Maar in die kale BMW116i zit dus echt helemaal niets. Niet eens een handbediende airco.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 08:34 schreef Chinless het volgende:
BMW 1 serie (kale 116i) perfect, ook voor de 20% bijtelling.
Ik zou verder niet weten wat fijn is, maar ga proefritjes maken, als je hem over 3 maanden pas mag bestellen heb je nu tijd zat toch ?
Heb ik iets gemist? We kennen toch twee maar precentages, 25% voor de meeste leaseblikken en 14% voor die paar zuunige auto's?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 08:34 schreef Chinless het volgende:
BMW 1 serie (kale 116i) perfect, ook voor de 20% bijtelling.
Ik zou verder niet weten wat fijn is, maar ga proefritjes maken, als je hem over 3 maanden pas mag bestellen heb je nu tijd zat toch ?
Overigens vindt ik 600/700km per week niet echt veel, mijn woon/werk verkeer is al 200 per dag. Plus mijn prive rijden, gem. zn 1500/2000km per week.
Misschien is het niet veel, wel als je maar 20 km bij je werk vandaan woontquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 08:34 schreef Chinless het volgende:
Overigens vindt ik 600/700km per week niet echt veel, mijn woon/werk verkeer is al 200 per dag. Plus mijn prive rijden, gem. zn 1500/2000km per week.
Een MiTo is toch een slagje kleiner. Een 147 valt in de klasse van de andere die je noemt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 08:14 schreef jitzzzze het volgende:
Ik mag in de klasse van een BMW 1 serie (kale 116i), Volvo C30 (1.6d Drive Sport), Audi A3 (1.9 TDIe Business line) en de Alfa Romeo MiTo uitzoeken. Maar wellicht zijn er andere merken die beter zijn ofzo.
Volgens mij beslist het kabinet binnenkort of er voor zuinige auto's (heeft iets met aantal gram fijnstof per km te maken) of er nog een klasse bij komt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 08:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist? We kennen toch twee maar precentages, 25% voor de meeste leaseblikken en 14% voor die paar zuunige auto's?
Maar de 147 is echt belachelijk duur om te leasen. Zal wel iets met restwaarde te maken hebbenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 08:37 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Een MiTo is toch een slagje kleiner. Een 147 valt in de klasse van de andere die je noemt.
Ik zou gaan voor de 147 of de A3 (sportback)
Ik heb nu (tijdelijk) een Octavia. Het rijd wel lekker, maar ik vind hem lelijkquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 08:38 schreef dahei het volgende:
Ik heb altijd fijn gereden in een Skoda Octavia. Lekkere grote auto, niet minder dan VW, ruim, ook op de achterbank, pittig etc. Misschien een proefrit waard!
Dat ligt dan aan je lease mensjes. Sommige willen alfa inderdaad wel eens flink duurder maken.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 08:40 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar de 147 is echt belachelijk duur om te leasen. Zal wel iets met restwaarde te maken hebben
De A3 is wel leuk, ik hoop dat die (verouderde) 1.9 nog een beetje leuk is om mee te rijden.
Waarschijnlijk had jij dat één van de weinige goede 147's. Maar goed, ik kan er weinig aan doen inderdaad.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 08:43 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Dat ligt dan aan je lease mensjes. Sommige willen alfa inderdaad wel eens flink duurder maken.
Ik heb net 4 jaar alfa gereden en bij mij was die juist het goedkoopste vergeleken met de VW's, audi's, seat, etc.
Wat mij betreft was het ook terecht want ook al was de restwaarde lager dan hebben ze dat terug verdiend in onderhoud. 0 storingen of reparaties in 4 jaar tijd. Een stuk beter resultaat dan de VW's die ik eerder heb gereden.
Maar de prijsbepaling kan jij helaas niks aan doen.
Dat is wel zo. Hij kost geen kont, maar heb dan wel een Titanium uitvoering met Business pakket.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:20 schreef mvdejong het volgende:
Ford Focus, goedkoop in de lease voor zijn prijskaartje.
Dat is dus ook een beetje mijn gedachte. Ik kan wel een A3 of 116 nemen, maar dan heb ik weinig opties. Niet eens wat noodzakelijke opties die ik noemde in de OP.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:30 schreef Repeat het volgende:
Ik zou nooit zo'n relatief dure, maar dan kale auto kopen. Ik zou kiezen voor een goedkoper merk/model met veel meer opties
Op zich wel, maar bijtelling over onzinnige opties is ook een beetje dure hobby. Dan zou ik gaan voor de goedkopere auto met net genoeg opties, en mogelijk lage bijtelling. Of luuks, of goeiekoop; beiden tegelijkertijd blijft toch een illusie.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:30 schreef Repeat het volgende:
Ik zou nooit zo'n relatief dure, maar dan kale auto kopen. Ik zou kiezen voor een goedkoper merk/model met veel meer opties
Erg betrouwbaar (o.a. vandaar de lage lease-prijs), ik ben aan mijn 3e toe, tot nu toe alleen een vastgelopen airco-pomp gehad.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:22 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat is wel zo. Hij kost geen kont, maar heb dan wel een Titanium uitvoering met Business pakket.
Wat ingebouwde navi inhoudt en nog wat leuke speeltjes.
Maar hoe meer gadgets er in zitten, hoe meer er stuk kan en gaat toch?
Of is Ford wel een betrouwbare auto?
Ik geloof dat TS nogal beperkt is in zijn keuze.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:41 schreef RSie het volgende:
...
Ga ook eens kijken voor bijv. een Mazda6 topkwaliteit, leuk uiterlijk goeie prijs en rijdt heerlijk!
