg in het eigen vermogen. Alleen kan dat niet meer op het moment dat het eigen vermogen uitgehold wordt.

Maar ik denk dat dat niet het probleem van de klanten wordt, maar van de aandeelhouders
pi_62474576
Ik heb zelf wel interesse in ING, zit overigens al in een aantal andere financials, ik zal zo even de jaarcijfers doornemen, en daar op zie ik wel of ik voor maandag aandelen bij ga kopen of niet.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:55:16 #232
862 Arcee
Look closer
pi_62474628
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
dan denk ik dat je je geld bij RTL moet gaan claimen.
SNS Bank is een systeemrelevante bank

Okee, die pagina hebben ze intussen dus verwijderd.

Maar dan nog, ze zitten in de top 5 van NL, of zo. No way dat Bos die nu zou laten vallen (even los van of ze normaal wel of niet een systeembank zijn).
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:56:52 #233
862 Arcee
Look closer
pi_62474673
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:53 schreef sitting_elfling het volgende:
zit overigens al in een aantal andere financials, ik zal zo even de jaarcijfers doornemen
Moet dat niet andersom?
pi_62474763
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:56 schreef Arcee het volgende:

[..]

Moet dat niet andersom?
Ik beleg relatief actief. Er waren al een aantal financials die ik graag wou hebben, ING, was nog niet interessant, nu wel, heb daarvan alleen nog niet de jaarcijfers doorgekeken. Dat ga ik zo even doen, dan weet ik voor mezelf iig waar ik me in koop
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 01:17:05 #235
2710 Lafayette
Wat ben jij ziek bezig!
pi_62476294
Zou ook volledig ongeloofwaardig zijn als ING zou stellen dat ze geen ellende ondervinden.

De mens wil echter graag zijn angsten gevoed zien.
pi_62476392
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:55 schreef Arcee het volgende:

[..]

SNS Bank is een systeemrelevante bank

Okee, die pagina hebben ze intussen dus verwijderd.

Maar dan nog, ze zitten in de top 5 van NL, of zo. No way dat Bos die nu zou laten vallen (even los van of ze normaal wel of niet een systeembank zijn).
KAS bank is systeemrelevanter.

Maar ik denk inderdaad dat ze er niet 1 laten struikelen, tenzij de centen op zijn.
pi_62476404
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 00:01 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik beleg relatief actief. Er waren al een aantal financials die ik graag wou hebben, ING, was nog niet interessant, nu wel, heb daarvan alleen nog niet de jaarcijfers doorgekeken. Dat ga ik zo even doen, dan weet ik voor mezelf iig waar ik me in koop
dat ga ik van 't weekend ook doen. Hier melden wat we ervan vinden ?
pi_62476962
Ik kwam een tijdje geleden een heel interessant maar wel 1 jaar oud Fitch rapport tegen over de mate waarin banken door de uitgifte van asset backed securities in de liquiditeitsproblemen kunnen komen (als iemand iets recenters heeft houd ik me aanbevolen). Wie nog gelooft dat Europese banken er beter voorstaan dan Amerikaanse moet het zeker eens doornemen. Zelfs die brave Rabobank zat er toen voor $20 mld in.
pi_62477691
Och, toch wat probleempjes na geruchten. Waarom kijk ik daar niet van op? Nog altijd wordt de belegger en de gewone man gewoon kei-hard voorgelogen. Wanneer gaan de eerste mensen voor dergelijke economische delicten veroordeeld worden?
pi_62478682
quote:
ING zoekt miljardensteun

18-10-2008 | Gepubliceerd 09:26
18-10-2008 | Laatst bijgewerkt 09:41

Bankverzekeraar ING maakt zich klaar om miljarden euro's op de halen voor versterking van de kapitaalbuffers. Zowel het steunfonds van de Nederlandse overheid als een kapitaalinjectie van private beleggers komen in aanmerking.

Dat laat ING-bestuurder Koos Timmermans zaterdag weten, tegenover het Financieele Dagblad.

Timmermans reageert op de dramatische koersval van ING vrijdag, waarbij het aandeel meer dan een kwart van zijn waarde verloor.

ING maakte vrijdag vlak voor de sluiting van de beurs bekend over het derde kwartaal een verlies van 500 miljoen euro te verwachten. Ook schrijft het concern 1,5 miljard euro af op de kredietportefeuille.

"We hoeven geen gat te repareren. Maar als de norm in de markt hoger wordt, dan moet je daar op den duur iets tegen ondernemen", stelt Timmermans in het FD.

Of ING dit weekeinde al met een aandelenmissie komt, wil de ING-bestuurder niet zeggen. "Het hangt ervan af wat andere banken doen. We staan niet met de rug tegen de muur."

De bankverzekeraar wikt nog of er steun gezocht zal worden bij de Nederlandse overheid, die een bankenfonds van 20 miljard euro heeft opgericht. "We kijken niet alleen naar de overheid, maar ook daarbuiten", aldus Timmermans in het FD.

ING maakte vrijdag bekend dat de kapitaalbuffer, zoals gemeten door de tier 1 ratio - het eigen vermogen afgezet tegen de naar risico gewogen kredieten - op 8,5 procent uitkomt. Dat is hoger dan de eigen norm, maar veel buitenlandse banken hebben in de afgelopen weken miljarden opgehaald om op buffers van zo'n 12 procent te komen.

Kwetsbaar punt voor de bankverzekeraar is de portefeuille van Amerikaanse Alt-A Hypotheken, waarvoor een verminderde inkomenstoets geldt. ING had hier eind juni voor zo'n 22 miljard euro in belegd. Alt-A hypotheken zijn degelijker dan de beruchte subprime-hypotheken, maar minder solide dan hypotheken met een A-status.

Met het oog op een toenemend recessiegevaar in de Verenigde Staten, gaf kredietbeoordelaar Standard & Poor's deze week aan te overwegen voor 280 miljard dollar aan Alt-A hypotheken af te waarderen. Onduidelijk is of hier ook Alt-A hypotheken van ING onder vallen. ING maakt vrijdag bekend 1,5 miljard af te schrijven op de kredietportefeuille, onder meer op Alt-A hypotheken.

Cruciaal voor ING is verder zijn internationale positie als spaarbank. Via dochter ING Direct het het concern in het buitenland zo'n 200 miljard euro aan spaargeld opgehaald. Voor het concern is het van groot belang dat spaarders overtuigd blijven van de solide positie van het bedrijf.

Z24
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 oktober 2008 @ 09:53:13 #241
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62478719
hmz....
pi_62478978
typisch ING: het ligt aan de markt, het ligt aan de anderen.

zolang ze die attitude niet laten varen, blijf ik ervan af
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:15:26 #243
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_62479015
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 10:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
typisch ING: het ligt aan de markt, het ligt aan de anderen.

zolang ze die attitude niet laten varen, blijf ik ervan af
Wat een sufferds, zij weten immers toch ook dat de markt altijd gelijk heeft.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_62479428
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 10:15 schreef Falco het volgende:

[..]

Wat een sufferds, zij weten immers toch ook dat de markt altijd gelijk heeft.
nou ja, lange tijd hebben zij natuurlijk de markt gemaakt, das wahr einmal
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:41:51 #245
77130 star_gazer
pi_62479513
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 09:50 schreef Oma het volgende:

[..]

Short gaan dus
-
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:49:37 #246
77130 star_gazer
pi_62479660
Maandag, gehaktdag!
-
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:56:49 #247
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62479781

Maar het zou wel mooi zijn als ING eindelijk met de billen bloot gaat.
Iedereen wist dat het rammelt (zie ook het bizarre koersverloop van de afgelopen weken) maar ING blijft mooi weer spelen. Dat wekt geen vertrouwen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_62480291
Stel dat ING nog zo'n 20 miljard euro moet afschrijven op Alt-A bagger, m.a.w. dat dat zo ongeveer op 0 afgeschreven wordt. Dat is voor ING wel veel, maar gespreid over een aantal jaren niet onoverkomelijk.

Of zou er nog meer bagger in het vat zitten?
Goud kan je niet bijdrukken
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 oktober 2008 @ 11:23:51 #249
862 Arcee
Look closer
pi_62480346
quote:
Of ING dit weekeinde al met een aandelenmissie komt, wil de ING-bestuurder niet zeggen. "Het hangt ervan af wat andere banken doen. We staan niet met de rug tegen de muur."
Hoezo hangt dat van andere banken af?

En dat ING als eerste aan zou kloppen bij Bos is toch wel opmerkelijk.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 12:05:48 #250
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62481011
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 11:20 schreef Poekieman het volgende:
Stel dat ING nog zo'n 20 miljard euro moet afschrijven op Alt-A bagger, m.a.w. dat dat zo ongeveer op 0 afgeschreven wordt. Dat is voor ING wel veel, maar gespreid over een aantal jaren niet onoverkomelijk.

Of zou er nog meer bagger in het vat zitten?
Leverage van ING is erg hoog, dus ze moeten sowieso al deleveragen. Maar als ook nog eens de kapitaalbasis wordt verkleind door afschrijvingen dan moet er dus nog veel meer deleveraged worden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')