..
Ik ben niet echt beperkt in mijn keuze. Een Mazda 6 zou wel kunnen, als ik maar betaal.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik geloof dat TS nogal beperkt is in zijn keuze.
Niemand ervaring met de Volvo C30? Of is dat niks; zie je ook niet veel, of ze hebben "vlotte company design kleuren" net zoals toen ze de Smart niet aan de straatstenen kwijtkonden.
Maar hij heeft wel gelijk. Ik zat 2 maanden geleden in precies de zelfde situatie:quote:
En een c30 was bij mij ook duurder + dat je alles achterin zit liggen door de glazen klep.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik ben niet echt beperkt in mijn keuze. Een Mazda 6 zou wel kunnen, als ik maar betaal.
Ik zoek wel iets in de klasse van de genoemde auto's. Dus vergelijkbare grootte etc.
Van de week even met een C30 gereden, is wel een fijne auto om mee te rijden. Maar ik zat me ook al af te vragen waarom ik ze nauwelijks zie.
De C30 sport is niet zo heel duur, en tegenwoordig krijg je er blijkbaar een zeiltje bij voor over de achterbak. Tenminste, wat maakt het uit dat iedereen het kan zien? Er past niets in die achterbakquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:12 schreef Bunker het volgende:
[..]
En een c30 was bij mij ook duurder + dat je alles achterin zit liggen door de glazen klep.
Ik vind de MiTo trouwens ook een lelijk dingquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:11 schreef DroogDok het volgende:
Wat komt iedereen toch heel de tijd met die MiTo aan in lease topics? Is gewoon niet gunstig in de lease, voor hetzelfde bedrag rij je makkelijk een klasse hoger.
Kan je de Ford Focus aanraden, geen opvallende auto, maar standaard al vrij compleet (o.a. airco) en stuurt lekker.
Tja, als TS een leuke kleine auto zoekt voor 2 personen waarom zou die dan niet aangeraden worden. Ik heb zelf geen idee hoe die rijd maar het lijkt mij ook een leuk autotje. Dat je een klasse hoger kan rijden is leuk maar schijnbaar dus niet noodzakelijk.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:11 schreef DroogDok het volgende:
Wat komt iedereen toch heel de tijd met die MiTo aan in lease topics? Is gewoon niet gunstig in de lease, voor hetzelfde bedrag rij je makkelijk een klasse hoger.
Kan je de Ford Focus aanraden, geen opvallende auto, maar standaard al vrij compleet (o.a. airco) en stuurt lekker.
Een klasse hoger is volgens mij wel fijn op de snelweg.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:17 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Tja, als TS een leuke kleine auto zoekt voor 2 personen waarom zou die dan niet aangeraden worden. Ik heb zelf geen idee hoe die rijd maar het lijkt mij ook een leuk autotje. Dat je een klasse hoger kan rijden is leuk maar schijnbaar dus niet noodzakelijk.
Hoeft niet eens per se, ik zou gewoon een aantal proefritten gaan maken, dan merk je het vanzelf.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:20 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Een klasse hoger is volgens mij wel fijn op de snelweg.
Dat ga ik ook wel doen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:21 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Hoeft niet eens per se, ik zou gewoon een aantal proefritten gaan maken, dan merk je het vanzelf.
Vind mijn focus wel vrij rumoerig op de snelweg, maar misschien dat ze er tegenwoordig een 6de versnelling in hebben?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:20 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Een klasse hoger is volgens mij wel fijn op de snelweg.
De 1.8 16V met 125 pk heeft nog steeds 5 versnellingen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:26 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Vind mijn focus wel vrij rumoerig op de snelweg, maar misschien dat ze er tegenwoordig een 6de versnelling in hebben?
In een auto met een 1.8 of 125pk zit je ook echt niet te wachten op een 6-bak hoorquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:32 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
De 1.8 16V met 125 pk heeft nog steeds 5 versnellingen.
Dat is wel lekker rustig.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:34 schreef Repeat het volgende:
[..]
In een auto met een 1.8 of 125pk zit je ook echt niet te wachten op een 6-bak hoor
Beetje duur in de lease denk ik. Wel leuke auto van de buitenkant, vind de binnenkant wel een beetje saai.quote:
Ford en Volvo werken al een tijdje samen, aan de ene kant is de 2.5l 5-cylinder motor in de Focus RS van Volvo, en aan de andere kant staat de C30 op het Focus-platform.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:25 schreef Artbij het volgende:
Ik denk dat een C30 ook goed ligt op de snelweg, net als een A3.
Dat niet, maar er is wel een wereld van verschil in wind-geruis tussen mijn vorige 2 Focus-stations en mijn huidige, die is wat dat betreft echt heerlijk veel stiller.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:26 schreef DroogDok het volgende:
Vind mijn focus wel vrij rumoerig op de snelweg, maar misschien dat ze er tegenwoordig een 6de versnelling in hebben?
De C30 heeft inderdaad een goede wegligging.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:00 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Ford en Volvo werken al een tijdje samen, aan de ene kant is de 2.5l 5-cylinder motor in de Focus RS van Volvo, en aan de andere kant staat de C30 op het Focus-platform.
Dus ja, dat is een hele goede wegligging.
Waarom zou deze duur zijn in de lease en de A3 (met hogere aanschijfprijs) niet?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:57 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Beetje duur in de lease denk ik. Wel leuke auto van de buitenkant, vind de binnenkant wel een beetje saai.
Dat is jouw mening!quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:55 schreef Repeat het volgende:
Jammer dat de leon zo'n lelijk burgerlijk huisvaderhok is. En het ziet er niet uit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |